Forfatter |
|
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
Sendt: 16 November 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
48 rosenbuske, Du går langt for at bestikke hende.
Men hvis det er det der skal til så  bliver begge jo glade i sidste ende. __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 16 November 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
hej Hans Det ser jo lettere vanvittigt ud! På den gode måde. Undskyld for min dovenskab; jeg har ikke læst hele tråden, så jeg ved ikke hvilke bagHt du bruger Jeg har med god succes smidt baghøjttalerne i mit 7.1 ned bag sofaen. det virker ganske fint da de ligger under radiatoren. Jeg skal nok lave en tråd med billeder og det hele, når tiden er til det.
|
|
|
Der er to ting som forhindrer dette: 1. Jeg har ingen radiator som de kan ligge under 2. Havde jeg det, ville det være umuligt med iQ7 gulvhøjttalere, de kan ikke være under en radiator  Måske skifter jeg de bagerste iQ7´er ud med nogle iQ3 eller iQ8ds, men så skal jeg først finde dem. Indtil da, vil jeg måske prøve med min Eltax Monitor III som baghøjttalere. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
Sendt: 16 November 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
sunmusic skrev:
hej HansDet ser jo lettere vanvittigt ud! På den gode måde. Undskyld for min dovenskab; jeg har ikke læst hele tråden, så jeg ved ikke hvilke bagHt du brugerJeg har med god succes smidt baghøjttalerne i mit 7.1 ned bag sofaen. det virker ganske fint da de ligger under radiatoren. Jeg skal nok lave en tråd med billeder og det hele, når tiden er til det.
|
|
|
Der er to ting som forhindrer dette:1. Jeg har ingen radiator som de kan ligge under2. Havde jeg det, ville det være umuligt med iQ7 gulvhøjttalere, de kan ikke være under en radiator Måske skifter jeg de bagerste iQ7´er ud med nogle iQ3 eller iQ8ds, men så skal jeg først finde dem.Indtil da, vil jeg måske prøve med min Eltax Monitor III som baghøjttalere. |
|
|
Du kan jo installer en H30xB100 radiator bag sofaen.
Det er jo kun for at hustruen ikke skal få træk og ondt i nakken ved kærligheds film på sofaen.
__________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
Til top |
|
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 20 November 2007 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med radiatoren er jo "os med små stuers trick".. Jeg har så små baghøjtalere (godt nok "kun" i 6.1.. og rimeligt skod HTére..men så bruger jeg bare 3 istedet for... 2x"plastic-rears" og en plastic-center fra JVC..men alligevel)  .. at de ligger under sofaen og spiller op gennem radiatoren, som jo er lige bag sofaen. (man kan ane en bodyshaker  også  )  Jeg har ikke lyst til at vende min stue "igen igen".. nu har jeg sagt til konen, som ellers ynder at rykke rundt, at nu skal TVét og HTérne blive hvor de er mindst et par år endnu.. Vi har også snart haft vendt sofa-og-tv arrangementer på alle mulige og umulige leder og kanter, men den nuværende er den bedste ifht. alm. brugsværdi. Det gør dog også, at min hjørnesofa står i et hjørne (Doh !!).. hvilket igen gør at jeg ikke liiige har 2 meter bagved til baghøjtalere. For ikke at placere dem i vindueskarmen, har jeg så futtet dem ned under sofaen, så de spiler op bag ved denne, igennem radiatoren. Men som du selv skriver Hans, så kræver det nogle små petité højtalere.. hvor man må sige dine nuværende iQ7´ere ikke kan være med.. At de så kan vær med til alt de andet (læs "musik") er så noget helt andet. Jeg var å et tidspunkt lige ved at købe de der Eltax MonitorIII´ere. men mente deres mellemtone (bas) var for lille.. endte med B&W DM300.. de gør det rigtigt godt, og fylder ikke meget. Men hvordan spiller de der Eltax ? Har læst rimeligt om dem - og de har 5 -WhatHiFi stjerner. Er de gode? De ser ihvertfald pæne ud.  Kunne dog ikke gennemskue om det med basrefleksen i bunden er smart jvt min ophængning på en "arm".. også derfor B&Wérne herhjemme. Held og lykke med alle dine "småprojekter".. Grond etc. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 20 November 2007 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Det med radiatoren er jo "os med små stuers trick"..
Jeg var å et tidspunkt lige ved at købe de der Eltax MonitorIII´ere. men mente deres mellemtone (bas) var for lille.. endte med B&W DM300.. de gør det rigtigt godt, og fylder ikke meget. Men hvordan spiller de der Eltax ? Har læst rimeligt om dem - og de har 5 -WhatHiFi stjerner. Er de gode? De ser ihvertfald pæne ud.
 Kunne dog ikke gennemskue om det med basrefleksen i bunden er smart jvt min ophængning på en "arm".. også derfor B&Wérne herhjemme.
Held og lykke med alle dine "småprojekter".. Grond etc.
Offcourse
|
|
|
Du kan læse om min lille erfaring med dem her. De kommer måske frem igen til forsøg som bagerste surround, men der er andre ting som er mere presserende  . Fik lige lavet lidt om på setup af min DVD, så nu dekoder Onkyo´en lyden istedet for DVD, det gav så lige et markant løft i lyden    . Så nu kører Queen på livet løs i DTS *mums* *mums*. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 December 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ooh. Hvilken skive med Queen?  De kunne altså noget med tekster de gamle drenge... ikke en tekst på 3 linier der gentager sig selv 100 gange. Nogle forslag til juleønsker her op til højtiden? Det kunne jo være konen skulle have en slags "advents-gave" med Queen så... Måske en DVD hvor nummeret "Fat bottom girls" er på. sjovt. eller noget..   Har du flere DVDér, hvilken er bedst? Mvh. Offcourse
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Ooh. Hvilken skive med Queen?
 De kunne altså noget med tekster de gamle drenge... ikke en tekst på 3 linier der gentager sig selv 100 gange.
Nogle forslag til juleønsker her op til højtiden? Det kunne jo være konen skulle have en slags "advents-gave" med Queen så... Måske en DVD hvor nummeret "Fat bottom girls" er på. sjovt. eller noget.. 
Har du flere DVDér, hvilken er bedst?
Mvh. Offcourse
|
|
|
Jeg har såmænd kun Queen Greatest Hits I og Queen Greatest Hits II, men de er bare for fede, Fat Bottom Girls er på I´eren sammen med bl.a. Bohemian Rhapsordy, Another One Bites the dust, Tie Your Mother Down, We Will Rock You og We Are The Champions beggeer med dts96/24, har lånt Live At Wembley på biblioteket også rigtig fed  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 December 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
UUhhh må lige på det lokal bib..
Kunne jo være man skulle se hvad de har af musk-DVDér..
Offcourse
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 06 December 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Petshop Boys live DVD og Gwen Stefani live DVD(kan ikke lige huske hvad deres titler) har begge dts og en rigtig fed lyd, de er også lånt på bilioteket  . Det er nu fedt for så kan man jo hører om man skal investere i dem efterfølgende.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2007 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 07 December 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med det Hans
Glæder mig til at høre hvad du synes om det?...Det skulle jo være et super godt TV !..
mvh Zirio
Zirio's Underground - Opdateret 04/12 - Nu med XE1 - Bitstørm - "HD is the Way"
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 07 December 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt med et større billed det vil du ikke fortyde, men der er stadig lidt vej op til de 100 tommer  __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2007 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Fedt med et større billed det vil du ikke fortyde, men der er stadig lidt vej op til de 100 tommer |
|
|
Det har jeg også hængende, hvis du kigger i min GROND tråd  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|
rtl3213 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 24
|
Sendt: 07 December 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 437
|
Sendt: 07 December 2007 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg lige læst den tråd fra ende til anden.
Flere hentydninger til din sindstilstand er vel ikke nødvendigt.
Grond tråden har jeg løbende fulgt med i.
Må jeg spørge lidt om dit stereo-setup? Du siger du spiller med 103.4, ligesom mig. kunne da godt tænke mig at læse om dine erfaringer med dem.
/Hansson
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 December 2007 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha der sker noget - har været en god sæsson i audiofil-multimedie-verdenen hjemme hos dig dette halvår. Lækkert akvarie du har anskaffet dig - godt DR har fået pausefiskene tilbage... Spøg til side - er misundelige - har p.t. kun 37", hvilket efterhånden jo snart er til børneværelset kan jeg læse     Tillykke. Offcourse
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 08 December 2007 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er bare lækker den Pioneer-skærm. Den blir du glad for, det er jeg sikker på. Så den i Tyskalnd for nyligt, med et drøn godt billede. __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
Plenty Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 194
|
Sendt: 08 December 2007 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækker skærm.... Bliver du glad for tror jeg... Syntes stadig min 46" er dejlig stor selvom jeg har kigget på den nogle månder nu  (Jeg må også kun have 32" i soveværelset  ) __________________ Min NAD + DALI "Stealth Bio"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 December 2007 kl. 05:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor brugt er den pioneer - brugt på den gode måde hvor nogen har kalibreret den for dig også?
Kunne jo godt være en nørd der har betalt for kalibrering, så du selv slipper...
Overvejer selv en kalibrering engang i det nye år - selv om det igver
noget med DVE etc. skulle en "proff-indstilling" i diverse
service-menuer gøre underværker!.
Pøj med det hele
Offcourse
|
Til top |
|
|
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
Sendt: 11 December 2007 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er kalibreret med Spyder TV pro, og der er passet på det som en lille baby!! Det er mit gamle __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
Til top |
|
|