| Forfatter |
|
gx55 Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 523
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
C K N skrev:
Med hensyn til det der MDF primer, så havde jeg heller ikke hørt om det før... Men hvad har man Google til? 
Ser ud til at Polyfilla laver både en MDF spartel og en MDF primer...
http://www.friedberg.dk/110/?category_id=135
Kig næsten i bunden. De sælger ikke til private, men der er da et EAN-nr, så mon ikke det lokale byggemarked kan skaffe det? |
|
|
Jeg har prøvet det der MDF spartel til mine højtaler det er supper til små hakker og ravener men ikke til store flader da det tøre på ingen tid
|
| Til top |
|
| |
Great Dane Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Takker for all de gode tips... regner med at bestille enheder i dag eller morgen med levering i næste uge så vi går snart igang igen konsulenten og jeg

Ville nok være lidt nervøs over at tage skruerne ud så meget lim brugte jeg heller ikke...
Hilsner fra bygge konsulenten

Når nu vejret er blevet dårligt igen, kan man jo altid tænke på denne perfekte solnedgang ( billedet er taget ved Vrist syd for Harboøre i Juni i år under den mini hedebølge der var i DK lige i den hvor vi lå en uge i sommerhus )

|
| Til top |
|
| |
Great Dane Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Her er lidt oplysninger om MDF grunderen. Den fremstilles af Akzo Nobel som måske bruger et andet mærkenavn i Skandinavien ( bare det ikke er Dynamit )
Den anden maling til at male dem med jeg skal bruge er Peter Plys maling. Det er beregnet til børneværelset og skulle så ikke være altfor giftig og skulle tåle en våd klud.

Eller har jeg monteret delefiltrene i kabinetterne

Spolerne er blevet vinklede men kun i 90 grader...
|
| Til top |
|
| |
Great Dane Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2007 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu efter tre måneder uden musik fik jeg nok og riggede et par gamle computer højtalere med indbygget forstrærker op med min ipod og så blev der lyttet til musik og kvaliteten var rimelig
Højttalerne brugte jeg til at mastere vinyl plader med.Har en plan om de skal være baghøjttalere i et fremtidigt 4.0 setup. Nu bruger jeg hoved telefoner istedet

|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhh...
Du har monteret delefiltrene, men du har ikke enhederne endnu?
Med mindre delefilteret er taget fra en allerede eksisterende konstruktion, med samme enheder og fysiske dimensioner, så vil jeg vurdere der er under 5 % chance for at delefilteret er bare nogenlunde optimalt...
Et beregnet delefilter passer i over 95 % af tilfældene ikke i den virkelige verden...
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
Great Dane Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Bruger en meget vel renommeret kontruktion fra Troels Gravesen og ProAc. Har desværre ikke måleinstrumenter til den allersidste finepudsning af lyden. Det bliver til nogle kloner (forhåbentligt) 2.95
|
| Til top |
|
| |
Migo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 555
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
|
Øhh...
Du har monteret delefiltrene, men du har ikke enhederne endnu?
Med mindre delefilteret er taget fra en allerede eksisterende konstruktion, med samme enheder og fysiske dimensioner, så vil jeg vurdere der er under 5 % chance for at delefilteret er bare nogenlunde optimalt...
Et beregnet delefilter passer i over 95 % af tilfældene ikke i den virkelige verden...
Mvh Kim
|
|
|
Det havde man set, hvis man læste hele indlægget 
|
| Til top |
|
| |
Great Dane Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det er noget siden der skete noget. I går ville jeg bestille enheder og dæmpe materiale men det viste sig at min "leverandør" ikke havde enhederne eller det meste af dæmpematerialet så nu skal jeg lave planen om. Er der nogen der har forslag til leverandører af højttaler enhederne i DK ( jeg kommer rimeligt tit til fædrelandet) og kunne slæbe dem med hjem.
|
| Til top |
|
| |
dytti Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 495
|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der
Flot projekt du har gang i der. Glæder mig til at se det færdige resultat.
Mht. leverandører. Nu søger du godt nok Dansk leverandør, men hvis det skulle glippe totalt, kan jeg anbefale en Norsk: http://www.mamut.com/dynabel
De har alt til DIY, de er billige, og de levere hurtigt. __________________ Må vellyden dale over jer
|
| Til top |
|
| |
Great Dane Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Nu har omsider fundet en leveradør som skulle være istand til at levere de ting jeg har brug for til en rimelig penge ovenikøbet.
Nu skulle det blive muligt at få mine "babyer" fyret op og få hørt noget musik... dette er et forsigtigt smil
|
| Til top |
|
| |
Great Dane Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
I går fik jeg endeligt mine enheder og en masse bitumen og skum til at færdiggøre projektet....

Men desværre var diskanterne forkerte og som Troels G omtaler på sin glimrende hjemmeside er de to typer (den jeg har og den jeg skulle have haft) ikke lige til at bytte rundt med så der blev fluks skrevet et mail til forhandleren..

Desuden opdagede jeg at udskæringer til enhederne ikke passer - de er heldigvis lidt for små og ikke for store så det er kun irreterende og ikke en "katastrofe" Havde kigget på nogle tegninger med en anden diskant og skulle have givet snedkeren lidt større tolerancer til bas hullet... det samme skete med mit forringe projekt- det er kun 2 mm men nok til at man ikke kan få enhederne i
Så det var ikke den bedste dag i projektets levetid.... heldigvis tilbød min kone at tage en topfræser hjem fra arbejdet. Hvis man så laver en lille "jig" skulle det være en smal smag at fræse lidt af i kanterne og lave underforskænkningerne lidt større .... der er jo bare det problem en center stiften af jiggen skal fæstnes i et hul bestående af luft men jeg har en plan.... laver nogle mdf skiver som lige passer i hullet og banker dem fast fra indersiden med en par lister... så skulle det kunne lade sig gøre.
Og dagen gik hen og blev dårligere fordi da jeg ville lytte til lidt musik opdagede jeg at min ipod var totalt død.... ja her går det fint
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, en selvbyggers liv kan være et hårdt liv
Mange tårer, men forhåbentlig også mange glæder! __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahhh.... det må være irriterende. De skal bare se at få byttet den diskant.... __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
Drea Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trælst at få de problemer når man lige står og glæder sig til at høre dem
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber du snart får musik igen! Moralen må være: Kassér aldrig det gamle, før det nye kører...
|
| Til top |
|
| |
Great Dane Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Desværre virkede min plan ikke så jeg må nu starte forfra med kabinetterne og det er jo bare ærgerligt som man siger

Hilsner
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har mine største medfølelser, det er dælme da ærgeligt.
Jeg tror efter sådan en episode skal man lige hvile sig et par dage, og så kommer energien til at lave nye kabinetter tilbage.
Vil gerne give dig ny energi hvis jeg ku..... <------ En energi-smiley, som koncentreret overfører energi til dig.
Håber du vender tilbage.
Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
Great Dane Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Efter at have haft "tænkekasketten" på i en times tid eller så besluttede jeg mig til at prøve at reparere mig ud af problemet. Problemet var at centre stiften i "jiggen" ikke sad fast nok. beluttede mig at bruge en hylde holder fra en Ikea Ivar reol da den havde en diameter på 6mm og jeg haved et bor der passede.

Hullet blev fyld med et stykke spånplade som jeg fæstende bagfra som så

Dette virkede perfekt og jeg tror nok jeg fik reddet situation. Der skal bare spartles tidt fra hvor fræseren for vildt i først forsøg

Ihverfaldt synes konsulenten at være tilfreds

som man siger herovre " I have snatched victory from the jaws of defeat"!
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og han er tilbage igen!!! Fantastisk......... Energi-smileyen virkede  . __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief skrev:
Og han er tilbage igen!!! Fantastisk......... Energi-smileyen virkede . |
|
|
hehe ligner nu mere en der laver i bukserne!
|
| Til top |
|
| |