| Forfatter |
|
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
takker for respons og iler med at tilbyde dolce at jeg gerne bygger for ham - det kunne financiere de fotos som sikkert nok skal inspirere evt øvrige deltagere.
hvem har forslag til kabinet?
er her nogen med mod på fælles indkøb af diverse,så skriv privat og vi ringer sammen efterfølgende!
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
de er godtnok dyre sjønne - med al respekt for dit forslag syntes jeg de er bedst egnede til effektblokke,men jeg skal bare være primus motor på elektroniksiden - så overlader valget til majoriteten af deltagere.
mvh og tak for linket
slowon
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9410
|
| Sendt: 21 April 2006 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan da ikke være svært at banke sådan et par kabinetter sammen. Jeg flytter snart, og får et lille værksted, så skal jeg se hvad jeg kan lave.
Hvad er krav til mål?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 April 2006 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis man kan acceptere intern strømforsyning er 6cm i højden nok til trafoen.
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 21 April 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
God aften Slowon med flere...
Det lyder til at være et ganske spændende projekt du er ved at banke på benene...
Hvor mange har meldt sig på banen p.t...Og, er der stadig mulighed for at være med?
Jeg overvejer seriøst at hoppe med på vognen. Jeg har dog intet effekttrin, da jeg kører med en int.amp. Men, et eller andet sted skal man vel starte.
Med hensyn til kabinetter, så mindes jeg en af forummets brugere, der tidligere har lavet nogle ZAP-Pulse effekttrin i nogle sorte alukabinetter, der til forveksling ligner et Densen-kabinet, da de skulle matche dennes BEAT 200.
Hvem, der står bag disse kabinetter mindes jeg ikke og hvor de forhandles ved jeg heller ikke. Men, for mit vedkommende vil det være at foretrække, da jeg selv har Densen produkter og holder meget af deres design... Det samme gør "my wife to be".
Lad os endelig høre noget mere til dette projekt og hvornår det evt. skydes igang.
De bedste weekendhilsner
Rune
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 April 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
high flex
jeg tror deltagere i projektet vil føle sig trygge ved en form for for fællesbyg og fællesindkøb. det kan vi etablere ved at i kontakter mig via pb - så kunne vi lave en telefonkæde med det formål at ingen føler sig i fare for at blive glemt eller snydt undervejs!
nu har projektet samlet støv nok,og jeg har tilbudt at bygge med for en deltager,hvilket gør det muligt for mig at tage billeder undervejs,og på den måde anskueliggøre det hele step by step..
vi kan godt sætte en deadline for tilmelding i forbindelse med fællesindkøb - formålet er jo at spare penge for interesserede.
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
|
| Sendt: 21 April 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Slowon.
Jeg bekymrer mig ikke så meget for økonomien i dette projekt, da det lader til, at det nok skal kunne gøres for en rimelig penge. Men, da det er første rigtige DIY-projekt, som jeg påtænker mig at kaste mig ud i, kunne det være fint med lidt instruktion undervejs... Herunder med en lille billedreportage, nu hvor du har indvilliget i at være medbygger for en af deltagerne, så undertegnede ikke klokker helt i processen... Altså en slags step 1, step 2, step osv....Hvis du forstår?
Jeg kan sagtens selv indkøbe diverse effekter, der skal benyttes, men en slags samlevejledning kunne da være at foretrække.
Det skal siges, at jeg endnu ikke har besluttet mig for at deltage, da jeg netop i skrivende stund er blevet opmærksom på dette pre.amp-projekt. Men, jeg lurer da kraftigt på tanken om at kaste mig ud i det.
Mvh. Flex
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
|
| Sendt: 22 April 2006 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej slowon
De nævnte priser på linietrin og forsyning må vel være afhængig af komponentkvaliteten..?
Kan du løfte sløret for hvilke fabrikater etc., du har i tankerne? Er det også serious stuff, eller vil ex. 600,- som angivet for liniedelen være et minimum uden loft?
Jeg kan ikke bidrage med så meget, men er stadig med på projektet, betinget af en detaljeret fotovejledning, udførlig indkøbsliste osv.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 April 2006 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej soka
de nævnte priser er med den kvalitet jeg anser for det bedste "kompromis",sådan at forstå der ikke er så meget mere at hente ved anvendelsen af "eksotiske alternativer"!
men ok har man mod og lyst samt økonomi,kan mundorf gold jo bruges i strømforsyningen,eller audio notes jensen kobber/sølv etc - den sidste idiot er ikke født endnu - no offence!
wima i signalvejen er et godt bud,solen caps i psuen og vrt (som er et latterligt produkt,men tilgængeligt forholdsvis hurtigt i dk - samt almindelige ecc82 nos..
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
Ebbe44 Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 22 April 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må vist hellere komme frem af busken istedet for at sidde og "lure" 
Jeg er også med på dette projekt. Har intet som helst begreb om rør, har tværtimod haft en negativt forhold dertil grundet et "slagsmål" med et S/H B&O tv engang i fordums tid. ( tv'et vandt, og da jeg kom til mig selv lidt efter var det helt og aldeles dødt ), og jeg besluttede at jeg for fremtiden holdt mig til 12V.
