Forfatter |
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sub bør vælges ud i fra både hvilke højtalere og forstærker man har, men aller viktigst; rumstørrelse. jeg har set PB10 blive anbefalt til rum op til 40m2 i tester, efter min mening så begynder noget af den vildeste baseefekten at gå tabt runt om 30m2 med en PB10
Men det drejer sig også om smag, behag, behov og forventninger __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
MichaelWB skrev:
Hvis den har problemer i et rum der "kun" er 73m3 så er det måske meget godt at jeg droppede ideen om sådan en... på den anden side så gik mine overvejelser på 2 af dem  |
|
|
Men 2 stk PB10 vil helt sikkert være et stort hit, men de fylder jo mere end en PB12/plus, som nok vil yde ligeså godt.
|
|
|
PB12+ ville også være en lidt billigere løsning, den er bare så pokkers stor! Så det ville være et problem at få plads til den i vores stue, der er til gengæld plads til en PB10 på hver side af anlægget, så derfor var det en overvejelse. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
__________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man stabler dem så kan der da være 4-5 stykker uden de tager mere gulvplads 
Så det er en Plus2 du overvejer, jeg troede det var en "almindelig" Plus. Plus 2 er RIGTIG stor  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey nobody,
har du koblet din Infocus til pc? __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
BlackWidow Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du Nobody (eller en anden) be- eller afkræfte om ens fronter skal spille med når man har sat bass til kun at komme fra subben? Altså hvis jeg tager subben fra, så spiller fronterne stadig med ned, så det er målbart til ca. 30Hz. Ganske vidst ikke så højst som når subben er der, men jeg har nemlig læst at man skal slå fronterne fra, men hvis de spiller med får man jo lavet en forkert graf af lydstyrkerne ved de forskellige frekvenser hvis man først tager dem fra under testen og så bagefter tilslutter de. Håber i forstår hvad jeg mener ;). Et andet spg. Hvilken kanal skal man bruge L,R? Evt. begge og skal det i så fald være couple. Jeg er med på at hvis man har brug for 24 bånd så skal man bruge dem begge, men benytter i så mange?
__________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Dali Ikon 6, Vokal 2 og W2
Mit surroundanlæg
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 06:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 06:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 06:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
Til top |
|
|
BlackWidow Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
Jeg har også gjort det på den måde at det kun var subben der spillede. For mig er det nemt. Jeg slukker bare for den amp der trækker L/R. Det har jeg læst at man skulle. Dine front HT´er skal jo også stå til small hvis du vil bruge din sub til at overtage de nedre toner, men det ved du sikkert i forvejen.
Jeg brugte 12 filtre på den graf jeg lavede. Det er ikke nødvendigt, men jeg fluekneppede det bare for at få en fin graf. Så 24 skulle du ikke gerne få brug for. Nu ved jeg ikke hvordan din graf ser ud, men min var ret pæn inden jeg gik igang.
Er der bestilt en DSP1124 til dig ?
|
|
|
Okay, tak. Ja, min højtt. står til small og bass er sat kun til subben, så burde fronterne egentlig spille med? Min graf er noget svingende... Jeg har fået den og har også fået lavet et kabel til den, så du er der ikke nogen undskyldning :). Jeg skulle bare have et par opklarende spørgsmål besvaret inden, men jeg er stadig i tvivl om jeg skal koble fronterne fra, hvis de nu spiller med. Selv mener jeg ikke de skulle spille med, hvis bass er sat til subben og fronterne til small. Det kan også være derfor at min kurve ser ud som den gør. Den stiger nemlig kraftigt ved ca. 30-31Hz og det kunne være her mine fronter begynder at blande sig? __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Mit surroundanlæg
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
Til top |
|
|
BlackWidow Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov, glemte lige at skrive at det er den brune man skal kigge efter. Den hvide er fra min tidligere sub ;). Noget af en forskel må man sige. Desværre har jeg ikke variabel delefrekvens, så jeg aner ikke hvor den deler. Mit skud er 80Hz, da det ofte bliver benytter har jeg ladet mig fortælle. Jeg er noget i tvivl om jeg skal koble fronterne fra eller ej. Jeg beklager at jeg har benyttet din tråd til det  . TT. Har du bestilt subben? Og blev det i givet fald monsteret?
__________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Mit surroundanlæg
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen hej i Heimkino 
Jeg må lige starte med at rose; det er lækre sager du har fået skrabet dig sammen  Lytter du mest til musik eller ser film over set-up'et?
Det der med at dine højttalere ikke kan levere bund ved lave niveauer køber jeg altså ikke - der skal vist ledes andre steder. Hvad er det næste objekt for udskiftning? Ja, jeg skal jo spørge hvis du går efter rekorden 
|
Til top |
|
|
BlackWidow Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
Det gør skam ikke noget. Jeg jagter L.B.´s rekord Din graf ser lidt underlig ud. For der sker ikke rigtigt noget under 31,5 hz. Er din sub tændt ? Jeg havde selv det problem når jeg kalibrede ved forholdsvis lav styrke. Prøv at slå den over på on istedet for auto. Dine fronter ruller via din reciever. Så hvis du piller ledningerne ud til dem. Så vil din kurve komme til at se anderledes ud. Når mine fronter var slået til, var min kurve faktisk vandret. Så pil dem fra og prøv igen. Det er ihvertfald det jeg har læst mig frem til at man skulle gøre.
Ja det er den store der er blevet bestilt. Så må vi se hvad den kan. STOR er den ihvertfald
|
|
|
Hehe, så skal der til at ske noget  . Ja, subben er bestemt tændt. Jeg kalibrerer den således at der måles 80db ved 50Hz. Klippet fra Lsound: IMPORTANT! Start playing a 50Hz sine wave and set your master volume so you get a reading of 80dB max with your Radio Shack. Jamen jeg forstår bare ikke hvorfor jeg skal pille dem af, for så er kurven jo ikke den rigtige, hvis højttalerne spiller med ned til en vis frekvens når lydtrykket ovenikøbet falder gradvist jo lavere frekvens. Dette skrev MM til mig: Selv om frontene settes til small så ruller de af med enten sansynligvis 12, 24 eller 36db pr oktav. Dvs. ved en halvering af frekvensen, spiller den 12, 24 eller 36db lavere. Dette må altså betyde, at den spiller noget højere ved 60Hz end ved f.eks 30Hz. Derfor kunne det godt være en af grundene til at min graf ser ud som den gør. Jeg har også selv læst at man skal pille fronterne fra, men jeg forstår bare ikke hvorfor. Hvis fronterne spiller med, og man kun måler på subben og bagefter tilslutter dem igen, så er grafen jo misvisende og så kan det vel næsten være ligemeget om man har ramt f.eks. housekurven hvis den bliver ændret ved tilslutning af fronterne? __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Mit surroundanlæg
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
Husk nu på L.B. at jeg stadigvæk er våd bag ørerne i denne hersens hifi-verden. |
|
|
Det var som ikke for at spille klog men jeg tror bare det er et andet sted du skal lede, hvis det er bas du mangler. Men det er jo altid sjovt at lede efter det "rigtige". Der findes meget spændende hifi, så der er meget sjov i vente.
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
Til top |
|
|