Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 11:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Nyt TDC Super TV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 29 Juli 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

er i andre der har tdc tv også p***etræt af at billedet fryser hele tiden?

Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2007 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Skulle se en DVD her forleden dag.

Gud hjælpe mig om ikke billede svingede mellem grønne og lilla nuancer.

HAr koblet min dvd via selectoren. Andre der har oplevet det samme.

Nu må det her sku stoppe

Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 August 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

mbm1 skrev:

Nu må det her sku stoppe

Koblet din dvd via selector????? ikke forstået, med hvad formål ? har du testet med dvd direkte til din skærm for at se om det er dvdafspilleren?

har måske lidt svært ved at se hvad det har med tdc tv at gøre :) og i det hele taget handlede tråden oprindeligt om tdc internet tv og ikke om kabel tv med selector, mere for ikke at blande det for meget sammen :)

PDP-508xd
Receiver Pioneer VSX-2016AV-S
Panasonic DMP-BD10AEG-K
Højtalere Infinity 5.1 setup
TDCTV via bredbånd afventer endelig installation den 8 nov pga fejl!
Til top Vis Smurf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Smurf Besøg Smurf's Websted

Soma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 August 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Mon ikke det er for at han kan optage fra selectoren...
Til top Vis Soma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soma

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

OK ved ikke om boxen hedder selector, det var et skyd i tågen.

Det er en stor sort box med hd-optager. Der er en scart ud til TV og et scart ind fra DVD.

Ja det er TDC-TV det drejer sig om, og jo jeg har testet det ikke er DVD´en og/eller kablet.

Det er denne forbandede sorte box vi er blevet pålagt at bruge 

Kan se du får "fornøjelsen" af TDC-TV fra 1.november...

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2007 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

TDC indrømmer selv TDC-tv er smækfyldt med fejl.

jeg vil stærk fraråde nogle fra at købe dette produkt.

her er de fejl jeg oplever:

signaludfald op til en hel dag.

billedefrysninger

programskift.

begynder at optage.

farveskift mellem lilla og grøn ved DVD-afspilning.

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 September 2007 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Det er da godt TDC ikke er Bilsælger (Windows og Bilhistorierne, General Motors).    En bil SKAL vel virke uanset hvem "Køberen er!"

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Sendt: 25 September 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

mbm1 skrev:

Er ved at være godt træt af den meget svingende billedkvalitet på TDC TV.

eks. sendte DR1 Asterix i weekenden. Superflot billedkvalitet. Lignende sku DVD.

Til sammenligning sendte TV2 Ringenes Herre. Det lignede bare en pose l**t.

Hvad skal jeg vælge (udbyder) hvis jeg ønsker en optimal billedkvalitet?

Jeg kan kun  anbefale CD - har deres HD-Sat.modtager -- altså ikke HDD eller digital..

Men digital High Defenition fra sattelit.

Ví er nu oppe på 6 kanaler i HighDef. Juhuuu.  Discovery-HD, Nat.geogr.-HD., Voom-HD er action, sport og film, SilverHD er film, og så en filmkanal og en sportkanal i HD fra C+.

Jeg ser de fleste i 1080i (tester enkelte gange sport eller´lignende på 720p., men vender tilbage til 1080i hver gang.

Lyden er på HD-kanalerne DolbyDigital Surround på de fleste programmer, enkelte med DolbyProLogicII.

Sat.boksen har indbygget DTT-tuner.. Men der er de samme komprimerings-faktorer som for alle andre. Det gælder i øvrigt også med Sat-kanalerne, som er digitale, men ikke nødvendigvis i HD.

De SD-kanaler der er, er underlagt samme grad af komprimering som via DTT tror jeg. Dog vil jeg mene, at kvaliteten er super god på det meste.

Jeg har dog til tider oplevet, at jeg bedre kan lide det "bløde" billede fra det analoge antennesignal, end det kantede digitale billede med artefakter etc. (DR1, TV2 kan jeg zappe mellem på DTT eller Analog luft-antenne).

Måske hænger det sammen med ens "tv-opdragelse" der indtil nu har tenderet til blødt eller sne ved dårligt signal, hvorimod det digitale signal jo "blot" brækker op og blokker ud..ØV.

Altså. Vælde de ting du vil se, og gå efter den maksimale kvalitet.

Personligt elsker jeg National Geographic og Discovery, og har en hjemmebio - derfor gik jeg efter Sat-tv. fra Canal DIgital, og vil fra nu af aldrig undvære HD-tv igen!

Ja - jeg ved godt det er en tråd om TDC super internet tv.. men der blev spurgt ,og jeg er ikke i tvivl..

Mvh. Offcourse.

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

mbm1 skrev:

Nu må det her sku stoppe

Det er nok selectoren der ikke er helt kompatibel med standarden for SCART-pass-through og prioriteten af signalerne på linien.

Er du sikker på de sidder i de rigtige stik - der er noget  måske nogle ikoner ved scart-stikkene der symboliserer dette "master-slave"-lignende forhold.: -->[ ]  eller [ ]-->.

Hvis den boks man vil igennem ikke lukker helt ned for sit eget signal, kan det overblænde det "rigtige / ønskværdige" signal, eller rode i f.fks. farver som er meget følsomme for støj.

Jeg havde engang en HDD-optager, som virkede fint i sig selv, og en sat.receiver som virkede fin ti sig selv. Jeg kunne også satens optage fint.. men se Sat. igennem HDD_optageren kunne jeg skisme ikke. Det var en Denver-dims, som røg lukt tilbage til butikken. Det var netop samme problem med, at signalet blev orvansket når det passerede igennem maskinen. ØV

Prøv om det virker hvis du slukker selectoren når du skal se TV?, og om det virker nr du optager, uden at se samtidig? Hvis det virker hver for sig, er det helt sikkert en inkompatibel pass-through-kode / modtager af de diskrete  signaler i SCART-standarden der fortæller vhilken boks der har "forkørselsret" til TVét. (derfor ikoner med "TV"/[ ] som refference tidligere)

Håber du bliver klogere - om ikke andet så kvalificeret sur  på din seletor?!

Mvh. Offcourse.

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 September 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

mbm1 skrev:

Nu må det her sku stoppe

Synes jeg har været ude for nogenlunde det samme engang for længe siden, da jeg sammen med en kammerat prøvede at se en DVD fra en ps2 igennem et 14" tv med indbygget VHS.. Mener vi dengang fandt frem til at det var pga. kopibeskyttelsen på dvd'en, således at den ikke kan optages over.. Men er bestemt ikke sikker på at det er sådan tingene hænger sammen?!

Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Tja - kan ikke lige huske så meget om VHS længere.. men det er nok også et spørgsmål om forskellige teknologiers respektive kopi-beskyttelses-funktioner.

Jeg ved at der i forbindelse med de nye HDCP-system (High-Bandwidth Digital Content Protection) som er nærmest obligatorisk for HDMI-signaler og DVI-signaler med "oprindeligt, beslyttet materiale -  er ilagt krav til producenterne af hardware om, at hvis der sættes en særlig "info-bit" i kilde-signalet så er der en øvre grænse for signalstyrken der skal respekteres.

Det bevirker så, at det ser "ok" på på skærmen, men ikke er synderligt godt hvis man vælger at optage signalet.
Jeg har lige genlæst min Denon-Receivers manual, som decideret omtaler den kopibeskyttelse de har pligt itl at implementere i særligt lyd-delen af deres uadio-layout. De påtager sig specefikt ikke ansvaret for ringe kvalitet i eventuelle optagelser, da de er underlagt regler for hvordan de må videresende signalerne. Dette er sørligt ved digitale udgange - i mit tilfælde en SPDIF-optisk udgang. Her er der regler og rammer for, at signaler kan degraderes via særligt koder i kildematerialet.

Det kommer også til at gælde for BluRay og HD-DVD. (Den HDCP-kryptering gælder ALT der overføres via HDMI-kabler, som har det indbygget som krav.)
På denne måde undgår indholdsudbyderne at skulle frygte for udbredt kopiering når engang BluRay-skrivbare medier kommer ned i priser under prisen på den oprindelige film!

Det er også en faktor ved DVD, hvor man nogle gange kan se forringelsen i billedet ved svage farver eller striber i billedet (mest i sorte/mørke partier). Sker også for nogle progressive maskinerm hvor der kan ses tegn på kopibeskyttelsen)
Det er også noget der sker ved SCART-overførte signaler. Degraderingen ligger nok i virkeligheden før kablingen som sådan, men ilagt det samlede interface mellem enheder, såsom SCART, HDMI / DVD-D etc.

Det eneste format der ikke har det decideret kopibeskyttelse er komponent-video.. men jeg mener der er mulighed for at signalet også her kan forringes via "før-kablet-forringelse".

Jeg tror det med de analoge VHS-format var samme tanke, blot var det sværere at styre niveauet for forringelsen - hvilket kunne medføre helt forvanskede billeder/farver.

Øv - og jeg som ønsker at kunne optage fra mine HD-kanaler!
Hvis jeg vil det, bliver det enten i SCART-kvalitet (Ikke HD), eller også skal man bygge et større monster af en HTPC med jeg ved ikke og hvad af tv-tuner-kort, sattelit-tuner-kort, komponent-indgange etc. ØV - vil helst ikke have sådan en ind i stuen - de store larmer for meget, og de små lydløse er Pi... dyre og skal selvbygges etc., og kan ikke optage i HD endnu..
Hmmm - må vente på at Canal Digital får snøvlet sig sammen til at teste en HD-Sat-box med indbygget 1TB-HDD samt mulighed for HD-optagelser. Så kan de for min skyld godt kode signalet til boksen på en eller anden måde - bare jeg kan optage de gode film til eget forbrug. Man slippe nok ikke uden om en eller anden form for kopi-beskyttelse. Specielt i HD.

Mvh. Offcourse

Kristiankk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Det er pga kopibeskyttelsen den laver farvefejl. Så du må evt koble det på en anden måde.

Jeg har selv TDC_TV og har ikke døjet med nogle udfald eller andet mærkeligt...
Kunne det ikke være et problem med din internetforbindelse?? Dårlig forbindelse i et stik eller lign.?

Til top Vis Kristiankk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristiankk

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Er oveegået til anden udbyder. Har ikke TDC TV mere.

TDC stinker sådan er det.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Ja TDC har jo lige bruget en formue på at skifte navn til "YouSee" i sted for at lever varen og give kunder det de har betalet for, jeg venter stadig på
min HD cable Box, som TDC ikke ved hvornår de kan lev. eller om de komme med en ny HD box inden for den nærmest fremtid.

Så helt ærlig, så overveje jeg at gå over til DVB-S, da Satelit HDTV er det der giver det beste billde og så er man sikke på at det virker.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Yep  satelit er også efter min erfaring det bedste bud p.t.

Held og lykke med det.
Mvh. Offcourse

Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Det største problem med denne "nye" måde at sende og modtage signalerne på er, udover at TDC selv ikke har styr på tingene, at vi som brugere bestemt heller ikke har nemt ved at gennemskue ting.

Har man selector er det via KABELTV aka YOUSEE-whatever og IKKE internet, har man derimod KISS boks eller Motorola så er det TDC internet TV, der rodes godt rundt begreberne og gør os alle mere og mere forvirrede :)

Det kan være det er mig, men jeg har stadig ikke forstået hvorfor man skulle vælge at køre dvd afspilleren enten via selector eller tilbage fra skærm til selector, men heldigvis er problemet jo løst nu for mbm1 dog vil jeg da sige jeg bestemt ikke er vild fan af tdc MEN det kræver jo at vi som brugere, bruger tingene som de er tiltænkt. :)

PDP-508xd
Receiver Pioneer VSX-2016AV-S
Panasonic DMP-BD10AEG-K
Højtalere Infinity 5.1 setup
TDCTV via bredbånd afventer endelig installation den 8 nov pga fejl!
Til top Vis Smurf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Smurf Besøg Smurf's Websted

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Smurf skrev:

Det største problem med denne "nye" måde at sende og modtage signalerne på er, udover at TDC selv ikke har styr på tingene, at vi som brugere bestemt heller ikke har nemt ved at gennemskue ting.

Har man selector er det via KABELTV aka YOUSEE-whatever og IKKE internet, har man derimod KISS boks eller Motorola så er det TDC internet TV, der rodes godt rundt begreberne og gør os alle mere og mere forvirrede :)

Det kan være det er mig, men jeg har stadig ikke forstået hvorfor man skulle vælge at køre dvd afspilleren enten via selector eller tilbage fra skærm til selector, men heldigvis er problemet jo løst nu for mbm1 dog vil jeg da sige jeg bestemt ikke er vild fan af tdc MEN det kræver jo at vi som brugere, bruger tingene som de er tiltænkt. :)

Jeg måtte køre min DVD (scart) over min TDC-TV box og videre med scart til mit TV, da jeg kun havde én scart/rgb indgang på mit TV.

Jeg stod jo med 2 kilder som skulle kobles via scart til mit TV.

Har nu købt en alm DVB-T hvor jeg også køre min DVD ind og videre til mit TV. DVD billedet står helt perfekt nu. Det gjorde det ikke med TDC-TV boksen

Håber du forstår nu? Så jeg brugte tingene som de var tiltænkt. Det er TDC der havde et l**te-produkt.

Nu har jeg kun DR1, DR2, TV2, men hvor ser det dog godt ud i forhold til TDC-TV

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2007 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Utroligt med TDC´s Yousee-satsning. De skulle hellere få det til at virke først!

Men ja - DVB-T kan se gangske lækkert ud selv i stor størrelse.

Godt der er kommet styr på det - selv om det er en "udenom-TDC"-løsning

Mvh. Offcourse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes