Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 04:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: tunghør’s setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Hej Mellemhjul, og tak -Ikke at der er meget forår over det endnu..

Ja, jeg er desværre ikke utilbøjelig til at være enig med din viv. Jeg har vist selv været inde på at den var forhekset . Måske det er på tide at sige at den eller de fejl den har, er så svære at finde at det ikke er umagen værd? Jeg tror nok jeg kan finde noget andet at spille på, når den nu ikke vil. Der er jo masser af spændende alternativer
 Jeg kunne forestille mig at du også er ved at være klar til at kigge på nogle mere taknemmelige apparater?

Hvordan går det forøvrigt med dine højttalere? Er du ved at ha' lagt sidste hånd på værket, eller har 75'eren taget al tid fra det? Det håber jeg søreme ikke..
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 07:25 | IP-adresse registreret  

Hej Tunghør

Nu er det jo en Tandberg, så lad os sige det er en knibsk, drilsk og koketterende frøken

Nu spiller den da på 4 dag, så lad os nu se, men der er da brugt tid på den undervejs, og hvornår man kan være sikker på den virker ved jeg ikke...............

Sidste hånd på højttalere tror jeg nu ikke. Siden du var forbi sidst er der skiftet mellemtone og diskant, og mellemtonen bliver måske snart skiftet endnu en gang. Det er jo altså ikke med nyere enheder, bare rolig.

De ser sådan ud nu for tiden.

Men til sommer skal der altså bygges pæne baskasser og en rørforstærker, højttalerne lyder jo pænt meget bedre jo bedre forstærker man sætter på, så det er efterhånden tiltrængt.
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2008 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Det er nogle spændende og velspillende højttalere du har der, Mellemhjul - og jeg tænkte nok at du ville blive ved med at pille lidt . Men hvorfor dog ikke, hvis de bliver lidt bedre hele tiden! Hvordan er bassen efter at du fik lavet lukkede kabinetter til dem?

Jeg tror gerne at du efterhånden har brugt adskellige, mange, timer på min 75'er - og mange tak for det . Det vil selvfølgelig være ærgeligt hvis den ikke kommer til at spille efter alt det arbejde, og hvis du mener at den er lige ved at være der nu, så.. . Men du skal altså kun blive ved i det omfang du lyster, og måske det er ved at være mere frustrerende end sjovt..

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

tunghoer skrev:
Hvordan er bassen efter at du fik lavet lukkede kabinetter til dem?

Arrgh, ikke bande

Det er stadig åbne kabinetter såmen, det bliver der ikke sådan lige lavet om på.

Den ligner meget den her:

http://www.lampizator.eu/SPEAKERS/PROJECTS/P17/Endorphine%20 from%20Kingston%20Kitchen.html

Men altså ikke længere med de grønne Saba enheder, men nogle andre, i mine øre bedre.

Jeg holdt en laaaaaaaaaang pause fra din TR2075 på et tidspunkt i efteråret, så det har nu ikke været så stressende. Jeg skal lige efterlodde et par ting til, og have vendt kablet mellem for og effekt tilbage, fik byttet om på højre og venstre. Det gør jeg nok en dag i påsken, den virker jo fint nu, så prøver jeg også med alle skruer i igen................................., og så bliver det spændende. Har lagt mærke til jo mere man tror den er færdig, jo mere er den det ikke

Jeg tænkte at holde den over påsken, men hvis du har meget brug for den nu, kan vi også finde ud af det.

Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Jeg prøver at holde en sober tone fremover 

De var ellers ikke så ringe de grønne enheder, kan jeg huske. Men du har så løbet noget endnu bedre op. Fedt .
 Mht bassen, så mente jeg at huske at den skulle i lukkede kabinetter, men der tog jeg altså fejl. Du skulle da ihvertfald lave noget med en sandwichkonstruktion til dem, kan jeg erindre. Men altså ikke lukke dem..

2075'eren kigger du bare på i det tempo du lyster og orker den. Jeg har mit naimsæt, og det lyder ganske fornuftigt, så ingen stress!

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Marts 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Hej Tunghør: Det er rigtigt lækkert det du ligger inde med- Jeg har faktisk også selv haft en Marantz CD72.

Har lige brugt et stykke tid på at læse tråden igennem- Fantastisk stemning må jeg sige

Mvh Roky
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Tak skal du ha' Roky  - det kniber dog lidt med at holde grejerne kørende, men på en god dag med medvind osv.. 

Marantz cd 72 er slet ikke nogen tosset cdspille. Lidt lysere i klangen end den 6000 ki jeg kører med nu, men hvis den ellers bliver sat sammen med noget grej der ikke er for spidst i toppen, så er den en god maskine!

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Jeps det er den nemlig. Meget solid maskine er den

Kan forstå at du ikke har været helt heldig med bla. TR2075. Du har sikkert været uheldig at få en mandagsmodel med masser af dårlige lodninger mm
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

TR2075 nede igen lørdag, fikset igen søndag. Jeg tænkte om den måske savnede dig

Der er efterloddet en masse på den i dag, men hvor lang tid den spiller igen vil jeg ikke udtale mig om

Jeg tror efterhånden du vil have lige så meget held med dine spisepinde, som mig med mit oscilloskop, da den jo altid virker når alt måleudstyret er slæbt frem på spisebordet

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Mellemhjulet skrev:
TR2075 nede igen lørdag, fikset igen søndag. Jeg tænkte om den måske savnede dig

Der er efterloddet en masse på den i dag, men hvor lang tid den spiller igen vil jeg ikke udtale mig om

Jeg tror efterhånden du vil have lige så meget held med dine spisepinde, som mig med mit oscilloskop, da den jo altid virker når alt måleudstyret er slæbt frem på spisebordet

Kan det forklares kort, hvad der er galt med den 2075 - man bliver jo lidt nysgerrig. Måske man kunne hjælpe med et eller andet. 

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

X-ray skrev:

Mellemhjulet skrev:
TR2075 nede igen l�rdag, fikset igen s�ndag. Jeg t�nkte om den m�ske savnede dig

Der er efterloddet en masse p� den i dag, men hvor lang tid den spiller igen vil jeg ikke udtale mig om

Jeg tror efterh�nden du vil have lige s� meget held med dine spisepinde, som mig med mit oscilloskop, da den jo altid virker n�r alt m�leudstyret er sl�bt frem p� spisebordet

Kan det forklares kort, hvad der er galt med den 2075 - man bliver jo lidt nysgerrig. M�ske man kunne hj�lpe med et eller andet. 

Tja, efter et antal mellem 2 og 13 dage mister den først lidt af lydstyrken i venstre kanal, dagen efter er der en PShsssstesyyyyde lyd i venstre kanal når relæet klikker på i ca. 10 sekunder, og er derefter død. PShsssstesyyyyde lyden er uafhængig af volumen kontrollen og ligger tilsyneladende på effektprintet. Den har også haft en anden fejl på preamp printet, men det er vist løst.

TR2075 har under en låget en lille label med beskrivelse af samme fejl fra 2001, og der er tilsyneladende skiftet en del kondensatorer, samt renset og efterloddet dengang. Jeg fandt dog to små områder på effektprintet, på den del der er mellem kølepladerne som ikke var blevet efterloddet før, så måske er heldet endelig ramt, men det ved man jo ikke foreløbig

Jeg kan se du har en TR1000. Sådan en har jeg også selv, og den lyder dødkedeligt i forhold til den Huldra 8 og 10 jeg også har. Formoder det er kondensatorene i strømforsyningen der er halvdøde, men er den værd at sætte i stand?

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Jamen jeg kommer og henter hende i morgen, hvis det hele ellers klapper. Og så er det den sidste chance den får herhjemme, tror jeg. Kan selvfølgelig være den gider spille længe nok til at jeg beslutter at jeg ikke kan undvære den 

Rigtig mange tak for at du gad gøre forsøget, Mellemhjul. Ked af at ha' sendt dig så utaknemmeligt apparat . Forøvrigt en rigtig flot beskrivelse du der giver af fejlen.  Det vækker ubehagelige minder..
 Glæder mig meget til at høre dine højttalere. De er jo blevet endnu bedre siden sidst, siger du

X-ray - mange tak for det tilbud . Hvis nu den bryder ned, og du ellers har mod på det, så kan det da være at vi lige skal snakke sammen? (hvisketiskebyttehandelhvisketiske) . Men den tar' vi senere..

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Mellemhjulet skrev:
Jeg kan se du har en TR1000. Sådan en har jeg også selv, og den lyder dødkedeligt i forhold til den Huldra 8 og 10 jeg også har. Formoder det er kondensatorene i strømforsyningen der er halvdøde, men er den værd at sætte i stand?

Der må helt klart være noget galt med din TR1000. Nu kender jeg ikke Huldra 8 og 10 særlig godt, men så langt fra, bør den ikke være. Med mindre der er fejl på. Div. lytter er oplagt en fejlmulighed. Prøv evt. at checke tomgangs-strøm - måske det bare er det! Jeg syntes det er en fantastisk radio - så smid den endelig ikke ud!    

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Så har der været en 2075'er på borgen i efterhånden tre dage. Den startede godt nok med at falde ud efter kort tid, men jeg har fået løbet den igang igen hver gang, og nyder den lige nu.
 Den er sgu' ikke ringe sådan en 75'er . Har ikke haft bas af den kaliber i et stykke tid, og masser af kræfter har den altså. Har lige fyret den for vildt af, og den kan altså spille højt(!) , helt uden at forvrænge eller pakke sammen . Og så lyder den altså godt imens . Så jeg nyder den så længe den går..

Sidder forøvrigt og hører Natasja's sidste - det er altså fedt at høre noget dansk musik, fra nogen der mener noget, og ikke den almindelige omgang ligegyldige sjap. Og så rykker det altså meget godt nogengange . Ærgeligt det lige skulle være hende der røg i svinget.

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 07:28 | IP-adresse registreret  

3 dage er jo lang tid.......................

Nu nærmer den sig jo en uge, så vi nærmer os tiden for de sædvanlige udfald. Sidst den faldt ud for mig gik der 8 dage, men svagt spil i venstre kanal den 7. Såhhh, er der stadig liv i den?

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2008 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Den måtte desværre af i lørdags, da den blev helt umulig. Meget lavt niveau i venstre kanal, dog uden at falde helt ud.

Omsider fik jeg sparket liv i min photobucket account igen - pyhh.

Må indrømme at jeg nærmest helt havde glemt hvor fedt det er med en stor blå reciever i stuen, og så spiller den altså rigtig godt!
 Jeg er ikke helt klar til at skille mig af med den alligevel . Vil altså meget gerne ha' den op at køre

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Øv hvor er det surt Tunghør.  Du ender da snart med at skulle jagte en anden (fejlfri!!!) TR2075 op? Ville det ikke være pengene værd at skulle slippe for bøvlet med de nerveflænsende periodiske fejl? Jeg ved da at Tanten ikke har kigget sig tilbage siden han skiftede sin TR2075 ud med et mere spændstigt eksemplar. 

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Joh, jeg har endda selv tænkt tanken, Seansmiller - men nu har Mellemhjulet jo nærmest fuldstændigt gennemloddet den, og jeg har så skiftet de store kondensatorer. Men okay, jeg skal også stadig løbe et nyt skalaglas op på et tidspunkt. Der er lidt for, og lidt imod . Tror nu alligevel lige så godt jeg kan satse på den her, hvis det skal være

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Jeg kan sagtens følge dig i at alt det arbejde som er blevet lagt i den nødigt skulle gå hen og være spild af tid og energi. Det ville da også være skønt hvis Mellemhjullet og dig før eller siden fandt den/de fejl som bliver ved med at vende tilbage. Det er godt nok mystisk at den kan køre i op til nogle gange det meste af en uge førend den rejser børster. 
Jeg tager hatten af for din store tålmodighed Tunghør. 

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

seansmiller skrev:
Jeg ved da at Tanten ikke har kigget sig tilbage siden han skiftede sin TR2075 ud med et mere spændstigt eksemplar. 

Nemlig,Seansmiller Den første jeg havde kunne jeg godt leve med,med de småting der var med den.Men da den skred i venstre kanal på B og C udgangene(en lørdag aften hvor du var her),så tænkte jeg at jeg måtte prøve en anden.Og jeg var heldig at få min 'nye' TR2075 for en slik,inkl. forsendelse fra Tyskland(den var 500 kr billigere end den jeg havde)
Den jeg nu har er spændstig.Jeg skal godt nok lige skrue op for volumen hver gang jeg tænder for den,for at få venstre kanal med(no problem),og Tape 2 skal jeg trykke på mere end en gang før den bliver inde(no problem).Ellers er der INTET med den
Jeg   E L S K E R min TR2075 Som ikke-elektronikkyndig anså jeg et skifte som eneste måde at få et velfungerende apparat på-måske.I mit tilfælde lykkedes det til fulde.Og X-ray der købte den jeg havde kan selv udbedre det slid der er på den gamle.For det er slid på den jeg havde.Jeg købte en en-ejers,og den var blevet motioneret meget flittigt i de forgangne 30 år Han havde været vildt glad for den,sagde han til mig,ved overdragelsen på Hovedbanegården i sept. '06 No wonder why

Seansmiller:Jeg synes at du har en sej avatar

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes