Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 18:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Jeydio; nu med målinger! lak spørgsmål? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ehb_elh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 18 September 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Den måling som jeg har lavet er med en ukallibreret mikrofon i et forsøg på at lytte lidt til højtaleren, ikke noget jeg vil sige er et nøjagtigt representativ af højtalerens spektrum.
Højtalerne spiller godt, faktisk synes jeg måske at diskanten er lidt for spids, men jeg venter med at komme med nogen konklusioner til de er spillet til. en helt anden ting er at jeg ikke lige pt. ikke har det bedste lytterum, så bassen ikke helt kommer til sin ret.

en helt anden ting at samme program måler avg. SPL dB og i dag prøvede jeg for sjov at måle hvor højt de egentlig spiller, og kom op på 110,88 dB avg og med peak på 122,96 dB (hvis programmet altså måler korrekt)

Mvh Jesper
Til top Vis ehb_elh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ehb_elh

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 September 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Hey,

Du kunne jo, hvis du havde lyst, prøve og spørge Troels Gravesen om han ville give en kontrolmåling, om alt er som det skal. Han er meget dygtig til at måle. Han bor i Århus.

Så kunne du tage dig eget måleudstyr med, og se om/hvornår du kan stole på det du får ud. Den største del omkring måleudstyr er jo at lære det at kende, hvornår det gør noget rigtig, og hvornår det ikke gør. Dog vil jeg anbefale mls og ikke rta. Men det kan troels fortælle alt om.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

ehb_elh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 September 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Jeg vil rigtig gerne lære mere omkring måling af højtaler, da jeg skal starte på elektro ingeniør uddannelsen til næste år. så alt det med målinger osv. interessere mig selvfølgelig en del.
dog er min karriere indenfor højtaler ikke så lang endnu, og ønsker lige at få lidt inputs ved forskellige lytninger til KT-radio's messe i midt oktober

Mvh Jesper
Til top Vis ehb_elh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ehb_elh

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 9
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes