| Forfatter |
|
BinX Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 02 Maj 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er godt på vej til at blive kunde ved energimidt, og skal til og ha trukket kabler!
Internettet regner jeg med skal tilsluttes trådløst, så der skal ikke trækkes kabler, sætter bare mit access point op henne ved fiberboksen.
Tv'et skal så vidt jeg kan læse tilsluttes med et RJ45 kabel, altså et standard internet kabel????
Nu lyder spørgsmålet så om hvad I har købt? Har i købt et afskærmket kabel, og hvis ikke kan I så se noget støj på tv'et?
Hvor langt et kabel har I brugt...? __________________ - 5.1 Panasonic/Pioneer/Sony surround -
- Min DVD Samling -
|
| Til top |
|
| |
GeorgGearlos Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har trukket 150 meter uskærmet kabel (tv, internet, telefon) mangler 50 meter kabel til mit viasat.
Ingen skygger/ støj på tv, ingen tab på net forbindelsen.
Bemærk når du trækker RJ45 kabler, skal de være af typen lige igennem.
Kan anbefale det netkit som forhandles af Dataworld, 50 meter 5e kabel, 20 RJ45 stik, kabelholdere, 2 vægstik, 1 dobbelt vægstik, 1 kabeltang i fornuftig kvalitet, afisoleringsværktøj og monteringsvejledning. Til kun kr. 200,-
|
| Til top |
|
| |
BinX Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 03:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Er der et link til dataworld?
pft. Per.
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 06:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
BinX skrev:
Jeg er godt på vej til at blive kunde ved energimidt, og skal til og ha trukket kabler!
Internettet regner jeg med skal tilsluttes trådløst, så der skal ikke trækkes kabler, sætter bare mit access point op henne ved fiberboksen.
Tv'et skal så vidt jeg kan læse tilsluttes med et RJ45 kabel, altså et standard internet kabel????
Nu lyder spørgsmålet så om hvad I har købt? Har i købt et afskærmket kabel, og hvis ikke kan I så se noget støj på tv'et?
Hvor langt et kabel har I brugt...? |
|
|
Har de lavet om på deres udstyr ? For jeg mener at EnergiMidt har kørt med at du bare fra HAG´en kunne gå ud med et standard antennekabel, og så på dit eksisterende net. Har en kammerat der har det. MVB kører med RJ45 og en settopbox pr. tv. Men det kommer vel i bund og grund an på om du skal have Ivision. Så skal man sikkert have en box pr. tv via netværkskabler. __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er direkte link til Netkittet på Dataworld:
http://www.dataworld.dk/index.php?sideid=shop&vare=1624
Jeg ved ikke hvorfor den ikke kommer frem når man søger på den, men de har masser af dem og levere hurtigt.
[/QUOTE]
Har de lavet om på deres udstyr ? For jeg mener at EnergiMidt har kørt med at du bare fra HAG´en kunne gå ud med et standard antennekabel, og så på dit eksisterende net. Har en kammerat der har det. MVB kører med RJ45 og en settopbox pr. tv. Men det kommer vel i bund og grund an på om du skal have Ivision. Så skal man sikkert have en box pr. tv via netværkskabler. [/QUOTE]
Tror det måske har lidt at gøre med at man jo så bare ville kunne sætte en sender op. Og på den måde være mange der kunne dele den samme fjernsynspakke, og dette er der jo i grunden ikke rigtig nogen penge i.
|
| Til top |
|
| |
BinX Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder dejligt... Nu er det bare og vente på at deres tekniker får gang i slæden og ræst herud og sat det op.... bliver nu dejligt med nogle flere kanaler igen :=) Glæder mig også til at se kvaliteten af kanalerne, men har da kun hørt godt __________________ - 5.1 Panasonic/Pioneer/Sony surround -
- Min DVD Samling -
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man ikke lave det "tv netværket" trådløs ? altså med noget trådløs netværks bro ?
__________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
| Kan man ikke lave det "tv netværket" trådløs ? altså med noget trådløs netværks bro ? |
|
|
Jo det kan du godt, men du skal sikre dig at du bruger udstyr/router med en tilstrækkelig stor båndbredde. MVB reserverer således 90mBit til radio/fjernsyn. Om man evt. vil kunne benytte en 54mBit router må jo komme an på en prøve.
|
| Til top |
|
| |
BinX Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
BinX skrev:
| Tror da ikke man kan lave det trådløst.... så skal du ha en trådløs modtager i tv'et.... har jeg aldrig hørt om... |
|
|
Havde også tænkt at det skulle laves som en bro forbindelse. __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
BinX Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja du skal bruge en boks til hvert tv, men skal du også kunne se viasatkanaler (tv3 og 3+ bl.a.) så skal du have trukket et ekstra kabel (rj45)ud til samme tv da disse kræver en tvboks til disse kanaler. Så den helt store pakke kræver 2 bokse pr. tv.
|
| Til top |
|
| |
BinX Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 02 November 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Det gør de hvor jeg bor, men det er heller ikke via. energimidt. Men det gælder i hvert fald viasat's kanaler.
|
| Til top |
|
| |