Emne: SP Technology Revelation MRII ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Mrhviid Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm.... sikkert bare mig der er overtræt, men hvor står prisen på de der himstergimser henne?
(tilgiv min uvidenhed og manglende evne til at finde hvad der sikker står ganske åbenlyst et eller andet sted. Har skrevet speciale i 16 timer non-stop)... 
Mvh
Mrhviid... 
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 06:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mrhviid skrev:
|
Hmmm.... sikkert bare mig der er overtræt, men hvor står prisen på de der himstergimser henne?
(tilgiv min uvidenhed og manglende evne til at finde hvad der sikker står ganske åbenlyst et eller andet sted. Har skrevet speciale i 16 timer non-stop)... 
Mvh
Mrhviid... 
|
|
|
Hvad er det præsis du gerne vil have prisen på, hvilken model?
|
| Til top |
|
| |
morkaj Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
ICEP skrev:
|
Hvor det rart at folk er så venlige. Der kan ellers hurtigt gå Jantelov i tingene. Nogle folk opfatter det at bruge så mange penge på anlæg som dybt ånssvagt, eller en måde at få opmærksomhed på. De forstår ikke den søgen efter den lydgengivelse der svare til hvad man fantasere om. Når man så pludselig høre det man har prøvet at frembringe i alle disse år, så bliver det et prioteringsspørgsmål. Jeg vil hellere køre videre i min gamle bil og sidde i sofaen som jeg arvede efter min mormor.
|
|
|
Det er jo lige det, beregningen skal jo laves anskaffelsessum/anvendt antal timer = timepris. Prøv så at lave den samme med en tur i byen med gutterne, den første er klart billigere.
Det er herligt at kunne realisere noget man drømme om - hvis nogen har ondt i r.... over det er det jo bare en brist i deres almene opfattelse af tingene.
Personligt mener jeg at det er totalt godnat at ofre penge på biler - så'n er vi forskellige, men fakta er at du skal have et stort tillykke med 'talerne når de kommer - misundelse er en grim ting, ikke så meget på dine højttalere, men hvordan du har fået trænet konen???? respekt!
MVH Morten
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
mhansen skrev:
Acer skrev:
|
Ja, der dæleme fut i de SP'ere....syntes dog noget af festen går af musikken i de mindre modeller, bevares den krystalklare diskant er der men de mangler den voldsomme dynamik i basområdet der gør den store model til noget helt særligt
|
|
|
Hallo Acer
Jeg er ikke helt enig i din vurdering af de mindre modeller i SP serien.
Jeg har haft Timepice 2.1 hjemme hvor de dystede mod MS4'ene. Her var der efter min mening mere bund og fylde i Timepice end MS4'erne. Der er selvfølgelig mere i Revelation, men jeg synes bestemt ikke festen går af musikken med Timepice
mvh Michael
|
|
|
Ok - det er lidt unfair når man ikke har hørt begge modeller på samme grej, men jeg hørte nu den lille på en belles effekt der som bekendt ikke mangler kræfter i bunden __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
ICEP Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 23 September 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasLarsen
Ja tak, jeg vil gerne kikke ind næste gang jeg skal til StudioSound. Skriver en PM i god tid så vi kan aftale nærmere.
Mrhviid
I nederste venstre hjørnre på StudioSounds hjemmeside, finder du en fil der indeholder prislisten.
Morkaj
Træning af konen? Sådan kom hun ud af boxen!
Jeg er vist bare heldig, at hun også kan lytte og har forståelse for mit svage punkt.
Den anden vej rundt ville jeg også bakke hende 100% op. Hvis hun ville være den første fynbo
i rummet, ville jeg gøre alt hvad jeg kunne for at det skulle lykkedes. Vi taler om gensidig respekt.
Jeg ved godt at de fleste hunner ville prodestere mod så store højtalere. De forstår ikke at hannerne skal have noget legetøj, som kan spille så man overskrider den grænse hvor man næsten bliver bange!
__________________ BS
|
| Til top |
|
| |
ICEP Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var hos StudioSound sidste Mandag for at hente en integreret NuForce til min svoger. Den spiller vildt godt til prisen!
Ved den lejlighed hørte vi de sidste forbedringer på Karstens DAC. Jeg troede at jeg havde hørt bas igennem tiden, men det her overgår alt!!
Der var infrasoniske informationer selv ved beskedne lydtryk. På et tidspunkt troede jeg at jeg havde fået en spasme i mine rygmuskler, det var stoleryggen på lænestolen der masserede mig på ryggen!
Et nummer med en stortromme med slapt skind var simpelthen ulækkert, mit hjerte fik arytmik i perioder. Det er fantastisk når man kan blive bange for et par højtalere, så er missionen lykkedes.
Glæd jer til udstillingen i KBH til November. __________________ BS
|
| Til top |
|
| |
ICEP Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er de 4 mdr. gået men desværre ingen højttalere endnu.
Heldigvis har jeg fået lov til at låne et sæt ældre SP Tech. Continuum A.D. af Karsten. Det er rigtigt godt, så kan jeg begynde at trimme anlægget og finde ud af hvordan højttalerne skal placeres bedst muligt. Så er der et godt udgangspunkt engang når Revelations ankommer.
Jeg har aldrig haft så gode højttalere i mit system. Utrolig åben og akkurat gengivelse. Kanon stereobilled med solisten mejslet ud med massere af kød og blod.(sikke noget svineri)
Dynamikken er et kapitel for sig, selv ved svag lydstyrke er dynamikken udstrakt. Giver man dem lidt power, så skal jeg love for at de sparker igen. Det er simpelt hen en ny måde at høre sin musik på.
Velkendte musikstykker gengives så man lure lidt engang imellem, forestil dig at du sidder og høre noget du kender rigtigt godt, ved et givet niveau. Gennemsnits lydstyrken virker bekendt, men lige pludseligt sker der et eller andet i musikken som vokser fuldstændigt ud over alle rammer.
Som om der pludseligt står fire sæt højttalere i stuen. Eller at det hele foregår i flere dimentioner.
Nøgent og gennemsigtigt med massere af saft og størrelse. Detaljerigdom og rumgengivelsen er fantastisk, jeg har en klassisk CD med en ret stille passage i starten, der kan man tydeligt høre trafik uden for kirken hvor den er optaget. Nu kan jeg høre at det er en lastbil/bus og en lille knallert, langt bag højre højttaler, der har spøgt tidligere.
Selvfølgeligt kan det ikke spille lige så hjernedødt højt som mit gamle system, der bestod af tre sæt højttalere stablet og to biografsubwoofere fra EV. Til gengæld er der fuld kontrol over udbredelse og timingen.
Lydtrykket er dog mange gange kraftigere end man skulle tro, det er svært at kommunikere uden at råbe når de får lidt juice. Opfattelsen af at det ikke er så højt, skyldes måske at højttalerne selv producere utroligt lidt forvrængning.
Forsinkelsen skyldes flere forskellige ting, problemer med underleverandører, måleudstyr der brænder af, introduktion af en lille ny model, kun ganske få personer til at producere, osv.
Det er nu løst, træarbejdet foretages inhouse, nyt måleudstyr i funktion, underleverandører mere stabile, ny kapacitet inden for kabinet fremstilling og finish ansat.
Så firmaet er sat op til en mere stabil tilværelse, som skal komme os kunder til gode med forhåbentligt kortere leveringstider og nye spændene produkter.
Alt dette er noget man kan læse på AudioCircle under producenter. Hvor SP Tech`s grundlægger Bob Smith åbenhjertigt fortæller hvordan det hele hænger sammen. Kommunikation med nye og gamle kunder bevidner om en trofast og stadigt voksende kundeskare. Karsten har nærmest kultstatus her og er meget velanset internationalt. Det er Karstens ændringer af delefilterkomponenterne der har været med til at starte SP Tech`s opgradering til version 3,0. 
Så ventetiden er godt for noget alligevel, mine Revelations kommer hjem i version 3,0 med massiv kirsebærtræbaffel, Mundorf Topline eksternt delefilter og med Bob Smith`s helt nyudviklede højtalerkabel internt.
Waveguiden og diskanten er også ændret i forhold til version 2,0.
Højtalerkablet er noget helt nyt, det er fremstillet efter waveguide princippet. Teorien er udviklet ved at Bob har "tænkt højt" på AudioCircle sammen med forskellige folk, heriblandt en ret dygtig Amerikansk fysiker.
Læs selv, det er ret interessant. Det er helt klart noget jeg skal prøve til ekstern kabling engang når det kan skaffes.
Der ventes videre, god jul og godt nytår. 
__________________ BS
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 27 December 2007 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder spænende
Glæder mig til at høre mere.
mvh
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
ICEP Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2009 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes!
Så kom der glæde i det lille hjem, efter lidt over to år kom de endeligt. Kort og godt, det har være hvert et sekundt værd. Det gode ved at have ventet er, at jeg fik dem i seneste version. Det er specielt waveguidens nye geometri der er afgørende. De spiller virkeligt godt, meget relistisk gengivelse, selv med notebook-USB og IcePower, som ikke just er i samme liga som højttalerne. Her har jeg stor glæde af min Orpheus DAC, nu kan jeg virkeligt høre hvad den kan.
Alt i alt naturlig og musikalsk gengivelse...fedt. Spørg lige om de kan spille akustiske instrumenter og stemmer!
__________________ BS
|
| Til top |
|
| |
Physis Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ICEP skrev:
Yes!
Så kom der glæde i det lille hjem, efter lidt over to år kom de endeligt. Kort og godt, det har være hvert et sekundt værd. Det gode ved at have ventet er, at jeg fik dem i seneste version. Det er specielt waveguidens nye geometri der er afgørende. De spiller virkeligt godt, meget relistisk gengivelse, selv med notebook-USB og IcePower, som ikke just er i samme liga som højttalerne. Her har jeg stor glæde af min Orpheus DAC, nu kan jeg virkeligt høre hvad den kan.
Alt i alt naturlig og musikalsk gengivelse...fedt. Spørg lige om de kan spille akustiske instrumenter og stemmer!  |
|
|
Tillykke med højttalerne, Brian :) Du har sandelig måttet ventet længe, så dejligt du nu endelig har fået vidunderne. Da jeg besøgte dig tidligere på året spillede du stadig på de små Mini'er, og selvom de spiller aldeles prima kan jeg kun forestille mig, at de nye Revelation's bringer et endnu større smil frem :) Jeg besøgte med en ven Karsten i slutningen af oktober, og der fik vi en aldeles overbevisende demo af den lidt ældre udgave af dine højttalere, omend jeg der endte op med at foretrække de lidt mindre Timpiece 3.0, der iflg. Karsten netop spillede med nyere udviklede waveguides i forhold til de store, så måske det var det der gjorde udslaget. Spiller i øvrigt selv på en mindre IcePower baseret effektforstærker(AR eAR 202) tilsluttet min RME HDSP 9632 bestykkede mediaserver direkte, men har besluttet en gang næste år, at opgradere til NuForce's 8.5 V3 effektforstærker. De nye V3 moduler skulle lyde fremragende: http://www.6moons.com/audioreviews/nuforce12/v3_2.htmlEn evt. upgrade af signalkilden må vente lidt, omend jeg har fået Mundorf kabler over hele linien nu(senest til højtt.), med en tydelig forbedring til følge. Tillykke igen - håber du nyder musikken :)
|
| Til top |
|
| |
ICEP Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak. Musikken er meget medrivende, det kan godt give sorte raner under øjnene, når man bliver hængende oppe lidt for længe.
Du er til en hver tid velkommen til at komme og høre det nye setup, det er bestemt umagen værd.
Jeg har brugt en del energi på at placere højttalerne, så de interagere bedst muligt med rummet. En klar forbedring i linearitet, dynamik og soundstage. Det skal opleves!
Ang. kabler kan jeg kun tilslutte mig dit valg, Mundorf over hele linien. Det har nogle evner, man normalt skal betale mange gange mere for. Højtopløst homogen gengivelse, uden tendens til at blive spidst eller anmassende, det er en meget svær disciplin, som Mundorf mestre.
NuForce kan noget helt særligt, jeg har ikke selv hørt V3 endnu, men det skal jeg nok her mellem jul og nytår. Man bliver overrasket over hvor magtfuld og detaljeret lyd der kan komme ud af de små dåser, så i V3 kan det kun blive bedre. Glæd dig til opgraderingen til NuForce.
Hvis det skal være meget bedre end RME kortet, kan det godt komme til og koste lidt 
__________________ BS
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal vi ikke snart have nogle billeder i den her tråd, eller skal jeg starte den lille sorte japaner og banke på døren som var det selveste kongens foged?  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
ICEP Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim
Du skal være velkommen, jeg har ikke sat mig ind i hvordan man sætter billeder ind. Kom du bare, så laver jeg en luxus stempelkaffe til ganen eller servere en kold fra kassen, hvis du er mere til det.
Tror du at den sorte japaner kan finde du på landet?
__________________ BS
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja tillykke med højtalerne, og velkommen i SP-klubben.
Ja den helt store fejl ved de højtalere er at man alt for tit kommer alt for sent i seng, når først man er gået i gang med at høre musik. Eneste positive er at man ligner en glad julegris når man endelig kommer i seng.
Glæder mig til at høre dem.
Hilsen Michael
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 16 December 2009 kl. 02:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Physis Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ICEP skrev:
Mange tak. Musikken er meget medrivende, det kan godt give sorte raner under øjnene, når man bliver hængende oppe lidt for længe.
Du er til en hver tid velkommen til at komme og høre det nye setup, det er bestemt umagen værd.
Jeg har brugt en del energi på at placere højttalerne, så de interagere bedst muligt med rummet. En klar forbedring i linearitet, dynamik og soundstage. Det skal opleves!
Ang. kabler kan jeg kun tilslutte mig dit valg, Mundorf over hele linien. Det har nogle evner, man normalt skal betale mange gange mere for. Højtopløst homogen gengivelse, uden tendens til at blive spidst eller anmassende, det er en meget svær disciplin, som Mundorf mestre.
NuForce kan noget helt særligt, jeg har ikke selv hørt V3 endnu, men det skal jeg nok her mellem jul og nytår. Man bliver overrasket over hvor magtfuld og detaljeret lyd der kan komme ud af de små dåser, så i V3 kan det kun blive bedre. Glæd dig til opgraderingen til NuForce.
Hvis det skal være meget bedre end RME kortet, kan det godt komme til og koste lidt 
|
|
|
Hej Brian Beklager min sene tilbagemelding. Jeg håber ikke de sene nat-lytninger siden har suget livet helt ud af dig :) Jeg vil meget gerne ved lejlighed opleve dit anlæg med de nyinvesterede Revelations, tak! Måske vi kan finde en dato i næste måned? Min planlagte opgradering til 8.5 V3 forstærkeren fra NuForce har i første ombæring måttet vige pladsen til et sæt Raidho Ayra C-1.0 - et ypperligt sæt højttalere. Jeg fik en god byttepris af Rune Skov for mine X-Baby'er fra samme mærke, og da C-1'erne var let brugte, så blev det ikke så dyrt endda. Jeg var nu også ret lun på S.P.'s Timepiece 3.0, men, det blev C-1 :) Næste opgradering er helt klart 8.5 V3. Jeg tror den vil hæve niveauet ikke ubetydeligt i mit setup. Har du fået V3 udgaverne hjem, for så kunne jeg måske lytte til dem ved samme lejlighed under et besøg? Og ja, der skal åbenbart noget til for, at lave et væsentligt step-up i forhold til RME-kortet i min medieserver :) Jeg er i hvert fald glad for lyden herfra. Jeg har dog skiftet Windows Media Player afspilleren ud med J River MC 14, hvad har betydet et løft i lyden. J River applikationen er ASIO-supported, og da RME lydkortet også bruger ASIO drivere kan jeg lave en eksklusiv opkobling mellem de to, og bypasse div. windows skrammel på mellemvejen. Jeg er yderst glad for denne løsning :) Men, vend gerne tilbage med nogle datoer for, hvornår jeg kan besøge dig og høre dit fine setup :) Mvh Mikael
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|