Forfatter |
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
tunghoer skrev:
Dog hvæser de enormt meget, hvilket jeg synes er lidt irreterende, og vel mindre end optimalt. |
|
|
Hvæser? Hvad vil det sige?
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dvs at de konstant står og har en smule "pink noise" . Det er ikke noget man lægger mærke til når musikken spiller, men hvis anlægget bare står tændt uden at jeg hører musik, så kan man sagtens høre det. Det bidrager vel så heller ikke ligefrem positivt til musikken når den så kører
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke bare fordi at der er mere hul igennem på de højttalere (eller at de er mere effektive)? Det er vel elektronikken der "hvæser"?
Hvis det ikke er noget du hører når musikken spiller så...
Min RIAA har også lidt sus der kan høres ved højttaleren uden musik men det er ikke noget problem.
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv tænkt på om det i virkeligheden er elektronikken der hvæser, men jeg har jo prøvet et par forstærkere på, og problemet er i hvert fald gennemgående. Men det er måske fordi de er så effektive, jo. Hvis der ikke kan gøres noget ved det, så kan jeg da godt leve med det. -Men jeg ville da hellere leve uden
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror det er svært helt at undgå - Men det er vel ikke så højt at det er generende i dit lytterum fra flere meters afstand?
Bliver det ikke mindre hvis du lige trykker alle knapperne på din forstærker ud og ind en gang?
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der ellers er stille, kan jeg faktisk høre det når jeg sidder i sofaen, så der er altså noget hvæs på  . -Og nej, det er ikke støv på kontakterne i forstærkeren
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder ikke behageligt  - Er det højtfrekvent dette hvæs? Måske det er noget hølløj fra elnettet - Manglende afskærmning i RCA-kabler. Selvom de ser ud til at være rimeligt effektive (dine regaer) så er det jo ikke i horn dur skala.
|
Til top |
|
|
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er det samme med flere forskelige forstærkere, også af nyere dato, kunne det måske være dine højttalerkabler som virker som en form for antenne. Jeg ville prøve med noget andet kabel der, i en anden længde end det du har, bare for at se om suset ændrede sig.
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg kun forstærkere der er plus 30 år gamle her i huset  , så det er dem jeg kan teste med. Jeg må dog se at få prøvet lidt med nogle forskellige kabler, i forskellige længder som du foreslår - og så også se at få lagt signal og strømkabler så de ikke kører forbi hinanden mere end højest nødvendigt. Men jeg har jo så prøvet på 3 forskellige sæt højttalere under de samme forudsætninger, og problemet er klart størst på rega'erne - men det er så nok fordi de er mere effektive end de andre at det høres mest på dem. Tror faktisk de er effektive nok til at kunne drives med en lille T-amp, så hvis mine gamle sager giver op, såå..
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Huha - det er efterhånden lang tid siden  Der er ikke sket så meget i løbet af sommeren, og jeg har stadig en del grej - dog med den store forskel at det nu alt sammen virker!!  Så jeg har bare nydt noget musik, og holdt en tiltrængt pause fra grejet  -Tænker dog lidt på et rejseanlæg, og jeg havde egentlig tænkt på en lille T-amp - men laver de dem mere? Ellers hvad så? En Trends?
|
Til top |
|
|