| Forfatter |
|
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Mashuro:Jeg vil godt hjælpe dig med at lodde og alt det der.Don't worry,be happy(når nu jeg har animeret dig til det lidt større grej )  |
|
|
Vielen dank! Jeg tænker at anskaffe en loddestation, man kommer nok til at bruge den
Men så kan du passende introducere mig til den perfekte lodning? __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det var den her tråd, Krenzler: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=44285&K W=din%2Dstik -Der er endda det link til vdh's hjemmeside, som jeg selv brugte. Det burde være info nok til at kunne smede et par stik
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, der er tre typer lux-din stik i kbhvn's butikker for tiden, hvor den udvendige metal kappe er næsten ens, men de ben som der skal lodde på, er sgu meget forskellige
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, så blev det store godte-dag  . Denon dl103 og Gordon Dexter "Go" på bluenote vinyl blev afhentet på posthuset. Gordon er taget i brug, dl103 arbejder jeg på. Efter at ha' hørt Dexter herhjemme, så tænker jeg at for det første er det en fed skive  , og for det andet har jeg slet ikke det kæmpehøje lydbillede som jeg hørte inde hos Seansmiller. Det lyder da rigtig godt, men jeg håber meget af det jeg hørte derinde, var forskellen op til et flydende ophængt værk, og en mc pickup. Så er det jo heldigt man har det helt rigtige i huset, og bare skal ha' samlet grejerne..  Der er vist cirka styr på ploven nu, så nær på som at jeg ikke har haft strøm på den, men nu er den indstillet og samlet osv. Nu venter så pick up monteringen, og hvordan gør man lige det så? Hvis der er nogen der gider hjælpe lidt der, så ville det blive værdsat  .. -Jeg kan se at pick uppen ikke kan nå helt op til bunden af headshellen, så den vil kun lige "stå" på de to forhøjninger med gevinderne. Det må da være en dårlig løsning at kontaktfladen er så lille, eller hvad? selve pickuppen vil jo kunne opføre sig som brædtet på et vippestativ, så det kan vel næppe være måden at gøre det på? Lægger man noget imellem foran og bagpå i stedet, som man spænder den op imod, eller hvordan? Så er der alt det med højden i forhold til pladen. Hvad i alverden skal jeg sigte efter? en centimeter ned fra headshellen, eller 1,5? Aner ikke hvad jeg skal prøve at sigte efter her
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej tunghør.
Jeg tror ikke du behøver at bekymre dig om den måde som pick-up'en kobler til dit headshell. Sådan er den spøjse arm nu engang skruet sammen. Det er en af dens (adskillige) særheder.  Pick-up'en rokker ikke (forhåbentlig gør musikken) når du først har fået den spændt forsvarligt fast.
Jeg har hørt om dem der bruger en nål på langs mellem PU & headshell (ikke Thorens hovedet) for at kunne justere azimuth afhængigt af hvor meget de spænder skruerne hver for sig. Lidt ligesom Jubilee. Helt det samme er det jo ikke...
Angående VTA så skal du bare sikre dig at headshell/oversiden af PU'en løber vandret/parallelt med pladen (set fra siden) når nålen er i rillen. TP13a er jo underlig ved at VTA kan stilles ved at vinkle selve hovedet op eller ned. Men det skal selvfølgelig også kunne passe med at hæve/sænke mekanismen stadig kan bruges uden at være i vejen. Da DL-103 er en lav PU er det meget tænkeligt at du får brug for de spacers der følger med det ene TP50 hovede. Sådan at du undgår at skulle vinkle hovedet for meget i forhold til armrøret (hvis overhovedet).
Men prøv dig frem og find ud af hvad der passer bedst. Finjusteringen af PU'en kan jo vente til du har fundet ud af dette. Pick-up'en behøver jo ikke at sidde geometrisk 100% korrekt for at du kan sænke den i rillen og se om VTA ser fornuftig ud. Alt dette uden at tallerkenen drejer naturligvis.
Hvordan med skruerne? Ser det ud til at det vil kunne fungere sammen med Denon'en? Er det muligt at spænde den betryggende fast?
Hvad gør du m.h.t. protraktor - har du downloadet en? Ellers kan du evt. starte ud med Thorens' anbefaling i manualen med de 49mm (PU helt lige i headshell). Jeg aner ikke hvilke nulpunkter den arm benytter som standard. Det med overhang står her. På samme side står der forresten også hvor langt der skal være fra toppen af headshell og ned til nålen.  20mm ifølge Thorens.
