Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. juni 2026 | 18:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Alfaview-spørgsmål (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:

Jeg vil så tage til efterretning,at det hidtil er lykkedes,at finde 2 personer(Kaso og Exxtreme),der seriøst mener,at deres øjne ser et bedre billede(SD signal) gengivet på et Samsung LCD contra Pioneer plasma.

Ja det er virkelig flot af dig at du har lavet så grundig en efterretning baseret på indlæg fra EN tråd... Og vi er nemlig de eneste personer i verden der synes Samsung M71 giver et bedre billede end et Pioneer plasma...

Dernæst er der ingen der siger at det var et SD-signal vi vurderede ud fra...

Jeg bifalder din seriøsitet

Jeg glæder mig til forhåbentlig,at se M91 på KT messen om 14 dage.

Tvivler på det er med...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har faktisk stillet spørgsmålet flere gange,når plasma/LCD diskusionen blusser op.Altså om nogen mener at se et lige så godt/bedre billede på et givent LCD contra Pio plasma Både i dette forum og på Recordere.DK.Min holdning er,at der kan være masser af gode grunde til at vælge LCD -  blot absolut ikke billedgengivelse via SD signal.

Jeg var selv temmelig hooked på Samsung61 indtil jeg så den side by side m Pio436.Begge viste Dr digital .Der var altså i mine øjne kæmpeforskel .

Og så købte jeg en Pana600   

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

WC Fields
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg altså ikke den store entusiatiske fladskærmsfortaler - men på den anden side, synes jeg diskussionen er blevet lidt ensidig - og man er herinde stort set enige om at finde en fælles "Prügelknaben" / syndebuk / hadefigur.

Derfor må jeg alligevel smile lidt / le lidt - når jeg læser følgende: (Så kan man jo diskutere / overveje hvem man tror mest på)

http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=4785&type=t est

http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=5437

Til top Vis WC Fields's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WC Fields

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Jeg håber at han har fåed penge for at lave den her "test" for det er jo ren reklame.

Eks.

AlfaView er en dansk virksomhed, som kun arbejder med fladskærme. De leverer altid ny teknologi inden for LCD og plasma, og Alfa View fladskærme har aluminiumsfront, hvor mange andre vælger plastic.
De producerer deres egne fladskærme og sælger dem kun gennem egne butikker eller online gennem AlfaView S H O P http://www.Alfaview.dk samt gennem deres erhvervsafdeling, og kan levere kvalitet til en rimelig pris.

Ved at spare de fordyrende mellemled kan man derfor købe en AlfaView fladskærm 30-50% under prisen på en tilsvarende kvalitets fladskærm af andet fabrikat, samtidig med at der ikke er gået på kompromis med kvaliteten – det skal her lige nævnes at de i alle deres modeller benytter sig af klasse A+ paneler - et klasse A+ panel vil meget sjældent have døde pixels, samt at de under kundeservice på deres website har gode generelle råd som man bør kigge på som forbruger inden man køber et LCD TV produkt – ganske informativt.

AlfaView er en virksomhed i stor vækst - lige nu har Alfa View 8 butikker, som bliver til 10 i løbet af kort tid. De handler kun med deres eget navn og omsætter for over 80 millioner kroner.

Hvis der er nogle der tror de køber et tv til ½ pris bliver de godt nok snydt, hvis man kan lide designet og er ligeglad med billed så køb det.

Når ting bliver kaldt DELUX , super ol. så bliver jeg mistænksom.

Er der nogle der vil have lidt at grine af så læs den her PDF om deres delux HDready PDP

http://www.alfaview.dk/Alfaview/PDF/42_SD_plasma.pdf

Et HDReady tv med en opløsning på 852 * 480, hvor dumme tror du folk er?

Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Jeg fik mit 40" LCD Alfaview hjem for 3-4 uger siden. Ingen pixelfejl. Det er ufattelig flot. Og af aluminium, hvor de fleste andre er af plastic. Billede-kvaliteten er rigtig god - også når jeg ser tv (har Stofa-kabel). Har ikke oplevet ghosting som åbenbart er set ved nogle Samsung LCD. Der er to tunere - PIP er fedt og virkelig noget jeg er glad for og så skulle det efter sigende være bedre at koble sin computer til en LCD end Plasma (skal snart have ny comp til spil). Det er virkelig en fornøjelse at se både tv og dvd-film.

Deres skærme har gode anmeldelser (bl.a. Sølvpris - se deres hjemmeside), bruger A-paneler (enten fra Samsung eller LG). Sony skulle efter sigende heller ikke lave egne paneler, men får dem fra Samsung. Og de går næppe nedenom og hjem lige med det samme - de skulle efter sigende allerede have erobret 6-8% af fladskærmsmarkedet - ikke dårligt klaret af noget som åbenbart skulle være så dårligt.

Jeg er godt tilfreds indtil nu.

Tjekkede bl.a. nogle Samsung i Fona - synes de stod ret dårligt når man så tv - det kunne selvfølgelig være signalet, men nogle af de andre fladskærme havde meget bedre billede på samme signal.

Edit: Lavede en direkte sammenligning mellem 40" LCD med en 42" Plasma også fra Alfaview (stod lige ved siden af hinanden). Synes bedst om billedet på LCD'en - stod mere skarpt og klart, mens plasmaen havde et lidt "varmere" billede.

Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta C250 Center
Infinity Beta SW12 Sub

Til top Vis Antaeus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Antaeus

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Antaeus skrev:

Jeg fik mit 40" LCD Alfaview hjem for 3-4 uger siden. Ingen pixelfejl. Det er ufattelig flot. Og af aluminium, hvor de fleste andre er af plastic. Billede-kvaliteten er rigtig god - også når jeg ser tv (har Stofa-kabel). Har ikke oplevet ghosting som åbenbart er set ved nogle Samsung LCD. Det er virkelig en fornøjelse at se både tv og dvd-film.

Der er ghosting på ALLE LCD-tv, og på det punkt er Samsung bestemt en af de gode mærker...

Deres skærme har gode anmeldelser (bl.a. Sølvpris - se deres hjemmeside), bruger A-paneler (enten fra Samsung eller LG).

Det tror jeg faktisk alle gør idag efter de massive prisfald der har været, og et A-grade panel er ikke nogen garanti for et godt billede...

Sony skulle efter sigende heller ikke lave egne paneler, men får dem fra Samsung.

Det passer så ikke, Samsung og Sony samarbejder om at lave deres S-PVA paneler i den nuværende 7. generation, og er allerede ved at etablere en 8. generations fabrik som de også er sammen om...

Og de går næppe nedenom og hjem lige med det samme - de skulle efter sigende allerede have erobret 6-8% af fladskærmsmarkedet - ikke dårligt klaret af noget som åbenbart skulle være så dårligt.

Det kan jeg med næsten 100% sikkerhed afvise... Hvor har du det fra?

Tjekkede bl.a. nogle Samsung i Fona - synes de stod ret dårligt når man så tv - det kunne selvfølgelig være signalet, men nogle af de andre fladskærme havde meget bedre billede på samme signal.

Det kan have været signalet eller billedindstillingerne i skærmen der gør det, men det er jo heller ikke alle der synes at Samsung laver de bedste LCD-tv... Det gør jeg dog... (Hvis vi snakker M-serien)...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Palsgaard skrev:

Uden at "gide" diskutere med det ellers så enige kor og som afgjort ved meget mere om "elektronik" end jeg gør, så var jeg ude og se på forskellige skærme før jeg valgte Alfa View og jeg kommer også hos venner som har både Pioneer og SONY og jeg vil stadigvæk hellere se på mit AV og sådan er vi heldigvis forskellige, men jeg mener at du fint kan købe et AV og hvis du ser gennem de samme briller som mig - så bliver du ret tilfreds og mon ikke AV vist har opnået en slags "jeg elsker at hade" status - lidt ligesom med Skoda

Jeg tillader mig at diskutere lidt, hvadenten du vil diskutere med eller ej: Tillykke med dine TV, og det er godt at du er tilfreds. Dét vi diskuterer er bare ikke (sjældent, i hvert fald) hvad der er godt nok til at dig eller mig eller en helt tredje er tilfreds. Dét vi diskuterer er hvad der er bedst. Én af mine hjørnesten i den diskussion er at flertallet af befolkningen ikke har set hvad deres eget tv er i stand til, for slet ikke at snakke om naboens eller dem i butikkerne. Derfor VED flertallet slet ikke hvad der er bedst. Det er slet ikke umuligt at du har et bedre billede på dine Alfaview end vennerne har på Pioneer og Sony. Det betyder bare ikke at dit tv er bedre, det betyder at det er brugt rigtigt (eller bedre i hvert fald), evt. i forhold til de krav du stiller (som kan være forskellige fra andres - hvilket i mine øjne er en fejl... ).

Alfaview er definitivt ikke bedst. Det er muligt det er godt nok, men det er ikke bedst. Grunden til at det kan siges så præcist, er at Alfaview ikke er en producent. Indmaden i Alfaview er et discount-tv, pakket ind i et pænt kabinet med et Alfaview logo på. Derfor vil der per definition være en række andre tv på markedet med tilsvarende billedkvalitet. Alfaview kan ikke på magisk vis løfte et gennemsnits-tv op på niveau med eksempelvis et Pioneer. MEN en dårlig forhandler kan sænke et Pioneer ned på niveau med (eller ringere end) et Alfaview.

Hvis dit Alfaview er godt nok til dig, og du er glad for det, så har du gjort et godt køb - end of story! Og hvis din nabo har købt et Pioneer men han selv eller forhandleren ikke kan finde ud af at bruge det rigtigt, og slutresultatet derfor er ringere, så har han gjort et dårligt køb selv om han har købt det bedste tv på markedet! Men jeg vil til hver en tid påstå at et rigtigt udnyttet Pioneer ville have været bedre for jer begge (uden hensyn til pris).

Men det absolut klogeste du kan gøre er at lukke ørerne for hvad folk som mig fortæller dig, og fortsætte med at være glad for dine tv!

Hvorfra ved du med så stor sikkerhed at Alfaviews indmad er et discount-tv?

Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta SW12 Sub

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

jamen det er jo det det handler om,at være tilfreds med sit købmin bror har et alfaview 50" et eller andet 2 år gammelt,han fik et aldi medion 32" lcd i sidste uge og jeg må sige at medion'en er klart bedre,alfaview til 30k bliver slået af medion til 5k,det siger en del om udviklingen indenfor fladskærme,selv ville jeg ikke røre alfa, men pioneer's nyeste kommer nok snart her på matriklen.
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
Antaeus skrev:

Jeg fik mit 40" LCD Alfaview hjem for 3-4 uger siden. Ingen pixelfejl. Det er ufattelig flot. Og af aluminium, hvor de fleste andre er af plastic. Billede-kvaliteten er rigtig god - også når jeg ser tv (har Stofa-kabel). Har ikke oplevet ghosting som åbenbart er set ved nogle Samsung LCD. Det er virkelig en fornøjelse at se både tv og dvd-film.

Der er ghosting på ALLE LCD-tv, og på det punkt er Samsung bestemt en af de gode mærker...

Deres skærme har gode anmeldelser (bl.a. Sølvpris - se deres hjemmeside), bruger A-paneler (enten fra Samsung eller LG).

Det tror jeg faktisk alle gør idag efter de massive prisfald der har været, og et A-grade panel er ikke nogen garanti for et godt billede...

Sony skulle efter sigende heller ikke lave egne paneler, men får dem fra Samsung.

Det passer så ikke, Samsung og Sony samarbejder om at lave deres S-PVA paneler i den nuværende 7. generation, og er allerede ved at etablere en 8. generations fabrik som de også er sammen om...

Og de går næppe nedenom og hjem lige med det samme - de skulle efter sigende allerede have erobret 6-8% af fladskærmsmarkedet - ikke dårligt klaret af noget som åbenbart skulle være så dårligt.

Det kan have været signalet eller billedindstillingerne i skærmen der gør det, men det er jo heller ikke alle der synes at Samsung laver de bedste LCD-tv... Det gør jeg dog... (Hvis vi snakker M-serien)...

Markedsandelen er fra Alfaview butikken i Kolding - Meget interessant hvis du kan bevise noget andet for så vil jeg da nok lige ringe og spørge hvor han har det fra.

Om det var R eller M kan jeg desværre ikke huske mere.

Fakta er dog at jeg er rigtig glad for mit Alfaview tv indtil nu - superbillede. Jeg var lidt bange for om hvordan det vil modtage tv da de ikke havde tv-signal i butikken og også lidt bange for ghosting - men ingen ghosting og står godt med tv-signal.

3-4 uger er selvfølgelig heller ikke så meget at vurdere det på - men man burde nok have opdaget hvis der var noget graverende.

Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta SW12 Sub

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Antaeus skrev:
Exxtreme skrev:
Antaeus skrev:

Markedsandelen er fra Alfaview butikken i Kolding - Meget interessant hvis du kan bevise noget andet for så vil jeg da nok lige ringe og spørge hvor han har det fra.

Det er ikke noget jeg kan bevise, men jeg tror helt sikkert ikke på det... Heller ikke hvis vi kun snakker markedsandele i DK, hvis du eller andre kan finde noget dokumentation på at det faktisk passer, så æder jeg min gamle hat.

Der er en verden til forskel på de 2 modeller, hvor M-serien er bedst, så er temmelig sikker på at det må have været R-serien du har set...

Fakta er dog at jeg er rigtig glad for mit Alfaview tv indtil nu - superbillede. Jeg var lidt bange for om hvordan det vil modtage tv da de ikke havde tv-signal i butikken og også lidt bange for ghosting - men ingen ghosting og står godt med tv-signal.

Jamen det er da fedt at du er glad for det...

3-4 uger er selvfølgelig heller ikke så meget at vurdere det på - men man burde nok have opdaget hvis der var noget graverende.

Der er heller ingen der siger at der er noget graverende galt med Alfaview, men sæt et hvilket som helst Alfaview-tv ved siden af et topklasse LCD- eller Plasma-tv, så vil du se forskellen... Desuden producerer Alfaview ikke hverken LCD- eller Plasma-tv selv, de køber kina-teknik og sætter deres eget mærke på...

Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:
jamen det er jo det det handler om,at være tilfreds med sit købmin bror har et alfaview 50" et eller andet 2 år gammelt,han fik et aldi medion 32" lcd i sidste uge og jeg må sige at medion'en er klart bedre,alfaview til 30k bliver slået af medion til 5k,det siger en del om udviklingen indenfor fladskærme,selv ville jeg ikke røre alfa, men pioneer's nyeste kommer nok snart her på matriklen.

Billedet er vel bedre fordi det er en 32"

Måske det kan betale sig at købe de billigste og så skifte ud hvert 5. år istedet for hver 10. år.

Hvor har i alle sammen fra at Pioneer er så godt? Har de vundet nogle EISA-priser eller vinder de alle test. Pioneer er mega-flotte og noget dyrere end de andre mærker, men hvad med kvalitet - især billedet.

Der var en herinde som havde sammenlignet et Pioneer plasma med var det ikke et Alfaview LCD - og de kunne bedst lide LCD'en fra Alfaview så vidt jeg lige husker.

Personligt købte jeg Alfaview LCD fordi det skulle være bedre til comp end plasma, det har et superlækkert design - det betyder faktisk en hel del når man vil have den i sin stue - billedet stod rigtig godt og noget klarere end plasmaen jeg sammelignede med. Desuden har de rigtig god service med opdatering m.m. i Alfaview-butikken. Det var på tilbud (uden tilbud var det også vanvittigt dyrt - mon 25.000 kr nogle sinde har været gældende?). Kan også godt lide idéen om at støtte et dansk firma så længe jeg synes de laver noget godt.

Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta SW12 Sub

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Jeg vil bestemt heller ikke tage glæden fra alfaejere, men jeg ikke man bør basere sit køb på den der test (og egentlig heller nogle af de andre test af alfaview jeg har set hidtil).

Halvdelen er skrevet af fra reklamemateriale og resten er sort snak.

Hvad betyder fx dette?:

"Kigger man på kvaliteten af billedet er det rigtig flot, skarpt og farverigt, hvilket indikere at kontrasten er ganske god. Lysmæssigt afgiver TV'et et blødt lyst billede, som er tilpas til mine øjne. Der er mulighed for både at skrue op og ned og ændre på farvetemperaturen."

Det er klart en fordel, at man både kan skrue op og ned, tænk hvis man kun kunne den ene vej
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
Antaeus skrev:
Exxtreme skrev:
Antaeus skrev:

Det er ikke noget jeg kan bevise, men jeg tror helt sikkert ikke på det... Heller ikke hvis vi kun snakker markedsandele i DK, hvis du eller andre kan finde noget dokumentation på at det faktisk passer, så æder jeg min gamle hat.

Der er en verden til forskel på de 2 modeller, hvor M-serien er bedst, så er temmelig sikker på at det må have været R-serien du har set...

Jamen det er da fedt at du er glad for det...

Der er heller ingen der siger at der er noget graverende galt med Alfaview, men sæt et hvilket som helst Alfaview-tv ved siden af et topklasse LCD- eller Plasma-tv, så vil du se forskellen... Desuden producerer Alfaview ikke hverken LCD- eller Plasma-tv selv, de køber kina-teknik og sætter deres eget mærke på...

Jeg har udtrykt mig forkert hvis det fremstod som om markedsandelen var på verdensplan - det var i Danmark. Mener han sagde 6-8 %. Kan i hvert fald huske at han nævnte 6%  - så det var på det niveau.

Ved lejlighed tjekker jeg om det var R eller M modellerne.

Jep, at jeg er glad for min fladskærm er nu engang vigtigere end alle skriver at det er et herrefedt tv - men jeg ikke synes og at det og det står i min stue.

Det sidste afsnit vil jeg godt vide hvordan du kan sige det så sikkert. Alfaview får sine tv produceret i Korea (ved ikke helt om det var egen fabrik - nok nærmere købt sig ind. Kan ikke lige huske det). Kan ikke se hvordan det adskiller sig fra andre - de andre får formentlig også komponenterne i Kina eller Korea (ikke at jeg ved det - men det er jo meget normalt i hvert fald i andre industrier - ellers kan de simpelthen ikke konkurrere). Det er komponenter og så i sidste ende ISÆR perfomance der er udslagsgivende.

Har meget svært hvorfra du kan påstå hele sidste afsnit så skråsikkert - har du noget at have det i - eller? Jeg har ikke observeret den forskel i forhold til Alfaview. Har du foretaget en direkte test?

Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta SW12 Sub

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Antaeus skrev:

Hvor har i alle sammen fra at Pioneer er så godt? Har de vundet nogle EISA-priser eller vinder de alle test. Pioneer er mega-flotte og noget dyrere end de andre mærker, men hvad med kvalitet - især billedet.

Ja, Pioneer er generelt anset for at lave de bedste fladskærme overhovedet, dog spiller Panasonic på nogle punkter lige op med dem.

Jeg er så åbenbart en af de få, der ikke bryder sig om alfaviews design. I mit hoved hører børstet stål kun hjemme i Føtex og 1990erne, så jeg foretrækker klart en sort ramme, det er også bedre for billedet. Men fred være med at andre har det anderledes og vil støtte et dansk firma.

Deres butikker bliver jeg heller ikke venner med. Jeg har aldrig fået mulighed for at se andet en tegnefilm derinde og det synes jeg er dybt utroværdigt grundlag at sælge fladskærme på, ligesom hvis en tøjbutik havde spejle der slankede folk.
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:
Jeg vil bestemt heller ikke tage glæden fra alfaejere, men jeg ikke man bør basere sit køb på den der test (og egentlig heller nogle af de andre test af alfaview jeg har set hidtil).

Halvdelen er skrevet af fra reklamemateriale og resten er sort snak.

Hvad betyder fx dette?:

"Kigger man på kvaliteten af billedet er det rigtig flot, skarpt og farverigt, hvilket indikere at kontrasten er ganske god. Lysmæssigt afgiver TV'et et blødt lyst billede, som er tilpas til mine øjne. Der er mulighed for både at skrue op og ned og ændre på farvetemperaturen."

Det er klart en fordel, at man både kan skrue op og ned, tænk hvis man kun kunne den ene vej

Har også fået en sølvpris - hvad det så helt indebærer.

Men eller må vi jo bare vente på andre test og sammenligninger. I Alfaview påstod de at de ikke gav så meget for test, idet nogle havde det med at sende bedre prøvemodeller ind til test end dem som normalt blev solgt i forretninger. Har ingen anelse om det er rigtig - hvis ja - så er det jo svindel. Men man har jo kun dem at vurdere ud fra, sine egne øjne og så andre ligesindede som ejer eller har vuderet fladskærmen.

Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta SW12 Sub

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Antaeus skrev:
Måske det kan betale sig at købe de billigste og så skifte ud hvert 5. år istedet for hver 10. år.

Og så have dårlige TV hele tiden? Hvis du køber et godt TV i dag er det også godt om fem eller ti år.

Antaeus skrev:

Mange af os har set de nye Pioneer modeller IRL, så dérfor ved vi de er gode. Der er også nærmest en konsensus om, at Pioneer bare laver det bedste, hvilket de så også bliver ved med at bevise.

Billedkvaliteten er altså intet mindre end pænt god. Der er ikke så meget andet at sige om det. Det eneste der ville kunne gøre det bedre er angiveligt en projektor, men det er jo ikke altid en mulighed.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Antaeus skrev:

music 4 all skrev:

Billedet er vel bedre fordi det er en 32"

Det er ikke en selvfølge at billedet er bedre fordi det er mindre...

Det kommer an på om man tænker på økonomi eller kvalitet, man får ikke begge i denne sammenhæng...

Kig på et af de nye Pioneer eller Panasonic plasma-tv, de er de bedste på markedet når vi snakker plasma... De vinder så godt som alle tests de er med i... Pioneers PDP-5000EX vandt ikke mindre end 2 EISA awards for 2006/2007... Har et Alfaview tv nogensinde vundet en EISA-award eller en anden anerkendt pris?... Aner ikke hvad Sølvprisen er for noget...

Der var en herinde som havde sammenlignet et Pioneer plasma med var det ikke et Alfaview LCD - og de kunne bedst lide LCD'en fra Alfaview så vidt jeg lige husker.

Det er da muligt at nogen bedre kan lide et Alfaview-LCD end Pioneer-Plasma, men så ved de ikke hvad de skal kigge efter...

Personligt købte jeg Alfaview LCD fordi det skulle være bedre til comp end plasma,

Der er LCD-tv ganske rigtigt bedre end Plasma

...det har et superlækkert design - det betyder faktisk en hel del når man vil have den i sin stue -

Helt enig...

...billedet stod rigtig godt og noget klarere end plasmaen jeg sammelignede med.

Hvilket Plasma-tv var det?

Desuden har de rigtig god service med opdatering m.m. i Alfaview-butikken.

Det burde ikke være grund til at vælge Alfaview...

Det var på tilbud (uden tilbud var det også vanvittigt dyrt - mon 25.000 kr nogle sinde har været gældende?). Kan også godt lide idéen om at støtte et dansk firma så længe jeg synes de laver noget godt.

Det ville jeg da også gerne hvis der var nogle danske firmaer der lavede godt fladskærme, men der er vist kun Orion der selv laver fladskærme i DK... Hvis der er flere må folk endelig sige til...

Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:
Antaeus skrev:

Ja, Pioneer er generelt anset for at lave de bedste fladskærme overhovedet, dog spiller Panasonic på nogle punkter lige op med dem.

Jeg er så åbenbart en af de få, der ikke bryder sig om alfaviews design. I mit hoved hører børstet stål kun hjemme i Føtex og 1990erne, så jeg foretrækker klart en sort ramme, det er også bedre for billedet. Men fred være med at andre har det anderledes og vil støtte et dansk firma.

Deres butikker bliver jeg heller ikke venner med. Jeg har aldrig fået mulighed for at se andet en tegnefilm derinde og det synes jeg er dybt utroværdigt grundlag at sælge fladskærme på, ligesom hvis en tøjbutik havde spejle der slankede folk.

Ok - det virker ikke særlig troværdigt, jeg kunne selv bestemme hvilken film jeg ville se - valgte Lord of the Rings da jeg kender den ret godt. Desværre havde de ikke antennesignal tilsluttet - lidt for dårligt og jeg var lidt nervøs for hvordan den ville reagere på antennesignal - men som sagt så står der rigtig godt på mit stofa-kabel signal. Fimk dog en jeg kendte i Odense til at tage forbi butikken der og tjekke deres tv med antennesignal tilknyttet. Noget de nu har taget væk igen da signalet ikke er godt nok synes de - det er dog noget de burde ordne straks - det er nu engang et must at man kan se det med tv-signal.

Du er nok en af de eneste jeg har mødt som ikke synes det ser godt ud - jeg må indrømme at jeg synes at det har et hammerlækkert design.

Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta SW12 Sub

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Det er helt sikkert ikke deres egen fabrik, da en sådan koster milliarder.

Der er stor forskel på om man selv har en fabrik eller bare får sat sit mærke på et eller andet OEM TV, du vil sikkert fint det samme TV under mange navne, men der er kun et TV med Panasonic eller Pioneer og det er den nyeste teknologi de bruger, Alfaview ældre generationer af paneler, derfor kan man eller ikke finde oplysninger om hvilke paneler de bruger.

Det er godt du er glad for dit tv, men jeg tror alså ikke du får nogle overbevist om det er på højde med nogle af de store mærkers nye tv.

Alene at de påstår at et tv med en opløsning på 852 * 480 er HDready, siger alt om dem.

Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Antaeus skrev:

Og så have dårlige TV hele tiden? Hvis du køber et godt TV i dag er det også godt om fem eller ti år.

Antaeus skrev:

Mange af os har set de nye Pioneer modeller IRL, så dérfor ved vi de er gode. Der er også nærmest en konsensus om, at Pioneer bare laver det bedste, hvilket de så også bliver ved med at bevise.

Billedkvaliteten er altså intet mindre end pænt god. Der er ikke så meget andet at sige om det. Det eneste der ville kunne gøre det bedre er angiveligt en projektor, men det er jo ikke altid en mulighed.

Hvis en billig fladskærm to år efter er bedre end en dyr fladskærm så kan det måske godt være en fordel at købe billigt og skifte tiere. Ved dog ikke om den holder og har heller ikke selv valgt den løsning selv om jeg dog har overvejet den - turde dog ikke tage chancen.

Ville nu være rart med noget der beviser den konsensus at Pioneer er det bedste - fx at de løber med de fleste EISA priser eller andet MEGET anderkendt som kunne bevise det - ellers kan det jo bare være et rygte en har skabt og det så er blevet gentaget nok gange til at det er blevet en halv sandhed. 

Projektor kan ikke sammenlignes - det er for besværligt at skulle mørklægge og trække læred ned osv. En skærm på væggen er noget mere elegant og meget nemere.

Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta SW12 Sub

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum