| Forfatter |
|
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 19 Februar 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Jamen jeg tror det er en rigtig god forstærker og så længe alt det dersens automatik ikke volder problemer så skal du da bare læne dig tilbage og nyde musikken og automatikken .
Det er nu ikke så meget automatik for det er bare auto-biasering af udgangs-rørene og et avanceret(?) overvågnings-system. Det er der ikke noget nyt i. Jeg ved kun det som jeg har læst mig til, men det ser da lovende ud. Og flot..det må man sige.
mvh |
|
|
ja der er jo ik andet for..
Ved du noget om hva det "avanceret" overvågningssystem består i??
hva er der af fordele og udlemper at autobias?? andet en det er nemt.. plug and play??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger


Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 19 Februar 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang. ovevågningssystem.
Nu må du ikke blive bange, men jeg tror man bruger det fordi nogle har haft lidt uheldige oplevelser med 6c33. Forklaring: Det jo i lighed med 6as7g og 6336 et serie-regulatorrør(strømforsyning).
Som sådan har man udviklet det med lavest mulig indre modstand for øje(60-80ohm) .Det er virkeligt lavt i rørsammenhæng. For at opnå sådan en egenskab er man nødt til at anbringe elektrode-systemerne meget tæt på hinanden. Afstandene er så små at der er risiko for overslag i røret. Når der spilles meget højt trækker elektroderne en lille smule i hinanden (jævnfør elektrostat højtaleren). Så er det risikoen opstår.
Overvågnings-systemet i din forstærker består af flere ting. En detektor for radiobølger. Hvis der er den mindste gnist-udladning(udsender radio-bølge energi) bliver den opdaget og forstærkeren lukker ned. En overvågning af forstærkerens udstyring finder også sted og lukker ned ved overstyring. For høj eller lav impedans kan den vist også finde ud af. Den er sgu dygtig.
Ang auto-bias det er udmærket, men for dem der hellere vil skrue end lytte musik er det noget skidt.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 19 Februar 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Don Dario; det er en MingDa MC 34 AII, en ydmyg 13 watt´er!
Den er født med 2 x 6N1P Voskod (nu ECC85/E88CC), 2 x 6N23P Voskod (nu E88CC) og 2 x 6N5P (eller S) MC-audio (nu 6AS7G/ECC230/6080)


Et link til 6AS7G´s historie: http://www.atma-sphere.com/papers/6as7.html
Venligst.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 19 Februar 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Don Dario; det er en MingDa MC 34 AII, en ydmyg 13 watt´er!
Den er født med 2 x 6N1P Voskod (nu ECC85/E88CC), 2 x 6N23P Voskod (nu E88CC) og 2 x 6N5P (eller S) MC-audio (nu 6AS7G/ECC230/6080)
Et link til 6AS7G´s historie: http://www.atma-sphere.com/papers/6as7.html
Venligst. |
|
|
Ok.. den ser jo meget godt ud.. den jeg havde var en http://www.ornec.com/Meixing_MingDa_MC368B-90_QQC100302C..
Den gjorde det også meget godt.. men nåede aldrig noget med NOS rør:-(
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger


Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 19 Februar 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er da lækker. Den ser rigtig fræk ud med de VU metre. Eller er de til at stille bias med?
mvh
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 20 Februar 2008 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ganske almindelige VU-metre, -40dB +7dB.
Nok vejer den 18 kilo, men billedet snyder lidt; den er "kun" i midi-format, vel rundt 30 cm bred.
Der er endda plads til en MingDa MC 66AE hovedtelefonforstærker ved siden af, men den bruges i et PC-baseret "sekundær-anlæg" i øjeblikket.
Den er med auto-bias, heldigvis. Jeg ser 10hver10fald ingen trimmere inde i "svinet"?!
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger


Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 20 Februar 2008 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK....18kg....hvor dælen sidder alt det jern??eller bly.SE parallel giver det samme som push pull klasse A, men det er da en push pull...ikke? Det kan godt være det har stået andetsteds, men hvad trækker den. Jeg kunne 10hver10fald godt forestille mig den trak mine HFgulvhorn, men jeg ville nok kigge mere på den end lytte i første omgang  .
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 20 Februar 2008 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Don Dario; det er en MingDa MC 34 AII, en ydmyg 13 watt´er!
Den er født med 2 x 6N1P Voskod (nu ECC85/E88CC), 2 x 6N23P Voskod (nu E88CC) og 2 x 6N5P (eller S) MC-audio (nu 6AS7G/ECC230/6080)

Et link til 6AS7G´s historie: http://www.atma-sphere.com/papers/6as7.html
Venligst.
|
|
|
Og der er ægthedscertifikat og hele svineriet...
Så må den være god. 
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klasse A er det, og 6AS7G giver vist kun de "ratede" 13 watt som P-P!
God? Nah; men den spiller musik, og det er det vigtigste for mig.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 26 Februar 2008 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Klasse A er det, og 6AS7G giver vist kun de "ratede" 13 watt som P-P!
God? Nah; men den spiller musik, og det er det vigtigste for mig. |
|
|
HEj Frede.
De er god nok super de rør der.. men der er noget forskel på dem.. de begge har egenskaber som jeg godt kan lide.. ska have lyttet noget mere på dem med raske øre, førind jeg kan komm med hva der er bedst:-)
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 26 Februar 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Navnet er Frankie-boy, men det er da ikke hammervigtigt!
Man kan desværre ikke få alt i et rør (og så måske alligevel, men hvilket rør ved jeg ikke?), man må bytte lidt ud ind imellem, til man til sidst (forhåbenligt) finder en gylden middelvej. Men det er da også meget sjovt. Har man både pre- og driver, kan man jo lave en cocktail. Hos mig hedder den Mullard ECC85 (1956) og Siemens E88CC (1978-80 (A6)), i øjeblikket kører den dog "kun" med Siemens.
Venligst.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 26 Februar 2008 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Navnet er Frankie-boy, men det er da ikke hammervigtigt!
Man kan desværre ikke få alt i et rør (og så måske alligevel, men hvilket rør ved jeg ikke?), man må bytte lidt ud ind imellem, til man til sidst (forhåbenligt) finder en gylden middelvej. Men det er da også meget sjovt. Har man både pre- og driver, kan man jo lave en cocktail. Hos mig hedder den Mullard ECC85 (1956) og Siemens E88CC (1978-80 (A6)), i øjeblikket kører den dog "kun" med Siemens.
Venligst. |
|
|
Argh nårh ja... franke min ven:-)
tror ikk jeg tør gå så meget ud over de org rør da det er en underlig forstærker jeg har:-)
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
not_batman Forum Bruger


Bruger siden: 09 April 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 10 April 2008 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey - jeg står og planlægger et rørskifte, bruger pt EH EL34 (http://thetubestore.com/ehxel34.html) og har tidligere brugt EH 6CA7-EH, men de lød virkelig dårligt ift de nuværende. jeg har "læst" mig frem til, at et sæt winged c svetlana EL34 åbenbart skulle være the real deal, og jeg kunne som sagt godt tænke mig at prøve noget nyt. men så fik jeg via den her tråd læst mig frem til, at mullard osse skulle være godt  min forespørgsel går derfor på, om der er nogen, der kan sætte ord på, hvordan lyden i disse 2 rør er i forhold til hinanden? jeg hører primært folk/singer-songwriter og så tuuungt og sløvt doom/hardcore og af og til kommer der da en kæk lille elektronisk plade på, så jeg søger noget, der spænder vidt.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 10 April 2008 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tubemania; jeg har et par Mission 752 Freedom: 87-90dB, 70-20.000hz +/- 1,5 dB, ingen fasevinkler over +/- 15 grader. (Beklager den laaange svartid, hvad gik galt?)
Det går forbavsende godt med de 13 watt. Omend de i teorien "kun" kan spille 96-99dB/m, og endda med 5%´s (dejlig) forvrængning. Det er heldigvis kun i teorien. 
Don Dario; der findes også NOS-rør til din forstærker. Jeg troede det heller ikke om min egen, slet ikke da jeg fandt ud af, at 6N5 er et magic-eye, og jeg så igen var på bar bund. 6N5(P eller S) er en russer, og så var det nemt at finde ækvivalenter, nemt.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 11 April 2008 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Tubemania; jeg har et par Mission 752 Freedom: 87-90dB, 70-20.000hz +/- 1,5 dB, ingen fasevinkler over +/- 15 grader. (Beklager den laaange svartid, hvad gik galt?)
Det går forbavsende godt med de 13 watt. Omend de i teorien "kun" kan spille 96-99dB/m, og endda med 5%´s (dejlig) forvrængning. Det er heldigvis kun i teorien. 
Don Dario; der findes også NOS-rør til din forstærker. Jeg troede det heller ikke om min egen, slet ikke da jeg fandt ud af, at 6N5 er et magic-eye, og jeg så igen var på bar bund. 6N5(P eller S) er en russer, og så var det nemt at finde ækvivalenter, nemt. |
|
|
Er ikk helt med på hva du mener?? der findtes da ikk NOS rø til min andet end indgangs rørene??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 11 April 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke effektrør skal du da bruge? Går ud fra at det er til Amplifonen?
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
| Hvilke effektrør skal du da bruge? Går ud fra at det er til Amplifonen? |
|
|
Ja det er til Amplifonen?? mener du at jeg kan få NOS udgangsrør eller driverrør??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 02:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifölge Hifi & Musik´s "test" benytter WT40 sig af 5963 (JAN Philips), 6N1P-EW og 6S33S (russere): http://www.hifi-musik.dk/?page=visanmeldelse&id=90&s ide=10#comments
Kigger vi på Duncan amp´s tube data sheet locator (http://tdsl.duncanamps.com/tubesearch.php), så kan 5963 sammenlignes med ECC82/12AU7/5814 og lignende, omend de IKKE er fuldständigt äkvivalente (men det er så tät på, at jeg godt turde udskifte dem med de oplistede "different rating or performance", OGSÅ ECC802S og sårn!). (Samme typer står også oplistet i Hifi & Musik´s "test".)
Det ypperste fra hr Pyndt: http://www.pyndtshop.dk/product_info.php?manufacturers_id=&a mp;products_id=242 eller et lidt äldre: http://www.pyndtshop.dk/product_info.php?manufacturers_id=&a mp;products_id=278
6N1P (ikke EV, luxus-versionen) havde jeg selv i min MingDa MC34AII, og de er forlängst udskiftet til ECC85 eller sågar E88CC. De träkker endda mindre glödeström end 6N1P´erne!
Igen fra TDSL: http://tdsl.duncanamps.com/show.php?des=ECC85 og http://www.mif.pg.gda.pl/homepages/frank/sheets/113/6/6N1PEV .pdf
Her er Pyndtshop ikke rigtig til nogen hjälp, men der findes NOS-ECC85´ere i omlöb, og til menneskepenge!
6S33S hedder retteligt 6C33C, altså stavet med kyrilliske bogstaver. Denne side viser meget godt, at du ikke rigtig kan udskifte dem med andre, ekselpelvis 6550/KT88; sårn lige umiddelbart, desvärre: http://www.mclink.it/com/audiomatica/tubes/6c33c.htm
Venligst.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Ifölge Hifi & Musik´s "test" benytter WT40 sig af 5963 (JAN Philips), 6N1P-EW og 6S33S (russere): http://www.hifi-musik.dk/?page=visanmeldelse&id=90&s ide=10#comments
Kigger vi på Duncan amp´s tube data sheet locator (http://tdsl.duncanamps.com/tubesearch.php), så kan 5963 sammenlignes med ECC82/12AU7/5814 og lignende, omend de IKKE er fuldständigt äkvivalente (men det er så tät på, at jeg godt turde udskifte dem med de oplistede "different rating or performance", OGSÅ ECC802S og sårn!). (Samme typer står også oplistet i Hifi & Musik´s "test".)
Det ypperste fra hr Pyndt: http://www.pyndtshop.dk/product_info.php?manufacturers_id=&a mp;products_id=242 eller et lidt äldre: http://www.pyndtshop.dk/product_info.php?manufacturers_id=&a mp;products_id=278
6N1P (ikke EV, luxus-versionen) havde jeg selv i min MingDa MC34AII, og de er forlängst udskiftet til ECC85 eller sågar E88CC. De träkker endda mindre glödeström end 6N1P´erne!
Igen fra TDSL: http://tdsl.duncanamps.com/show.php?des=ECC85 og http://www.mif.pg.gda.pl/homepages/frank/sheets/113/6/6N1PEV .pdf
Her er Pyndtshop ikke rigtig til nogen hjälp, men der findes NOS-ECC85´ere i omlöb, og til menneskepenge!
6S33S hedder retteligt 6C33C, altså stavet med kyrilliske bogstaver. Denne side viser meget godt, at du ikke rigtig kan udskifte dem med andre, ekselpelvis 6550/KT88; sårn lige umiddelbart, desvärre: http://www.mclink.it/com/audiomatica/tubes/6c33c.htm
Venligst. |
|
|
Ok... så er vi enige:-) har en del NOS ingangs rør(ecc82) men ikk driver eller udgangsrør .. det er bare de alm russere!
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
not_batman Forum Bruger


Bruger siden: 09 April 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
don, jeg har 2 sæt electro harmonix, som du kan prøve at låne til lidt lytten, hvis du en dag sku' få lyst til at prøve at knytte bekendtskab med det her mærke - der er i al fald markant forskel på dem, hvis du spørger mig.
|
| Til top |
|
| |