Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 12:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: tunghør’s setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Så røg der et apparat ud af huset, for en gangs skyld . Seansmiller har nu overtaget Projecten, som han vil bruge til at spille 78'ere på. God fornøjelse med den, Seansmiller!

-Og så fik jeg omsider fundet energi til at ordne td150'eren. Da jeg alligevel skulle lodde på den, skiftede jeg kablerne helt. Tidens tand havde gnavet lidt i dem, og jeg tænkte at jeg lige så godt kunne ta' det af een omgang. Jeg loddede desuden stelkablet fast på klemmen til armen, så nu er der sikret god forbindelse - og den brummer da heller ikke noget særligt mere

Da imageshack har besluttet sig til at samarbejde igen, kan jeg omsider uploade det lovede foto. Her er hun, med dl 103 og det hele:

Og så har jeg fået 2055'eren til at spille igen (vi får se hvor længe det holder) , så den er samlet, og er kommet i racket. Så der er styr på sagerne igen. Selv Pc'en har jeg fået overtalt til at spille ordentligt igen, så jeg har nu den luksus at ha' hele tre kilder at vælge imellem..

Edit: beklager, men imageshack samarbejder knapt så godt som jeg lige troede . Er der nogen der kender en bedre host? Gratis, selvfølgelig

Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

PhotoBucket.

Man skal registrere sig (gratis).
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Tak skal du have Tunghør.  Ja apparatsamlingen hjemme hos mig bliver ikke ligefrem mindre.  Jeg fik bestilt en Grado 78C PU til den i går fra Needledoctor, så Projecten skal nok snart komme til at synge i høj fart.  Det er helt ufatteligt at den PU koster 1000,- kr. herhjemme, når man kan bestille den fra USA til under det halve, inkl. fragt!

Det lyder godt at du har fået fixet armen på din TD150.  Men du har da vist stadig samarbejdsproblemer med Imageshack? Jeg kan ihvertfald ikke se nogle billeder i dine 2 seneste poster?

Har du tjekket i manulalen til din DL-103 om du har tilsluttet ledningerne korrekt? Efter min snak med Krenzler i går fandt jeg jo ud af at jeg havde vendt rundt og op og ned på ledningerne til min PU.  Selvom det virkede helt fint hos mig, så placerede jeg alligevel ledningerne efter foreskrifterne, og det virker stadig.

Det bliver spændende at høre om du slipper for flere udfald på 2055'eren, nu hvor du med succes har fået loddet ledningen direkte på printet. De pærer som jeg fortalte dig at jeg havde bestilt fra USA til min Sansui kom med posten i dag, så nu skal jeg i gang med at lodde. Jeg har lånt en fornuftig loddekolbe som gerne skulle kunne takle opgaven, så nu er spørgsmålet bare hvor fumlefingret jeg er!

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Tak Krenzler  ! -Farvel imageshack, goddag Photobucket. Det gik tjept, og ikke i det slowmotion-tempo som imageshack servicerer med..

Beklager at der ikke var fotos med i første omgang som lovet , men imageshack havde ædt det første, så jeg troede også den ville klare det andet, og da jeg er på vej ud af døren, så jeg tænkte at jeg lige ville spare lidt tid ved at skrive indlæggene først, og så ordne fotos'ne lige bagefter

-Men ja, det er godt nok noget at spare halvdelen, men noget af det er vel egentlig også momsen, som man måske er heldig at undgå . Vi krydser fingre, Seansmiller!

Ja Krenzler, du fik også gjort mig nysgerrig i går, med de pick up kabler - jeg må tjekke senere, hvis det står i manualen!

Jeg er selv meget spændt på hvor længe 55'eren har tænkt sig at køre i denne omgang, men jeg tror faktisk på at det har hjulpet en del, at droppe det stik. Jeg har ihvertfald samlet den, og sat den på hylden så jeg rigtig kan nyde den. Så håber jeg ikke den falder ud i morgen..

-Og jeg er sikker på at du nok skal klare at lodde de pærer fornuftigt på. Bare varm den største metaldel op først, og få tinnet til at binde på den i første omgang. Så kan du eventuelt lige lade det størkne, når du så sætter det tynde ben (gætter jeg på) fra pæren hen på tinnet, så sætter du bare kolben på den anden side, og når benet så er varmt, så smelter det tinnet, og dykker ned i det, og så har du en fin lodning. så det skal nok lykkes

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Så er stuen lige ved at være pakket ned, og der er klar til afrejse . Jeg kigger indenfor engang imellem, og holder øje med hvad i finder på!

Anlægget er selvfølgelig det sidste der bliver pakket væk - og det er faktisk ret anderledes at spille i rummet, uden nogen videre møbler og halløj. Det lyder klart bedre med ting i, så det er egentlig en god erfaring.

Hvad skal det sidste nummer i denne omgang så være..? Lige i øjeblikket hælder jeg til "Heroes" med Bowie

vi ses!

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Bon voyage Tunghør!

Det må være en lidt underlig fornemmelse at stå i en halvtom stue, men du må jo samtidigt have en masse sommerfugle i maven?

"Heroes" med Bowie lyder som et godt valg. Jeg ved ikke lige hvad jeg skulle sætte på hvis det var mig. Hyggeligt at du kigger ind til os en gang imellem.

Ha' det rigtigt godt Tunghør.

Til top Vis seansmiller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af seansmiller

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Hav en rigtig god tur ud i verden tunghør!

Og husk nu at gøre noget vi andre ikke ville have gjort.

Jeg skal nok vande dine Tandberg én gang om ugen som aftalt.

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Hej Drenge, og tak  ! -Husk nu endelig rigeligt med substral ogsaa Krenzler, saa apparaterne kan vokse sig sunde og staerke, til jeg engang kommer hjem .

Undskyld foroevrigt de lidt anderledes stavede ord - saadan maa det jo vaere, naar man nu ikke sidder ved et dansk tastatur. Tak foroevrigt til admin Bjarne, for i den forbindelse at aendre mit brugernavn til et uden danske bogstaver. Havde ikke lige taenkt paa at det ville vaere lidt svaert at logge paa, herudefra

Sidste sang blev foroevrigt "Dogs" fra Pink Floyds Animal. Et af mine favoritter, og ikke noget ringe nummer at lukke og slukke paa!

Spaendende laesning om jeres recieverdyst. Saa mangler i kun at prove at bytte hoejttalere

-Vi snakkes ved

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Sendt: 24 August 2007 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Hej tunghoer, saa maa vi jo huske at skrive, saa du kan laese vores tekster, der ude i den store verden hvor du nu kan komme til at logge paa  husk at bruge dit kamera flittigt, ik 
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 August 2007 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Nå,så kunne du ikke undvære os længere? Hvordan er lydniveauet i Thailand,synes du?Bare for at blive 'on topic'

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2007 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Jeg maatte jo lige se hvordan det var gaaet med den store recievertest 

Lydniveauet i Thailand er da lidt hoejere end derhjemme, men det er saamaend ikke saa galt endda. -Jeg var foroevrigt ude og nyde en enkelt genstand i gaar, og saa var det ellers med liveband, og et rigtigt godt et endda! AC/DC, Deep Purple og masser af andet god gammel heavyrock. Fedt med noget rigtig god musik!

I skal foroevrigt bare fortsaette med de danske bogstaver GT - de bliver vist rigtignok paa skaermen, jeg kan bare ikke selv skrive dem

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Så er freden forbi drenge - jeg er hjemme i Kjøwenhavn igen!

2055'eren gad ikke virke mere end en halv time, så det er med naim og trapezzer - men det er sgi' heller ikke så ringe endda. De passer faktisk fint sammen!

Mellenhjul - hvordan går det efterhånden med patienten? Den er bare helt umulig at fixe, eller..?

-tunghør

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2008 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Hej Tunghør.

Hvis du ikke allerede har været ovre og kigge i Tantens tråd, så endnu en gang velkommen hjem! (og hvis du ikke har set de seneste poster i Tandberg tråden, så kig lige derover).
Edit: Nå det havde du.

Trist at høre med din 2055'er. Den har nok savnet dig så meget at den er blevet ked. Mht. din 2075, så går det vist stadig op og ned med den så vidt jeg har læst.

Jeg glæder mig jo helt vildt til at høre om din rejse, ligesom så mange andre, men det varer forhåbentlig ikke for mange uger før vi ses.

Har du så småt fået styr på lejligheden efter hjemkomsten?

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2008 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Hej Tunghør.

Velkommen tilbage.

Jeg ser frem til at hilse på dig igen inden længe hos seansmiller.

Seneste rygte går på at TR 2075 skulle være i bedring men om det er permanent er der vist ingen der tør spå om på dette tidspunkt...

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Hej Seansmiller - og tak skal du ha' 

Ja, jeg er sgu' ved at være lidt træt af gamle 2000 serie apparater som ikke gider spille.. . -Hvordan spiller sådan en sansui au 555 monstro?

Jeg har omsider fået styr på lejligheden, efter at ha' tilbragt det meste af tre dage med at gøre rent. Tip: hvis du fremlejer din lejlighed, så undlad at leje ud til unge mænd som aldrig har boet uden for hjemmet før..

Og bare rolig, jeg skal gerne tude dig ørerne fulde omkring min lille turne rundt i østen. Det nåede at blive til et par måneder i Thailand, en i Laos, een i Cambodia, en smuttur til Hong Kong, og knap tre måneder i Indien. Ikke så ringe endda

Jep det kunne være rigtig hyggeligt snart at ses - der skal ikke gå så længe, må vi sørge for!

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Hej Krenzler - Ja, det plejer jo at være nogle gode aftener, så i lige måde 

Ja Tanten sagde godt min 75'er spillede igen. Ved sgu' snart ikke om jeg tør tro på det mere..

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

En Sansui AU-555A spiller rigtigt godt med et par letdrevne højttalere, bare spørg r-l-b.  Men du er allerede for sent på den til at lytte til min lille sorte forstærker Tunghør. Jeg har allerede opdateret med en Kinesisk rørforstærker som står og uddeler flade til den lille Japaner. Jeg bruger dog stadig RIAA-delen i Sansui'en, (den er nemlig guf) som du kan se i min signatur forneden.

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Vi kan vel bytte lidt rundt?  . Og så har du fået rør - spændende! Glæder mig til at høre alt det nye du har fået 

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2008 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Ja da. Selvfølgelig kan vi det.  Min AU-555A er jo i brug i forvejen, så det er bare at flytte rundt på nogle få kabler. Mashuro tager også en Technics plov med, så det bliver en rigtig rode-med-grej aften. 

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Hej Tunghør

Velkommen tilbage til det danske forår

Jamen rygterne er skam korrekte, din TR2075 spiller igen på 3 dag såmen. Meeeen, som min kære ægteviv har forslået: "Måske er den forhekset?"

Spørgsmålet er så, om du vil have den lavet efter at have høre seansmillers Music Angel (med ECC82 rør, på nogle ordentlige højttalere, ho - ho)

En hoved rengøring er altid rar her om foråret. Heroppe kunne også trænges med alt det støv der kommer ind ad døren med de gamle højttalerenheder.

Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes