Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 22:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Sneaky Music DS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Kan man kun styre den via PC software?
Hvad skal vi, der bruger Mac så gøre?
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:

Jeg kan stadig ikke fatte hvor sindsygt himmelsk  godt den lyder

Jo, det har jeg så forstået, men hvordan hælder du lyden ud af den, sammenlignet med din Transporter ? Digital eller analog ud ?
Hvad med DAC (hvis du bruger sådan een) ?

Har jeg ret i at man skal bruge en Nokia (??), noget særligt server-software og en tændt PC før den nye Linn kan spille musik ?
Det må jeg ha misforstået. Det lyder lidt usmart og bestemt ikke top-moderne ?!

Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

I min optik er det både smart og topmoderne, men sådan er vi jo heldigvis så forskellige.

Citat fra linn.co.uk:

"Simply connect it to your home network, alongside your music storage and loudspeakers, to enjoy music as you’ve never heard it before.

Experience premium audio performance with the convenience of accessing your music or internet radio from anywhere in the home.

Want to listen in another room? Simply add another unit. You can quickly combine more than one Sneaky Music DS in a system for an easy, accessible multi-room solution."

Citat slut

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2008 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:

I min optik er det både smart og topmoderne, men sådan er vi jo heldigvis så forskellige.

Citat fra linn.co.uk:

"Simply connect it to your home network, alongside your music storage and loudspeakers, to enjoy music as you’ve never heard it before.

Experience premium audio performance with the convenience of accessing your music or internet radio from anywhere in the home.

Want to listen in another room? Simply add another unit. You can quickly combine more than one Sneaky Music DS in a system for an easy, accessible multi-room solution."

Citat slut

Jo, men det kan mit Sonos system jo så godt og vel, men må vi ikke få at vide hvad det er for noget med noget Nokia udstyr og særlig software der kræves før det spiller ? Det er ikke nødvendigt på mit system, så ja, vi er forskellige.

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Du behøver ikke at bruge en Nokia, man kan bruge lige hvad man har lyst til, men nokia n800 eller n810 er åbenbart den der er det bedste bud i dag, personligt bruger jeg min bærbare. Om 10 år er der nok noget andet der fungerer bedre.

Jeg har ingen forstand på software, men det tog mig 10 minutter at downloade det jeg skulle bruge, og andre 10 minutter at få Sneakyen til at spille musik. Der kommer løbende opdateringer på softwaren, så den er fremtidssikret.   

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:

Du behøver ikke at bruge en Nokia, man kan bruge lige hvad man har lyst til, men nokia n800 eller n810 er åbenbart den der er det bedste bud i dag, personligt bruger jeg min bærbare. Om 10 år er der nok noget andet der fungerer bedre.

Jeg har ingen forstand på software, men det tog mig 10 minutter at downloade det jeg skulle bruge, og andre 10 minutter at få Sneakyen til at spille musik. Der kommer løbende opdateringer på softwaren, så den er fremtidssikret.   

Tak for info. Jeg bruger så den medfølgende fjernbetjening / håndterminal. Jeg havde håbet på at der fulgte sådan een med Linn, men det kan jeg forstå at der ikke gør. Godt så.

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
harmonic skrev:

har lige fået min.

Den har en digital volume kontrol som squeesboxe og min er tilslutted directe til mine klimax solo forstærkere.

Den har også indbygged en lille forstærker hvis man vil gøre det meget simpelt.

Den har ikke wifi but who cares .

Den lyder MEGET bedre en transporteren , transporteren lyder som noget  gud skabte på en vred dag  i forhold til.    den er helt fantastisk musikalsk og rytmisk, og nærværende,  det første jeg lage mærke til var hvordan man kan følge alle tingene i musikken helt tydligt og hvordan musikken har et naturligt flow som man   skal høre for at forstå´,   her lyder transporteren som en noget der gået i stykker i directe sammenligning.

jeg tror faktisk at linn har i sinde at tag røven på  folk  med sneakyen  nok mest  for at lukke munden på de folk der syntes linn er for dyrt i forhold til lydkvalitet   fordi den her maskine spiller virkeligt  så  fuglene synger.

og så til den pris   jeg tror sagtens man kan forvendet at den lyder bedre en deres egen top cd afspiller akurate CD

Den er også flot veludformet ,    

jeg er dybt dybt imponered

Den må jo være super duper, den lille nye fra Linn. Har du brugt digital ud fra både Transporter og Linn, og ind i samme DAC da du sammenlignede, eller er det et analog signal du har brugt fra Transporteren / Linn ?  Analoge udgange på netværksafspillere plejer ikke at være helt på "top dollar niveau", og så er det jo ikke ligemeget hvordan man sammenligner tingene.
HARMONIC har det jo med at gå fuldstændig i selvsving og blive dybt dybt imponeret uanset hvad han invisterer i. Prøv at læse nogle af hans tidligere tråde. Ham tror jeg ikke man skal tage særlig serieøst

Jens

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
harmonic skrev:

Jeg kan stadig ikke fatte hvor sindsygt himmelsk  godt den lyder

Jo, det har jeg så forstået, men hvordan hælder du lyden ud af den, sammenlignet med din Transporter ? Digital eller analog ud ?
Hvad med DAC (hvis du bruger sådan een) ?

Har jeg ret i at man skal bruge en Nokia (??), noget særligt server-software og en tændt PC før den nye Linn kan spille musik ?
Det må jeg ha misforstået. Det lyder lidt usmart og bestemt ikke top-moderne ?!

Analog out på begge to .

Det giver ingen menning andet nu mindre man køre med tact forstærker.

Ja man skal gørte en del ting før der er musik  , man behøver ikke at ha en pc kørende  de fleste bruger en nas server hvis du ved hvad det er ?

Moderne eller ej   at   ku sidde i sin stol og kan vælge  mellem uendeligt  forskellig stykker musik i løbet af et split second uden at sku rejse sig op + lyd der overgår cd afspilleren  vil jeg lade temeligt genialt .

MVH

mvh

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2008 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:

HARMONIC har det jo med at gå fuldstændig i selvsving og blive dybt dybt imponeret uanset hvad han invisterer i. Prøv at læse nogle af hans tidligere tråde. Ham tror jeg ikke man skal tage særlig serieøst

Jens

Jeg er bange for du har ret. Man skal altid passe på med at udnævne noget til "bedste lyd", for der findes altid noget der lyder bedre end det man til hver en tid selv har. Det har jeg prøvet flere gange. Nu er det nærmest tegnebogen der skriger "der findes ikke noget bedre end det du har nu....."

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2008 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:

Analog out på begge to .

Jo det gør det i allerhøjeste grad, for analog out er sjældent ret godt på netværksafspillere. Hvis du derimod bruger digital out og føder en god DAC, så tror jeg du vil blive endnu mere begejstret.

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2008 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
harmonic skrev:

Analog out på begge to .

Jo det gør det i allerhøjeste grad, for analog out er sjældent ret godt på netværksafspillere. Hvis du derimod bruger digital out og føder en god DAC, så tror jeg du vil blive endnu mere begejstret.

De fleste netværkspillere ?        lyt  til snakyen   før du skær ALLE netværksafspillere  over en kam.

Har haft transporteren og squeesboxen og ingen af dem har noget som helst med Linn ds maskinerne at gøre rent lyd mæsigt.

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2008 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
harmonic skrev:

Analog out på begge to .

Det kunne hænge sammen med at de netværksafspillere der har været fremme i de seneste år ikke er lavet af firmaer der har forstand på hifi. Det er ved at ændre sig nu, Linn er kommet med deres, Bladelius har en på trapperne og Naim ligeså. Det er mit gæt at ingen af disse vinder noget ved at bruge digital out for at bruge en anden DAC, end den sikkert glimrende DAC som maskinerne er født med.  

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:
Kalle_dk skrev:
harmonic skrev:

har lige fået min.

Den har en digital volume kontrol som squeesboxe og min er tilslutted directe til mine klimax solo forstærkere.

Den har også indbygged en lille forstærker hvis man vil gøre det meget simpelt.

Den har ikke wifi but who cares .

Den lyder MEGET bedre en transporteren , transporteren lyder som noget  gud skabte på en vred dag  i forhold til.    den er helt fantastisk musikalsk og rytmisk, og nærværende,  det første jeg lage mærke til var hvordan man kan følge alle tingene i musikken helt tydligt og hvordan musikken har et naturligt flow som man   skal høre for at forstå´,   her lyder transporteren som en noget der gået i stykker i directe sammenligning.

jeg tror faktisk at linn har i sinde at tag røven på  folk  med sneakyen  nok mest  for at lukke munden på de folk der syntes linn er for dyrt i forhold til lydkvalitet   fordi den her maskine spiller virkeligt  så  fuglene synger.

og så til den pris   jeg tror sagtens man kan forvendet at den lyder bedre en deres egen top cd afspiller akurate CD

Den er også flot veludformet ,    

jeg er dybt dybt imponered

Den må jo være super duper, den lille nye fra Linn. Har du brugt digital ud fra både Transporter og Linn, og ind i samme DAC da du sammenlignede, eller er det et analog signal du har brugt fra Transporteren / Linn ?  Analoge udgange på netværksafspillere plejer ikke at være helt på "top dollar niveau", og så er det jo ikke ligemeget hvordan man sammenligner tingene.

Jens

Ja  og du har det med at snuse rundt  for at  finde noget du kan kritisere, jeg ved ikke hvem der er værst.

Jeg er  stort set ikke mere på det her forum  men engang imellem finder jeg noget der virkeligt  imponere mig og det fortæller jeg så om,   det jeg så lytter til tester  og køber  der så ikke imponere mig skriver jeg så ikke om da andre evt godt kan lide lyden.

Jeg egentlig ret ligeglad med hvad andre syntes  syntes bare at  folk fortjener at høre fra en der rent faktisk har haft  både transporteren og squeesboxen  både i moddificered tilstand og standard plus benchmark dac, og tested med 2 forskellig stello dac osv   sige at hvis du vil ha det bedste  så er det i mine øre sneakyen.

take it or leave it 

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2008 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:

De fleste netværkspillere ?        lyt  til snakyen   før du skær ALLE netværksafspillere  over en kam.

Har haft transporteren og squeesboxen og ingen af dem har noget som helst med Linn ds maskinerne at gøre rent lyd mæsigt.

Jeg skrev jo netop "de fleste" eller "plejer ikke"; Ikke ALLE, men de fleste har en udmærket digitaludgang (hvis ikke alle ?), så hvis man har en god DAC, vil det kunne spille op med en mindst ligeså dyr CD-afspiller. Jeg HAR afprøvet det. Der var ikke forskel på lyden af CD-skiven og en FLAC fil fødet til samme CD-afspillers digitale indgang(e). I mit tilfælde var det Sonos ZP80 og en Wadia 581i der blev anvendt, men da du nok ikke har hørt denne sammensætning, er det jo svært at bedømme.

God fornøjelse med den lille nye fra Linn. Husk at lytte til musikken, og ikke kigge så meget på "apparaterne" der laver lydene, selvom de sommetider har et "flot" design

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2008 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
Kalle_dk skrev:
harmonic skrev:

Analog out på begge to .

En god dac ?  du kan tag hvilken som helst dac i verden og tilslutte den hvad som hels drev   det vil stadigvæk ikke være bedre en data transport der er syncronicered til samme clock som dacen, og så det indlysende at alle delene , layouted er optimered til hinanden.

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2008 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:

Det kunne hænge sammen med at de netværksafspillere der har været fremme i de seneste år ikke er lavet af firmaer der har forstand på hifi. Det er ved at ændre sig nu, Linn er kommet med deres, Bladelius har en på trapperne og Naim ligeså. Det er mit gæt at ingen af disse vinder noget ved at bruge digital out for at bruge en anden DAC, end den sikkert glimrende DAC som maskinerne er født med.  

Jeg er enig med dig i, at det ikke just er velrenomerede hifi-producenter der producerer netværksafspillere. Derfor har jeg altid kun påtænkt at anvende digital udgang på min netværksafspiller, da jeg har en DAC som er mange gange bedre end nogen netværksafspillers indbyggede DAC. Jeg kunne aldrig finde på at bruge analog udgang fra netværksafspillere (heller ikke fra en Linn) 

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2008 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:

En god dac ?  du kan tag hvilken som helst dac i verden og tilslutte den hvad som hels drev   det vil stadigvæk ikke være bedre en data transport der er syncronicered til samme clock som dacen, og så det indlysende at alle delene , layouted er optimered til hinanden.

Det var jo netop det jeg havde gjort. Der var IKKE forskel på CD-drevets lyd og på det digitale signal fra min netværksafspiller til den digitale indgang bagpå samme CD-afspiller. Jeg tror ikke du er helt med på hvad det er jeg har prøvet, men lad nu det ligge, og nyd musikken i stedet for. Det er jo i bund og grund det hifi handler om, og ikke så meget at noget layout er "optimeret" til hinanden. Det skulle da lige være B&O ?!

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2008 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
harmonic skrev:

Det var jo netop det jeg havde gjort. Der var IKKE forskel på CD-drevets lyd og på det digitale signal fra min netværksafspiller til den digitale indgang bagpå samme CD-afspiller. Jeg tror ikke du er helt med på hvad det er jeg har prøvet, men lad nu det ligge, og nyd musikken i stedet for. Det er jo i bund og grund det hifi handler om, og ikke så meget at noget layout er "optimeret" til hinanden. Det skulle da lige være B&O ?!

Jeg tror heller ikke du er helt med på hvordan jitter opstår, eller hvordan en digital lydkilde fungere.

Og jov hvis du vil ha den mest korrekte lyd  så handler det ikke om andet  en at optimere D/A , Data transport, clock timing osv  med hinanden.

mvh

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2008 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
harmonic skrev:

Har jeg forstået det rigtigt, at du siger at kilden er uden betydning, det er den DAC man bruger der er 100%  ansvarlig for den lyd du får. Så skal jeg da bare ha' fat på en ipod shuffle med digital udgang 

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2008 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:

Jeg tror heller ikke du er helt med på hvordan jitter opstår, eller hvordan en digital lydkilde fungere.

Og jov hvis du vil ha den mest korrekte lyd  så handler det ikke om andet  en at optimere D/A , Data transport, clock timing osv  med hinanden.

mvh

Jeg har ikke påstået er jeg er ekspert når det gælder jitter. Hvor har du det fra ? Jeg er vidende om fænomenet, men er ikke teknisk uddannet. Derfor udtaler jeg mig heller ikke om det. Til gengæld har jeg hørt jitter på mit tidligere CD/DAC system, men hører det ikke mere. Det er nok for mig. Hvis der skulle være et par huller i DIN viden om jitter, kan jeg anbefale denne fremragende artikel.

kimC skrev:

Har jeg forstået det rigtigt, at du siger at kilden er uden betydning, det er den DAC man bruger der er 100%  ansvarlig for den lyd du får. Så skal jeg da bare ha' fat på en ipod shuffle med digital udgang 

Nej, det har du desværre ikke forstået. Der er bare stor forskel på at bruge den analoge udgang og den digitale udgang på de fleste netværksafspillere. Jeg bruger FLAC filer som kildemateriale, så drop lige dine iPod bemærkninger. De har jo intet med diskussionen at gøre.

Iøvrigt var jeg næsten klar over, at det var forbundet med stor risiko at kommentere noget som helst i en "Linn tråd", for sådanne steder er det jo ikke meningen folk skal være bare lidt kritiske. Her skal man juble, men nu kan i fortsætte med at rose den lille nye fra Linn. Det er fint med mig. Jeg nøjes med at lytte til mit eget anlæg.

God fornøjelse.

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum