| Forfatter |
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Holy sh*t et herreset-up du er ved at have basket sammen der.
Hvor står PSÚén til Detal? Hvad er dte for små apparater der gemmer sig inde bagest på næstnederste hylde til venstre?
Og så lige den frække - savner du dit Thule gear? |
|
|
Savner du egentlig ikke den rene lydoplevelse uden 2 papst blæsere med en støjsirene på adskillige DB, der ligesom ødelægge oplevelsen ?
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
| Savner du egentlig ikke den rene lydoplevelse uden 2 papst blæsere med en støjsirene på adskillige DB, der ligesom ødelægge oplevelsen ? |
|
|
det var måske mere passende at spørge KvK om dette enten via PB eller i det mindste i hans egen tråd.
Men vi vil høre noget om den DAC som Nobody skrev om, det lyder noget mere spændende!
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
__________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
Den bliver hentet i østjylland i min sommerferie. Der har ikke været nogen grund til at jeg prøvede den inden jeg fik min effekt jo. Men jeg glæder mig meget.
EDIT. Nu er det jo ikke DAC´en alene der gør udfaldet, men nej LB har ikke haft den på besøg. 3D kan man godt opleve med mit nuværende setup
|
|
|
Njar, det vigtige er jo ikke hvad man spiller på, blot man ved hvad det gør  men en ting tæller, det er at man formår at danne sine egne indtryk og ikke lade sig pådutte af andres mening.
Igen tillykke med setuppet som det er, jeg er sikker på at det også ville falde mere i min smag end så meget andet man må lægge krop til
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
Det vil jeg så heller ikke mene at jeg er/gør. Da ihvertfald ikke mere end så mange andre. Jeg var helt vild med lyden ned hos L.B. Den mindede mig om noget jeg har hørt et par gange i det nordjydske. Meget dynamisk, og 3D agtigt. Så jeg var ikke i tvivl om hvad jeg ville gå efter. Hvad med din Linea ? Er du tilfreds med den ?
|
|
|
jo jo, den gør nogle ting anderledes end min Namit, så jeg klager ikke. heldigvis kan jeg jo bare bytte når jeg vil
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 07:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
Jeg kan se dine priser på M-22´erne har kurssvingninger alá aktiemarkedet. Eller er det en ny der er kommet til salg 
|
|
|
nu er det jo din tråd, så selv om det er OT, så går det jo nok.
Heldigvis har jeg jo købt rigeligt med M-22ere, så det er bare at hive en frem fra skabet og sælge den for det som standen kan retfærdiggøre
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
kyhn skrev:
Nobody skrev:
Det vil jeg så heller ikke mene at jeg er/gør. Da ihvertfald ikke mere end så mange andre. Jeg var helt vild med lyden ned hos L.B. Den mindede mig om noget jeg har hørt et par gange i det nordjydske. Meget dynamisk, og 3D agtigt. Så jeg var ikke i tvivl om hvad jeg ville gå efter. Hvad med din Linea ? Er du tilfreds med den ?
|
|
|
jo jo, den gør nogle ting anderledes end min Namit, så jeg klager ikke. heldigvis kan jeg jo bare bytte når jeg vil
|
|
|
Jeg kan se dine priser på M-22´erne har kurssvingninger alá aktiemarkedet. Eller er det en ny der er kommet til salg 
|
|
|
Så se lige den M22 til 2500 Euro på Ebay 
Jeg ville ikke sælge min for 2500 Euro, det er helt sikkert! __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
[ Jeg går ud fra at det er min AA DTI, og DDE v1.0 du mener. DTI´en har desværre fået monteret blå dioder. Eller er det min Denon 1920 du hentyder til 
Men det er dejligt at efterhånde at kunne følge med i hvad du skriver om. (lydbillede usw.) Når nu man kan prøve det på egen krop.
|
|
|
Er der ikke dødsstraf for den slags? Blå dioder på en Alchemy?????
Ja det set-up du er ved at have smasket sammen der, det kender jeg da i hvert tilfælde en smule til. Kender godt nok ikke M22, men jeg hører fra pålidelig kilde, at den er særdeles kompetent og brandvarm osse. Faktisk ind imellem så varm, at brandvæsenet smutter forbi . Pas godt på den. Jeg tror ikke reservedelene ligger og flyder i gaderne.
Coupé er en lidt utrolig højttaler i mine ører. Den charmer sig ind, så man er helt solgt. På samme tid er den lidt af en snydepels, idet den er en illusionsskaber uden lige. Man sidder overfor disse små kasser, og tror grangiveligt, at man lytter til kæmpestor højttaler 1/2 meter bagved den. Det er eddermagemig velgennemført ht. konstruktion. Det helt spøjse er dog, at den er så kræsen som den faktisk er. Dårlig elektronik får en på hatten omgående. Nogen siger, at alle små tovejser kan det disse tricks, men jeg synes da du skulle prøve et enkelt alternativ eller 2, så får du lige den på plads. Hvis du gerne vil have det samme, men ved et højere lydtryk og med kælderdyb bas, så hedder den Grand. Med Diva drejer man lidt i en anden retning, omend slægtskabet er tydeligt. Det er lidt sådan, at hvor Coupé er en illusionsskaber med stort I, så er Diva mere et fantastisk værktøj på godt og ondt. Den gnaver sig ind i optagelserne på en anden måde end de 2 andre og så vil den mindste uliniaritet i set-uppet ofte vælte læsset. Den er et større arbejde at integrere i et system, hvor Coupé er der lidt mere med det samme.
I øvrigt - når jeg nu er i gang med at prædike, så vil jeg da lige nævne, at jeg forleden fik et læs skiver fra USA, nærmere bestemt Telarc. De har både en Blues label og en Classic. Denne gang var det klassikerne jeg gik efter. Men det korte af det lange er, at der var en optagelse af Saint Saëns 3. symfoni, den med orglet, dejlig skive. Mne dte jeg ville sige med det er, at ud over at der er gang i Saint Saëns, så 10 min. inde i 1. sats, da spiller orkestret simpelthen hammersmukt, og så kommer orglet listende ind fra sidelinien ligeså stille og elefant. Stille og roligt går det bare så bybt, at man nemt kan mærke hver enkelt bølgefront. Det er en sand fornøjelse, at have en amp, der bare kan lave den slags i overlegen stil. Selve symfonien er optaget med gamle rørmikrofoner fra Neumann, hvilket man sagtens kan høre - M50 ned i preamps fra DiParavicini - tydelig rørklang, men der sker en markant ændring når orglet dukker op - nemlig B&K 4006 der bare går så dybt som det skal være. Prøv lige den. Telarc CD80274 Christian Badea, Royal Philharmonic Orchestra. Og når du så er i gang, så snup osse Telarc CD80092 Brahms "Ein Deutches Requiem" For sejt.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Coupé er en lidt utrolig højttaler i mine ører. Den charmer sig ind, så man er helt solgt. På samme tid er den lidt af en snydepels, idet den er en illusionsskaber uden lige. Man sidder overfor disse små kasser, og tror grangiveligt, at man lytter til kæmpestor højttaler 1/2 meter bagved den. Det er eddermagemig velgennemført ht. konstruktion. Det helt spøjse er dog, at den er så kræsen som den faktisk er. Dårlig elektronik får en på hatten omgående. Nogen siger, at alle små tovejser kan det disse tricks, men jeg synes da du skulle prøve et enkelt alternativ eller 2, så får du lige den på plads. Hvis du gerne vil have det samme, men ved et højere lydtryk og med kælderdyb bas, så hedder den Grand. Med Diva drejer man lidt i en anden retning, omend slægtskabet er tydeligt. Det er lidt sådan, at hvor Coupé er en illusionsskaber med stort I, så er Diva mere et fantastisk værktøj på godt og ondt. Den gnaver sig ind i optagelserne på en anden måde end de 2 andre og så vil den mindste uliniaritet i set-uppet ofte vælte læsset. Den er et større arbejde at integrere i et system, hvor Coupé er der lidt mere med det samme. |
|
|
Grand mener jeg ikke spiller med helt samme umiddelbarhed som Coupé, selv om slægtskaber er ret tydeligt. Coupé har en evne til at få selv de mindste detaljer med, selv ved ret lavt niveau, som jeg finder er i særklasse. Om Diva er med her ved jeg ikke, den har jeg ikke lyttet på i kendte omgivelser. men jeg fornemmer du har ret i at Diva er mere værktøj end de andre.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal mine Coupéer skiftes ud, så bliver også til "BIG-DADDY" Dali Grand Er bare lidt bange for min stue kan klare det Men "big daddy" er ikke første priotet. Det er preamp delen.
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, når jeg engang bliver gammel og halvdøv tror jeg også at jeg vil indrykke en Grand købsannonce i et eller andet underligt brugernavn
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
| ja, når jeg engang bliver gammel og halvdøv tror jeg også at jeg vil indrykke en Grand købsannonce i et eller andet underligt brugernavn |
|
|
Så-så, nu ikke drille...
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorfor ikke?
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
hvorfor ikke?  |
|
|
Ja, det siger jeg osse  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
hvorfor ikke?  |
|
|
Det ender jo bare med at jeg laver en salgsannonce!
|
| Til top |
|
| |