Hej alle,
Her er meget lydt i min opgang, og min overbo (og gode ven gennem mange år) er ikke vildt begejstret, når jeg sætter mig
til at se TV klokken 3 om natten.. Han er helt sikkert lidt pivet, men jeg har besluttet at gøre livet lidt lettere for ham..
Lige nu kører mit TV bare på de interne højtalere, og det kunne jeg nok godt leve med, havde det ikke været fordi det står
4-5 meter fra hvor jeg sidder, hvilket gør at det lige er nødt til at være en tand højere, end hvis jeg sad 1,5-2 meter fra det..
Jeg lurer på en løsning, hvor jeg om via en surround-forstærker, om dagen og aftenen kører 5.1, men når det så bliver sent,
nøjes med at have mine baghøjtalere igang på stereo.. De ville kunne monteres i nærheden af loftet, pegende nedad, og så
forestiller jeg mig at der ikke behøver være skruet nær så langt op for forstærkeren, da mine siddepladser er helt op af
bagvæggen i stuen, og derved ret tæt på den logiske placering af højtalerne..
Mit budget er ikke alverden, men jeg har fundet en fin
Pioneer-forstærker med AirPlay og
hele svineriet for 2.000 kroner, og leder efter
små, billige højtalere i den blå avis, og kan se at de er til at betale..
Spørgsmålet er så om min plan kan lade sig gøre.. Hvilken funktion i forstærkeren skal jeg bruge, for let at slå front, center
og subwoofer fra om aftenen? Det vil være min første surround-forstærker, så jeg ved ikke rigtigt hvad jeg leder efter.. På
min gamle stereo-receiver var der en A/B-funktion.. Ville den slags hjælpe mig her? Har funktionen et andet navn end A/B,
som jeg skal se efter?
På forhånd tak ... sikkert også fra min overbo..