Manualen.
Headshell forfra.
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tunghør.
Jeg håber at du får monteret PU'en forsvarligt efter Krenzler's gode forklaring. 
Jeg kan ikke huske om du har en nåletryksvægt for at være helt sikker på om VTF loddet virkeligt trykker armen ned med samme antal gram som de små hak angiver, efter udbalancering af armen?
Og tak for de flotte ord om pladelyden hjemme hos mig. Jeg er jo også lidt spændt på om den TD 150 i dit setup kommer til at give min TD 160 herhjemme kamp til stregen. Lad os endelig høre om du får den op at køre i aften!
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåja... Som jeg skrev til Krenzler for lidt siden, så kan du f.eks. prøve at vikle et tyndt lag tape rundt om skruerne, lige præcis på det stykke af skruerne som støder ind imod PU'en. Thorens skruerne er jo lidt tynde i det, og jeg ved nu af erfaring at de meget gerne vil smutte ud af de lidt brede riller i PU-huset på en DL-103 jo mere man strammer dem.
Edit: Jeg mener ikke at Thorens skruerne gerne vil smutte væk fra PU huset, men skruer generelt! Men det problem er måske ikke så stort for dig når du monterer skruerne nedefra, og direkte op i headshell'et uden brug af møtrikker? Du har måske en fordel der.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tunghør:Øj mand,det der var jeg nok gået kold i for længst.Det skal ind ad døren,rengøres og så skal det spille  Pøj pøj..... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller:Bare vent!  Jeg lover dig at du ikke har set så meget Tandberg samlet på eet sted før  Og det ser såmænd helt civiliseret ud  Jeg glæder mig også __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja og skille båndoptagere ad og samle dem igen. Flere gange endda?  Se dét gad jeg ikke.
Det er nok et spørgsmål om Horses for Courses.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er tunghør mon gået helt sukkerkold?
Jeg ser bestemt også frem til på fredag. Især at se den nye lille.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krenzler:Jeg garanterer......TT500 er rigtig fed,og med klart bedre pickup end min TT5000.Ingen tvivl.Jeg glæder mig til fredag i hyggeligt selskab __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Jeg glæder mig til fredag i hyggeligt selskab  |
|
|
Jeps! Jeg synes at det var rigtigt hyggeligt forrige lørdag. Desværre gik aftenen bare lidt for hurtigt.
Tror i at Tunghør er gået helt bag om dansen med den PU montering? Har du fået hul igennem Tunghør?
__________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tunghør tog lige en timeout, og nød lidt god musik, og lod tankerne om grej falde et øjeblik  Tak for forklaringen, Thorensprofessorer - Det var vist det jeg havde brug for at vide  , og tak for link Krenzler . Så må vi se hvornår jeg får kigget på det. Tar' det stille og roligt, og så lykkes det vel på et tidspunkt. Seansmiller: ja, det var dæleme god lyd hjemme hos dig. Især den bluenotelyd, og sigøjnerjazzen kan jeg huske  . Husk nu lidt musik, når du skal ud til tanten  Jeg har vel forøvrigt ikke glemt min jj Cale cd, da jeg var inden ved dig, vel? Jeg har coveret herhjemme, men cd'en mangler. Den ligger nok bare et eller andet sted i rodet  , men tænkte jeg lige ville spørge.. Tante: tillykke med købet i dag, og tak for  !
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Meat Loaf synger:
"Let me sleep on it
Baby, baby let me sleep on it
Let me sleep on it
And I'll give you my answer in the morning
Let me sleep on it!!!"
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er altid en god idé at tage en lille pause indimellem Tunghør, så man undgår ulykker.
Jeg er desværre ikke stødt på nogen JJ Cale cd herhjemme, men hvis jeg gør så skal jeg nok råbe op. Jeg skal nok huske at tage noget musik med på fredag. Jeg lovede også at tage en håndfuld sigøjnerjazz cd'er med.  __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den dukker nok op når jeg en af dagene får muget ud, Seansmiller  . Ja, husk endelig sigøjnerjazzen, og nu ikke så beskeden at du ikke tar' din egen med  Og ja, det ender vist med at jeg sover på det et par gange eller to
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|