Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 11:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Midtvest bredbånd og IPTV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hca4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2007
Status: Offline
Sendt: 18 November 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen.

Jeg har lige fået Internet og tv via Midtvest bredbånd.

Førhen har jeg brugt en pc'er hvor der er Windows Media Center på. Den har jeg brugt til, at se, optage, vise billeder osv... på. Efter jeg har fået leveret TV portal løsningen fra Midtvest bredbånd har jeg søgt vidt omkring på nettet på svar på, om det kan lade sig gøre at få dette ind i Windows Media Center.

Jeg har ikke kunnet finde nogle løsning på dette. Jeg er lidt træt af, at jeg ikke længere kan optage tv udseendelser via mit media center og vil gerne have nogle inputs fra andre som også står med disse udfordringer.

Løsnings forslag på en boks som kan optage og gøre diverse ting som Windows Media Center er også at fortrække, men jeg ville helst kunne bruge mit Windows Media Center.

De bedste hilsner
Hans Chr. Andersen
Til top Vis hca4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hca4

dako
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 24 November 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Hej Hans,

Både udbydere og brugere vil gerne have muligheden for mediecenter-løsningen. Ved at åbne op for det, bliver det dog lettere kompromitere sikkerheden ved viderebringelse af kanalernes indhold. Derfor står kanalerne stejlt.

Det er frustrerende, at man ikke selv kan vælge.

Du bliver nok nødt til, at vente på den næste version af TV-boksen, eller til kreative personer laver en MCP-løsning.

--
dako
Til top Vis dako's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dako

hca4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2007
Sendt: 25 November 2007 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Hej Dako

Blot af rent nysgerrighed, hvad skal der beskyttes for?

Jeg tænker lidt simpelt, at hvis jeg blot får url'erne til tv2, tv2 zulu osv. så vil jeg være tilfreds.

Jeg har læst det omkring sikkerheden som du nævner, men kan ikke helt se hvad der skal sikres i forhold til kanalerne.

De bedste hilsner
H.C
Til top Vis hca4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hca4

dako
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 25 November 2007 kl. 03:44 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

Sikkerhedsbristen bristen består i, at når du får URL'en, kan du med få besværligheder delagtigøre andre i den via Internettet. De kan ikke tilgå URL'en som du kan, men hvis en person havde lyst, kunne denne lave en anordning, så det blev muligt.

Jeg tror kanalejerne er nervøse for, at lave integrerede PC-løsninger, fordi den platform er meget udbredt og dokumenteret. Det vil blive et umuligt kapløb i stil med det man har set på købefilmfronten, at lave en sikker løsning. De tynde Linux-klienter, der bruges som tv-bokse nu, har købt dem lidt tid hvad det angår.

--
dako

Til top Vis dako's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dako

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes