Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 07:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Nobody`s zwei boxen setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 10 Juli 2007 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Holy sh*t et herreset-up du er ved at have basket sammen der.

Hvor står PSÚén til Detal?
Hvad er dte for små apparater der gemmer sig inde bagest på næstnederste hylde til venstre?

Og så lige den frække - savner du dit Thule gear?

Savner du egentlig ikke den rene lydoplevelse uden 2 papst blæsere med en støjsirene på adskillige DB, der ligesom ødelægge oplevelsen ?

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Juli 2007 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
Savner du egentlig ikke den rene lydoplevelse uden 2 papst blæsere med en støjsirene på adskillige DB, der ligesom ødelægge oplevelsen ?
det var måske mere passende at spørge KvK om dette enten via PB eller i det mindste i hans egen tråd.

Men vi vil høre noget om den DAC som Nobody skrev om, det lyder noget mere spændende!

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Sendt: 10 Juli 2007 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

.

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2007 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

.

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2007 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

.

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:
Den bliver hentet i østjylland i min sommerferie. Der har ikke været nogen grund til at jeg prøvede den inden jeg fik min effekt jo. Men jeg glæder mig meget.

EDIT. Nu er det jo ikke DAC´en alene der gør udfaldet, men nej LB har ikke haft den på besøg. 3D kan man godt opleve med mit nuværende setup
Njar, det vigtige er jo ikke hvad man spiller på, blot man ved hvad det gør men en ting tæller, det er at man formår at danne sine egne indtryk og ikke lade sig pådutte af andres mening.

Igen tillykke med setuppet som det er, jeg er sikker på at det også ville falde mere i min smag end så meget andet man må lægge krop til

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:
Det vil jeg så heller ikke mene at jeg er/gør. Da ihvertfald ikke mere end så mange andre. Jeg var helt vild med lyden ned hos L.B. Den mindede mig om noget jeg har hørt et par gange i det nordjydske. Meget dynamisk, og 3D agtigt. Så jeg var ikke i tvivl om hvad jeg ville gå efter. Hvad med din Linea ? Er du tilfreds med den ?
jo jo, den gør nogle ting anderledes end min Namit, så jeg klager ikke.  heldigvis kan jeg jo bare bytte når jeg vil

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2007 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:

Jeg kan se dine priser på M-22´erne har kurssvingninger alá aktiemarkedet. Eller er det en ny der er kommet til salg
nu er det jo din tråd, så selv om det er OT, så går det jo nok.

Heldigvis har jeg jo købt rigeligt med M-22ere, så det er bare at hive en frem fra skabet og sælge den for det som standen kan retfærdiggøre 

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Sendt: 11 Juli 2007 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:
kyhn skrev:

Nobody skrev:
Det vil jeg så heller ikke mene at jeg er/gør. Da ihvertfald ikke mere end så mange andre. Jeg var helt vild med lyden ned hos L.B. Den mindede mig om noget jeg har hørt et par gange i det nordjydske. Meget dynamisk, og 3D agtigt. Så jeg var ikke i tvivl om hvad jeg ville gå efter. Hvad med din Linea ? Er du tilfreds med den ?
jo jo, den gør nogle ting anderledes end min Namit, så jeg klager ikke.  heldigvis kan jeg jo bare bytte når jeg vil

Jeg kan se dine priser på M-22´erne har kurssvingninger alá aktiemarkedet. Eller er det en ny der er kommet til salg

Så se lige den M22 til 2500 Euro på Ebay

Jeg ville ikke sælge min for 2500 Euro, det er helt sikkert!

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Juli 2007 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:
[
Jeg går ud fra at det er min AA DTI, og DDE v1.0 du mener. DTI´en har desværre fået monteret blå dioder. Eller er det min Denon 1920 du hentyder til

Men det er dejligt at efterhånde at kunne følge med i hvad du skriver om. (lydbillede usw.) Når nu man kan prøve det på egen krop.

Er der ikke dødsstraf for den slags?
Blå dioder på en Alchemy?????

Ja det set-up du er ved at have smasket sammen der, det kender jeg da i hvert tilfælde en smule til. Kender godt nok ikke M22, men jeg hører fra pålidelig kilde, at den er særdeles kompetent og brandvarm osse. Faktisk ind imellem så varm, at brandvæsenet smutter forbi.
Pas godt på den.
Jeg tror ikke reservedelene ligger og flyder i gaderne.

Coupé er en lidt utrolig højttaler i mine ører. Den charmer sig ind, så man er helt solgt.
På samme tid er den lidt af en snydepels, idet den er en illusionsskaber uden lige. Man sidder overfor disse små kasser, og tror grangiveligt, at man lytter til kæmpestor højttaler 1/2 meter bagved den. Det er eddermagemig velgennemført ht. konstruktion. Det helt spøjse er dog, at den er så kræsen som den faktisk er. Dårlig elektronik får en på hatten omgående.
Nogen siger, at alle små tovejser kan det disse tricks, men jeg synes da du skulle prøve et enkelt alternativ eller 2, så får du lige den på plads.
Hvis du gerne vil have det samme, men ved et højere lydtryk og med kælderdyb bas, så hedder den Grand. Med Diva drejer man lidt i en anden retning, omend slægtskabet er tydeligt.
Det er lidt sådan, at hvor Coupé er en illusionsskaber med stort I, så er Diva mere et fantastisk værktøj på godt og ondt. Den gnaver sig ind i optagelserne på en anden måde end de 2 andre og så vil den mindste uliniaritet i set-uppet ofte vælte læsset. Den er et større arbejde at integrere i et system, hvor Coupé er der lidt mere med det samme.

I øvrigt - når jeg nu er i gang med at prædike, så vil jeg da lige nævne, at jeg forleden fik et læs skiver fra USA, nærmere bestemt Telarc. De har både en Blues label og en Classic. Denne gang var det klassikerne jeg gik efter. Men det korte af det lange er, at der var en optagelse af Saint Saëns 3. symfoni, den med orglet, dejlig skive. Mne dte jeg ville sige med det er, at ud over at der er gang i Saint Saëns, så 10 min. inde i 1. sats, da spiller orkestret simpelthen hammersmukt, og så kommer orglet listende ind fra sidelinien ligeså stille og elefant. Stille og roligt går det bare så bybt, at man nemt kan mærke hver enkelt bølgefront. Det er en sand fornøjelse, at have en amp, der bare kan lave den slags i overlegen stil.
Selve symfonien er optaget med gamle rørmikrofoner fra Neumann, hvilket man sagtens kan høre - M50 ned i preamps fra DiParavicini - tydelig rørklang, men der sker en markant ændring når orglet dukker op - nemlig B&K 4006 der bare går så dybt som det skal være. Prøv lige den. Telarc CD80274 Christian Badea, Royal Philharmonic Orchestra.
Og når du så er i gang, så snup osse Telarc CD80092 Brahms "Ein Deutches Requiem"
For sejt.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2007 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Coupé er en lidt utrolig højttaler i mine ører. Den charmer sig ind, så man er helt solgt.
På samme tid er den lidt af en snydepels, idet den er en illusionsskaber uden lige. Man sidder overfor disse små kasser, og tror grangiveligt, at man lytter til kæmpestor højttaler 1/2 meter bagved den. Det er eddermagemig velgennemført ht. konstruktion. Det helt spøjse er dog, at den er så kræsen som den faktisk er. Dårlig elektronik får en på hatten omgående.
Nogen siger, at alle små tovejser kan det disse tricks, men jeg synes da du skulle prøve et enkelt alternativ eller 2, så får du lige den på plads.
Hvis du gerne vil have det samme, men ved et højere lydtryk og med kælderdyb bas, så hedder den Grand. Med Diva drejer man lidt i en anden retning, omend slægtskabet er tydeligt.
Det er lidt sådan, at hvor Coupé er en illusionsskaber med stort I, så er Diva mere et fantastisk værktøj på godt og ondt. Den gnaver sig ind i optagelserne på en anden måde end de 2 andre og så vil den mindste uliniaritet i set-uppet ofte vælte læsset. Den er et større arbejde at integrere i et system, hvor Coupé er der lidt mere med det samme.
Grand mener jeg ikke spiller med helt samme umiddelbarhed som Coupé, selv om slægtskaber er ret tydeligt. Coupé har en evne til at få selv de mindste detaljer med, selv ved ret lavt niveau, som jeg finder er i særklasse. Om Diva er med her ved jeg ikke, den har jeg ikke lyttet på i kendte omgivelser. men jeg fornemmer du har ret i at Diva er mere værktøj end de andre.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 11 Juli 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Skal mine Coupéer skiftes ud, så bliver også til "BIG-DADDY" Dali Grand  Er bare lidt bange for min stue kan klare det  Men "big daddy" er ikke første priotet. Det er preamp delen.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

ja, når jeg engang bliver gammel og halvdøv tror jeg også at jeg vil indrykke en Grand købsannonce i et eller andet underligt brugernavn

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 Juli 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
ja, når jeg engang bliver gammel og halvdøv tror jeg også at jeg vil indrykke en Grand købsannonce i et eller andet underligt brugernavn
Så-så, nu ikke drille...
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

hvorfor ikke?

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 11 Juli 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
hvorfor ikke?

Ja, det siger jeg osse

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 Juli 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
hvorfor ikke?
Det ender jo bare med at jeg laver en salgsannonce!
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

<< Forrige Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes