| Forfatter |
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var jeg lige ved at få morgenkaffen galt i halsen  Så pladespilleren har fået det gule kort??Det lyder ikke for godt,det der.....  Tunghør,hvis det er nogen hjælp,så må du ha' et grundigt kig på min,og se om du kan bruge den som 'facit-liste',min fede Tandberg TT500 __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, sådan noget gammelt grej kanjo gi' lidt problemer..  -Den skal nu nok komme op at køre på et tidspunkt, men lige nu gemmer jeg projektet til weekenden. Der er masser af brum på den, så det har jeg åbenbart ikke fået klaret ordentligt, og så løfter armliften ikke højt nok. Det bliver et weekendprojekt  Krenzler: Du husker antiskating-loddet i dag ikke? -Skal blive hyggeligt med et par øller, og noget god musik i aften, med drengene  vi ses!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man ikke bare løsne armliften (plastikdelen) med en umbrako-nøgle og hæve den lidt? Eller er den så højt som den kan komme?
Jeg skal nok huske AS loddet. Tager du DL-103 pre-monteret i headshell (og T-5) med eller hur?
Brum: Løber der en separat enlig ledning fra armen til en skrue på toppladen?
Har du også kigget på side 8 i manualen?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller trænger armliften til lidt motion monstro?
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Krenzler Jeg tror lige jeg gemmer det med at ta' pick uppen med ud til tanten, i første omgang. Tror heller ikke den er helt rigtigt indstillet, så jeg prøver i første omgang lige at få den op at køre herhjemme  Jeg var netop i går inde og kigge grundigt på brugermanualen, og prøve at finde ud af hvordan og hvorledes med det stel. Jeg skal nok bare prøve at sidde og hekse lidt med det.. -Men det kabel der sidder i bunden af armen, skal altså ikke ned og runde det lille print - men bare direkte i en skrue på top-pladen?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skulle gerne løbe en enlig stelledning fra bunden af armen og hen til en skrue på toppladen. Nu er din ledning knækket kan jeg forstå men der sad oprindeligt en lille ring for enden (så vidt jeg husker). Prøv at kigge på min/din adskilte TP13a arm.
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe, hvornår er den tandberg fra side 1 fra ?
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 06:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror nok min Tandberg 2055'er, recieveren fra side et, er fra 1977. Kan hænde det svinger et år eller to, men deromkring. Du gnækker lidt Santanion, men du skulle høre sådan en fætter - moderne grej lyder sygt i sammenligning  -Og så tog jeg mig omsider sammen i går, og kiggede lidt på Thorens'en - og søreme om den ikke spiller nu  . Og den spiller rigtig godt, gør den!  Jeg troede egentlig jeg skulle igennem en større omgang tilspilning af pickuppen, før det begyndte at lyde af noget, men den spiller faktisk godt lige fra start. Flot klang, flere detaljer, større lydbillede, og en ro som Projecten slet ikke kan hamle op med. -Det er lige mig  Armliften kunne nemt hæves lidt, og efter et par forsøg fik jeg nogenlunde bugt med brum. Der er stadig lidt engang imellem, afhængig af hvordan kablerne ligger, så der er lidt at kigge på senere - men lige nu kører den da omsider  Jeg smider et foto af vidunderet lidt senere i dag, hvis ellers imageshack gider samarbejde..
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
tunghør skrev: fik jeg nogenlunde bugt med brum. Der er stadig lidt engang imellem,
afhængig af hvordan kablerne ligger Hej tunghør, det lyder da som du skal have fat i noget neglelak til kablet i arm-røret
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det for et trick, GT? Det lyder som noget jeg måske kan bruge, selvom det lader til at det er de udvendige kabler der giver problemet. Forøvrigt lidt sjovt, men jeg startede uden ekstra kabel på armen (fra den lille sorte klips i bunden af armen, til stel på forstærkeren) , og så var der masser af brum. Med går det meget bedre, men som sagt, det er ret følsomt for berøring/placering. Men Tante Berg der kører med samme plov og arm, har slet ikke det kabel, og har ingen problemer med brum alligevel..?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey hey tunghør! Det lyder sgu da bare for godt!  Forhåbentlig får du has på det brumhalløj inden længe.
Men godt at høre at den grisebanker din Pro-ject når du nu har kastet klejner efter både plov, PU & step-up - andet havde været lidt surt.
Tja, så har du jo faktisk en slags Tandberg spille.
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Krenzler - ja, det ville vel også være mærkeligt hvis ikke det havde været en mærkbar forbedring , med sådan en Thorens/Tandberg  Har du nogen gode ideer til hvad det brum kan skyldes? Det er da lidt spøjst at Tanten der har den samme arm, ikke har den ekstra stelledning på, og ingen problemer har med brum - eller hvordan? Når den bare står tændt uden at musikken spiller, så er der faktisk også en svag elektrisk summen fra den. Kan det ha' noget med sagen at gøre? Det generer heldigvis ikke når musikken kører, men det ville da være rart at få bugt med alligevel. Det er måske ikke ualmindeligt med de gamle Thorens plove?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke et eller andet de har gjort anderledes i TT500 spillen m.h.t. ground? Endnu et lille Tandberg fingeraftryk måske..?
Jeg fandt denne tråd hos Vinyl Engine. Nu er det så godt nok en TD165 og jeg ved ikke om de er forskellige m.h.t. grounding-scheme. Måske er der noget dér der kan give dig en ide? Men ikke noget med at klippe ledninger over med mindre at du er sikker på at det er det rigtige.
Er der ellers god og ren kontakt ude ved stikkene til PU'en?
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skød et par fotos af Tantens TT500 - jeg tror jeg vil nærstudere dem ved lejlighed, og se om der er noget de har gjort anderledes. Og så vil jeg læse den tråd du linker til, grundigt et par gange. Skal nok nære mig for at klippe i ledninger, medmindre det er strengt nødvendigt - de er ikke sådan lige at af-isolere og lodde på, de tynde armledninger. Jeg starter nok med at lodde det kabel fast i bunden af armen. Lige nu er det bare snoet omkring klipsen, så måske det alene vil kunne gøre det. Ellers er det måske det knækkede kabel jeg forsøgte at reparere, der ikke blev helt godt nok. Tror bare ikke jeg kan gøre det bedre. Det er simpelthen for tyndt at lodde på, til at jeg kan gøre det rigtig godt..
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt lidt hos VA.
Her og her.
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for indspark, Krenzler og Guldtuborg. Der er lidt at fordøje, og kigge på kan jeg se  . Det må blive lidt senere, lige nu må jeg heller ta' en lur. Er på nat, og overboen er omsider holdt op med at skramle rundt, så måske man kan få en lille en på øjet nu. Ellers ender det med at i må se "Fantastic four" uden undertekster  Vi snakkes
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva så,Tunghør?
Hvad er status på patienten? Får du mellemtider fra Mellemhjulet eller?
Har han stillet diagnosen og hvad er prognosen? __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |