Forfatter |
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 09 Juli 2007 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rotelen er i brug. Dog så er lytteforholdene hjemme hos mig alt andet end optimale for øjeblikket. Jeg valgte at vægmontere SCS'ene, men i et anfald af nærighed købte jeg et par vægfester i Bahaus for 200kr. De er forsåvidt ok, men justeringmulighederne er for dårlige, og for at havne i sweetspot skal jeg ligge i sofaen. Så jeg har bestilt et par Omnimounts der kan justeres trindløst, og jeg vil ikke gå i gang med nogen finlyttning før jeg har fået de.
Den andre SB12en har endnu ikke kommet, men den ene jeg har klarer også jobben som musikformidler meget godt alene. Det hender også at jeg ser film uden at tænde for PB12'en, og selv om SB12 forsåvidt klarer det også, så er det ikke helt det samme. Her om dagen prøvede jeg noget elektronisk musik (vanligvis ikke min genre) der heder Infected Mushroom. Sporet 'Noise Maker' anbefales på det stærkeste da der er et virkelig live tryk i bassen.
Har du fået monteret Plus elementet? __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
Sendt: 14 Juli 2007 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt setup :=)
Tænkte på, har du flere indstillinger på din behringer? en til fim en til hver sub? en til musik osv? Eller kører du uden behringer for tiden? __________________
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Claus_DK Forum Bruger

|
Sendt: 01 September 2007 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Behringer stod lige af...har været uden i 2 uger nu. Det er jo nærmest som nat og dag i mit lytterum og pludselig ikke have subben EQ'd. Havde enorme peaks som nu for lov at spille uhæmmet, hvilket ødelægger lydbilledet og fjerner den dejlige "tight" bass jeg havde før!
Spiller begge dine subs med til film? __________________
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 September 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Begge subs hamrer afgårde til film, og om et par dage er de endelig tre 
Om man har enorme peaks er det godt nok ikke sjovt uden EQ, du kan selvfølgelig dæmpe en af de med PEQ'en på subben, det burde gøre en stor forskel. Dessuden er det måske ikke så galt at det ikke er godt for noget. Peaks kan være lidt sjove til film om der kommer nogle lydeffekter der treffet midt i peaken 
Det er forresten første gang jeg leser om en Behringer der har gået i stykker, får du den lavet på garantien?
Jeg har nu også helt glemt at spørre dig om du er fornøjd med subben så langt? __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 10 September 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Det ser jo godt ud. En kabelbakke til at skjule dine ht' kabler, ville være prikken over i'et
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 September 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver fortløbende vurderet, og alle der er forbi blir spurgt om der skal være kabelbakker eller ej. Jeg er selv lidt tvivlende fordi jeg synes ikke at det ene, tykke kabelet forstyrrer så meget rent visuelt.
Der har også sket noget der billedene ikke viser. SB12-Plus nummer 2 er nu på plads. Jeg har ikke gennemført nogle andre målinger end at kun levelmatche de til hinanden og resten af systemet. Behringeren er bypassed, og mine ører forteller min at der heller ikke er noget stort behov for rumkorrektion lengere. Feks Bjørks Hyperballad med dens dybe toner ved forskellige frekvenser plejer lynhurtigt at afsløre om nogle frekvenser stikker sig ud, men det hele lyder jevnt.
Men det er også lidt sjov at høre at målingerne af de forskellige subs langt på vej forteller sandheden. 2 SB12 kan ikke i en måling matche en PB12-Plus i de dybeste frekvensene, og det kan de heller ikke i virkeligheden. Jeg sat i går og prøvde med nogle sekvenser fra Fantastic Four, og der hvor flammene fra The Torch formidlet af de 2 SB12'ene rystet rummet pent fik den samme scenen med PB12-Plusen mig til at føle mig som den smukkeste drengen i Sing-Sing der netop hadde vært i bruseren.
Jeg tror jeg skal lave en lille brugertest af 2xSB12 VS 1xPB12 som filmsub hvor jeg tar nogle scener som jeg ved trykker i forskellige frekvensområder og skriver ned mine subjektive indtryk af det. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
Sendt: 30 December 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sker der snart noget med nogle nye billeder af duoen?
|
Til top |
|
|
Claus_DK Forum Bruger

|
Sendt: 31 December 2007 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja og hvornår får du bestilt en PB13 egentlig!? om nogen så burde du have den !  __________________
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg endelig noget tid til overs så i dag skal jeg nørde lidt og endelig justere ind alt 100%, når jeg er ferdig med det ender det sikkert med at nysgærrigheden gets the better of me, også sælger jeg det hele og bestiller en PB13 
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
helledie Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 288
|
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey - har du fået bestilt en PB13 ??
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det er fuldstendigt ude i det blå hvornår det bliver noget af. Jeg ser ikke så meget film for tiden så mine subwooferier har ikke så høj prioritet pt. Men plutselig så bliver nok nysgerrigheden for stor, også fyrer jeg av en bestilling : ) __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
helledie Forum Bruger

|
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe... Det er jo hvad der sker. Er selv på udkig efter sub og er meget i tvivl, hva jeg skal gøre. Tror meget på det bliver SVS. Men er bare i tvivl om en sb-12 er nok til min stue (ca. 20-25 kvm). Har du nogen idé om det? /jonathan
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lidt afhængigt af hvilke forventninger og krav du har, men uanset så vil jeg anbefale en stor, portet model da de har en følbar fordel når der kommer til film.
Der findes ikke nogen perfekt løsning hvad subs angår, alt er et kompromis. Men om du kan leve med en fysisk stor sub så er de at foretrække da de kan noget helt andet end de små i den aller dybeste bassen.
Det de små er gode til er at være små og de fordelene det dermed giver med tanke på at kunne pladsere de. Siden jeg har solgt min PB12 kan jeg ikke demonstere forskellen mellem store og små subs, men du skal være velkomme til at komme og høre hva en og to små subs kan levere i et 30m2 stort rum  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
helledie Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan faktisk godt være jeg vil ta imod det tilbud ;) Kan du ikke sende en pm, hvor du bor? -det bliver nok ikke lige de første par uger (skiferie og flytning) :-)
|
Til top |
|
|