Forfatter |
|
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 16 November 2009 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
For søren ham Jensen har fået taget røven på nogle besøgende 
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 16 November 2009 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 16 November 2009 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wildstyle skrev:
Pierre skrev:
kimber skrev:
Var der iøvrigt nogen der fik hørt/set dem her inde på messen?

|
|
|
Jeps jeg fik en demo 
Først blev der spillet uden kanden og det lød da godt, men da kanden kom på blev der bare mere ro i lydbillede og større kontrol over tingene. Men så blev der gjort en drastisk ting............. Kanden blev fyldt med Amarone vin. Ja i læste rigtigt. Amarone vin. Stemmerne fik lige en extra glød over sig. Nummeret som blev spillede med Andrea Bocelli blev lige pludselig mere italiensk
Syntes bare det var ærgeligt at der ikke var lavet et messetilbud på dem 
|
|
|
Det er forhåbentligt en joke!  |
|
|
Tror du  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 16 November 2009 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Batman skrev:
Hvad var der egentlig oprindeligt galt med dit lytterum siden det har været nødvendigt at proppe så meget akustikforbedrende materiale derind. Det ser da på mange måder fedt ud, men man spekulerer lidt på om der mon havde været en enklere vej til målet. Eller er det sådan at du bare VILLE ha' de højtalere - og så må rummet bare makke ret - koste hvad det vil? Hvilke musikgenrer lytter du til? |
|
|
Nu kan jeg jo ikke svare for Kimber og hans stue. Men jeg kan alligevel svare lidt på dit spørgsmål...........
At have et rum som er akustisk korrekt eller bare akustisk forbedret, vil i alle tilfælde give den største effekt på ens anlæg.
Du kan tage et 10.000,- kr anlæg og putte det ind i et akustiklavet rum og tage et andet anlæg til 100.000,- i et alm stue. Det til 10K vil højst sansynligt spille bedst, da det har de bedste betingelser for at udfolde sig korrekt.
Så jeg tror ikke at Kimbers problemstilling har været som du spørger om. Men mere et ønske om at få det mest optimale uf af sit anlæg.
|
|
|
Arrrgg det nok lige og skyde over målet Pierre 
Der rigtig mange faktorer der spiller ind. Også det nok begrænset hvor godt et 10K anlæg kan gengive uanset rum. Man kan komme langt med og vælge hifi der passer til rummet, faktisk vil jeg vove den påstand man kan komme mindst lige så langt med det, som og fylde rummet op med akustikregulering.
Eneste jeg har herhjemme er et par resonatorer og mit anlæg spiller da ganske godt. Verdensklasse ifølge mange der har været her  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 16 November 2009 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Eneste jeg har herhjemme er et par resonatorer og mit anlæg spiller da ganske godt. Verdensklasse ifølge mange der har været her  |
|
|
Man kan nå ganske langt med simple virkemidler, såsom møblering og placering. Ligeledes kan man lave usandsynligt meget ravage i den, hvis man ikke har bare en lille smule forstand (og snildt få et 100000 kroners anlæg til at lyde dårligere på et antal parametre, end et 10000 kroners anlæg). Tror vi er ganske enige. __________________ http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
|
Til top |
|
|
jesper ø j Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 December 2008 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 73
|
Sendt: 16 November 2009 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:
Batman skrev:
Hvad var der egentlig oprindeligt galt med dit lytterum siden det har været nødvendigt at proppe så meget akustikforbedrende materiale derind. Det ser da på mange måder fedt ud, men man spekulerer lidt på om der mon havde været en enklere vej til målet. Eller er det sådan at du bare VILLE ha' de højtalere - og så må rummet bare makke ret - koste hvad det vil? Hvilke musikgenrer lytter du til? |
|
|
Nu kan jeg jo ikke svare for Kimber og hans stue. Men jeg kan alligevel svare lidt på dit spørgsmål...........
At have et rum som er akustisk korrekt eller bare akustisk forbedret, vil i alle tilfælde give den største effekt på ens anlæg.
Du kan tage et 10.000,- kr anlæg og putte det ind i et akustiklavet rum og tage et andet anlæg til 100.000,- i et alm stue. Det til 10K vil højst sansynligt spille bedst, da det har de bedste betingelser for at udfolde sig korrekt.
Så jeg tror ikke at Kimbers problemstilling har været som du spørger om. Men mere et ønske om at få det mest optimale uf af sit anlæg.
|
|
|
Der rigtig mange faktorer der spiller ind. Også det nok begrænset hvor godt et 10K anlæg kan gengive uanset rum. Man kan komme langt med og vælge hifi der passer til rummet, faktisk vil jeg vove den påstand man kan komme mindst lige så langt med det, som og fylde rummet op med akustikregulering.
Eneste jeg har herhjemme er et par resonatorer og mit anlæg spiller da ganske godt. Verdensklasse ifølge mange der har været her 
|
|
|
Har du prøvet at lave noget ved dit rum ??, man kan alt hvis man selv tror på det.
Hvad er Verdensklasse lyd, hvornår bliver der hold WM i det.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 16 November 2009 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper ø j skrev:
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:
Batman skrev:
|
|
|
|
|
Eneste jeg har herhjemme er et par resonatorer og mit anlæg spiller da ganske godt. Verdensklasse ifølge mange der har været her 
|
|
|
Har du prøvet at lave noget ved dit rum ??, man kan alt hvis man selv tror på det.
Hvad er Verdensklasse lyd, hvornår bliver der hold WM i det.
|
|
|
Helt sikkert at du har vellyd der hjemme, det tror jeg på. Men bare prøv at tænk på hvor MEGET BEDRE det kunne blive vist du brugte nogle penge på akustikken. Selvom man ikke følger at man har nogle problemer, så bliver det bare så meget bedre vist man arbejder med noget rigtigt akustikforbedring. __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 16 November 2009 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
kimber skrev:
Martin_Kbh skrev:
Hvilke frekvenser har du tunet dine bastraps efter? |
|
|
ca25hz-50-75hz.
|
|
|
Hvor havde du problemerne? Lidt svært at snakke om uden målinger. |
|
|
Jeg er ikke sikker på at jeg forstår din lydreguleringsstrategi. Måske Engelholm vil komme med et par kloge ord i mangel af målinger og teoretiske overvejelser?
Hvad var udfordringen til at starte med?
|
Til top |
|
|
kimber Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 439
|
Sendt: 16 November 2009 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Hej, så skulle du prøve en rega saturn, det er fa..e top doller. Tillykke med den, apollo er nu også en fin maskine. |
|
|
Den kunne jeg da også godt tænke mig at prøve,men vil hellere prøve Rega isis.
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 16 November 2009 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimber skrev:
dan a. skrev:
Hej, så skulle du prøve en rega saturn, det er fa..e top doller. Tillykke med den, apollo er nu også en fin maskine. |
|
|
Den kunne jeg da også godt tænke mig at prøve,men vil hellere prøve Rega isis. |
|
|
ja, den ser lovende ud, tror nu heller ikke at saturn kan matche din wadia, men til de sølle 13k den koster, så er det en fantastisk cd-afspiller. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
kimber Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2009 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
|
|
Der var bare dårlig akustik,stående bølger,et gulv der spillede med,grimme reflekstioner fra vægge-loftet,osv,var bare træt af og skifte højttalere ud hver anden måned,fordi det ikke lød godt,så derfor efter div gaver til fruen i hytten,er det akustik halløj købt.Kønt eller ej.
Og nej der var/er ingen nemmere vej til det jeg har opnået nu,heller ikke lyngdorf/tact elller andre sjove akustik produkter.(har været der)og nej det havde ikke noget at gøre med de højttalere jeg har nu ,de sidste 30 sæt højttalere jeg har haft har alle lyt mindre godt,om de så har kostet 5000kr eller 300000kr,så det kenneth siger med at anlægget skal passe til rummet er rigtig nok,men har du skod akustik er der sgu ikke noget at gøre.
|
Til top |
|
|
kimber Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2009 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
kimber skrev:

|
|
|
Jeps jeg fik en demo 
Først blev der spillet uden kanden og det lød da godt, men da kanden kom på blev der bare mere ro i lydbillede og større kontrol over tingene. Men så blev der gjort en drastisk ting............. Kanden blev fyldt med Amarone vin. Ja i læste rigtigt. Amarone vin. Stemmerne fik lige en extra glød over sig. Nummeret som blev spillede med Andrea Bocelli blev lige pludselig mere italiensk
|
|
|
De blev desværre udsolgt inden han nået ind på messen.
Så derfor ikke noget messe tilbud,mener han ville have 3995kr for 2stk
|
Til top |
|
|
kimber Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2009 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
kimber Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2009 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimber skrev:
Pierre skrev:
kimber skrev:

|
|
|
Jeps jeg fik en demo 
|
|
|
De blev desværre udsolgt inden han nået ind på messen.
Så derfor ikke noget messe tilbud,mener han ville have 3995kr for 2stk
|
|
|
Og ved i hvem der købte dem?
|
Til top |
|
|
kimber Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2009 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Fede højtalere må jeg sige (savle, savle). Hvilke mål har din stue, og hvad er afstanden mellem dine højtalere? |
|
|
Det er en vinkelstue på ca40kvm 7*5meter+5kvm vinkel,afstanden mellem dem er 3meter og jeg sidder 4meter fra højt.
|
Til top |
|
|
kimber Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:
Batman skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Hmm den med verdensklasse det lyder vildt,især uden akustikregulering.
Hvad er målene på dit verdensklasserum?
|
Til top |
|
|
kimber Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2009 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
kimber skrev:
Jeg har haft matts fra svanå akustik hjemme og måle,efter jeg havde købt de første 6stk v4 ham,og han kom så med ideer til hvad der kunne gøres bedre. |
|
|
Har du mulighed for at vise os disse målinger. Jeg har selv leget meget med RoomEQWizard med kalibreret målemikrofon etc. Har lavet over 200 målinger i stuen. Højttaler placeringen i forhold til rummets geometri er noget der virkeligt rykker. Cardas golden ratio er ikke helt tosset som udgangspunkt. Alt er et tradeoff..skal der kun være en softspot hvor alt går op i himlen eller skal hele sofaen/rummet laves efter bedste evne.
http://www.cardas.com/speaker_placement.php
Lad os se dine målinger. Hvad er din RT60?
|
|
|
Den er vidst nok 0,35 fra 20-20000hz,det mener jeg at kunne huske fra de sidste målinger som blev lavet i torsdags,har desværre ikke fået dem endnu.
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 16 November 2009 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene Kimber. Jeg er blevet lidt nysgerrig på dine fronthøjtalere - kunne du give en beskrivelse af deres fordele (og evt. ulemper). Favoriserer de særlig musikgenrer eller er de mere all-around?
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 16 November 2009 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vores stue er pt 24kvm, dog med åbent ind til 18kvm spisestue og bagvæggens hjørne åbent ud til gang. Der ret højloftet og væggene er ret døde her. Vi har ret store møbler til den lille stue her, faktisk lidt for store, men det blødt og det dæmper godt 
Jeg har haft Echobusters phase 4 i hjørnerne og resonatorer. Thats it. Efter resonatorerne kom op, kunne jeg drøne mine Echobusters ud.
Har haft lånt en masse vægplader i forskellige slags, men det gav intet, andet end et alt for dødt rum. Men Verity skal man passe på med og overdæmpe, hvorfor ved jeg ikke!
Ved ikke hvad verdens klasse lyd er, det bare hvad mange siger. Synes selv det lyder ok, kunne sagtens være bedre. Men kan det ikke altid det Får meget ros for min sound herhjemme er meget live og medrivende.
Jeg ikke et sekund i tvivl om at akustik regulering er godt, såfrem det nødvendigt. __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 17 November 2009 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Jeg har haft Echobusters phase 4 i hjørnerne og resonatorer. Thats it. Efter resonatorerne kom op, kunne jeg drøne mine Echobusters ud.
Jeg ikke et sekund i tvivl om at akustik regulering er godt, såfrem det nødvendigt.
|
|
|
Kan du ikke lige smide et link på de resonatorer?
Så enig...små ændringer...måle....små ændringer....måle etc. Lige pludseligt så dør "nerven" fordi man har overgjort et eller andet.
|
Til top |
|
|