| Forfatter |
|
ICEP Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Så skal jeg ellers love for at jeg har fået en på opleveren.
Var hos Studiosound i Fredags, Karsten brugte hele sin eftermiddag på at spille på disse fantastiske højtalere for mig.
http://www.4sptech.com/version2/index.html
Har lige skiftet CD ud med PC og ekstern DAC. I den forbindelse skulle jeg over til ham for at få opgraderet min nyindkøbte Orpheus One DAC.
SP Technology hørte jeg første gang på KT messen i 2005. Det stod omgående helt klart, her er det jeg har ledt efter i alle disse år!!! På få minutter vidste jeg at her var der endeligt noget nyt under solen. Ved nærmere studier af SP hjemmesiden kan jeg bedre forstå hvorfor de spiller så rigtigt. Anvender det bedste fra forskellige kendte løsninger og udnytter kun de bedste egenskaber.Her er tale om meget intelligente mennesker der tænker utraditionelt. Design efter naturlove og fysik, form følger funktion, ikke noget hokus pokus.
Helt utrolig dynamik, glat frekvensgang og faseforløb. Absolut den aller bedste bas jeg til dato har hørt. Kontrabas og strøget Cello er totalt realistisk uden den sædvanlige "umb-umb". Bassen høres og føles samtidigt på kroppen, hjernen får informationer fra hele kroppen. Den kontrolerede glatte bas er også med til at bevarre gennemsigtigheden i resten af spektret.
Mellemtone og diskant var det jeg først lagde mærke til, her er der virkelig tale om at lyden næsten bliver plastisk så man kan se og røre ved den. Messingblæsere får det helt rigtige attack og dynamik. Alt hvad der heder trommer og percussion gengives med en realisme så man skulle tro at det var løgn. Anslaget på en tromme er lynhurtigt, på intet tidspunkt virker det anstrengt eller presset. Størelsen på instrumenterne bevarres under alle forhold. De kombinere det bedste fra elektrostater og dynamiske højtalere, uden nogen form for kasselyd.
Stemmer er et kapitel for sig, det skal høres.
Så jeg skal nok til udstilling i KBH til November, for at høre hvordan SP klare sig i forholdt til resten af Hi-end grejet. Selv om det ikke er nødvendigt, jeg er 211% sikker på at det er dem jeg vil eje!!!
Hilsner fra en snart fattig mand
__________________ BS
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også siddet i den gode stol foran dem de er helt sikkert højtalere jeg gerne vill eje.
deres mellem tone er som gode horn ht med en suverne rør forstærker men tilgengæld har de dynamic i hele frq området.
Sør for at du for sat nogen af karstens filterkomponenter fra den bedste skuffe i.
mvh
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
ICEP Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic
Du har ret, de bestilles med det bedste eksterne delefilter.
Smith __________________ BS
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 30 Juli 2007 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun tilslutte mig udtalelserne, det er fantastiske speakers - jeg har heller ikke hørt musik gengivet bedre end på dem  . Downside er pris, størrelse og en uhyrlig lav WAF  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
ICEP Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 30 Juli 2007 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer
Min kone er heldigvis også intereserret i musik, og har over tid lært at lytte. De fylder væsentligt mindere end mit nuværende system. Så det er det mindste problem.
Prisen, ja det er mange penge. Men hvis man betrakter dem som det sidste sæt højtalere man køber, så tror jeg det går. Det er også dyrt at skifte ustanseligt og så er det ærgeligt at skulle leve med alt for mange kompromisser.
The bitternes of poor quality, remains longer than the sweetnes of low price.
Ok, man skal ikke være blind for at det nemt trækker andet med sig. Utilstrækkeligheder afsløres nådesløst.
MVH
Smith
__________________ BS
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 31 Juli 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ICEP skrev:
|
Acer
Min kone er heldigvis også intereserret i musik, og har over tid lært at lytte. De fylder væsentligt mindere end mit nuværende system. Så det er det mindste problem.
Prisen, ja det er mange penge. Men hvis man betrakter dem som det sidste sæt højtalere man køber, så tror jeg det går. Det er også dyrt at skifte ustanseligt og så er det ærgeligt at skulle leve med alt for mange kompromisser.
The bitternes of poor quality, remains longer than the sweetnes of low price.
Ok, man skal ikke være blind for at det nemt trækker andet med sig. Utilstrækkeligheder afsløres nådesløst.
MVH
Smith
|
|
|
Heldige asen - min kone syntes de er blandt de absolut bedste ht'ere hun har hørt, men alligevel vil hun ikke bytte med dem hun har nu __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger


Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 31 Juli 2007 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ICEP Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Så er højtalerne bestildt og første halvdel af beløbet afleveret. Så er det bare at vente.
Hele familien var hos Karsten her i sommerferien, vi hørte lige et par stykker musik på den opgraderede DAC som skulle afhentes. Det foregik naturligvis på SP Rev, spørg lige om der var hul igennem.....!
Det var dejligt at se Matilde, den mindste på 5 år, hun kunne ikke sidde stille til musikken. OK et nemt offer.
Selvfølgelig var der også tid til at ungerne kunne se lidt på Oscar, StudioSounds kattekilling.
MVH
Smith __________________ BS
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
ICEP skrev:
|
Hej
Så er højtalerne bestildt og første halvdel af beløbet afleveret. Så er det bare at vente.
Hele familien var hos Karsten her i sommerferien, vi hørte lige et par stykker musik på den opgraderede DAC som skulle afhentes. Det foregik naturligvis på SP Rev, spørg lige om der var hul igennem.....!
Det var dejligt at se Matilde, den mindste på 5 år, hun kunne ikke sidde stille til musikken. OK et nemt offer.
Selvfølgelig var der også tid til at ungerne kunne se lidt på Oscar, StudioSounds kattekilling.
MVH
Smith
|
|
|
Du har noget at glæde dig til . Hvor lang leveringstid er der på sådan nogle og hvilken finish valgte du ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
ICEP skrev:
|
Hej
Så er højtalerne bestildt og første halvdel af beløbet afleveret. Så er det bare at vente.
Hele familien var hos Karsten her i sommerferien, vi hørte lige et par stykker musik på den opgraderede DAC som skulle afhentes. Det foregik naturligvis på SP Rev, spørg lige om der var hul igennem.....!
Det var dejligt at se Matilde, den mindste på 5 år, hun kunne ikke sidde stille til musikken. OK et nemt offer.
Selvfølgelig var der også tid til at ungerne kunne se lidt på Oscar, StudioSounds kattekilling.
MVH
Smith |
|
|
Tillykke med valget. Jeg forstår godt hvorfor du er blevet så vild med den højttaler. Det er også en af mine favoritter, og kunne blive en mulig højttaler engang i fremtiden, hvis pladsen bliver til det.
|
| Til top |
|
| |
MathiasLarsen Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den spiller formidabelt den højttaler, har selv været hjemme hos Karsten og lytte til den og et sæt Amphion Argon2 (som jeg endte med at købe, sidder faktisk og lytter med hans demosæt lige pt)
|
| Til top |
|
| |
ICEP Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer
Jeg glæder mig rigtigt meget. Har valgt Studio version, sorte sider og lyst træ på front, top og bund. Det er lidt usikkert om det bliver ahorn- eller kirsebærtræ. Ahorn var vist lidt vanskeligt at fremstille baflen i, men jeg håber det bliver den. Får besked senere også ang. leveringstid. Det skulle være fire pænt store kasser de kommer i.
witzel
Jeg håber for dig at du engang for plads til SP Rev.
Når de engang er spillet til kan du kikke forbi og få et lyt. Som du ser bor jeg selv på Fyn. Jeg giver jo nok en melding her på tråden når de ankommer.
MathiasLarsen
Jeg kender ikke Amphion Argon2. Vil du beskrive dem kort?
Når det kommer fra Karsten er det helt sikkert i topklasse.
MVH
Smith
__________________ BS
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
ICEP skrev:
witzel
Jeg håber for dig at du engang for plads til SP Rev.
Når de engang er spillet til kan du kikke forbi og få et lyt. Som du ser bor jeg selv på Fyn. Jeg giver jo nok en melding her på tråden når de ankommer. Smith |
|
|
Det vil jeg meget gerne! du må endelig sige til når de er kommet i hus.
|
| Til top |
|
| |
Thomas Forum Bruger


Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 365
|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
ICEP,
Stort tillykke med dit nye sæt højttalere!
Det er absolut de bedste højttalere jeg har lyttet til!
Jeg var så heldig at få et lyt på dem i går aftes, og sikke en omgang! Jeg kan ikke rigtig beskrive det, det skal bare opleves, det var meget svært at køre derfra, da der hele tiden lige var et nummer mere der skulle høres. Her dagen efter er jeg stadig rystet over hvor godt det lød!
Bedste hilsner
Thomas
|
| Til top |
|
| |
ICEP Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 11 August 2007 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel
Jeg skal nok holde dig underrettet.
Thomas
Tak.
Ja det kan være svært at stoppe igen. Den dag beslutningen faldt havde vi pludselig brugt næsten fem timer. Man bliver grebet af det og skal lige høre hvordan ens musik bliver klædt af. Jeg bemærkede flere gange detaljer i lydbilledet, som ellers har været udefinerbare.
Venter stadigt spændt på hvilken træsort det bliver og hvornår de sendes fra USA.
Hvor det rart at folk er så venlige. Der kan ellers hurtigt gå Jantelov i tingene. Nogle folk opfatter det at bruge så mange penge på anlæg som dybt ånssvagt, eller en måde at få opmærksomhed på. De forstår ikke den søgen efter den lydgengivelse der svare til hvad man fantasere om. Når man så pludselig høre det man har prøvet at frembringe i alle disse år, så bliver det et prioteringsspørgsmål. Jeg vil hellere køre videre i min gamle bil og sidde i sofaen som jeg arvede efter min mormor. __________________ BS
|
| Til top |
|
| |
MathiasLarsen Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ICEP skrev:
Acer
Jeg glæder mig rigtigt meget. Har valgt Studio version, sorte sider og lyst træ på front, top og bund. Det er lidt usikkert om det bliver ahorn- eller kirsebærtræ. Ahorn var vist lidt vanskeligt at fremstille baflen i, men jeg håber det bliver den. Får besked senere også ang. leveringstid. Det skulle være fire pænt store kasser de kommer i.
witzel
Jeg håber for dig at du engang for plads til SP Rev.
Når de engang er spillet til kan du kikke forbi og få et lyt. Som du ser bor jeg selv på Fyn. Jeg giver jo nok en melding her på tråden når de ankommer.
MathiasLarsen
Jeg kender ikke Amphion Argon2. Vil du beskrive dem kort?
Når det kommer fra Karsten er det helt sikkert i topklasse.
MVH
Smith
|
|
|
undskyld det tog så lang tid før jeg svarede  Det med at beskrive lyd er jeg ikke så skrap til, men du skal da være mere end velkommen til at komme forbi til et lyt hvis du kommer så hinsides igen :) (bor 5 minutters gågang fra studiosound, i samme lille bitte by)
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også været på visit hos Karsten.
Revelation er en fantastisk speaker. Utrolig åben, detaljeret og letflydende. Og hvilken dynamik. Dog er toppen noget mere kontant end jeg normalt er vant til.
Takker endnu engang Karsten for en superhyggelig og meget imponerende lytteoplevelse.
Skal også hilse mange gange fra den gamle.... Den trommesolo satte dælmé liv i ham
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
|
Har også været på visit hos Karsten.
Revelation er en fantastisk speaker. Utrolig åben, detaljeret og letflydende. Og hvilken dynamik !!!
Afgjort blandt nogle af de bedste højttalere jeg har hørt. SP Technology Timepiece 3.0 er derfor blevet blandt mulige emner til en ny kommende højttaler.... Har den dog tilgode i audition med mit eget setup
Takker endnu engang Karsten for en superhyggelig og meget imponerende lytteoplevelse.
Skal også hilse mange gange fra den gamle.... Den trommesolo satte dælmé liv i ham
|
|
|
Ja, der dæleme fut i de SP'ere....syntes dog noget af festen går af musikken i de mindre modeller, bevares den krystalklare diskant er der men de mangler den voldsomme dynamik i basområdet der gør den store model til noget helt særligt __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger


Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
|
Ja, der dæleme fut i de SP'ere....syntes dog noget af festen går af musikken i de mindre modeller, bevares den krystalklare diskant er der men de mangler den voldsomme dynamik i basområdet der gør den store model til noget helt særligt
|
|
|
Hallo Acer
Jeg er ikke helt enig i din vurdering af de mindre modeller i SP serien.
Jeg har haft Timepice 2.1 hjemme hvor de dystede mod MS4'ene. Her var der efter min mening mere bund og fylde i Timepice end MS4'erne. Der er selvfølgelig mere i Revelation, men jeg synes bestemt ikke festen går af musikken med Timepice
mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
mhansen skrev:
Acer skrev:
|
Ja, der dæleme fut i de SP'ere....syntes dog noget af festen går af musikken i de mindre modeller, bevares den krystalklare diskant er der men de mangler den voldsomme dynamik i basområdet der gør den store model til noget helt særligt
|
|
|
Hallo Acer
Jeg er ikke helt enig i din vurdering af de mindre modeller i SP serien.
Jeg har haft Timepice 2.1 hjemme hvor de dystede mod MS4'ene. Her var der efter min mening mere bund og fylde i Timepice end MS4'erne. Der er selvfølgelig mere i Revelation, men jeg synes bestemt ikke festen går af musikken med Timepice
mvh Michael
|
|
|
Tror sagtens at jeg kunne leve med Timepiece 2.1 i alle tilfælde, den er da for fed! *S*
|
| Til top |
|
| |