Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 02:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit Setup :-) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kasper26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 11 September 2009 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

hvordan vil du beskrive lyden på dem egentlig.. i forhold til fx. dalis helicon 300? hvis du har hørt den?

Tjek mit setup ud...
Til top Vis kasper26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasper26

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 11 September 2009 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

kasper26 skrev:
hvordan vil du beskrive lyden på dem egentlig.. i forhold til fx. dalis helicon 300? hvis du har hørt den?

Jeg har hørt Helicon 300 MKII et par gange. Desværre var det ikke underlige ordentlige forhold (hørte dem hos HFK), så mit sammenligningsgrundlag er nok ikke specielt godt. Jeg har desuden heller ikke hørt højttalerne med det samme grej spændt for. Men jeg har da gjort mig nogle indtryk alligevel.

Jeg kan rigtig godt lide H300. Den er ikke specielt neutral, men egentlig ret nem at gå til. Den er meget behagelig at lytte til, men den er ikke bamset og fyldig på samme måde som f.eks. Vienna er.
Den går ikke specielt dybt, men har fint med bund, når man tænker på størrelsen. Det er jo som sagt en stander, så har du et meget stort lytterum, så er H400 nok mere relevant. Du har jo haft et sæt Mentor 6 (?), så du kender deres lydfilosofi. Generelt synes jeg at Helicon er mere "blød" i det, end Mentor-serien. Ikke på en dårlig måde, men mindre neutral og mere "behagelig" at lytte til.

Dynaudio C1 er en neutral højttaler. Knapt så tilgivende overfor dårlige indspilninger, men den bliver på intet tidspunkt anmasende eller anstrengende at høre på. Det afhænger selvfølgelig også af hvad man parrer dem med. Jeg tror f.eks. det ville være en dårlig kombination med klasse D spændt for, da det nok vil blive kedeligt og fladt. Omvendt er det så nemmere at fin-tune anlægget, da forstærkerens lydfilosofi nemmere skinner igennem, når højttalerne er så neutrale.

Men der hvor C1 vinder mest, er på hvor alsidige de er. Jeg hører meget forskelligt musik og det var vigtigt for mig at finde et sæt højttalere som kunne spille de fleste genrer. Og her skinner C1 igennem.
Basgengivelsen er helt vanvittig for en højttaler som ikke vejer mere end 10-11 kg og ikke er større. Derfor kan de sagtens bruges i et rum på 30-35 kvm. Jeg havde på et tidspunkt mine med hjem hos mine forældre, hvor de blev stillet op i deres stue, som måler omkring 30 kvm. Der var ingen problemer med at spille rummet op. Desværre er min stue kun 14-15 kvm., så rummet giver desværre ikke ret meget til lyden. Men jeg har i hvert fald bas nok.

Jeg kunne blive ved med at skrive en masse, men så bliver indlægget bare endnu længere og endnu mere forvirrende. Såfremt hvis du er interesseret i at høre mere om dem, så kan du jo sende mig en besked.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

kasper26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2009 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Skal lige høre om der er nogen der kender til Densen B100 Mark 3 er dette en god forstærker og ville den kunne trække mine ht?? gerne hurtig svar da jeg står og måske kan købe sådan en..

Tjek mit setup ud...

kasper26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2009 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

hvis nogen har en brugt forstærker til omkring 3-4kg i god stand osv. så skal i bare råbe højt :-D

Tjek mit setup ud...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes