| Forfatter |
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes at MDF skiven gav en mellemtone der var lidt mere fremme i skoene (eller også var det frekvensfløjene der var mere tilbage...). Jeg foretrak uden. Hvis du spiller på dit Naim elektronik for tiden(?) burde der være hul nok igennem til at du vil kunne høre forskel (hvis der er en).
Jeg har dog en LP hvor min bløde Ortofon VMS PU plejede at hoppe i et bestemt nummer. Det forsvandt sjovt nok med MDF skiven på plads så et eller andet skete der. Jeg er dog ret sikker på at en stiv MC med høj VTF som nu DL-103 er ret indifferent på det punkt (MDF eller ej).
Er det ikke en besværliggørelse at lodde DIN stik på Thorens'en så længe at du skal køre med de T-5 dimser? For du bruger vel også DIN stikkene i din TR 2075 (når du nu får den tilbage)? I det tilfælde skal der vel så et tredje kabel ind i kæden ud over kablet fra Thorens'en og kablet fra receiveren for at få T-5 på plads (giver det mening)?
Men under alle omstændigheder vil det sikkert være en god ide at lodde nogle bedre RCA stik på din TD150(?). Så skal du bare bruge et kabel med hun-RCA -> 5-DIN til receiveren.
Bruger Naim egentlig DIN stik?
Ja, du har selvfølgelig læst Gorm's gennemgang af måtter på hans TD150.  Husk som nævnt at tage de rette forholdsregler hvis du ender med at bruge anti-skrid øverst. Men der er jo ikke en verden til forskel og at bevare spillen så original som muligt har da også sin charme.
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, jeg kører med mit naimsæt i øjeblikket, i mangel af bedre  . På naim er stikkene til linieindgangene din-stik, mens phono-indgangen er med rca-stik. Jeg havde faktisk lige glemt at jeg jo skal ha' thorens'en igennem de trafoer  , men jo, jeg havde tænkt mig at gøre det som du beskriver. Ingen grund til at vente med at lodde nye stik på, altså. Jeg har læst Gorms indlæg om måtterne. Venter i øjeblikket spændt på hans dom over købemåtten. Jeg hælder nok mest til at ta' den forbedring der måtte være i korkmåtten, og så lade det blive ved det. Den er trods alt nærmest gratis, og det tæller en del her i huset  . Jeg prøver nok også med de antiskridmåtter i snakker om, men jeg tror ikke de får lov til at havne øverst. Dertil er jeg vist for glemsom
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurra, hurra! Mellemhjulet har lige skrevet til mig, at 75'eren omsider er faldet lidt ud  . Så er der da en mulighed for han kan finde fejlen, selvom det kan være svært, for som han siger: det kan jo lige så godt være den spiller igen, fordi den er blevet rykket lidt rundt... -Det er ikke nogen nem fejl at lokalisere..  -Men man kan da håbe på lidt medvind!
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 07:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, søreme så  - og jeg kunne ellers ha' svoret på at den stod inde i soveværelset.. Nå, han skal nu være velkommen til at låne et foto, når det nu hjælper med at bringe noget tandberg på banen. Hvis den ellers virker, så kan jeg forøvrigt godt anbefale den - den spiller rigtig godt, sådan een
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
 - ja, det havde nok været god stil at gøre opmærksom på at det er et modelfoto, men nu er katten så alligevel ude af sækken. Gad vide hvor pæn den så i virkeligheden er..?
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det samme her. Jeg har da set eksempler på at sælgers og min opfattelse af "flot stand" ikke just er den samme..  . Men man kan jo blive fristet til at ta' chancen..
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey - nyt logo Seansmiller. Det er super!  Det var nu ikke mig selv jeg hentydede til, jeg har vist rigeligt. Tror lige jeg koncentrerer mig om at prøve at få et par apparater op at køre, og så få solgt det fra jeg har for meget  . Og så skal der jo også være lidt til andre - ikke noget med at hamstre alle godterne. Man kan jo også kun spille på en ad gangen, og de skal da ha' lov til at komme ud og gøre gavn
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, hæhæ... Jeg synes lige at jeg skulle have en ny avatar som passer til min signatur. 
Det kan jo godt være at der er nogen som får gjort sig et godt køb med den TR2055 på qxl. Når man nu ikke kan se det rigtige billede af den, kan det jo godt være at den ender på et helt fornuftigt prisleje. __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med mild vold (ved knitren i den ene kanal i starten, må jeg anbefale at løfte dyret, og sætte det hårdt ned på på et stabilt underlag  ) , masser af tænd/sluk, og bønner til hifiguderne, kører 2055'eren faktisk endnu! Siden Tanten var her fredag 9 dage siden, har jeg faktisk spillet på tandberg  . Måske ham Tanten har god tandbergkarma? - det skulle såmænd ikke undre mig..  Nå, men så er det kritiske punkt nået, hvor jeg efterhånden synes at den fortjener at få låg på, og komme op i stereoracket - og så er det gerne at den ikke går længere..  . -Tror nu jeg satser alligevel, og klær' hende ordentligt på, med låg og det hele. Så må det holde så længe det holder - og hvis den falder ud, så må den jo få en køretur i bilen - det plejer at hjælpe..  -Jeg tror jeg har set sammenlagt 1 times tv i 9 dage nu  . Alternativet er simpelthen bare så meget mere interesant..
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle påstår at mennesket kan påvirke maskiner og elektronik med tankens kraft alene.
Måske et indrammet billede af Vebjørn Tandberg hængende på væggen over anlægget kunne give lidt god karma?
Intet nyt fra The Big Blue?
Er du stadig tilfreds med din "nye" vinyldrejer?
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Måske et indrammet billede af Vebjørn Tandberg hængende på væggen over anlægget kunne give lidt god karma?
|
|
|
He, he  - ja, måske det kunne gøre tricket. Tanten har jo næsten et over sit grej, da Vebjørns selvbiografi troner på den øverste båndoptager - og han er portræteret på forsiden. -Men det skulle vel også kunne lade sig gøre uden.. Lidt nyt om den blå kæmpe er der da, da Mellemhjulet har lagt en smart plan for at kunne fejlsøge, uden at flytte rundt på den. Der er dog langt imellem udfaldene, men det kommer jo nok. Jeg må med skam melde at jeg ikke har kunnet høre vinyl siden jeg fik tandberg'en på  . Der er lige noget med forskellige stik jeg skal ha' styr på - det må jeg hellere se at få gjort, for jeg savner at kunne spille en plade  Dog har det bevirket at jeg omsider har fået sorteret lidt i musikken på computeren, så noget godt har det da båret med sig!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har da stadig RCA stik på Thorens'en ikke?
Jeg har et kabel med hun-RCA i den ene ende (til T-5 dimserne) & han-5-DIN i den anden (til receiveren). Det kan jeg da godt sende til dig hvis du ikke selv har et og kan bruge det - jeg får ikke brug for det igen. Men ellers kan det da købes billigt hos f.eks. Brinck. Mit har 4 stik i RCA enden men man skal bare bruge det hvide & det gule.
Kan du bruge et sådant eller er din kabel-situation mere kompleks end som så?
Mvh.
Edit: kablet er kun ca. 23cm. langt inkl. stik.
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik du tjekket lodningerne efter på rca stikkene Tunghør? Jeg mener jo at der muligvis var en løs forbindelse på et af stikkene. Vistnok det højre/røde stik.
Og hvordan går det med 55'eren derhjemme nu? Arter den sig efter at du gav den frakken på igen?  __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tilbuddet Krenzler  - men jeg har selv lidt af hvert. Jeg mangler bare lige at få kigget i gemmerne, og få fundet det frem jeg skal bruge  Jeg har ikke fået givet 55'eren tøj på - prøver at vende tilbage fra en uge og weekend med natarbejde, og det gik ikke lige så heldigt i første omgang - så jeg sov formiddagen væk  , og måtte skynde mig på job. Jeg skal se om jeg ikke får tid til det i morgen, når jeg alligevel skal lodde rca-stik på projecten - vi er på' på onsdag, Seansmiller. Jeg har snittet en aftale med kollegaen, og jeg kan være der allerede noget der ligner 19.15 - så har du snart noget at spille dine 78'ere på
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder helt perfekt med på onsdag Tunghør. Jeg er hjemme, så du dukker bare op. Jeg må skynde mig at få bestilt en PU til den, for jeg skulle jo gerne kunne rode med den i min ferie når de nu alligevel har lovet "Hifi-vejr" en del af sommeren. 
-Seansmiller.... Nu snart med:  __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Perfekt, Seansmiller - og jeg er kommet op i ordentlig tid i dag, så nu går jeg igang med at lodde rca-stikkene på den  Og ja, det kan godt være det er sommer, men du har helt ret - det er stadig vejr til indendørs sysler..
|
| Til top |
|
| |