| Forfatter |
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 28 Juli 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen lytterne kostede 600 kroner for de fire, og de kan anbefales  Mellemhjulet: Den tar' vi lige lidt senere, nu ser jeg lige om det ender med at gå uden
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2009 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allesammen! - så er jeg tilbage, efter en lille ferie. Håber I har haft en fornuftig vinter  Jeg er stadig ved at finde på plads i en ny lejlighed i Brønshøj, men musik skal der selvfølgelig til, så anlægget kom op som noget af det allerførste. Selvfølgelig!  Faldt over kassen med 2055'eren først, og så kom den på. Den faldt nu ret hurtigt ud, men jeg besluttede at hive tøjet af hende, og gi' den en sidste chance for at komme igang. Det lader altså igen-igen til at være stikkene der går i forforstærkerprintet, og hver gang den har lavet unoder har jeg nemt kunnet få den tilbage ved at lirke lidt i dem. Så den betragter jeg nu som i orden, indtil det modsatte er bevist   . Jeg burde selvfølgelig ha' droppet stikkene og loddet det, men det var ikke så ligetil, og jeg har rigeligt at ta' mig til lige nu.  Efterfølgende har jeg så fundet 2075'eren, og den spiller bare derudaf!  Hurra, hurra - jeg turde ellers dårligt håbe på at den gad at virke efter så lang tid på lager, men den har simpelthen kørt upåklageligt!  . Jeg tror søreme X-ray har fået fikset den!! Jeg håber I er klar til at snakke lidt stereoanlæg med mig, selvom det er sommer. Jeg har glædet mig til at få fingre i mine sager igen, og forhåbentlig komme i mål med noget af det i løbet af sommeren!
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 29 April 2009 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Hallo tunghoer, hvor stor er din stue, de højttalere kan vist godt lide god plads  Det er da bare lækkert, at din TR 2075' endelig spiller perfekt, så må vi måske snart se den  Hvad spiller du af musik efter sådan en tur, du kan jo have fået nye vaner  nå ja, velkommen hjem/-tilbage   Hos mig er det stadig Tandberg som spiller  bag de to billeder er der fyldt op med dæmpnings uld
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2009 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej GT Jamen jeg spiller stadig det samme musik, som er cirka lidt af hvert. Er desværre ikke faldet over så meget ny musik derude, selvom der da er et par nye ting der skal lyttes nærmere til. Trapezzerne er såmænd taknemmelige. Jeg har lige knap 16 kvm2, men den klarer de fint, også selvom de står i hjørnerne. Er dog på udkig efter noget nyt, både for at få en lidt mere åben lyd, og så må de også godt fylde lidt mindre. Har kig på nogen Larsen 4 højttalere, de lyder lidt spændende. Hvis der er nogen der kender dem må de meget gerne byde ind med en kommentar  -Og du spiller på 3012, eller hvordan GT? Synes der er en effektklods nedenunder - det er måske den der leverer krafterne? Hvad skete der med Marantzen - den var du da ellers glad for!
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2009 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI Carlsson Larsen 4, er det noget i stil med dem her  ser spændende ud   Min 3012' er sat til salg, så den du kan se er en Tandberg pre 3008'  med en hammer god riaa Den ene receiver 2270' blev solgt til Marantzman, den anden har jeg stadig  rart med noget guld i skabene  Effekten er en harman/kardon PA 2000, 4 kanals som er brokoblet og klare det udemærket på mine 18 kvm2, men kommer der et god Tandberg amp til den rigtige pris, så... __________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2009 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de ser vist nogenlunde sådan ud - gad vide hvordan de så lyder? Jeg troede den 2270 var lige dig, og at den ikke skulle videre, men det er jo altid sjovt med nyt legetøj  Roky har da vist en ret udemærket Tandberg effekt til salg, hvis du nu søger..
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Tunghoer, Tillykke med den nye lejlighed! Og musik skal der ski til  Din TR2055 må da være lige i underkanten til Trapez'erne? Ja de(n) venter stadig på en ejer
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Roky Nej trapezzerne er ikke særlig svære at drive. De har endda for sjovs skyld spillet med en tr 220 ude hos tanten  . Ikke optimalt, men det gik da - så 55'eren klarer dem uden problemer
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm måske jeg tænker på Xi modellen som godt kan lide nogle ampere
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2009 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, jeg har fået kigget på et par apparater. Prøvede at bytte om på de store kondensatorer i min Tandberg tr 200, men den er stadig tavs i venstre kanal, så det var ikke fejlen. Den må vist bare videre, men nu fik den da chancen. Til gengæld spiller den luxman l-80v som jeg fandt på gaden. En omgang potmeter rens, og den spiller bare derudaf. Den lyder endda rigtig godt, og den er superflot  Fik også lige rettet de knapper ud som var blevet slået skæve, så den er faktisk blevet ret fin nu! 
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2009 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Hallo tunghoer, kan man finde sådan noget lux-guld på gaden!... Hvis du får de svenske Larsen 4' højttalere, er der her et rack-forslag  du mangler vist noget til set upet 
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2009 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej GT - ja jeg fandt den sat ud til storskrald, dengang jeg boede i valby. Det er bare med at ha' øjnene med sig, og så måske lige cykle kvarteret rundt når der er storskrald  . Meen det er så også det eneste jeg har fundet.. Det rack der er godt nok mere sjældent end kønt, så det tror jeg ikke jeg vil eftergøre! Til gengæld var jeg i lydbutikken og lytte på højttalerne, og det kan godt være de på et tidspunkt kommer hjem på prøve. Rigtig god spredning havde de, til gengæld synes jeg de faldt hurtigt af i bassen - men måske. Jeg synes det er rigtigt svært at bedømme grej i butikker. Alt for mange ubekendte  På vejen hjem kom jeg tilfældigvis forbi hifi forum på falkoner alle, og havde en hyggelig snak med indehaveren - flink fyr. Hørte lige hurtigt på en lille elac, og en rega r1. Kunne bedst li' rega'en, og på vejen ud spottede jeg så en rega r3 - det kunne måske også være noget. Den er li hvert fald lige præcis lille nok til at jeg kunne ha' den  , og den lille rega lød ikke så tosset endda. Kan være den også må hjem og vende på et tidspunkt, men jeg er stadig i syv sind. Godt jeg har hele sommeren til at finde ud af det!
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 03 Maj 2009 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen hjem da. Selvom Brønshøj Torv ikke er helt det samme som i gamle dage..... http://www.youtube.com/watch?v=-X84tfzbk4AVar jeg ikke endt på dipol vognen, ville jeg også meget gerne have et sæt Larsen 4 eller 6 hjem på lyt. Det er jo meget få højttalere som er designet til at stå op ad en væg, så det er smart. Det kan jo godt være de giver bas nok i din lille stue, højttalere og deres placering i rummet er jo lidt sart. De fik iøvrigt rigtig god test i High Fidelity for nogle år siden, der er vist et sæt til salg på DBA.
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja tak skal du ha' Mellemhjul - og tak for klippet  . Kan ikke påstå at jeg kan genkende brønshøj torv, så ja der er vist sket lidt. Men Dirch og Ove er nu stadig gode!  De larsen kunne egentlig godt spille bas, det var mere at den faldt så tidligt af, at det blev lidt en-tonalt (er det så lige det det' hedder?) . Altså basgange mistede en del af melodien, og blev mere sådan lidt plop-plop agtigt. Nu kommer jeg så også lige fra en fuldfed trevejs med 10 tommer bas, så jeg må nok sætte kravene lidt ned - men noget bas skal der altså også til!  . Så forøvrigt godt det sæt på dba - og det frister da at spare så tilpas mange slanter. Hvis jeg så ikke kunne li' dem, så måtte jeg vel kunne sælge dem videre til nogenlunde samme pris..? Men det skal helt klart være nogle der kan stå op af en væg, så alle med bagudvendte refleksporte er dømt ude. Og så må de helst ikke fylde for meget, da jeg måske nok kommer til at leve lidt af et nomadeliv i et stykke tid. I øjeblikket bliver alting indkøbt med tanke på at det skal være nemt at pakke ned. Også stereobænke (GT)  Men hvis der er nogen forslag til flere kandidater, så må i endelig sige frem. Hyggeligt at være tilbage, og rode med stereoanlæg
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2009 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
tunghoer skrev:
Men det skal helt klart være nogle der kan stå op af en væg, så alle med bagudvendte refleksporte er dømt ude. Og så må de helst ikke fylde for meget, da jeg måske nok kommer til at leve lidt af et nomadeliv i et stykke tid. I øjeblikket bliver alting indkøbt med tanke på at det skal være nemt at pakke ned. Også stereobænke (GT) 
Men hvis der er nogen forslag til flere kandidater, så må i endelig sige frem.
Hyggeligt at være tilbage, og rode med stereoanlæg 
|
|
|
 Tjaa tunghoer, du har 16 kvdm - m2, jeg har 18 m2, så jeg kan udmærket forestille mig hvordan bassen kan være for anmassende hos dig, lige som hos mig. Jeg har eksperimenteret med mange tiltag, for at få en balanceret lydbilled. Og haft 7/-8 højttalere i løbet af de sidste 9 mdr. Lavet såkaldte basfælder, som har en delvis gunstig indvirkning hos mig (mere om dem senere). Jeg har altid gået efter så stor en højttaler som mulig, men er nu kommet til den erkendelighed, at det er tid til en mindre stativ højttalere, så derfor har jeg købt disse Dynavoice Definition DM-5 http://www.fynda.se/index.php?prodid=2435

|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 03 Maj 2009 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tunghør.
Godt at se dig tilbage her på hifi-anstalten.
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2009 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal du ha' Krenzler  . Rart at snakke med jer allesammen igen! Har du stadig ingen tråd med dit anlæg - man går jo til af nysgerrighed!  Guldtuborg: det er egentlig ikke fordi det lyder så ringe endda at jeg er ved at skifte højttalere. De trapezzer er altså rimeligt taknemmelige - det er mere i erkendelse af at jeg igen-igen på et eller andet tidspunkt skal flytte. Det er kun en fremleje lejlighed jeg har nu, så om et halvt års tid er det ud igen. Magter ikke at blive ved med at flytte på de store højttalere, og det kan da vist også komme til at lyde en sjat bedre endnu. Så derfor..  De ser ellers spændende ud de dynaudio, men allerhelst ville jeg finde en lille gulvhøjttaler. Jeg vil meget hellere ha' lidt bas for pengene, fremfor at skulle kaste dem efter stativer. Det passer vist også bedre med det musik jeg hører  . -Men de ser lækre ud! Har du dem oppe at køre nu?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2009 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tunghør.
Du har vel stadig pladespiller og vinyl??
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2009 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, jo, Krenzler - det har jeg da!  . Det tog bare lige et par dage længere at komme nok på plads til også at få en pladespiller op at køre. Lige nu er det en Tandberg TT500 der får lov at spille lidt engang imellem. Er ved at få nogle nye forringer hjem til lenco'en, og så bliver det snart dens tur
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2009 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg mere rolig igen.
Havde helt glemt at du har en Lenco i kulissen. Forringer?
|
| Til top |
|
| |