Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 01:48   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ny forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
olen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Da min gamle Thule forstærker efterhånden ikke kan mere og Arcam 5+ CD er ved at være gammel overvejer jeg at købe en ny forstærker og evt. også ny CD.

Jeg har lidt kig på en primare i21 samt Densen B-110 og evt. tilhørende CD afspiller. Jeg er også i min søgen efter en ny forstærker blevet forelsket i et sæt Martin Logan Vantage.

Så spørgsmålet er - hvilken af ovennænte forstærkere eller alternativt en anden forstærker passer godt til et sæt Martin Logan?

Afhensyn til konens accept vil det nok være bedst hvis forstærker og CD lignede lidt hinanden.

Til top Vis olen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olen
 
olen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Det blev i omvendt rækkefølge. Jeg kom til at købe et par Martin Logan Vantage så nu mangler jeg en ny forstærker og CD.

Nogle gode forslag. Kunne godt tænke mig noget som var balanceret.

Til top Vis olen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olen
 
mikkel riber
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Ja det er gode bud synes jeg. Jeg ville måske overveje noget, der kæler for mellemtonens små nyancer og som dér er godt opløst. Skal det være nyt? Doxa er vidst på trapperne igen. OVC - nej de er ikke aktive nu. Copland måske interessant, Audio Aero? Det er jo også et spørgsmål om pris. For er pengene der, så ville jeg overveje gode rør-produkter. Det er jo også et spørgsmål om stil: skal det være europæisk/amerikansk eller må det være japansk eller kinesisk? Jeg er ingen expert, bare en med lidt ideer.

Til top Vis mikkel riber's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkel riber
 
mikkel riber
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Til top Vis mikkel riber's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkel riber
 
Jaryo03
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Maj 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

En anden ikke alt for dyr løsning, som jeg tror, også konen ville kunne lide, er at gå efter Unison Research Unico (Italiansk). Gode anmeldelser og flot design; både cd-afspiller og integreret forstærker. Begge baseret på både rør og transistorer; en hybrid-konstruktion.

Se billede:

(billedet er fra http://www.6moons.com/audioreviews/unisonresearch/unico.html), hvor du også kan finde en anmeldelse af produktet).

Uden at vide det med sikkerhed, så kan det vel være et godt match. Emblemerne er lavet af træ, for det skulle gavne lyden - Det er nok snarere fordi, træ er Unison Research's varemærke. Men selvom det er meget lidt træ, så tør jeg da ikke helt afvise, det kan have en positiv indflydelse.

Jeg tror(!) ikke Densen og og Logan er et såkaldt 'match in heaven'. Det bliver måske en lidt 'hård' lyd. Densen er meget up-front - glimrende med den rigtige højttaler, men du skal i hvert fald sørge for at høre sættet først, inden du køber.

Jeg mener, Unico-serien ligger i nogenlunde samme prisklasse, som de forstærkere, du selv nævner.

Til top Vis Jaryo03's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaryo03
 
olen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Det kunne da være helt spændende at prøve noget rørgrej. Så skal man næsten købe noget rimeligt gængs udstyr så hvis man bliver træt af at skift rør kan sælge det fornuftigt igen. Men det gælder jo for så vidt også for transistor udstyr.

Jeg har været ude og lytte lidt den seneste uge. Bl.a. Bladelius forstærker og CD på Martin Logan Vantage. Der var kraft nok til at drive panelerne og både CD og forstærker virkede som et godt valg. Jeg har også lyttede på Primare I30 og CD31 samt Densen B-150 og CD-410 dog ikke på Logan så det er jo vanskelig at sige hvordan de spiller i mit setup. Jeg vil umiddelbart tror Primare passer bedst til mine Vantage.

Jeg syntes faktisk det sort sæt Primare er utroligt smukt med en flot finish.

Jeg havde også kig på den lille Krell KAV-400 eller måske en brugt integreret forstærker fra Mark Levinson 383. Den sidste produceres ikke længre men kan måske findes brugt. Vassago har en brugt Krell stående. Hvis man vælger en af de sidste skal jeg så ud og finde en CD. De koster lige rigeligt i Krell og Mark Levinson.

Til top Vis olen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olen
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3776
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

 

Olen, kan se at du stadig spekulerer i ny amp . Ud at prøve noget forskelligt. Dine Vantage er forholdsvis nemme at drive med den 200w forstærker i hver side. Hvad med noget rør ?

Har du iøvrigt fået styr på dit rum ?. 



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
olen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Jeg faldt over et par brugte rørforstærkere. Begge AUDIO RESEARCH. Jeg ved ikke om 55'eren er den nye model af model 50.

Se link.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=53703583

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=71416

Er der nogle som kender noget til en af disse kombinationer og et par Martin Logan Vantage eller andre Logan. Jeg går ud fra at der er power nok til panelet når der er en aktiv bas.

Hvordan er brugt pris niveauet på brugt rørgrej er det det samme som transistor? Der er jo en vis "slitage på rørene"

Til top Vis olen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olen
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3776
Sendt: 10 April 2008 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

olen skrev:

Jeg faldt over et par brugte rørforstærkere. Begge AUDIO RESEARCH. Jeg ved ikke om 55'eren er den nye model af model 50.

Se link.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=53703583

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=71416

Er der nogle som kender noget til en af disse kombinationer og et par Martin Logan Vantage eller andre Logan. Jeg går ud fra at der er power nok til panelet når der er en aktiv bas.

Hvordan er brugt pris niveauet på brugt rørgrej er det det samme som transistor? Der er jo en vis "slitage på rørene"

Hej Olen

Fik du nogensinde gjort noget ved den audio research eller har du testet noget andet rør eller er det primare du sigter efter

 



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
olen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 21 April 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Ja så fik jeg endelig købt en ny forstærker og valgt faldt på en rørforstærker fra Rogue Audio.

http://www.vassagohifi.com/products//rogue_audio/cronus_inte grated_amplifier.html

Den skal jo nok lige spilles til, men jeg syntes den gør det utrolig godt sammen med mine højtalere. Jeg var også lidt bekymret om der var effekt nok, men 55 watt er rigeligt til mig.

Nu må jeg så kigge mig om efter en ny CD med tiden.

Til top Vis olen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olen
 
lexus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1037
Sendt: 21 April 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

 har selv kig på den,kan du beskrive den

noget mere....

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3776
Sendt: 21 April 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

 

Hej Olen

Jeg har jo sagt det før men tillykke med den

Det er en lille fin rørspille du har fået dig der

 



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1013
Sendt: 22 April 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Tillykke med din ny forstærker Olen.

Du har jo lyttet til noget forskelligt, og det er godt du fandt noget der faldt i din smag. 

Kunne egentlig godt tænke mig at høre din Rouge engang ved lejlighed.

Kunne denne lejlighed være i weekenden??



__________________
M.V.H Dpetersen
Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3776
Sendt: 27 April 2008 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

 

Tak for sidst Olen

Det var en fornøjelse at høre din nye amp. Jeg må sige at jeg er lidt småforelsket i rørlyden og den amp 



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3160
Sendt: 27 April 2008 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

 

Tak for sidst Olen

Det var en fornøjelse at høre din nye amp. Jeg må sige at jeg er lidt småforelsket i rørlyden og den amp 



Der er vist også een som allerede har fået kriblen i fingrene, og sat sin Bladelius til salg hva


__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3776
Sendt: 27 April 2008 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Music4life skrev:

 

Tak for sidst Olen

Det var en fornøjelse at høre din nye amp. Jeg må sige at jeg er lidt småforelsket i rørlyden og den amp 



Der er vist også een som allerede har fået kriblen i fingrene, og sat sin Bladelius til salg hva

Og det er ikke mig nej



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1013
Sendt: 27 April 2008 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Hej Olen, og tak for en hyggelig dag.

Ja den integ. rouge spiller godt på Martin Logan's Vantage. Den har en god varme uden den bliver for dominerende, samtidig med at der er muligheder for opgradering af cdafspilleren, hvor forstærkeren stadig vil kunne følge med med rum og sammenhæng i lydbilledet.

De 55W klarer Vantagen fint.

Rigtig god forstærker til pengene.



__________________
M.V.H Dpetersen
Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen
 
olen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 28 April 2008 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

Hej DPetersen og Music4life,

Selv tak for sidst. Det var super i havde mod på at køre til Herning. Det er jo altid hyggeligt når man kan bruge en hel dag på hobby ting.

Men disse HIFI besøg har jo også en bagdel, man skal jo som regel ud og invistere i nyt grej efter at man har lyttet til andres setup. Jeg kan da kort nævne at rubrikken KSB under CD afspiller bliver nærlæst og at jeg på sigt må have nogle nye kabler.

Jeg kan da også se at Music4life ikke er gået helt fri. Har du drømt om glødende rør lige siden?

Til top Vis olen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olen
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3776
Sendt: 28 April 2008 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

olen skrev:

Hej DPetersen og Music4life,

Selv tak for sidst. Det var super i havde mod på at køre til Herning. Det er jo altid hyggeligt når man kan bruge en hel dag på hobby ting.

Men disse HIFI besøg har jo også en bagdel, man skal jo som regel ud og invistere i nyt grej efter at man har lyttet til andres setup. Jeg kan da kort nævne at rubrikken KSB under CD afspiller bliver nærlæst og at jeg på sigt må have nogle nye kabler.

Jeg kan da også se at Music4life ikke er gået helt fri. Har du drømt om glødende rør lige siden?

Ja, olen et eller andet skal ske, men lad os nu se hvad det ender med. Det kan blive en fuser hvis jeg ikke kommer af med den bladlus til den rigtige pris



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3776
Sendt: 30 Juni 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

 

Er Tilbage igen 

Nå, Olen hvordan går det med din Rouge. Er rørene blevet sveden af her den sidste tid



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes