Forfatter |
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 17 December 2009 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som om, vi kunne blive rigtigt mange. Alle tiders. Og der er allerede spændende grej på banen! PQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 17 December 2009 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan umuligt have planer så langt ud i fremtiden, jeg ejer ikke en kalender. Tæl mig ind!
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 17 December 2009 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Jeg kan umuligt have planer så langt ud i fremtiden, jeg ejer ikke en kalender. Tæl mig ind!
|
|
|
Nice! Skal vi snart til at have begrænsning af deltagerantal på?  PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 17 December 2009 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kommer det ikke lidt an på, om du agter at lade det foregå i "privaten" eller på Hovedsædet?
På "Hald" eller der vel den "dobbelte" plads? (et impulsivt forsøg på at være lidt morsom )
venligst
Freddy
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 17 December 2009 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Kommer det ikke lidt an på, om du agter at lade det foregå i "privaten" eller på Hovedsædet?
På "Hald" eller der vel den "dobbelte" plads? (et impulsivt forsøg på at være lidt morsom )
venligst
Freddy |
|
|
Hej Freddy, De hal(d)ve vitser er altid tørre. Der bliver masser af plads! Jeg er glad for den store (forhånds-) interesse. Jeg skal i øvrigt hilse (fra mig selv) og sige, at den Denon HA-500 MC Head AMP virkelig trækker guddommelig lyd ud af Denon 103 pickuppen og ud af ALLE mine plade. Jeg har vist nået toppen! PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
Sendt: 17 December 2009 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis og såfremt har jeg planer om at hive min pladespiller og min forforstærker med - men jeg har i givet fald brug for kørelejlighed.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 17 December 2009 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjerager skrev:
Hvis og såfremt har jeg planer om at hive min pladespiller og min forforstærker med - men jeg har i givet fald brug for kørelejlighed. |
|
|
går det op i en højere enhed med mine planer kan du køre med mig, næsten nabo __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 18 December 2009 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Eskildsen skrev:
fredmarantz skrev:
Ja- det er lige netop dette billede, som vi talte om - 17.000,- var en slat penge i 1971. Vi ved ikke helt, hvormange der blev indført hertil, men vi har en stærk tro på 2 styk, hvoraf jeg så har den "anden" (det var den, som var med i Hald). Den, som er på billedet ejedes så vidt vides af et postbud på Amager - er der nogen, som kender til dette?
I dag ved vi med sikkerhed, at de er 2 i DK - begge kører fint og er stadig flotte og originale.
Her er lige min model 19 i fuld vigør!

Vh
Freddy
|
|
|
Driver stationerne ikke efter så mange år ?
|
|
|
Næ - ikke på den der, men sådan noget kan evt. justeres ind igen. Den pågældende 19'er er ikke drevet nogen steder, men jeg støder da somme tider på et apparat, som liige skal "flyttes" en kende. Jeg anser i øvrigt ikke det med, at en station "flytter" sig for et problem, sålænge man kan rette det - og på scop-udstyrede apparater, så han man jo verdens bedste værkstøj til at tune korrekt ind på en station.
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
Sendt: 18 December 2009 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rå sej spille, den Marantz 19. I 1971 kunne man købe en Morris Mascot for ca- 17.000 - så det var ikke den billigste receiver på markedet
|
Til top |
|
|
KlausM Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
Sendt: 06 Marts 2010 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Louis Armstrongs anlæg bestod af Marantz 7C + 8B + 10B (FM-tuner) foruden vistnok et
sæt AR LST. Senere skiftede han delvist over til transistoreret grej (Marantz 7T (pre-) og model 15 (slut) - men beholdt sin
10B. (så fik vi liiige det på plads - hæ-hæ)).
|
|
|
Hej Freddy
Jeg ved godt jeg er lidt sent ude med min kommentar, men jeg faldt lige over dette her indlæg fra dig ifm sidste års vintage
møde. Louis Armstrong havde, så vidt jeg ved, ikke LST'er men først AR-2:
Og senere AR-3a, ifølge dette indlæg, sakset fra classicspeakerpages:
"In a fascinating program about the history of Queens New York being aired on PBS (channel 13 NY), there is a guided tour
of Louis Armstrong's home in Corona Queens just as he lived in it. It's a museum now. And his stereo system which was
described as state of the art for the 1970s consisted of 2 Tandberg tape decks, a Dual turntable, Marantz 7C preamp,
Marantz 10B tuner, presumably Marantz amplifiers and mounted in the ceiling ....AR3a."
Louis Armstrong
Mvh Klaus __________________ Acoustic Research AR-2ax, AR-3a, AR-5, AR-6, AR-7, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-666, TU-666, AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-110, DH-200, DH-220, XL-280, DH-500
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 07 Marts 2010 kl. 04:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Klaus
- Ja- så var det jo nærmest heldigt, at jeg skrev "vistnok" med streg under. Jeg var rigtig usikker på hvilke modeller fra AR, som Armstrong brugte. Godt vi lige fik det slået på plads.
Han havde smag ham Armstrong!!
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 25 September 2010 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
ulrikmm skrev:
...
@PQR:
Hvad hedder den fantastiske Cornelius Wreesvijk synger Bellman plade? Jeg må have fat i den på vinyl eller CD. 1600tallets
svar på Johnny Cash! En stor oplevelse.
Mvh Ulrikmm |
|
|
Vinylpladen, hvor Cornelius Wreesvijk synger Bellman hedder "Spring mot Ulla Spring! Cornelius sjunger Bellman" (Philips 6316 010):

Nummeret vi hørte er "Epistel 81 -Marrk Hur Var Skugga"".
Jeg kan se, at den fås på CD flere steder bl.a. hos CDON.DK (til bare 59 kr.)
PQR
|
|
|
fik den i genbrugsbutikken for en 5er - har ledt efter den lige siden første vintage træf - pragtfuld plade __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|