Men nu må det være tid at komme videre, så jeg er med på dette.
mvh Ebbe
ps. desværre ikke adgang til værksted længere, men erfaring i tyndplade haves 
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 22 April 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad mener i om dette design - jeg mener fordelen er at man får rørene i fri luft så de ikke varmer på komponenter SAMTIDIG med at man kan opbygge på en solid bundplade
http://www.audiotropic.net/Products/mobius.html
Og skulle man gøre det rigtig enkelt kunne man montere to små standard kabinetter på en træplade, et til forstærker og et til forsyning, og med luft imellem til rørene ligesom den viste "mæbius" pre
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 April 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
wow
den er godtnok blæret 
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
|
| Sendt: 23 April 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
| hej soka
de nævnte priser er med den kvalitet jeg anser for det bedste "kompromis",sådan at forstå der ikke er så meget mere at hente ved anvendelsen af "eksotiske alternativer"!
men ok har man mod og lyst samt økonomi,kan mundorf gold jo bruges i strømforsyningen,eller audio notes jensen kobber/sølv etc - den sidste idiot er ikke født endnu - no offence!
wima i signalvejen er et godt bud,solen caps i psuen og vrt (som er et latterligt produkt,men tilgængeligt forholdsvis hurtigt i dk - samt almindelige ecc82 nos..
mvh/slowon
|
|
|
Fair nok. Man kan jo altid modde senere, hvis trangen går i den retning.
Hvordan er status? Skal loddekolben snart varmes op?
|
| Til top |
|
| |
Dolce Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 226
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen!
Jeg har indgået en lille pakt med Slowon, så nu skyder vi projektet igang.
Jeg vil over de næste dage gøre lidt benarbejde for at kommunikationen kommer til at glide og vi fårprojektet godt fra start.
- spørgsmål kan evt. rettes som PB til undertegnede. Så vi holder tråden her så klar som muligt
MVH
Dolce
|
| Til top |
|
| |
Ebbe44 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skulle jeg ikke være drønet ud at købe et sæt Audioanalyse for & effekt alligevel 
Nå pyt, jeg er med alligevel, det kunne være sjovt at høre rør, som jeg ellers troede uddød for mange år siden. Jeg tør slet ikke tænke på alle de rør jeg smed ud for 20 års tid siden 
Det diy-kabinet som Musicus linkede til et par indlæg oppe ser knaldgodt ud, jeg håber på at rende ind i en snedker, som kan overtales til at lave lidt træværk. Det ville absolut være til at holde ud at ha' stående.
(Ellers må vi ha' overtalt Kjeldsen til at lægge værksted til, hvis ikke det er for langt fra mig er jeg klar til at gi' et nap )
mvh Ebbe
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo en fornøjelse med denne positive entusiasme - håber der kommer lidt overslag på udgifterne inden man skal beslutte sig, det kunne jo være sjovt at lære lidt om rør 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er også en fornøjelse at se interessen for projektet..
prisen opgivet i starten af tråden holder,omend den "kun" dækker brugen af gode elektrolytter bypasset med ægte kondensatorer,som stadig vil give 10.000 kr pre`s solid konkurrence!
mit linietrin er resultat af mange timers lytning og tilpasning af de få komponenters værdier - strømforsyningen er overkill,men i modsætning til kommercielle konstruktioner ikke skabt til ekstremt lave ripleværdier,som nok ser godt ud på papir,men handicappes af dårlige egenskaber når det kommer til impulser,hvilket jo er hvad musik består af.trods det er riplen lav nok til at jeg ingen problemer har med støj på mine +97db`s følsomme højtalere.
bruger vi fx la eller thorhauges forforstærkere som reference,vil de være lukkede og udynamiske i sammenligning,qua deres massive brug af rc-led og lave strømafsætning i rørene.samme billede vil gå igen i sammenligning med music reference 5 og croft!
som nævnt tidligere i tråden bygger dolce og jeg en sammen,og det er således en mulighed at hans sikkert mere objektive udsagn om lytteresultatet vil stimulere interessen.
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
Ebbe44 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
|
som nævnt tidligere i tråden bygger dolce og jeg en sammen,og det er således en mulighed at hans sikkert mere objektive udsagn om lytteresultatet vil stimulere interessen.
mvh/slowon
|
|
|
Der er da ikke noget at stimulere, gejsten er helt i top allerede nu. Jeg er ihvertfald tændt, og loddestationen står i tomgang
mvh Ebbe
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
et par breve i pbèn har givet mig fornemmelsen af at jeg måske nok skulle droppe ideen om fællesindkøb etc. - så nu kører jeg et soloprojekt med ledsagende billeder!
anyways er det op til den enkelte at finde/købe dele til fordelagtige priser,og mere ekstremt indstillede kan alligevel ikke dy sig for at tweake med sindsygt dyre netkabler,og kobber/sølv signalkondensatorer fra anders alkymist konsultation etc..
hvad kan jeg pt gøre for fx dig ebbe 44?
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |