| Forfatter |
|
hbuus Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 05 Februar 2015 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal have købt nogle lidt længere XLR-kabler end dem, jeg har nu. Har kig på disse: Cordialfra Thomann: 42 kr. for 1 m. XLR Sommerfra Thomann: 178 kr. for 1 m. XLR Supremefra 4sound: 85 kr. for 1 m. XLR Er det hip som hap, hvad jeg vælger? Dvs. jeg får ikke hørbart bedre lydkvalitet ved at vælge det dyre fremfor det billige kabel?
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 05 Februar 2015 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til de priser er der jo i hvert fald ikke tale om high-end. Mon ikke dit øvrige anlæg kunne fortjene kabler af lidt bedre kvalitet? Det er rigtigt at balancerede kabler har størst betydning ved lange kabeltræk.
|
| Til top |
|
| |
Kaj. Udelukket fra forum

Permanent!
Bruger siden: 04 August 2014 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 3449
|
| Sendt: 05 Februar 2015 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
| Til de priser er der jo i hvert fald ikke tale om high-end. Mon ikke dit øvrige anlæg kunne fortjene kabler af lidt bedre kvalitet? Det er rigtigt at balancerede kabler har størst betydning ved lange kabeltræk. |
|
|
Du har helt ret i at et XLR kabel - balanceret signaloverførsel - har klare fordele i flere sammenhænge, men af seriøs interesse: Hvad er det som afgør kvaliteten af et kabel? Du nævner prisen som indikator for Highend eller ej. Jeg går ud fra at Highend skal forstås som kvalitetslabel på et givet produkt. I så fald hvad er de specifikke krav til et Highend XLR kabel? Ud over prisen?
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2015 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hm, jo det kan du have ret i. Jeg lånte disse af Hi-Fi Klubben: Van den Hul The ValleyMen de fik mit anlæg til at lyde alt for "lyst", dvs. crash cymbals eller hvad det hedder, og violiner oppe i det høje område m.v. lød for skingert. Hvad kunne være et sæt gode kabler til mit brug? Mit anlæg består af: NAD M51 DAC/forforstærker 2 x Vincent SP-997 mono effektforstærkere Dynaudio Excite x32 højttalere Jeg streamer musik fra mit tv digitalt ned i NAD'en, hvilket heller ikke er optimalt, idet lyden fra tv'et kommer ud som 24 bit/48kHz, men NAD'en har vist nok noget upsampling, og da ville det formentlig være bedst, hvis lyden kom ind i alm. CD-kvalitet. Men jeg har ikke lige fundet en god løsning mht. streaming endnu.
|
| Til top |
|
| |
Svoldgaard Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
| Sendt: 05 Februar 2015 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du mulighed for det, så prøv Vincent .
__________________ Ting behøver ikke at ændre verden for at være vigtigt
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 05 Februar 2015 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
+1 til Vincent signalkabler. De bedste jeg har haft.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 05 Februar 2015 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan spille en rolle hvilke kabler du vælger. Det vigtigste er afskærmning, men det har de fleste kabler. Der opnås ingen lydmæssig forbedreing ved meget dyre kabler. Thormanns kabler er fine til gode priser. Jeg har købt mange kabler der og de virker fint.
__________________ Quad 2905
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 05 Februar 2015 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Old_school skrev:
Det kan spille en rolle hvilke kabler du vælger. Det vigtigste er afskærmning, men det har de fleste kabler. Der opnås ingen lydmæssig forbedreing ved meget dyre kabler. Thormanns kabler er fine til gode priser. Jeg har købt mange kabler der og de virker fint.
|
|
|
Der er ingen tvivl om at signalkabler påvirker lyden forskelligt. Men man er nød til at prøve dem i sit eget anlæg. Et billigt KAN fungere bedre i DIT anlæg end et dyrt. (Been there, done that)
|
| Til top |
|
| |
Supercharger Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
| Sendt: 06 Februar 2015 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruger Neutrik kabler fra Monacor. Gode og solide kabler som tåler lidt af hvert.
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2015 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bestilt dette:
Kabel Mogami 3082 højttalerkabel 1 1 30 30
Kabel Supreme MC1 1 meter XLR / XLR 1 2 85 170
200 kr. i alt plus fragt for 2 x 1 m. XLR kabel og 1 m. højttalerkabel :)
|
| Til top |
|
| |