Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 13:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Fra streaming til surround? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lindegaard
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 23 Oktober 2013
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 26 Marts 2014 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har for nogle år siden købt en Pioneer N-50 netværksafspiller. Jeg står dog i en situation hvor jeg gerne vil udvide mit stereo-setup til et surround. For ikke at have alt for mange enheder vil jeg gerne sælge min N-50 og så købe en surround receiver til at streame Spotify, WiMP HiFi og lignende. Jeg hører dog primært musik, så jeg vil helst ikke have dårligere lyd end det jeg har nu.

For at trække mine (front)højtalere har jeg en Primare i30 som jeg ganske glad for og den skal ikke udskiftes. Men ved at købe en surround receiver som har front left/right pre-out bør jeg (teoretisk set) kunne få lige så god lyd når jeg hører stereo, med en surround receiver som afspiller(så det stadig er Primare der trækker højtalerne), i stedet for min Pioneer N-50.

Mit spørgsmål er så, hvilken Surround receiver kan erstatte min netværksafspiller uden at min lyd i stereo bliver dårligere?
Hvis vi bliver i Pioneer (det kan dog sagtens være et andet mærke), kan jeg så nøjes med en SC-1223, SC-2023 eller skal jeg op i fx SC-LX57?
Videomæssigt har jeg ikke de store krav, og jeg får næppe brug for mere end 5.1 lyd, så det er ren og så skær lydkvaliteten i streaming jeg spørger til.

Hvis I mener jeg ikke kan få lige så god lyd gennem en surround revicer som afspiller (ikke forstærker), som med min N-50, så er det helt fint, og så må jeg jo bide i det sure æble og have flere komponenter stående.

Giver min problemstilling mening?
Til top Vis lindegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lindegaard Besøg lindegaard's Websted

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 Marts 2014 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Absolut
Kan se du bor i Staden, hvorfor så ikke futte ned i f.eks KT radio, der sælger de Pioneer, og så lad det komme til en test dernede, så kan du tage
valget med det samme, og måske få et godt bud?
Tjup tjup afsted med dig

Struktøren
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

lindegaard
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 23 Oktober 2013
Lokalitet: København
Sendt: 26 Marts 2014 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Ja det er da selvfølgelig en løsningsmodel og KT Radio er da bestemt også et sted jeg overvejer at købe i.

Men problemet er, at hvis jeg låner to-tre receivere, så er de næppe så gennemspillede som min N50. Derudover er der det helt praktiske I at få slæbt 3 receivere hjem (jeg har ikke bil).

Så det ville være rart, hvis der var nogen som kunne gennemskue de tekniske termer og dermed har jeg et udgangspunkt. Lige pt aner jeg jo ikke om jeg kan nøjes med noget til 5000kr eller skal op I 15k for en Pioneer - SC-LX87 eller lignende.

Skal jeg give 15k for en receiver, dropper jeg formentlig idéen og finder en anden løsning (aka går på kompromis og køber den billigste receiver med front left/right pre-out, samtidig med at jeg har Pioneer N-50 og selvfølgelig Primare i30)
- Det er primært stereo jeg hører, men 5.1 ville da være rart de par gange i løbet af måneden hvor jeg nørder film.
Til top Vis lindegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lindegaard Besøg lindegaard's Websted

Peter X
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 Marts 2014 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Streameren er jo rent funktionalitet, det er DAC. Preamp og effektforstærker der er afgørende for hvilken lyd kvalitet du får.

I Pioneer N-50 er DAC'en indbygget.

Og så er kvaliteten af de filer der proppes ind i streameren også betydende, men det er samme problem for alle løsninger.

KT Radio er nævnt,  HiFi Forum og Top Sound HiFi er også meget godt med på det nye.

Til top Vis Peter X's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter X

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes