Emne: Alfaview-spørgsmål ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Antaeus skrev:
|
Hvorfra ved du med så stor sikkerhed at Alfaviews indmad er et discount-tv?
|
|
|
Det afhænger selvfølgelig af definitionen af et discount-tv. Der findes mærke-producenter der laver ringere tv end de bedste "discount-mærker", men dét jeg mener er at Alfaview ikke selv producerer noget, og det er ikke en mærkevare-producent der har produceret tv'ene. Det er klart at antallet af panel-producenter er begrænset, og at der derfor sagtens kan sidde et mærkevare-_panel_ i - men der skal mere end et panel til at lave et godt tv. Jeg er ved at brække mig hver gang folk taler om at når B&O bruger Samsung paneler, så må det betyde at alle Samsung og iøvrigt alle tv der bruger en lillebitte Samsung dims per definition må være helt fantastisk, "hvorfor skulle B&O ellers bruge Samsung?"
Jeg kan ikke give dig en specifik kilde-betegnelse, men medmindre du ved noget jeg ikke ved, så vil jeg fastholde at Alfaview er billig-tv i en pæn indpakning. Hvis det IKKE var sådan, så må nogen forklare mig hvorfor Alfaview er et rent dansk foretagende, og ikke sidder på størstedelen af verdensmarkedet, hvis de virkelig er i stand til at producere LCD-tv i super-lækkert design, med billedkvalitet der modsvarer det bedste på markedet, og sælge dem til lave priser?
Med andre ord: Det er tilladt at tænke selv. I et marked med så hård konkurrence er der altså ingen mirakler. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
I den første anmeldelse antydes det kraftigt at det er det første 37" tv anmelderen har prøvet. I den anden konstateres det direkte at det er det første 40" anmelderen har prøvet. Hvordan skulle han så kunne udtale sig om hvorvidt tv'et er godt eller dårligt i forhold til konkurrenterne? Han kan udtale sig om hvorvidt det er godt nok til ham, men det betyder ikke nødvendigvis at det er et godt tv, i forhold til konkurrencen. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Antaeus Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey 1974, bruger du "Wash and hair-go" så går der ikke lang tid før du skal ha' en hue, der kan skjule det begyndende hårtab  __________________ Alfaview "40 lcd-skærm
Cambridge DVD89
Cambridge Azur 540R v.2
Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta C250 Center
Infinity Beta SW12 Sub
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Antaeus skrev:
|
Der var en ret seriøs og omfattende gennemgang af LCD vs Plasma - ved dog ikke om jeg har den mere da jeg lige har reinstalleret windows.
Hvad med om du selv kom med beviser for dine påstande istedet for at proklamere at vi ikke kan bevise vores... Nu er den pågældende test så lige forsvundet... sjovt nok....
Synes selv at LCD står skarpere end Plasma hvor jeg tjekkede Alfaviews LCD og Plasma over for hinanden. Det er usædvanligt svært at huske hvordan det står og så gå over til en anden butik for at sammenligne. Men det kan som regel også lade sig gøre da de fleste butikker har både LCD og Plasma - Hifiklubben dog en undtagelse.
Med sidste linje mener jeg: Er skærme fra Panasonic, Samsung og andre bedre end Alfaview? - hvis det vel og mærke er produkter til nogenlunde samme pris - det har jeg set absolut intet der indikerer. Det kan i princippet kun afgøres i direkte tests overfor hinanden.
Der er ingen af dem der laver rigtige seriøse tests der tester en Pioneer/Panasonic/Samsung osv. skærm mod en Alfaview, det ville ikke være en fair test for Alfaview, derfor er det nok begrænset hvad der findes af "de store mærker" vs. alfaview tests... Og nej man kan sagtens vurdere 2 skærmes evne til at gengive film/billede selvom de ikke står ved siden af hinanden hvis man ved hvad man laver...
Ja skærme fra Panasonic og Samsung er generelt bedre end Alfaviews, det mener stort set alle der har set dem... Og det er ikke bare et rygte der går fra mund til mund... Vågn nu op... Hvilken interesse skulle vi have i at nedgøre Alfaview hvis der ikke var noget om det, om hvorfor har vi så valgt lige Alfaview og ikke f.eks. Pioneer???
At Pioneer sælger godt er et god indikation på et godt produkt - men set med det i baghovedet så er Alfaview også godt.
Ikke tæt på lige så godt...
At Alfaview er et mindre godt produkt har jeg stadig ikke set noget som helst ORDENTLIGT på. Mange folk siger det - men mon ikke det bare rygter som når det siges nok bliver til sandhed - skal de bruges til noget skal vi have noget konkret. Vi så hvordan det gik med "Wash and Go". Rygter ødelagde den bedst sælgende shampoo nogensinde uden at der var noget som helst hold i rygterne.
Altså når du er så naiv og snæversynet så kan vi jo ikke overbevise dig om noget som helst fakta... Det er selvfølgelig ikke rygter der gør at 99,99% af fladskærmskøbere hellere vil have en Pioneer/Panasonic/Samsung/Sony/Philips osv. end en Alfaview...
Det handler jo nok om at vi ved hvad vi skal kigge efter og sætter os mere ind i tingene...
Jeg kan kun grine af at du ikke vil indse fakta når du sidder ved en computer og kan læse om alle de store tests... Hvor tit ser du Alfaview nævnt der???
Du tror måske heller ikke på at en Ferrari kan køre hurtigere end en Fiat før du selv sidder i en Ferrari der kører fra Fiat'en?... Men det kan jo selvfølgelig også bare være rygter der gør at folk VED at en Ferrari er bedre end en Fiat, og derfor koster mere... Og hvorfor give 5 millioner for en Ferrari når man kan købe en Fiat til 100.000 kr. der også kan køre...  |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Antaeus skrev:
| Og de går næppe nedenom og hjem lige med det samme - de skulle efter sigende allerede have erobret 6-8% af fladskærmsmarkedet - ikke dårligt klaret af noget som åbenbart skulle være så dårligt. |
|
|
Jeg er ikke det mindste i tvivl om at Alfaview tjener kassen, og ikke går konkurs lige med det samme. Markedsandelen skal jeg ikke kunne udtale mig om - jeg har bare ét spørgsmål: Hvornår har det bedste produkt nogensinde været det mest solgte? Det siger noget om firmaets evne til at tjene penge, ikke om deres evne til at lave gode tv. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
mufcdk1974 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inden der går for meget Off Topic, så har jeg brugt Wash and Go i mere end 10 år og mit hår gror ganske fint eftersom jeg bliver klippet hver 4. uge 
Tilbage til emnet 
|
| Til top |
|
| |
Antaeus Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Antaeus skrev:
|
Hvorfra ved du med så stor sikkerhed at Alfaviews indmad er et discount-tv?
|
|
|
Det afhænger selvfølgelig af definitionen af et discount-tv. Der findes mærke-producenter der laver ringere tv end de bedste "discount-mærker", men dét jeg mener er at Alfaview ikke selv producerer noget, og det er ikke en mærkevare-producent der har produceret tv'ene. Det er klart at antallet af panel-producenter er begrænset, og at der derfor sagtens kan sidde et mærkevare-_panel_ i - men der skal mere end et panel til at lave et godt tv. Jeg er ved at brække mig hver gang folk taler om at når B&O bruger Samsung paneler, så må det betyde at alle Samsung og iøvrigt alle tv der bruger en lillebitte Samsung dims per definition må være helt fantastisk, "hvorfor skulle B&O ellers bruge Samsung?"
Jeg kan ikke give dig en specifik kilde-betegnelse, men medmindre du ved noget jeg ikke ved, så vil jeg fastholde at Alfaview er billig-tv i en pæn indpakning. Hvis det IKKE var sådan, så må nogen forklare mig hvorfor Alfaview er et rent dansk foretagende, og ikke sidder på størstedelen af verdensmarkedet, hvis de virkelig er i stand til at producere LCD-tv i super-lækkert design, med billedkvalitet der modsvarer det bedste på markedet, og sælge dem til lave priser?
Med andre ord: Det er tilladt at tænke selv. I et marked med så hård konkurrence er der altså ingen mirakler.
|
|
|
Jeg mener bestemt at tænkeren funger upåklageligt.
Jeg tror såmænd ikke det er bedre end andre til den pris (lad tiden vise om de er eller ej) - men kan ikke se nogle indikationer for at det skulle være dårligere til prisen som så mange skriver, men som ikke kan komme med noget konkret for at det skulle være rigtig. Det er forholdsvis nyt produkt, hvis jeg forstår rigtig. Det er fra Danmark og det går vist ganske godt og der er da ikke unaturligt at de starter ud i hjemlandet først og så måske siden udvider. At et produkt rigtig slår igennem tager vel mange år - kan de ikke følge med vil de hurtig "dø".
Ifølge producenten bruger de ikke et fast panel, men veksler mellem Samsung og HG (kan ikke huske om de også nævnte andre). Ifølge deres hjemmeside så skriver de følgende:
Fordi vi producerer vores egne fladskærme og sælger dem igennem vores egne butikker og vores egen erhvervsafdeling, kan vi levere højeste kvalitet til en rimelig pris.
Ved at spare de fordyrende mellemled kan du derfor købe en AlfaView fladskærm 30-50% under prisen på en tilsvarende fladskærm af andet fabrikat.
Her smører de nok en smule for tykt på.
Er du ham ham som har en butik i Århus - "Tapeconnection" ? Har du nogensinde selv testet et Alfaview LCD TV eller foretaget en seriøs sammenligning?
Før vi reelt har testet eller ved hvilke komponenter der er i - mener jeg ikke man kan karakterisere det som dårligt. Hvornår er det discount? de fleste andre produkter koster nogenlunde det samme - er de så også discount? __________________ Alfaview "40 lcd-skærm
Cambridge DVD89
Cambridge Azur 540R v.2
Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta SW12 Sub
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. Pioneer og tests: Nu lægger jeg personligt ikke specielt meget vægt på en Eisa Award, da det så langtfra er en test af tv'ets kvalitet, men det lader til at det er noget du lægger vægt på, så:
HD Component of the year 2006/2007: Pioneer PDP 5000EX
Plasma-tv of the year 2005/2006: Pioneer PDP 506XDE
Plasma-tv of the year 2004/2005: Pioneer PDP 435HDE
Hvis man går op i Eisa Awards, så synes jeg da dét er rimeligt overbevisende, specielt med tanke på at Eisa er en strikkeklub hvor man lige bliver enige om at sprede awards'ne pænt ud, så Pioneer ikke hiver Eisa'er for alle plasma-kategorier hjem samme år.
Udover dette, så har jeg vel set de første MINDST 15 tests af Pioneer tv inden for det sidste år eller to. Hvis du er stålsat på at skulle se tingene med egne øjne, så skal jeg gerne fremskaffe så mange som muligt af dem, men ellers må du jo tro på hvad jeg siger: Ikke én - IKKE ÈN - af de tests jeg har set, hverken enkeltstående eller sammenlignende tests - har haft en anden konklusion end at Pioneer laver det bedste tv på markedet. Nogle få har argumenteret for at der kan være fordele ved noget andet (Panasonic, specifikt), og at det derfor kan være lidt en smagssag, men anmelderens egen konklusion er hvér gang at Pioneer er toppen. At stille spørgsmålstegn ved hvem der laver det bedste plasma-tv på markedet, det er udelukkende et tegn på uvidenhed.
At stille spørgsmålstegn ved om Alfaview er godt eller dårligt, det er en helt anden snak. Som sagt, så er der forskel på om en skærm er god nok til dig eller mig, og på om det er den bedste skærm på markedet, eller den bedste skærm til prisen. Det er HELT fint at du er glad for dit tv, det ønsker jeg slet ikke at lave om på - men din kærlighed til Alfaview gør blind: Det er fakta at de ikke producerer tv'ene selv, men køber teknologien "ude i byen". Det er der ganske rigtigt også andre der gør, men det er meget få _kvalitets_-producenter der sælger deres bedste teknik til andre, som regel er det ringere eller ældre teknologi der sælges til konkurrenterne. Undtagelserne fra dette findes i den absolut dyre ende: B&O køber kvalitets-komponenter fra Panasonic og Samsung, Runco køber (har i hvert fald gjort) top-komponenter fra Pioneer, osv. Hvis en tilfældig producent skal købe top-komponenter hos de gode producenter, så gør prisen ganske enkelt at det ikke kan sælges til de priser Alfaview gør - slet ikke når der samtidig skal være penge til at pakke det ind i et pænt kabinet. Så kan du gå rundt i din drømme-verden og tro på at Alfaview er dygtigere indkøbere end samtlige andre fladskærms-producenter i verden tilsammen, dén æder jeg altså ikke.
Som sagt, tænk lidt logisk over det: Hvis Alfaview kan købe et super-godt tv hos en underleverandør, hvad forhindrer så en anden producent i at købe samme indmad og levere det i et billigere kabinet, til billigere penge? (intet, for det er lige præcist dét der sker). _Hvorfor_ tror du Alfaview ikke tror på test? (Eisa får de aldrig, al den stund de kun sælges i Danmark). Udtalelsen om at nogle producenter skulle levere "ekstra gode tv" til tests er helt ude i hampen. _Hvorfor_ viser de tegnefilm 90% af tiden i butikkerne?
Og mht. at også mærkevare-producenter benytter underleverandører: Det er ikke dét at de ikke selv producerer panelerne der er problemet. Det er dét at de paneler der er til rådighed for en producent som Alfaview ganske enkelt ikke er de bedste paneler på markedet. A-grade paneler? Det betyder bare at der ikke er pixelfejl i, det siger ikke noget om billedkvalitet.
En sammenligning mellem et hvilket som helst LCD og en Pioneer plasma, er i bund og grund urelevant. For hvis du er tilhænger af dé ting LCD gør ved billedet i forhold til plasma, så er det hamrende ligegyldigt hvilke tv du sammenligner, så vil du jo foretrække LCD'en. Sammenlign et Alfaview plasma med det bedste plasma på markedet, og Alfaview får høvl. Sammenlign et Alfaview LCD med det bedste LCD på markedet, og Alfaview får høvl. Betyder det at man ikke kan være glad for et Alfaview? Slet ikke, det afhænger af behov og forventninger. Men det bedste på markedet? Langtfra. Ikke engang til prisen. Men jeg kan sagtens forstå at man kan blive forelsket i designet på nogle af deres modeller. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Antaeus Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Antaeus skrev:
|
Der var en ret seriøs og omfattende gennemgang af LCD vs Plasma - ved dog ikke om jeg har den mere da jeg lige har reinstalleret windows.
Hvad med om du selv kom med beviser for dine påstande istedet for at proklamere at vi ikke kan bevise vores... Nu er den pågældende test så lige forsvundet... sjovt nok....
Synes selv at LCD står skarpere end Plasma hvor jeg tjekkede Alfaviews LCD og Plasma over for hinanden. Det er usædvanligt svært at huske hvordan det står og så gå over til en anden butik for at sammenligne. Men det kan som regel også lade sig gøre da de fleste butikker har både LCD og Plasma - Hifiklubben dog en undtagelse.
Med sidste linje mener jeg: Er skærme fra Panasonic, Samsung og andre bedre end Alfaview? - hvis det vel og mærke er produkter til nogenlunde samme pris - det har jeg set absolut intet der indikerer. Det kan i princippet kun afgøres i direkte tests overfor hinanden.
Der er ingen af dem der laver rigtige seriøse tests der tester en Pioneer/Panasonic/Samsung osv. skærm mod en Alfaview, det ville ikke være en fair test for Alfaview, derfor er det nok begrænset hvad der findes af "de store mærker" vs. alfaview tests... Og nej man kan sagtens vurdere 2 skærmes evne til at gengive film/billede selvom de ikke står ved siden af hinanden hvis man ved hvad man laver...
Ja skærme fra Panasonic og Samsung er generelt bedre end Alfaviews, det mener stort set alle der har set dem... Og det er ikke bare et rygte der går fra mund til mund... Vågn nu op... Hvilken interesse skulle vi have i at nedgøre Alfaview hvis der ikke var noget om det, om hvorfor har vi så valgt lige Alfaview og ikke f.eks. Pioneer???
At Pioneer sælger godt er et god indikation på et godt produkt - men set med det i baghovedet så er Alfaview også godt.
Ikke tæt på lige så godt...
At Alfaview er et mindre godt produkt har jeg stadig ikke set noget som helst ORDENTLIGT på. Mange folk siger det - men mon ikke det bare rygter som når det siges nok bliver til sandhed - skal de bruges til noget skal vi have noget konkret. Vi så hvordan det gik med "Wash and Go". Rygter ødelagde den bedst sælgende shampoo nogensinde uden at der var noget som helst hold i rygterne.
Altså når du er så naiv og snæversynet så kan vi jo ikke overbevise dig om noget som helst fakta... Det er selvfølgelig ikke rygter der gør at 99,99% af fladskærmskøbere hellere vil have en Pioneer/Panasonic/Samsung/Sony/Philips osv. end en Alfaview...
Det handler jo nok om at vi ved hvad vi skal kigge efter og sætter os mere ind i tingene...
Jeg kan kun grine af at du ikke vil indse fakta når du sidder ved en computer og kan læse om alle de store tests... Hvor tit ser du Alfaview nævnt der???
Du tror måske heller ikke på at en Ferrari kan køre hurtigere end en Fiat før du selv sidder i en Ferrari der kører fra Fiat'en?... Men det kan jo selvfølgelig også bare være rygter der gør at folk VED at en Ferrari er bedre end en Fiat, og derfor koster mere... Og hvorfor give 5 millioner for en Ferrari når man kan købe en Fiat til 100.000 kr. der også kan køre... 
|
|
|
|
|
|
Tag det roligt vi diskuterer vel i nogenlunde godt humør uden at fornærme hinanden - der er vel ikke grund til andet - det er ikke en diskussion om politik eller religion 
Jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle være snæversynet fordi jeg ikke vil tro på en påstand som ikke er underbygget af noget konkret. Jeg er en rimelig mand så foreligger der noget konkret så tager jeg det bestemt til mig.
Det var ikke en test jeg henviste til - men en eksperts gennemgang af plasma kontra LCD. Det ene blev ikke konkluderet bedre end det andet i denne lange gennemgang. Det skulle nok være til at finde igen. Der findes en del af sådanne sammenligninger - men generelt synes jeg ikke at de konkluderer at det ene er bedre end noget andet.
Mange herinde siger at Alfaview er skod - men har meget lidt at have det i. Pioneer er nok godt, men er også en del dyrere - så en rimelig sammenligning må jo være til prisen.
Alfaview er stadig en ret ny spiller på banen og det er formodentlig grunden til at der foreligger så få test, men nogle få test findes da - endda ret positive. Idet de er begyndt at sælge ret godt og bliver en større spiller på markedet i Danmark så vil der nok komme flere tests. Så kan vi alle blive meget klogere.
At de sælger godt er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel - selv om det hjælper. I længden holder salget dog næppe, hvis de ikke har bare lidt at have det i. __________________ Alfaview "40 lcd-skærm
Cambridge DVD89
Cambridge Azur 540R v.2
Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta SW12 Sub
|
| Til top |
|
| |
Antaeus Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
|
I den første anmeldelse antydes det kraftigt at det er det første 37" tv anmelderen har prøvet. I den anden konstateres det direkte at det er det første 40" anmelderen har prøvet. Hvordan skulle han så kunne udtale sig om hvorvidt tv'et er godt eller dårligt i forhold til konkurrenterne? Han kan udtale sig om hvorvidt det er godt nok til ham, men det betyder ikke nødvendigvis at det er et godt tv, i forhold til konkurrencen.
|
|
|
Helt enig. __________________ Alfaview "40 lcd-skærm
Cambridge DVD89
Cambridge Azur 540R v.2
Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta SW12 Sub
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Antaeus skrev:
| Er du ham ham som har en butik i Århus - "Tapeconnection" ? Har du nogensinde selv testet et Alfaview LCD TV eller foretaget en seriøs sammenligning? |
|
|
Jeg har ikke nogen butik, men jeg arbejder i Tape Connection, ja. En af mine mest væsentlige arbejdsopgaver er kvalitetsvurdering af bl.a. tv, og mens jeg generelt ikke bryder mig om at prale, så er jeg god til det. Jeg kigger ikke bare på om dét jeg ser er godt eller dårligt, men på _hvorfor_ det er godt eller dårligt. Jeg behøver ikke bruge 3 dage på at A-B sammenligne to tv for at udtale mig om hvorvidt de er gode eller dårlige - kun når apparaterne ligger tæt, som f.eks. Sony's bedste mod Samsung's bedste, eller et Pioneer plasma mod et Panasonic plasma, kan en A-B sammenligning være nødvendig for at afgøre hvilke fordele og ulemper der kan være mod hinanden. Jeg har også erfaring nok til at jeg ikke bliver "snydt" af at se Monster's Inc, jeg ved godt hvordan et godt tv viser Pixar film. Og når et tv så ikke engang kan gøre dét, uden at f**ke billedet op, så er jeg altså ikke imponeret. Jeg er helt klar over at jeg ikke er neutral iagttager på dette punkt, men jeg forsøger dog at forholde mig sagligt til forskellene. Hvis diskussionen går på om et Samsung LCD eller et Pioneer plasma er det bedste tv, så har jeg nogle lige så markante holdninger til dette som jeg har til spørgsmålet om Alfaview - hvilket flere skribenter her på forummet sikkert vil skrive under på...
Antaeus skrev:
| Før vi reelt har testet eller ved hvilke komponenter der er i - mener jeg ikke man kan karakterisere det som dårligt. |
|
|
Det er jo netop _lige meget_ hvad der er indeni. Det interessante er hvor god ydelsen er i praksis. "Før vi har testet", siger du - jamen, der er sådan set blevet testet rigeligt, men hvis du ikke har opdaget at Pioneer konsekvent testes som værende bedst (lad os bare sige 99%, i tilfælde af at der er en procent tests jeg ikke har læst), så synes jeg ganske enkelt ikke du skal snakke for meget om hvordan ting bliver testet og ikke testet. Jeg har set rigeligt til at konkludere at Alfaview tv er gennemsnitlige - at best.
Antaeus skrev:
| Hvornår er det discount? de fleste andre produkter koster nogenlunde det samme - er de så også discount? |
|
|
Det er jo et meget interessant spørgsmål - er "discount" afgjort af prisen eller af kvaliteten? Hvis et discount-produkt pludselig koster det samme som et kvalitets-produkt, holder det så op med at være et discount-produkt? Og omvendt: Hvis et kvalitets-produkt pludselig koster det samme som et discount-produkt, holder det så op med at være et kvalitets-produkt? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Antaeus skrev:
| Jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle være snæversynet fordi jeg ikke vil tro på en påstand som ikke er underbygget af noget konkret. Jeg er en rimelig mand så foreligger der noget konkret så tager jeg det bestemt til mig.
Jeg synes så at eftersom det er Alfaview der er "opkomlingen", så må det være dem der har noget at bevise. Det har aldrig været den forsvarende mester der har haft noget at bevise, det HAR han gjort - det må være udfordreren der tager handsken op. Hvis han ikke gør dét, som f.eks. ved at undgå seriøse tests (med et meget påtaget påskud, som jeg iøvrigt vil tilskrive en provisionslønnet sælger og ikke nødvendigvis Alfaview's holdning), så er det jo det samme som at give op på forhånd, og så får man jo ingen mesterskabsbælter. Altså mener jeg at det er DIG (eller Alfaview) der bør bevise overfor OS at Alfaview kan følge med de bedste, og ikke omvendt.
[QUOTE=Antaeus]At de sælger godt er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel - selv om det hjælper. I længden holder salget dog næppe, hvis de ikke har bare lidt at have det i.
|
|
|
Salgstal har intet med kvalitet at gøre. Punktum. Hvor mange aviser er det lige Ekstra Bladet sælger om dagen? Hvem tror du tjener flest penge på det danske radio/tv marked? De butikker der sælger de bedste produkter? Er Lars Larsen blevet rig fordi han sælger kvalitets-produkter? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Antaeus Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
|
Mht. Pioneer og tests: Nu lægger jeg personligt ikke specielt meget vægt på en Eisa Award, da det så langtfra er en test af tv'ets kvalitet, men det lader til at det er noget du lægger vægt på, så:
HD Component of the year 2006/2007: Pioneer PDP 5000EX
Plasma-tv of the year 2005/2006: Pioneer PDP 506XDE
Plasma-tv of the year 2004/2005: Pioneer PDP 435HDE
Hvis man går op i Eisa Awards, så synes jeg da dét er rimeligt overbevisende, specielt med tanke på at Eisa er en strikkeklub hvor man lige bliver enige om at sprede awards'ne pænt ud, så Pioneer ikke hiver Eisa'er for alle plasma-kategorier hjem samme år.
Udover dette, så har jeg vel set de første MINDST 15 tests af Pioneer tv inden for det sidste år eller to. Hvis du er stålsat på at skulle se tingene med egne øjne, så skal jeg gerne fremskaffe så mange som muligt af dem, men ellers må du jo tro på hvad jeg siger: Ikke én - IKKE ÈN - af de tests jeg har set, hverken enkeltstående eller sammenlignende tests - har haft en anden konklusion end at Pioneer laver det bedste tv på markedet. Nogle få har argumenteret for at der kan være fordele ved noget andet (Panasonic, specifikt), og at det derfor kan være lidt en smagssag, men anmelderens egen konklusion er hvér gang at Pioneer er toppen. At stille spørgsmålstegn ved hvem der laver det bedste plasma-tv på markedet, det er udelukkende et tegn på uvidenhed.
At stille spørgsmålstegn ved om Alfaview er godt eller dårligt, det er en helt anden snak. Som sagt, så er der forskel på om en skærm er god nok til dig eller mig, og på om det er den bedste skærm på markedet, eller den bedste skærm til prisen. Det er HELT fint at du er glad for dit tv, det ønsker jeg slet ikke at lave om på - men din kærlighed til Alfaview gør blind: Det er fakta at de ikke producerer tv'ene selv, men køber teknologien "ude i byen". Det er der ganske rigtigt også andre der gør, men det er meget få _kvalitets_-producenter der sælger deres bedste teknik til andre, som regel er det ringere eller ældre teknologi der sælges til konkurrenterne. Undtagelserne fra dette findes i den absolut dyre ende: B&O køber kvalitets-komponenter fra Panasonic og Samsung, Runco køber (har i hvert fald gjort) top-komponenter fra Pioneer, osv. Hvis en tilfældig producent skal købe top-komponenter hos de gode producenter, så gør prisen ganske enkelt at det ikke kan sælges til de priser Alfaview gør - slet ikke når der samtidig skal være penge til at pakke det ind i et pænt kabinet. Så kan du gå rundt i din drømme-verden og tro på at Alfaview er dygtigere indkøbere end samtlige andre fladskærms-producenter i verden tilsammen, dén æder jeg altså ikke.
Som sagt, tænk lidt logisk over det: Hvis Alfaview kan købe et super-godt tv hos en underleverandør, hvad forhindrer så en anden producent i at købe samme indmad og levere det i et billigere kabinet, til billigere penge? (intet, for det er lige præcist dét der sker). _Hvorfor_ tror du Alfaview ikke tror på test? (Eisa får de aldrig, al den stund de kun sælges i Danmark). Udtalelsen om at nogle producenter skulle levere "ekstra gode tv" til tests er helt ude i hampen. _Hvorfor_ viser de tegnefilm 90% af tiden i butikkerne?
Og mht. at også mærkevare-producenter benytter underleverandører: Det er ikke dét at de ikke selv producerer panelerne der er problemet. Det er dét at de paneler der er til rådighed for en producent som Alfaview ganske enkelt ikke er de bedste paneler på markedet. A-grade paneler? Det betyder bare at der ikke er pixelfejl i, det siger ikke noget om billedkvalitet.
En sammenligning mellem et hvilket som helst LCD og en Pioneer plasma, er i bund og grund urelevant. For hvis du er tilhænger af dé ting LCD gør ved billedet i forhold til plasma, så er det hamrende ligegyldigt hvilke tv du sammenligner, så vil du jo foretrække LCD'en. Sammenlign et Alfaview plasma med det bedste plasma på markedet, og Alfaview får høvl. Sammenlign et Alfaview LCD med det bedste LCD på markedet, og Alfaview får høvl. Betyder det at man ikke kan være glad for et Alfaview? Slet ikke, det afhænger af behov og forventninger. Men det bedste på markedet? Langtfra. Ikke engang til prisen. Men jeg kan sagtens forstå at man kan blive forelsket i designet på nogle af deres modeller.
|
|
|
Fornuftigt indlæg som jeg bestemt tager til mig. Accepterer og tror på at Pioneer er godt, men det er som sagt også meget dyrere.
Hvilke tests der er bedst ved du meget bedre end jeg - jeg har bare hørt at mange holder sig til EISA og bruger derfor denne som reference. Da Alfaview er en spiller på det danske marked må det formentlig i fremtiden blive bedømt i danske tests. De der er lavet tyder da ikke på at det er dårligt - selv om det er meget lidt vi har endnu.
Den forretning jeg var i - Kolding - der viste de ikke tegnefilm. Jeg kunne vælge hvilken som helst film jeg ville teste. Hvis tegnefilm står bedst er det jo egentlig ikke mærkeligt at forretningen viser dette så deres produkt står allerbedst.
Det er ikke rimeligt at sammenligne Alfaview LCD med det bedste LCD på markedet. Det er rimeligt at tage en eller en masse LCD-skærme i samme prisklasse og så foretage en sammenligning.
Jeg har bestemt ikke set mig blind på Alfaviews kvalitet - jeg har stillet spørgsmålstegn ved hvordan folk kan konstatere at det er et skodprodukt når jeg nu selv kan konstatere noget andet i min stue.
Spares et sted i kæderne - forsvinder et led (lige som Hifiklubben siger de gør) - så burde de jo sagtens kunne være en spiller på både pris og kvalitet. __________________ Alfaview "40 lcd-skærm
Cambridge DVD89
Cambridge Azur 540R v.2
Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta SW12 Sub
|
| Til top |
|
| |
lagerfeldt Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, du er passioneret og velargumentende :-) En fornøjelse
Hvornår kommer der en Tape Connection i København?
Jeg vil købe et Pioneer 427XD, men er bange for den samme summelyd som fra Samsung PS42C/Q7.
|
| Til top |
|
| |
Antaeus Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Antaeus skrev:
| Er du ham ham som har en butik i Århus - "Tapeconnection" ? Har du nogensinde selv testet et Alfaview LCD TV eller foretaget en seriøs sammenligning? |
|
|
Jeg har ikke nogen butik, men jeg arbejder i Tape Connection, ja. En af mine mest væsentlige arbejdsopgaver er kvalitetsvurdering af bl.a. tv, og mens jeg generelt ikke bryder mig om at prale, så er jeg god til det. Jeg kigger ikke bare på om dét jeg ser er godt eller dårligt, men på _hvorfor_ det er godt eller dårligt. Jeg behøver ikke bruge 3 dage på at A-B sammenligne to tv for at udtale mig om hvorvidt de er gode eller dårlige - kun når apparaterne ligger tæt, som f.eks. Sony's bedste mod Samsung's bedste, eller et Pioneer plasma mod et Panasonic plasma, kan en A-B sammenligning være nødvendig for at afgøre hvilke fordele og ulemper der kan være mod hinanden. Jeg har også erfaring nok til at jeg ikke bliver "snydt" af at se Monster's Inc, jeg ved godt hvordan et godt tv viser Pixar film. Og når et tv så ikke engang kan gøre dét, uden at f**ke billedet op, så er jeg altså ikke imponeret. Jeg er helt klar over at jeg ikke er neutral iagttager på dette punkt, men jeg forsøger dog at forholde mig sagligt til forskellene. Hvis diskussionen går på om et Samsung LCD eller et Pioneer plasma er det bedste tv, så har jeg nogle lige så markante holdninger til dette som jeg har til spørgsmålet om Alfaview - hvilket flere skribenter her på forummet sikkert vil skrive under på...
Antaeus skrev:
| Før vi reelt har testet eller ved hvilke komponenter der er i - mener jeg ikke man kan karakterisere det som dårligt. |
|
|
Det er jo netop _lige meget_ hvad der er indeni. Det interessante er hvor god ydelsen er i praksis. "Før vi har testet", siger du - jamen, der er sådan set blevet testet rigeligt, men hvis du ikke har opdaget at Pioneer konsekvent testes som værende bedst (lad os bare sige 99%, i tilfælde af at der er en procent tests jeg ikke har læst), så synes jeg ganske enkelt ikke du skal snakke for meget om hvordan ting bliver testet og ikke testet. Jeg har set rigeligt til at konkludere at Alfaview tv er gennemsnitlige - at best.
Antaeus skrev:
| Hvornår er det discount? de fleste andre produkter koster nogenlunde det samme - er de så også discount? |
|
|
Det er jo et meget interessant spørgsmål - er "discount" afgjort af prisen eller af kvaliteten? Hvis et discount-produkt pludselig koster det samme som et kvalitets-produkt, holder det så op med at være et discount-produkt? Og omvendt: Hvis et kvalitets-produkt pludselig koster det samme som et discount-produkt, holder det så op med at være et kvalitets-produkt?
|
|
|
Hvis jeg læser rigtig mellem linjerne her så har du testet Alfaviews LCD-skærme og bedømmer det til at være et middelprodukt - "at best". Og lidt mere mellem linjerne - så er det gjort ved at tage til en butik og sætte en film på - eller er det gjort grundigere?
Respekt for professionalisme - du mener at plasma er bedst hvis jeg ikke tager helt fejl. Men mon ikke man finder en del som også er eksperter, der mener at LCD er bedst - bare et gæt.
Jeg er selv ekspert - bare på et helt andet felt - der er typisk store uenigheder blandt eksperter på mit felt - så en rimelig antagelse er at det er der nok også på mange andre felter. __________________ Alfaview "40 lcd-skærm
Cambridge DVD89
Cambridge Azur 540R v.2
Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta SW12 Sub
|
| Til top |
|
| |
Antaeus Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Antaeus skrev:
| Jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle være snæversynet fordi jeg ikke vil tro på en påstand som ikke er underbygget af noget konkret. Jeg er en rimelig mand så foreligger der noget konkret så tager jeg det bestemt til mig.
Jeg synes så at eftersom det er Alfaview der er "opkomlingen", så må det være dem der har noget at bevise. Det har aldrig været den forsvarende mester der har haft noget at bevise, det HAR han gjort - det må være udfordreren der tager handsken op. Hvis han ikke gør dét, som f.eks. ved at undgå seriøse tests (med et meget påtaget påskud, som jeg iøvrigt vil tilskrive en provisionslønnet sælger og ikke nødvendigvis Alfaview's holdning), så er det jo det samme som at give op på forhånd, og så får man jo ingen mesterskabsbælter. Altså mener jeg at det er DIG (eller Alfaview) der bør bevise overfor OS at Alfaview kan følge med de bedste, og ikke omvendt.
[QUOTE=Antaeus]At de sælger godt er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel - selv om det hjælper. I længden holder salget dog næppe, hvis de ikke har bare lidt at have det i.
|
|
|
Salgstal har intet med kvalitet at gøre. Punktum. Hvor mange aviser er det lige Ekstra Bladet sælger om dagen? Hvem tror du tjener flest penge på det danske radio/tv marked? De butikker der sælger de bedste produkter? Er Lars Larsen blevet rig fordi han sælger kvalitets-produkter?
|
|
|
Holder ikke helt. Ekstrabladet sælger fordi det er sladder, ulykke og sensantionsnyheder. Larsen sælger godt fordi han er billig.
I en periode kan der være mange andre ting der spiller ind, men i længden sælges et elektronikprodukt næppe godt hvis det ikke er godt eller billigt. Det er begrænset hvor længe man kan narre folk - lad tiden vise........ __________________ Alfaview "40 lcd-skærm
Cambridge DVD89
Cambridge Azur 540R v.2
Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta SW12 Sub
|
| Til top |
|
| |
Madman Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke du kan finde en ekspert, der vil sige at Alfa er bedre eller lige så godt som de store mærker.
Langt de fleste der intreserer sig for flad TV, har ikke problemer med at se Alfa er en eller flere klasser dårliger.
|
| Til top |
|
| |
WC Fields Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Antaeus skrev:
.......... ... ... Den forretning jeg var i - Kolding - der viste de ikke tegnefilm. Jeg kunne vælge hvilken som helst film jeg ville teste. Hvis tegnefilm står bedst er det jo egentlig ikke mærkeligt at forretningen viser dette så deres produkt står allerbedst .......... |
|
|
Jeg har også været i AlfaViews forretning i Kolding Storcenter. Lille aflangt forretningslokale i stort Center. Deres TV så flotte ud, hvad finish angår, men selve kvaliteten var svær at bedømme, for det generede mig gevaldigt, at sælgeren ikke kunne vise mig noget TV-signal. Alt det de viste var optagelse i HD kvalitet. Jeg gjorde opmærksom på, jeg gerne ville se TV´ene med et antennesignal, men sælgeren beklagede, at det havde de endnu ikke mulighed for, men at det snart ville komme. Hvor svært kan det være at få oprettet det? Da jeg var der, var det mest tegnefilm der var på. Så hvor vidt deres TV er gode eller ej, er svært at bedømme, men rent designmæssigt, var de imponerende flotte. Der var også rabatter på næsten alle TV.

|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Antaeus skrev:
| Fornuftigt indlæg som jeg bestemt tager til mig. Accepterer og tror på at Pioneer er godt, men det er som sagt også meget dyrere. |
|
|
Er det? Billigste Alfaview HD-plasma koster ifølge deres hjemmeside 17.995,-. Pioneer HD plasma koster hos os fra 16.999,- - ganske vist ikke med samme mængde features, men ikke desto mindre ligger Pioneer i dag i samme prisklasse. Panasonic, som jeg lige så godt kunne have fremhævet (og som også har en pæn Eisa-liste bag sig) er markant billigere end begge.
Antaeus skrev:
| Hvilke tests der er bedst ved du meget bedre end jeg - jeg har bare hørt at mange holder sig til EISA og bruger derfor denne som reference. |
|
|
EISA er ikke en test, men en kåring foretaget af en komité bestående af journalister fra fagblade i Europa. Der kigges mindst lige så meget på innovation som på kvalitet. Ikke desto mindre oversætter _temmeligt_ mange mennesker, også i branchen, en Eisa award til et kvalitets-stempel. Samsung's Eisa til LE 40 M 61 har formentligt givet dem et kæmpe boost, lige pludselig blev de anset som værende samme kvalitet som de store mærkevarer.
Antaeus skrev:
| Den forretning jeg var i - Kolding - der viste de ikke tegnefilm. Jeg kunne vælge hvilken som helst film jeg ville teste. Hvis tegnefilm står bedst er det jo egentlig ikke mærkeligt at forretningen viser dette så deres produkt står allerbedst. |
|
|
Problemet er at det du har oplevet lyder til at være en undtagelse. Og at i mine øjne er det ikke bare et spørgsmål om at vise dét der præsenterer produktet bedst (hvilket en tegnefilm ikke gør, det afskærer bare 99% af befolkningen fra at se hvad der er galt). Det er et spørgsmål om at det er/har været en helt grundlæggende del af firmaets koncept, at man kun har demonstreret sine skærme med tegnefilm så flest mulige _uvidende_ kunder kunne blive imponeret over noget der måske slet ikke var så imponerende endda. Det er næppe en tilfældighed at de gør sådan. Personligt sætter jeg en ære i _ikke_ at vise tegnefilm (medmindre folk beder om det sføli), bortset fra lyd-demo'er hvor de ofte kan være gode fordi de er lavet kvalitetsmæssigt godt.
Antaeus skrev:
| Det er ikke rimeligt at sammenligne Alfaview LCD med det bedste LCD på markedet. Det er rimeligt at tage en eller en masse LCD-skærme i samme prisklasse og så foretage en sammenligning. |
|
|
Det er jeg lodret uenig i. Hvis påstanden er at Alfaview kan måle sig med de bedste, så er det vel netop dét man skal - måle den mod det bedste? Jeg er da fløjthamrende ligeglad med om Alfaview er nummer 3, 5 eller 38 ud af 40 tv på markedet i en given prisklasse - det interessante er hvad der er nummer ét. Hvad skal man med nummer to? I min verden er et produkt uinteressant hvis det ikke er bedst, ud fra en given definition. Hvis du kan finde en definition hvor Alfaview er det bedste af de tv der opfylder det (f.eks. at rammen skal være børstet alu, hvorefter du står med Alfaview, Fujitsu-Siemens og B&O tilbage), så ER det jo det bedste køb. Men det var vel ikke dét diskussionen gik på? Medmindre jeg husker forkert, så var diskussionen om Alfaview er lige så godt som de bedste mærkevare-produkter. Selvfølgelig kan du altid finde et ringere produkt på markedet, og jeg kan også _sagtens_ finde noget der er ringere end Alfaview. Men hvorfor gå efter at være bedre end laveste fællesnævner?
Jeg har bestemt ikke set mig blind på Alfaviews kvalitet - jeg har stillet spørgsmålstegn ved hvordan folk kan konstatere at det er et skodprodukt når jeg nu selv kan konstatere noget andet i min stue. [/QUOTE]
Antaeus skrev:
| Simpelt: Forskellig definition af "skodprodukt".
Spares et sted i kæderne - forsvinder et led (lige som Hifiklubben siger de gør) - så burde de jo sagtens kunne være en spiller på både pris og kvalitet. |
|
|
Det er ganske enkelt en kraftig overvurdering af det enkelte leds påvirkning af den endelige pris. Avancerne i tv-markedet er i dag så lille at det faktisk ikke betyder specielt meget - og jeg kan garantere dig at Alfaview har et større behov for markedsføring, heriblandt omkostningerne til at drive egne butikker, end stort set alle andre butikker i landet, netop fordi de er alene om at markedsføre mærket. Jeg vil godt vædde en årsløn på at den procentvise avance per tv hos Alfaview er væsentligt større end vores og vores leverandørs avance tilsammen. At der er fjernet et led betyder ikke (nødvendigvis) at kunden sparer penge. Det betyder såmænd bare at det er samme firma der sidder på to led, i stedet for to forskellige firmaer. Og det betyder samtidig at enhver form for konkurrence er skåret væk. Og igen, i forhold til f.eks. et firma som Medion, så er Alfaview en så ufattelig lille spiller på markedet, at de muligheder de har for for det første at få de bedste priser hos OEM-producenterne, og for det andet at få leveret et kvalitetsmæssigt enestående produkt, reelt er ikke eksisterende. Og enhver teoretisk fordel der måtte være ved at være "direkte-til-dig-leverandør", ædes så rigeligt op af disse ulemper i forhold til de store drenge.
6% af det danske marked og 0% af resten, det er en størrelse firma som Medion spiser til morgenmad. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
lagerfeldt skrev:
Hvornår kommer der en Tape Connection i København?
|
|
|
December, hvis alt går vel. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|