| Forfatter |
|
tacconi Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 Januar 2015 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 15 Januar 2015 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænker om jeg skal skifte kabel mellem CD afspiller og forforstærker. Jeg har for øjeblikket et Kimber Kable PBJ http://www.kimber.com/products/interconnects/analog/pbj/, som jeg har haft i mange år. Er det stadig et godt kabel i 2015? Hvad kan i anbefale hvis jeg har et max på 1.000 kr? Mvh Ken
|
| Til top |
|
| |
tacconi Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Januar 2015 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups, glemte lige.
Er der nogen måde til at notere et helt forum som læst, sådan så det er nemmere at overskue hvor der er nyt?
Hvordan kommer jeg direkte til det nye indlæg i en tråd?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 15 Januar 2015 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
I den tråd du er i, kan du blot klikke på "opdatér" oppe i søgefeltet til web siderne.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2015 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dit kabel bliver jo ikke dårligere med tiden, så hvis du stadig synes det lyder godt i dit anlæg, skal du da ikke købe nyt. Så ja, det er stadig et godt kabel den dag i dag.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2015 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
På første side her i forum, kan du rulle ned i bunden, her er et punkt "marker alle indlæg som læst".  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
tacconi Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Januar 2015 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan hverken finde 'opdater ' eller 'marker alle indlæg som læst'
Umiddelbart er jeg tilfreds med kablet, men det er jo svært at afgøre når jeg ikke har hørt andre i mange år
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2015 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opdatér er den lille runde pil eller også tast F5. Den side, hvor alle forum indlæggene er og de sidste nye er for neden, lidt længere ned finder du marker alle som læst.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 15 Januar 2015 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
tacconi skrev:
Umiddelbart er jeg tilfreds med kablet, men det er jo svært at afgøre når jeg ikke har hørt andre i mange år |
|
|
Så er det jo bare et spørgsmål om at høre nogle flere kabler....!
N.
|
| Til top |
|
| |
tacconi Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Januar 2015 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der står ikke marker som læst hos mig (Chrome browser). Under den sidste tråd (Densen forstærkersæt) er der 'overvåg dette forum for nye
emner' derunder 'Skift forum' og så forklaringer på hvad de forskellige typer af breve betyder. Til højre kan jeg vælge at skifte side eller 'nyt
emne' og så står der ellers mine rettigheder.
Det andet emne F5
Jeg mente ikke en opdater når jeg er inde i tråden, jeg tænker på når jeg tænder min computer senere på dagen, hvis jeg så kan se der er nye
svar i en tråd, så kan jeg enten trykke på tråd navnet og komme til første indlæg, eller jeg kan trykke på den runde 'play' knap og komme til
sidste indlæg. Men hvordan kommer jeg direkte til det første nye indlæg som er kommer til siden jeg sidst besøgte tråden.
Håber det er forståeligt
|
| Til top |
|
| |
tacconi Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Januar 2015 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
tacconi skrev:
Umiddelbart er jeg tilfreds med kablet, men det er jo svært at afgøre når jeg ikke har hørt andre i mange år |
|
|
Så er det jo bare et spørgsmål om at høre nogle flere kabler....!
N.
|
|
|
Det er rigtigt, men der findes formentlig ikke nogen special kabler hernede på Lolland, så det gør det lidt sværere, så nogle anbefalinger kan
hjælpe lidt.
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 15 Januar 2015 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du i "Navigation" trykker "Aktive emner" så ser du de tråde, hvor der har været ændringer siden du sidst kiggede.
 __________________ "What this country needs is a good 5 watt amplifier!" (Paul Klipsch)
|
| Til top |
|
| |
tacconi Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Januar 2015 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
erlingt skrev:
| Hvis du i "Navigation" trykker "Aktive emner" så ser du de tråde, hvor der har været ændringer siden du sidst kiggede. |
|
|
Den virker ikke sådan, den viser også aktive tråde som der ikke er kommet nye indlæg i.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2015 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
tacconi skrev:
Der står ikke marker som læst hos mig (Chrome browser). Under den sidste tråd (Densen forstærkersæt) er der 'overvåg dette forum for nye emner' derunder 'Skift forum' og så forklaringer på hvad de forskellige typer af breve betyder. Til højre kan jeg vælge at skifte side eller 'nyt emne' og så står der ellers mine rettigheder.
Det andet emne F5 Jeg mente ikke en opdater når jeg er inde i tråden, jeg tænker på når jeg tænder min computer senere på dagen, hvis jeg så kan se der er nye svar i en tråd, så kan jeg enten trykke på tråd navnet og komme til første indlæg, eller jeg kan trykke på den runde 'play' knap og komme til sidste indlæg. Men hvordan kommer jeg direkte til det første nye indlæg som er kommer til siden jeg sidst besøgte tråden. Håber det er forståeligt  |
|
|
Du skal ikke være inde i en tråd , men tilbage ved alle emnerne i start skærmen til Forum. Det er her du ruller ned i bunden......der står det.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
tacconi Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Januar 2015 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Du skal ikke være inde i en tråd , men tilbage ved alle emnerne i start skærmen til Forum. Det er her du ruller ned i
bunden......der står det.  |
|
|
Ah, dejligt. Tak
Så mangler vi bare hvordan man kommer direkte til det første ulæste indlæg i en tråd. Det er ret træls at scrolle igennem en masse indlæg for at
komme til det rigtige.
|
| Til top |
|
| |
Hamster Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 16 Januar 2015 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men tilbage til trådens egentlige spørgsmål:
Du må jo ud at låne nogle kabler og høre dem derhjemme.
Personligt ville jeg hellere bruge de 1000 kroner på noget ny musik og så lade det gamle kabel blive siddende. Men sådan har vi jo alle forskellige
prioriteter...
|
| Til top |
|
| |
tacconi Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Januar 2015 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hamster skrev:
Men tilbage til trådens egentlige spørgsmål:
Du må jo ud at låne nogle kabler og høre dem derhjemme.
Personligt ville jeg hellere bruge de 1000 kroner på noget ny musik og så lade det gamle kabel blive siddende. Men sådan har vi jo alle forskellige
prioriteter...  |
|
|
Tro mig, der kommer nye cd'ere i en jævn strøm året rundt, musik er jo min passion
Som nævnt andet sted så er det ikke så nemt at låne kabler, når man bor langt fra seriøse Hi-Fi forretninger og ikke har bil/kørekort. Derfor
ønsket om at få nogle anbefalinger, så jeg kan gå mere målrettet til værks.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2015 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
tacconi skrev:
allanowich skrev:
Du skal ikke være inde i en tråd , men tilbage ved alle emnerne i start skærmen til Forum. Det er her du ruller ned i bunden......der står det.  |
|
|
Ah, dejligt. Tak
Så mangler vi bare hvordan man kommer direkte til det første ulæste indlæg i en tråd. Det er ret træls at scrolle igennem en masse indlæg for at komme til det rigtige. |
|
|
Det gør du på samme side. Du bliver blot oppe i stedet for at rulle ned. Du vælger den emne kasse, det drejer sig om og klikker på det lille runde felt med pilen i ude til højre. Så komme du direkte til sidste indlæg. Vælge du de 8-10 muligheder for neden, vil du altid ende i første indlæg i en tråd. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
tacconi Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Januar 2015 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
tacconi skrev:
allanowich skrev:
Du skal ikke være inde i en tråd , men tilbage ved alle emnerne i start skærmen til
Forum. Det er her du ruller ned i bunden......der står det.  |
|
|
Ah, dejligt. Tak smileys/smiley1.gif"> Så mangler vi bare hvordan man kommer direkte til det første ulæste indlæg i en tråd. Det er ret træls at scrolle
igennem en masse indlæg for at komme til det rigtige. |
|
|
Det gør du på samme side. Du bliver blot oppe i stedet for at
rulle ned. Du vælger den emne kasse, det drejer sig om og klikker på det lille runde felt med pilen i ude til højre. Så komme du direkte til sidste
indlæg. Vælge du de 8-10 muligheder for neden, vil du altid ende i første indlæg i en tråd. |
|
|
Den kender jeg, men den sender mig ikke til første ulæste indlæg, med mindre der kun er 1 nyt indlæg.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2015 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
tacconi skrev:
allanowich skrev:
tacconi skrev:
allanowich skrev:
Du skal ikke være inde i en tråd , men tilbage ved alle emnerne i start skærmen til Forum. Det er her du ruller ned i bunden......der står det.  |
|
|
Ah, dejligt. Tak smileys/smiley1.gif"> Så mangler vi bare hvordan man kommer direkte til det første ulæste indlæg i en tråd. Det er ret træls at scrolle igennem en masse indlæg for at komme til det rigtige. |
|
|
Det gør du på samme side. Du bliver blot oppe i stedet for at rulle ned. Du vælger den emne kasse, det drejer sig om og klikker på det lille runde felt med pilen i ude til højre. Så komme du direkte til sidste indlæg. Vælge du de 8-10 muligheder for neden, vil du altid ende i første indlæg i en tråd. |
|
|
Den kender jeg, men den sender mig ikke til første ulæste indlæg, med mindre der kun er 1 nyt indlæg. |
|
|
Njet, det gør den dog ikke.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
tacconi Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 Januar 2015 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
John Dyrholm skal lige have en omgang ros.
Helt på eget initiativ tilbød han at sende 2 kabler ned til mig til afprøvning, og hvis jeg ikke var tilfreds så kunne jeg bare sende dem tilbage igen.
Jeg var lettere målløs over tilbuddet, det er imponerende god kundeservice
Det viste sig så hurtigt at begge lød bedre, varmere, end mit eget Kimber cable, så det ene beholder jeg.
|
| Til top |
|
| |