| Forfatter |
|
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
not_batman skrev:
don, jeg har 2 sæt electro harmonix, som du kan prøve at låne til lidt lytten, hvis du en dag sku' få lyst til at prøve at knytte bekendtskab med det her mærke - der er i al fald markant forskel på dem, hvis du spørger mig.
|
|
|
Hva for nogle EH er det? pænt af dig:-)
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
not_batman Forum Bruger


Bruger siden: 09 April 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige et bi-spørgsmål (håber det er ok, og at jeg ikke lige butter for meget ind i don darios tråd) - men 12AT7 er vel fysisk set de samme rør som 12AU7, 12AX7 og ECC81 - kan man "frit" skifte rundt imellem dem i en Opera Consonance M100 Plus?
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
not_batman skrev:
lige et bi-spørgsmål (håber det er ok, og at jeg ikke lige butter for meget ind i don darios tråd) - men 12AT7 er vel fysisk set de samme rør som 12AU7, 12AX7 og ECC81 - kan man "frit" skifte rundt imellem dem i en Opera Consonance M100 Plus?
|
|
|
Nej det er ikk de samme... de har den samme fælles nævner 12V men andre data passer ikk overens!
12AU7 = ECC82
12AX7 = ECC83
12AT7 = ECC81..
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
platini Forum Bruger


Bruger siden: 27 Marts 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Don Hvordan gik det med de SED EL34? Jeg er godt nok ovenud tilfreds med mine  Mvh Platini
__________________ cd:northstar extremo dac +northstar 192 cd løb:Effekt+preThorhauge
ht:Thorhauge 2,5
Pladespiller:vpi scoutmaster,pu transfiguration phønix
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
platini skrev:
Hej DonHvordan gik det med de SED EL34?Jeg er godt nok ovenud tilfreds med mine MvhPlatini
|
|
|
Ja tror du at de er landet endnu... gider du linke dem du har købt dem af?? hvor lang tid levering var der hos dig??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ECC81, 82, 83: Jeg har dog en RIAA, født med 3 x ECC83 (1 pre, 2 drivere), den lyder SQ bedre med ECC81. Men generelt skal man ikke bytte om på dem, fy!
Det er også lige meget; for der fåes luxus-versioner af ECC´erne, fra alle mulige forskellige fabrikanter. Der er rigeligt at gå i gang med! 
Udskiftning af pre-rørene er nok det der giver mest, tættest på signalkilden!
|
| Til top |
|
| |
platini Forum Bruger


Bruger siden: 27 Marts 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
platini skrev:
Hej DonHvordan gik det med de SED EL34?Jeg er godt nok ovenud tilfreds med mine MvhPlatini
|
|
|
Ja tror du at de er landet endnu... gider du linke dem du har købt dem af?? hvor lang tid levering var der hos dig??
MVH
Don |
|
|
Ja jeg bestilte hos http://www.dougstubes.com/ men du kan også bestille hos http://www.tube-town.net/ttstore/ så er der ihertfald ikke noget med told. Jeg bestilte ved Doug en tirsdag og havde dem mandag og så mailede han enda tilbage og spurgte til om jeg var tilfreds med dem ,så rigtig god service fra Doug  mvh Platini __________________ cd:northstar extremo dac +northstar 192 cd løb:Effekt+preThorhauge
ht:Thorhauge 2,5
Pladespiller:vpi scoutmaster,pu transfiguration phønix
|
| Til top |
|
| |
not_batman Forum Bruger


Bruger siden: 09 April 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
| Udskiftning af pre-rørene er nok det der giver mest, tættest på signalkilden! |
|
|
hvilke pre-rør er anbefalelsesværdige? ku' godt finde på at udskifte de stock-rør i min Pro-Ject Tube Box II
|
| Til top |
|
| |
jensmarius Udelukket fra forum

Tager en pause!!!
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 302
|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
de ser rigtige gode ud.jeg tror jeg vil bestille et sæt mullard
i øvrigt er det svetlana jeg kører med og ikke sylvania |
|
|
diamondduck. Du må da ha spist eller røget et eller andet.Du skriver at "DE SER RIGTIGE GODE UD". Det er da engang tågesnak du kommer med der.At du ligefrem kan se hvordan et rør lyder,JA, det er jo ikke mindre end imponerende.
MVH.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 13 April 2008 kl. 07:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gå væk, Jens Marius!
|
| Til top |
|
| |
jensmarius Udelukket fra forum

Tager en pause!!!
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 302
|
| Sendt: 13 April 2008 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Gå væk, Jens Marius!  |
|
|
F.CHRISTIANS. Nu ikke så morgengnaven min bette ven. Det kan da godt være du tror på det overnaturlige. Du besidder måske selv nogle evner i den retning, eller er det et anfald af naivitet, fordi du har set noget lignende på Discovery  Håber du forstår ironien, eller er det måske mig der er naiv?
MVH.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 13 April 2008 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har slet ikke TV. Det er sarkasme. Og jeg tror på det jeg har undersögt; se dét er naturligt!
Desuden skrev Diamond-duck kun, at de så gode ud, ikke at de löd godt. Det lader han så komme an på en pröve.
Not_batman (han er også allerede optaget af en anden, nemlig ham selv )

Den bruger jo ECC83/12AX7(A), og her er der SQ rigeligt at välge imellem. Det kommer jo lidt an på hvilken lyd du vil fintrimme dig frem til?!
Totalt seriöst, underordnet prisen (og at du måske bliver taget ved r*ven): Telefunken Berlin (diamond-button) ECC803S, E83CC og ECC83. ECC803S kan väre high-end, ECC83 kunne jeg nöjes med, sagtens.
Tyskerlyd (MEGET åben mellemtone, tör detaljeret bas, men ikke kraftig, helt OK diskant): Siemens E83CC, ECC83. Lorenz longplate, silver-wired.
Engelsk hygge-nygge (rund men alligevel fast bas, ikke när så åben mellemtone): Mullard (Brimar og Colomor) lavet i England (old shield logo, B-kode for Blackburn) ECC83.
Amperex og Philips af den gamle slags er også värd at gå efter. Og RCA-blackplate osv!
Jeg ville gå efter Siemens, men smag og behag.
(Pist: der er nogle Mullard ECC83 til salg på köb/salg/bytte)
|
| Til top |
|
| |