| Forfatter |
|
Ebbe44 Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Surt show 
Det var netop ide'en om fællesindkøb der animerede. Hvis vi alle skal ud at købe ind enkeltvis, så vil varen uværgeligt blive dyrere. Jeg tænker specielt på rør, trafo, evt. drosler, specielle kondensatorer, sokler + andet jeg måtte ha' glemt.
Så er vi henne hvor jeg blot kigger med fra sidelinien, og "måske" bygger en. Fællesskabet er røget på den måde.
Atter engang har ekstremisterne vundet 
mvh Ebbe
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey ebbe
jeg er 100% enig der - men har du lyst og mod på at bære det fællesøkonomiske ansvar? og hvor mange har givet udtryk for at ville skyde kapital i projektet?
det er da også surt for mig at skulle bestille et stk af samtlige komponenter 3 forskellige steder,med efterkrav porto indpakningsgebyr etc..for ikke at tale om det lækre kabinet som nogen herinde evner at fremstille til helt andre priser!
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
Dolce Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 226
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læg en PB + Tlf. hos mig, så prøver vi at "rotte os sammen" til fællesindkøb! __________________ Stilhed er mere end fraværet af lyd
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er klart med på et fællesindkøb af alle dele, undtagen kabinettet som jeg selv vil forsøge mig med.
En sidste tilmeldingsfrist for alle seriøst interesserede??
Bankoverførsel til slowon eller Dolce??
|
| Til top |
|
| |
Kempf87 Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er desværre først faldet over tråden nu. Jeg er egentlig ikke meget for DIY, jeg har sgu' for at være helt ærlig ikke så meget forstand på det og er ikke specielt elektronisk begavet. Men jeg kan da bruge mine hænder og har en loddekolbe i huset, samt interessen for at prøve.
Har blandt andet bygget en udvidet advarselstrekant hvor 19 røde dioder blev monteret og tilkoblet en astabil multivibrator så dioderne blinkede og man derved blev mere opmærksom ved ulykker. Dog kun en proto, men det var da meget sjovt at lave.
Jeg er kun 19 og skal ud af 3.G her nu så SU'en og fritidsjobbet holder lige skuden kørende. Dog kan jeg godt overskue det beløb der her snakkes om.? Så vidt jeg kan se er der mulighed for at indkøbe de fleste dele for kr. 900,- for den billige (altså med den billige strømforsyning). Er dette korrekt forstået?
Så skal man selv skaffe/fremstille kabinet og valg af bøsninger, potmeter og omskifter.
Men men men... Kabinet kan man selv bukke i metal, eller købe som de DJ Sjønne henviser til på side 2. Bøsninger potmeter og omskifter, hvad skal det bruges til og hvad er det egentlig? Ved godt det lyder lidt dumt, men ja, har jo ikke så mange HiFi år bag mig så håber i er lidt forstående.
Synes bare det kunne være fedt at for relativt små penge at bygge noget HiFi der virker og så selv have lavet det. Har egentlig ikke noget at bruge en forforstærker til, har lige nu
Denon AVR-1906 Denon DVD-1720 System Audio SA-1530
Og hertil kan vel ikke kobles en forforstærker..?
Håber i bærer over med mit halvlange indlæg og kan hjælpe mig lidt på vej.
__________________ Vh
Kasper
|
| Til top |
|
| |
Ebbe44 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, jeg står nu heller ikke ligefrem og mangler, men jeg har ikke noget i rør, og her ser jeg chancen for at snuse til sagerne 
Jeg har pt. i "maskinparken" her:
Audioanalyse c900 & b90 Nad 1155 for & 2400pe effekt Nad t743 surround Hjemmebygget Gainclone Luxman r1070 receiver fra -78 ( wow for en lyd ) Nad 705 receiver Luxman d-107u cd'er Nad 514 Nad 502 Philips cd582 Philips cd100 ( Philips allerførste, spiller hamregodt ) Sony cdp-365 5 cd-skifter Rega planar 2 pladespiller Akai ap-b21 pladespille Beogram 1203 og højttalere: Infinity kappa 8.2 series II Dali 104 Dali 505
+Diverse, som står "på lager" 
Så du kan nok se, at det er ikke af nød jeg går igang, blot for sjov.
mvh Ebbe
|
| Til top |
|
| |
Kempf87 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var nu ikke fordi jeg ikke ville have mere udstyr, jeg tror bare ikke jeg kan tilslutte en forforstærker til mit setup. Skal det ikke være en effekt? For ellers kan den jo bruges til lidt mere kraft til mine SA'ere...
Så slet ikke for at "blære" mig med mit udstyr. Hehe.
Men ja, det er noget af et lager du har samlet dig derhjemme må man sige, der er nok at vælge imellem.
__________________ Vh
Kasper
|
| Til top |
|
| |
Ebbe44 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det kommer nok til at knibe med at koble en forforstærker ind der, men for mit vedkommende bl'r det nok en naturlig følge at fortsætte med en rør-effekt.
I dit tilfælde ville den måske kunne gøre det ud for hovedtlf-forstærker indtil du evt. får mod på at fortsætte udbygningen. Det er rart at ha' dedikeret stereogrej ved siden af surround'en.
Og mht mit lager, så er det købt hen ad vejen, noget som defekt, og efter rep. ka' jeg sgutte nænne at skille mig af med det 
Med risiko for at blive betragtet som lidt af en galning hygger jeg mig gevaldigt med mit grej, eneste hage ved det er, at man får nok ikke lokket et kvindfolk inden for dørene, men pyt, jeg har osse udgifter nok 
mvh Ebbe
|
| Til top |
|
| |
Kempf87 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, ja jeg er jo så kun 19 så ind til videre bor kæresten og jeg begge hjemme - og det er sgu fint, det er gratis ind til videre og jeg har ok plads (14 kvm.) så jeg klager ikke. Og det er helt sikkert at der skal følge god lyd med hvis vi skal flytte sammen sådan er det bare!
Mht forforstærkeren, hvis man bare får lavet den pænt nok kan den også bare stå og pynte tænkte jeg, kunne forestille mig et kabinet i børstet aluminium eller noget i den stil. Det ser pænt ud i mit hovede lige nu i hvert fald. Det er jo lidt sjovt at have noget man selv har bygget synes jeg.! Har ikke lige noget hovedtelefonerner jeg kan bruge den til nemlig. Så kan den altid blive tilsluttet når man får mere grej :)
__________________ Vh
Kasper
|
| Til top |
|
| |
Ebbe44 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man får fremstillet et kabinet, som ser ordentligt ud, så er det i mine øjne rigtigt, at sådan en fætter sagtens kan bruges til pynt istedet for de kongelige platter 
Om så hunkønsvæsner er enige, det er en helt anden sag, men jeg ved godt hvad JEG ville foretrække.
mvh Ebbe
ps. Pas nu på med at gå i gang, jeg kan fortælle dig, at det er vanedannende.
|
| Til top |
|
| |
Kempf87 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ebbe44 skrev:
|
ps. Pas nu på med at gå i gang, jeg kan fortælle dig, at det er vanedannende.
|
|
|
Jeg tror desværre at det er ved at være for sent allerede __________________ Vh
Kasper
|
| Til top |
|
| |
chillipepper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej først lige et `FED TRÅD`
Hvis det ikke er forsentvil jeg også melde mig på/til det skal lige hertil siges at jeg er eltronicanalfabet og skal bruge en del hjelp og forklaring.......
jeg sad lige og tænkte at hvis der er nogle med lidt erfaring nær køge der har lyst til at bygge sammen og vejlede/hjelpe er jeg frisk ..
__________________ MVH
chillipepper
|
| Til top |
|
| |
Dolce Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej venner!
Først og frmmest vil jeg gerne bede jer om at holde jer lidt stramt til emnet, så vi ikke får dannet en rør-strikkeklub her - no offence!
Jeg er tovholder på projektet som er 100% baseret på Slowones ekspertise. Smid mig en en PB, hvis I vil være med til noget fællesindkøb, så skal jeg nok samle alle enkelt-trådene og fører det sammen her i den fælles tråd.
Jeg vil dog starte med at indskærpe og sige, at et projekt som dette indbefatter arbejde med højspænding - i forkerte hænder er det livsfarligt - så man bør nok vide hvad man har med at gøre. Dette er helt på eget ansvar og vi påtager os intet ansvar for hvordan den enkeltes byggeri og resultat bliver. Vi giver hvad vi kan - MEN alt er, som sagt, 100% på eget ansvar. Det er altså IKKE et begynderprojekt, men samtidig skal det også siget, at der vil blive lavet udførlige anvisninger med billeder hele vejen igennem.
__________________ Stilhed er mere end fraværet af lyd
|
| Til top |
|
| |
chillipepper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej nu havde jeg lige glædet mig til et begynder procekt.......... der ikke vil koste det helt vilde.....
Men såå..Ikk aligevel
understreger lige at projektet er real hifi - og ideen er at den kan gennemføres af folk uden erfaring - dog skal man eje en loddekolbe 
sidst men ikke mindst - er det mit ønske at projektet kan gennemføres i 2 versioner - selve linientrinnet vil være det samme qua sin lyd - men strømforsyningen vil være en kilde til opgradering,i 2 steps - sej og ultimativ!
prisen for selve linietrinnet er ca 600kr - forsyningen step 1 ca 900kr - step 2 1600kr
meld jer på her i tråden
mvh/slowon
Hej venner!
Først og frmmest vil jeg gerne bede jer om at holde jer lidt stramt til emnet, så vi ikke får dannet en rør-strikkeklub her - no offence!
Jeg er tovholder på projektet som er 100% baseret på Slowones ekspertise. Smid mig en en PB, hvis I vil være med til noget fællesindkøb, så skal jeg nok samle alle enkelt-trådene og fører det sammen her i den fælles tråd.
Jeg vil dog starte med at indskærpe og sige, at et projekt som dette indbefatter arbejde med højspænding - i forkerte hænder er det livsfarligt - så man bør nok vide hvad man har med at gøre. Dette er helt på eget ansvar og vi påtager os intet ansvar for hvordan den enkeltes byggeri og resultat bliver. Vi giver hvad vi kan - MEN alt er, som sagt, 100% på eget ansvar. Det er altså IKKE et begynderprojekt, men samtidig skal det også siget, at der vil blive lavet udførlige anvisninger med billeder hele vejen igennem.  
bare surt __________________ MVH
chillipepper
|
| Til top |
|
| |
Astrup1 Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Slowon
det er et spændende projekt.
Kunne jeg hoppe på vognen og redde mig et diagram med komponentværdier og det hele.
Har en kasse som reelt er færdigbygget lige til at proppe rør og komponenter i.
mvh Johnny
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg husker rigtigt har Slowon besluttet at gå igang med bygningen og vise det trin for trin
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 28 Juni 2006 kl. 02:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
high folks
dolce har givet grønt lys for projektet og jeg har modtaget et kabinet med elma signalvælger og ditto "potmeter"..der skal købes stumper til den lille ny - og med en tidshorisont over sommeren får jeg kun sved på panden ifald vejrguderne vil det.
dolce´s ønske om at inkoporere et aktivt filter til det sejeste magnestatsetup jeg har set,må i prøve at abstrahere fra..prisen på de aktive dele vil fremgå efterhånden som de dukker op - men jeg tør fortsat love projektet spiller op med de bedste på markedet uanset mærke og pris!
fotos følger den videre færd,men alle kan gøre det kønnere end jeg 
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
Ebbe44 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2006 kl. 04:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dolce Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2006 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep! Så er vi rullende, og jeg har givet Slowon al den snor, tid og tålmodighed han har brug for + en kasse til projektet og en del stumper samt back-up til hvad der yderligere skal bruges hen ad vejen inkl. kørselstillæg og diæter forståes
Jeg er MEGET spændt, men kan alligevel ikke få Apogeerne op at flyve før til oktober da det liige kræver en effektbamse til - af den onde slags! Så nu slår vi koldt vand i tændvæsken, nyder de gratis udskejelser og ser frem mod et vellydende efterår
__________________ Stilhed er mere end fraværet af lyd
|
| Til top |
|
| |
MikeAalborg Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 28 Juni 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Spændende projekt og kanont initiativ
Er det besværligt, at lave sådan en konstruktion balanceret? - kræver vel blot dobbelte råvarer..
Mvh MikeAalb __________________ Mvh
Mike
|
| Til top |
|
| |