Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. juni 2026 | 17:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Alfaview-spørgsmål (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Antaeus skrev:
Exxtreme skrev:
Antaeus skrev:
Exxtreme skrev:
Antaeus skrev:

Jeg fik mit 40" LCD Alfaview hjem for 3-4 uger siden. Ingen pixelfejl. Det er ufattelig flot. Og af aluminium, hvor de fleste andre er af plastic. Billede-kvaliteten er rigtig god - også når jeg ser tv (har Stofa-kabel). Har ikke oplevet ghosting som åbenbart er set ved nogle Samsung LCD. Det er virkelig en fornøjelse at se både tv og dvd-film.

Der er ghosting på ALLE LCD-tv, og på det punkt er Samsung bestemt en af de gode mærker...

Deres skærme har gode anmeldelser (bl.a. Sølvpris - se deres hjemmeside), bruger A-paneler (enten fra Samsung eller LG).

Det tror jeg faktisk alle gør idag efter de massive prisfald der har været, og et A-grade panel er ikke nogen garanti for et godt billede...

Sony skulle efter sigende heller ikke lave egne paneler, men får dem fra Samsung.

Det passer så ikke, Samsung og Sony samarbejder om at lave deres S-PVA paneler i den nuværende 7. generation, og er allerede ved at etablere en 8. generations fabrik som de også er sammen om...

Og de går næppe nedenom og hjem lige med det samme - de skulle efter sigende allerede have erobret 6-8% af fladskærmsmarkedet - ikke dårligt klaret af noget som åbenbart skulle være så dårligt.

Det kan jeg med næsten 100% sikkerhed afvise... Hvor har du det fra?

Jeg er godt tilfreds indtil nu.

Tjekkede bl.a. nogle Samsung i Fona - synes de stod ret dårligt når man så tv - det kunne selvfølgelig være signalet, men nogle af de andre fladskærme havde meget bedre billede på samme signal.

Det kan have været signalet eller billedindstillingerne i skærmen der gør det, men det er jo heller ikke alle der synes at Samsung laver de bedste LCD-tv... Det gør jeg dog... (Hvis vi snakker M-serien)...

Markedsandelen er fra Alfaview butikken i Kolding - Meget interessant hvis du kan bevise noget andet for så vil jeg da nok lige ringe og spørge hvor han har det fra.

Det er ikke noget jeg kan bevise, men jeg tror helt sikkert ikke på det... Heller ikke hvis vi kun snakker markedsandele i DK, hvis du eller andre kan finde noget dokumentation på at det faktisk passer, så æder jeg min gamle hat.

Om det var R eller M kan jeg desværre ikke huske mere.

Der er en verden til forskel på de 2 modeller, hvor M-serien er bedst, så er temmelig sikker på at det må have været R-serien du har set...

Fakta er dog at jeg er rigtig glad for mit Alfaview tv indtil nu - superbillede. Jeg var lidt bange for om hvordan det vil modtage tv da de ikke havde tv-signal i butikken og også lidt bange for ghosting - men ingen ghosting og står godt med tv-signal.

Jamen det er da fedt at du er glad for det...

3-4 uger er selvfølgelig heller ikke så meget at vurdere det på - men man burde nok have opdaget hvis der var noget graverende.

Der er heller ingen der siger at der er noget graverende galt med Alfaview, men sæt et hvilket som helst Alfaview-tv ved siden af et topklasse LCD- eller Plasma-tv, så vil du se forskellen... Desuden producerer Alfaview ikke hverken LCD- eller Plasma-tv selv, de køber kina-teknik og sætter deres eget mærke på...

Jeg har udtrykt mig forkert hvis det fremstod som om markedsandelen var på verdensplan - det var i Danmark. Mener han sagde 6-8 %. Kan i hvert fald huske at han nævnte 6%  - så det var på det niveau.

Det ville jeg gerne se beviser på...

Ved lejlighed tjekker jeg om det var R eller M modellerne.

Jep, at jeg er glad for min fladskærm er nu engang vigtigere end alle skriver at det er et herrefedt tv - men jeg ikke synes og at det og det står i min stue.

Det sidste afsnit vil jeg godt vide hvordan du kan sige det så sikkert. Alfaview får sine tv produceret i Korea (ved ikke helt om det var egen fabrik - nok nærmere købt sig ind. Kan ikke lige huske det).

Det læste jeg et sted på et nyhedssite hvor der var en profil på Alfaview, og mener også at Otto fra TC har skrevet om det...

Kan ikke se hvordan det adskiller sig fra andre - de andre får formentlig også komponenterne i Kina eller Korea (ikke at jeg ved det - men det er jo meget normalt i hvert fald i andre industrier - ellers kan de simpelthen ikke konkurrere). Det er komponenter og så i sidste ende ISÆR perfomance der er udslagsgivende.

Forskellen er kvaliteten... Der er MEGET forskel på kvaliteten af billige oem-produkter fra østen, og til de noget bedre og dyrere kvalitets-produkter der er udviklet, fremstillet og testet på de større firmaers egne fabrikker... De bruger kvalitets komponenter og får tv'ene fremstillet af erfarne medarbejdere, ikke kinesere til 3 kroner i timen... Og uanset hvad du tror, så er der sparet på alt i de billige oem-produkter... De er som regel vildt skrabede...

Har meget svært hvorfra du kan påstå hele sidste afsnit så skråsikkert - har du noget at have det i - eller? Jeg har ikke observeret den forskel i forhold til Alfaview. Har du foretaget en direkte test?

Jeg har ikke haft mulighed for at foretage en direkte test, men har leget meget med en af min brors kammeraters nye Alfaview plasma, og selvom jeg har kalibreret det med DVE, blev resultatet ikke i nærheden af de andre Plasma jeg har leget med... Og har set et Alfaview LCD i en af deres butikker, og det var aldeles utilfredsstillende...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Antaeus skrev:

Vanderlay skrev:
Jeg vil bestemt heller ikke tage glæden fra alfaejere, men jeg ikke man bør basere sit køb på den der test (og egentlig heller nogle af de andre test af alfaview jeg har set hidtil).

Halvdelen er skrevet af fra reklamemateriale og resten er sort snak.

Hvad betyder fx dette?:

"Kigger man på kvaliteten af billedet er det rigtig flot, skarpt og farverigt, hvilket indikere at kontrasten er ganske god. Lysmæssigt afgiver TV'et et blødt lyst billede, som er tilpas til mine øjne. Der er mulighed for både at skrue op og ned og ændre på farvetemperaturen."

Det er klart en fordel, at man både kan skrue op og ned, tænk hvis man kun kunne den ene vej

Har også fået en sølvpris - hvad det så helt indebærer.

Men eller må vi jo bare vente på andre test og sammenligninger. I Alfaview påstod de at de ikke gav så meget for test,

Nej hvorfor mon?

...idet nogle havde det med at sende bedre prøvemodeller ind til test end dem som normalt blev solgt i forretninger. Har ingen anelse om det er rigtig - hvis ja - så er det jo svindel. Men man har jo kun dem at vurdere ud fra, sine egne øjne og så andre ligesindede som ejer eller har vuderet fladskærmen.

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
Antaeus skrev:

Vanderlay skrev:
Jeg vil bestemt heller ikke tage glæden fra alfaejere, men jeg ikke man bør basere sit køb på den der test (og egentlig heller nogle af de andre test af alfaview jeg har set hidtil).

Halvdelen er skrevet af fra reklamemateriale og resten er sort snak.

Hvad betyder fx dette?:

"Kigger man på kvaliteten af billedet er det rigtig flot, skarpt og farverigt, hvilket indikere at kontrasten er ganske god. Lysmæssigt afgiver TV'et et blødt lyst billede, som er tilpas til mine øjne. Der er mulighed for både at skrue op og ned og ændre på farvetemperaturen."

Det er klart en fordel, at man både kan skrue op og ned, tænk hvis man kun kunne den ene vej

Har også fået en sølvpris - hvad det så helt indebærer.

Men eller må vi jo bare vente på andre test og sammenligninger. I Alfaview påstod de at de ikke gav så meget for test,

Nej hvorfor mon?

...idet nogle havde det med at sende bedre prøvemodeller ind til test end dem som normalt blev solgt i forretninger. Har ingen anelse om det er rigtig - hvis ja - så er det jo svindel. Men man har jo kun dem at vurdere ud fra, sine egne øjne og så andre ligesindede som ejer eller har vuderet fladskærmen.

Tja, de få test der er foretaget på LCD-skærmene er alle gode - jeg har set en middel på deres plasma tv -  Nogle få test ligger på deres hjemmeside, herunder den omtalte sølvpris som er fra Hardware.

Her er ekstrabladets test http://www.alfaview.dk/Alfaview/PDF/30.12.2005_side7.pdf

og Hardware testen er der tidligere blevet linket til - dog ikke sølvprisen som kan ses her:

http://www.alfaview.dk/Alfaview/PDF/sølv%20diplom%20hq.pdf

Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta C250 Center
Infinity Beta SW12 Sub

Til top Vis Antaeus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Antaeus

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Antaeus skrev:
Ville nu være rart med noget der beviser den konsensus at Pioneer er det bedste - fx at de løber med de fleste EISA priser eller andet MEGET anderkendt som kunne bevise det - ellers kan det jo bare være et rygte en har skabt og det så er blevet gentaget nok gange til at det er blevet en halv sandhed. 

Projektor kan ikke sammenlignes - det er for besværligt at skulle mørklægge og trække læred ned osv. En skærm på væggen er noget mere elegant og meget nemere.

Det er ikke noget rygte når man konstant kan læse folks erfaringer på et forum som dette, som ca. alle siger at Pioneer er det bedste. Der er selvfølgelig dem der holder på LCD fordi en Fona-sælger har sagt at plasma sux, og dem der foretrækker Panasonic på grund af sortniveauer, men ellers er det nu meget nemt at få den opfattelse, hvis man har fulgt med her og på recordere.dk samt andre internationale fora, at 'man' mener at Pioneer er bedre. Men prisen er jo også derefter. Ved en EISA-uddeling, som Panasonic vandt for high-end plasma, tages ting som pris og andre områder nok også med i betragtningen. Men Pioneer er nok alligevel bedre, så længe vi blot taler om ydelse mht. billede, og ikke andet. Alfaview er i en HELT anden (meget lavere) klasse. De to kan slet ikke sammenlignes. Pioneer vandt i øvrigt 'HD-Component' prisen for deres nye 1080p panel.

Og jo, projektorer kan godt komme med i sammenligningen, hvis det vi snakker om er den mest korrekte gengivelse af et billede, for der slår projektorer også selv Pioneer. Desuden skrev jeg jo også, at projektor-løsningen ikke er en mulighed for alle.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Angående markedsdel så er den ifølge deres egen hjemmeside - hvor stor en del det udgør af det samlede marked ved jeg ikke - men skulle han lyve om noget enhver i princippet kan kontrollere hvis han gider? Tja hvem ved - man kan vel stole på sælgere - men alligevel. Følgende er fra deres hjemmeside:

"En virksomhed i vækst

Lige nu har AlfaView 11 butikker, som bliver til 13 i løbet af kort tid. Med en forventet omsætning på over 215 millioner kroner"

Mange synes ikke om Alfaview herinde og beskriver det som et 2. klasses produkt som produceres i Kina (kommer mig bekendt fra Korea), mens nogle andre næsten testes på en "hemmelig teknologisk rumbase" (lille overdrivelse for at fremme forståelsen ). Jeg har dog ikke set en eneste indikation på at nogle har ret i det.

Der er nogle som har set Alfaview i forretningen og syntes ikke om det. Er der nogle som virkelig har sammenlignet en Alfaview LCD skærm med andre eller er det alt bare fornemmelser?

Jeg har lige været ude og gå tur i byen og der så jeg adskillelige fladskærme tændt i vinduerne - Pioneer, Samsung, Sony, Philips - synes faktisk kun det var det ene Sony og Philips der stod rigtig godt. Men det er nok lidt for billig en løsning at konkludere fra, hvis i forstår hvor jeg vil hen.

Alfaview LCD 40-42" koster cirka 14.000 kr. Det må således også nogenlunde sammenlignes med andre skærme i den prisklasse. Pioneer er typisk noget dyrere.

Ikke en eneste herinde har kommet med ret meget der er andet end rene påstande. Jeg er glad for min skærm og synes selvfølgelig ikke om kritik af den. Men godtager det selvfølgelig hvis der bare var lidt beviser for hvad der blev sagt - men der er ikke nogle ind til nu.

Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta SW12 Sub

Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Antaeus skrev:
Ville nu være rart med noget der beviser den konsensus at Pioneer er det bedste - fx at de løber med de fleste EISA priser eller andet MEGET anderkendt som kunne bevise det - ellers kan det jo bare være et rygte en har skabt og det så er blevet gentaget nok gange til at det er blevet en halv sandhed. 

Projektor kan ikke sammenlignes - det er for besværligt at skulle mørklægge og trække læred ned osv. En skærm på væggen er noget mere elegant og meget nemere.

Det er ikke noget rygte når man konstant kan læse folks erfaringer på et forum som dette, som ca. alle siger at Pioneer er det bedste. Der er selvfølgelig dem der holder på LCD fordi en Fona-sælger har sagt at plasma sux, og dem der foretrækker Panasonic på grund af sortniveauer, men ellers er det nu meget nemt at få den opfattelse, hvis man har fulgt med her og på recordere.dk samt andre internationale fora, at 'man' mener at Pioneer er bedre. Men prisen er jo også derefter.

Og jo, projektorer kan godt komme med i sammenligningen, hvis det vi snakker om er den mest korrekte gengivelse af et billede, for der slår projektorer også selv Pioneer. Desuden skrev jeg jo også, at projektor-løsningen ikke er en mulighed for alle.

Jeg har set flere eksperter skrive om fordelen ved plasma og LCD og synes på ingen måde at plasma fremstår bedst i disse - men dog nogenlunde ligeværdige. Hifi-klubben har valgt kun at sælge LCD fordi de mener de overgår plasma og LCD er fremtiden ifølge dem altså - men har de ret - næppe.

Har Pioneer vundet EISA, så er de gode og det er dog også det indtryk jeg har - men det er jo kun fra mund til mund - konkrete beviser er nu rare engang i mellem - som fx den med EISA - det kan bruges. Men som sagt prisen er derefter. Jeg har også indtrykket at Panasonic er gode - men er de nu også bedre hvis vi tager nogle der koster det samme?

Projektor bliver ikke en løsning der passer mig foreløbig - alt for besværligt og duer ikke når der er lys.

Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta SW12 Sub

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Madman skrev:
Alene at de påstår at et tv med en opløsning på 852 * 480 er HDready, siger alt om dem.

Opløsning er ikke så vigtigt for at opnå 'HD-Ready' status. Det har mere noget at gøre med HDMI (eller DVI med HDCP) og hvilke signaler fjernsynet kan behandle. Opløsning er jo heller ikke fantastisk vigtig når der skal laves et godt billede på en skærm.

Ikke at jeg selv kunne finde på at købe et TV med en opløsning lavere end PAL-standarden.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Madman skrev:

Det er helt sikkert ikke deres egen fabrik, da en sådan koster milliarder.

Der er stor forskel på om man selv har en fabrik eller bare får sat sit mærke på et eller andet OEM TV, du vil sikkert fint det samme TV under mange navne, men der er kun et TV med Panasonic eller Pioneer og det er den nyeste teknologi de bruger, Alfaview ældre generationer af paneler, derfor kan man eller ikke finde oplysninger om hvilke paneler de bruger.

Det er godt du er glad for dit tv, men jeg tror alså ikke du får nogle overbevist om det er på højde med nogle af de store mærkers nye tv.

Alene at de påstår at et tv med en opløsning på 852 * 480 er HDready, siger alt om dem.

Jeg ser kun påstande og gisninger i ovenstående - intet konkret.

Vi har i det mindste set en test hvor Alfaview er sammenlignet med andre og vundet - godt nok i Ekstrabladet, men det er bedre end ingenting og kan næppe regnes for fup. Her har man da noget at forholde sig til og i nogenlunde samme prisklasse.

Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta SW12 Sub

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Antaeus skrev:
Jeg har set flere eksperter skrive om fordelen ved plasma og LCD og synes på ingen måde at plasma fremstår bedst i disse - men dog nogenlunde ligeværdige. Hifi-klubben har valgt kun at sælge LCD fordi de mener de overgår plasma og LCD er fremtiden ifølge dem altså - men har de ret - næppe.

Når visse 'eksperter' skriver om LCD vs. plasma sker det lidt for ofte, at de ikke rigtig kommer længere, end at opløsningen på LCD er højere og at man skal passe på med indbrænding på plasma. Det kan man bare ikke bruge til så meget. Hvis målet er at opnå den mest korrekte gengivelse af et givent billede, så er plasma faktuelt bedre. Man kan foretrække LCD af forskellige årsager, men så er målet ikke at gengive f.eks. en film så korrekt som muligt.

HFK er en lidt speciel kæde. Det de sælger er det bedste og alt andet er noget skrammel, lige indtil de en dag sælger 'alt andet'. Det er nemmest at prakke LCD TV på folk fordi de fås i den mest efterspurgte skærmstørrelse, og så er det nemmere at sælge en højere opløsning. Folk kigger ikke nok på hvad der rent faktisk er på skærmen. Visse butikker har dog plasma TV, men ofte begrænser det sig til Hitachi, Samsung og Philips, som alle er niveauer under Panasonic og Pioneer.

Citér:
Har Pioneer vundet EISA, så er de gode og det er dog også det indtryk jeg har - men det er jo kun fra mund til mund - konkrete beviser er nu rare engang i mellem - som fx den med EISA - det kan bruges. Men som sagt prisen er derefter. Jeg har også indtryket at Panasonic er gode - men er de nu også bedre hvis vi tager nogle der koster det samme?

Det er jo ikke kun fra mund til mund. Som sagt har MANGE af os herinde set Pioneer, og så er det jo lige pludselig bevist for os der har giddet gøre vores research ordentligt. EISA-prisen er Pioneer sikkert glade for, men det bedste bevis finder du hos de butikker der forhandler de nye Pioneer TV. Jeg ved ikke hvad du mener med de sidste linjer om Panasonic. Nogle hvad der koster det samme? Det sjove ved Panasonic er at de har nogle af de absolut billigste og bedste produkter på markedet, hvor deres 37" nu er meget tæt på 10k online, og deres 42" efterhånden er et godt stykke under 15k. Du finder ikke bedre TV i den prisklasse.

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Antaeus skrev:
Ikke en eneste herinde har kommet med ret meget der er andet end rene påstande. Jeg er glad for min skærm og synes selvfølgelig ikke om kritik af den. Men godtager det selvfølgelig hvis der bare var lidt beviser for hvad der blev sagt - men der er ikke nogle ind til nu.

Der er sandsynligvis ikke meget vi kan skrive her, der kan overbevise dig om specielt meget. Det absolut bedste bevis finder du, som nævnt flere gange, i butikkerne. Hvis du stadigvæk synes dit Alfaview er bedre, så er det jo bare godt for dig. Du må dog leve med, at mange nok er temmelig uenige.

Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Der var en ret seriøs og omfattende gennemgang af LCD vs Plasma - ved dog ikke om jeg har den mere da jeg lige har reinstalleret windows.

Synes selv at LCD står skarpere end Plasma hvor jeg tjekkede Alfaviews LCD og Plasma over for hinanden. Det er usædvanligt svært at huske hvordan det står og så gå over til en anden butik for at sammenligne. Men det kan som regel også lade sig gøre da de fleste butikker har både LCD og Plasma - Hifiklubben dog en undtagelse.

Med sidste linje mener jeg: Er skærme fra Panasonic, Samsung og andre bedre end Alfaview? - hvis det vel og mærke er produkter til nogenlunde samme pris - det har jeg set absolut intet der indikerer. Det kan i princippet kun afgøres i direkte tests overfor hinanden.

At Pioneer sælger godt er et god indikation på et godt produkt - men set med det i baghovedet så er Alfaview også godt.

At Alfaview er et mindre godt produkt har jeg stadig ikke set noget som helst ORDENTLIGT på. Mange folk siger det - men mon ikke det bare rygter som når det siges nok bliver til sandhed - skal de bruges til noget skal vi have noget konkret. Vi så hvordan det gik med "Wash and Go". Rygter ødelagde den bedst sælgende shampoo nogensinde uden at der var noget som helst hold i rygterne.

Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta SW12 Sub

mufcdk1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Madman skrev:

Opløsning er ikke så vigtigt for at opnå 'HD-Ready' status. Det har mere noget at gøre med HDMI (eller DVI med HDCP) og hvilke signaler fjernsynet kan behandle. Opløsning er jo heller ikke fantastisk vigtig når der skal laves et godt billede på en skærm.

Ikke at jeg selv kunne finde på at købe et TV med en opløsning lavere end PAL-standarden.

Opløsningen er lige så vigtig som HDMI/DVI og HDCP for at et TV kan få prækatet HD Ready, at det så ikke betyder en flyvende fis om TV'et rent faktisk er godt, ja det er så en helt anden snak .

Til top Vis mufcdk1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mufcdk1974

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Antaeus skrev:
Synes selv at LCD står skarpere end Plasma hvor jeg tjekkede Alfaviews LCD og Plasma over for hinanden.

Alfaviews plasma TV er, ligesom deres LCD TV, på ingen måde noget du kan bruge som målestok. Sammenlign med et (ordentligt indstillet) Pioneer eller Panasonic, og hvis du stadig finder Alfa-LCD'en bedre, så har du noget at have det i. Det ville dog undre mig meget, hvis du seriøst fandt LCD TV'et bedre.

Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Antaeus skrev:

Der er sandsynligvis ikke meget vi kan skrive her, der kan overbevise dig om specielt meget. Det absolut bedste bevis finder du, som nævnt flere gange, i butikkerne. Hvis du stadigvæk synes dit Alfaview er bedre, så er det jo bare godt for dig. Du må dog leve med, at mange nok er temmelig uenige.

Jeg siger ikke det er bedre - jeg ejer et og synes det er godt, men ved ikke om det er bedre. Synes de har god service (mange herinde køber i en netbutik, hvor det kan være meget besværligt hvis noget er galt), der er godt billede både med tv-signal og dvd, det ser endda rigtig godt ud - så er alt jo fint for mig.

Andre siger det er skod - men her vil jeg mene man bør kunne komme op med noget der viser dette. Det kan enhver jo slynge ud.

Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta SW12 Sub

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Antaeus skrev:
Andre siger det er skod - men her vil jeg mene man bør kunne komme op med noget der viser dette. Det kan enhver jo slynge ud.

Når folk siger det er skod er det jo nok fordi de har kigget forbi en Alfaview butik og konstateret dette. At skærmene er sat sammen af det rene bæ hjælper så med til at forstærke denne opfattelse.

Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Antaeus skrev:
Synes selv at LCD står skarpere end Plasma hvor jeg tjekkede Alfaviews LCD og Plasma over for hinanden.

Alfaviews plasma TV er, ligesom deres LCD TV, på ingen måde noget du kan bruge som målestok. Sammenlign med et (ordentligt indstillet) Pioneer eller Panasonic, og hvis du stadig finder Alfa-LCD'en bedre, så har du noget at have det i. Det ville dog undre mig meget, hvis du seriøst fandt LCD TV'et bedre.

Er fuldstændig klar over at det ikke kan bruges til sammenligning med et Pioneer eller Panasonic.

Det var heller ikke meningen - der er dog to andre personer der har foretaget den sammenligning og fandt Alfaview bedst.

Min sammenligning gik på at inden for Alfaview så synes jeg LCD-skærmen er bedre end plasma.

Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta SW12 Sub

Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Antaeus skrev:

Når folk siger det er skod er det jo nok fordi de har kigget forbi en Alfaview butik og konstateret dette. At skærmene er sat sammen af det rene bæ hjælper så med til at forstærke denne opfattelse.

Definer "bæ" - jeg kan ikke umiddelbart se dårlige komponenter når jeg ser mit tv. Tværtimod ser jeg et elegant design - men kan ikke se de indre dele. Komponentmæssigt skal man vel have lidt insiderviden før man kan udtale sig om det.

Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta SW12 Sub

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Antaeus skrev:
Med sidste linje mener jeg: Er skærme fra Panasonic, Samsung og andre bedre end Alfaview? - hvis det vel og mærke er produkter til nogenlunde samme pris - det har jeg set absolut intet der indikerer. Det kan i princippet kun afgøres i direkte tests overfor hinanden.

Skærme fra Panasonic er uden tvivl bedre end Alfaview. Samsung har visse problemer, men jeg tror også at disse er bedre. Jeg ved ikke, hvorfor du tvivler på det med priserne. TH42PV60, som altså er et 42" plasma TV fra Panasonic, kan fås til under 14k. Det er nogenlunde det samme som et Alfaview LCD eller plasma TV, men altså et langt, langt bedre TV på alle leder og kanter, måske på nær design, men det er jo en smagssag. Personligt ser jeg absolut intet i Alfaviews børstede stål. Det ser direkte amatør-agtigt ud synes jeg.

mufcdk1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Antaeus skrev:

Der var en ret seriøs og omfattende gennemgang af LCD vs Plasma - ved dog ikke om jeg har den mere da jeg lige har reinstalleret windows.

Synes selv at LCD står skarpere end Plasma hvor jeg tjekkede Alfaviews LCD og Plasma over for hinanden. Det er usædvanligt svært at huske hvordan det står og så gå over til en anden butik for at sammenligne. Men det kan som regel også lade sig gøre da de fleste butikker har både LCD og Plasma - Hifiklubben dog en undtagelse.

At Pioneer sælger godt er et god indikation på et godt produkt - men set med det i baghovedet så er Alfaview også godt.

At Alfaview er et mindre godt produkt har jeg stadig ikke set noget som helst ORDENTLIGT på. Mange folk siger det - men mon ikke det bare rygter som når det siges nok bliver til sandhed - skal de bruges til noget skal vi have noget konkret. Vi så hvordan det gik med "Wash and Go". Rygter ødelagde den bedst sælgende shampoo nogensinde uden at der var noget som helst hold i rygterne.

Jeg bruger da Wash and Go .

At du syntes LCD står skarpere end Plasma er ikke så mærkeligt for det er en styrke hos LCD kontra Plasma, men et skarpere billede er bare ikke et korrekt gengivet billede. Jeg mener at Otto i en anden tråd har nævnt at et TV indstillet efter ISF standarden, vil virke mindre skarpt end før kalibriringen og farverne vil virke lidt mere matte, men sådan skal et korrekt billede se ud (eller så korrekt som TV'et kan vise et billede).

Det er et faktum at Plasma i henhold til ISF standarden har potientialet til at gengive et billede mere korrekt end LCD, men nogle (læs: mange) kan bedre lide billedet på et LCD, bl.a fordi der er mere knald på farverne. Personligt køber jeg nok aldrig mere et LCD TV efter både Samsung R72 og Philips 9731 begge dumpede med et brag efter køb (og her takker jeg 14 dages returrets reglen ), så nu hænger der et Pioneer 427XD i stuen med et fremragende billede .

Til top Vis mufcdk1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mufcdk1974

Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Smag kan vi ikke diskutere - men de fleste ser ud til at have en anden smag end dig - men det gør ikke din smag mindre OK

Igen, kan jeg kun se påstande. Må indrømme at jeg godt kan lide beviser - arbejder som forsker og har meget svært ved bare at acceptere en påstand, hvor der ikke er noget som helst der ligner et bevis eller er bare noget der indikerer at der er hold i påstanden. Jeg har ikke rigtig set negativ respons fra folk som faktisk selv har en Alfaview LCD skærm og de test der findes er gode - endda en enkelt sammenligningstest hvor Alfaview var bedst.

Så er det nu engang svært bare at acceptere en påstand som for mig at se tages ud af intetheden. Du foretager en sammenligning som ikke kan tages - der er i hvert fald ingen god begrundelse herfor.

Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta SW12 Sub

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum