Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 17:31   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: EL 34 rør?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 12 April 2008 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

not_batman skrev:
don, jeg har 2 sæt electro harmonix, som du kan prøve at låne til lidt lytten, hvis du en dag sku' få lyst til at prøve at knytte bekendtskab med det her mærke - der er i al fald markant forskel på dem, hvis du spørger mig.


Hva for nogle EH er det? pænt af dig:-)

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
not_batman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 April 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 55
Sendt: 12 April 2008 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

lige et bi-spørgsmål (håber det er ok, og at jeg ikke lige butter for meget ind i don darios tråd) - men 12AT7 er vel fysisk set de samme rør som 12AU7, 12AX7 og ECC81 - kan man "frit" skifte rundt imellem dem i en Opera Consonance M100 Plus?
Til top Vis not_batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af not_batman
 
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 12 April 2008 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

not_batman skrev:
lige et bi-spørgsmål (håber det er ok, og at jeg ikke lige butter for meget ind i don darios tråd) - men 12AT7 er vel fysisk set de samme rør som 12AU7, 12AX7 og ECC81 - kan man "frit" skifte rundt imellem dem i en Opera Consonance M100 Plus?


Nej det er ikk de samme... de har den samme fælles nævner 12V men andre data passer ikk overens!

12AU7 = ECC82

12AX7 = ECC83

12AT7 = ECC81..


MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
platini
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Marts 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 12 April 2008 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Hej Don

Hvordan gik det med de SED EL34?

Jeg er godt nok ovenud tilfreds med mine


Mvh

Platini


__________________
cd:northstar extremo dac +northstar 192 cd løb:Effekt+preThorhauge
ht:Thorhauge 2,5
Pladespiller:vpi scoutmaster,pu transfiguration phønix
Til top Vis platini's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af platini
 
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 12 April 2008 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

platini skrev:
Hej DonHvordan gik det med de SED EL34?Jeg er godt nok ovenud tilfreds med mineMvhPlatini


Ja tror du at de er landet endnu... gider du linke dem du har købt dem af?? hvor lang tid levering var der hos dig??

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 12 April 2008 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

ECC81, 82, 83: Jeg har dog en RIAA, født med 3 x ECC83 (1 pre, 2 drivere), den lyder SQ bedre med ECC81.  Men generelt skal man ikke bytte om på dem, fy!

Det er også lige meget; for der fåes luxus-versioner af ECC´erne, fra alle mulige forskellige fabrikanter. Der er rigeligt at gå i gang med!

Udskiftning af pre-rørene er nok det der giver mest, tættest på signalkilden!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
platini
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Marts 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 12 April 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:
platini skrev:
Hej DonHvordan gik det med de SED EL34?Jeg er godt nok ovenud tilfreds med mineMvhPlatini


Ja tror du at de er landet endnu... gider du linke dem du har købt dem af?? hvor lang tid levering var der hos dig??

MVH
Don


Ja jeg bestilte hos http://www.dougstubes.com/ men du kan også bestille hos http://www.tube-town.net/ttstore/ så er der ihertfald ikke noget med told.

Jeg bestilte ved Doug en tirsdag og havde dem mandag og så mailede han enda tilbage og spurgte til om jeg var tilfreds med dem ,så rigtig god service fra Doug

mvh
Platini


__________________
cd:northstar extremo dac +northstar 192 cd løb:Effekt+preThorhauge
ht:Thorhauge 2,5
Pladespiller:vpi scoutmaster,pu transfiguration phønix
Til top Vis platini's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af platini
 
not_batman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 April 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 55
Sendt: 12 April 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Udskiftning af pre-rørene er nok det der giver mest, tættest på signalkilden!

hvilke pre-rør er anbefalelsesværdige? ku' godt finde på at udskifte de stock-rør i min Pro-Ject Tube Box II

Til top Vis not_batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af not_batman
 
jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 302
Sendt: 12 April 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

diamondduck skrev:
de ser rigtige gode ud.jeg tror jeg vil bestille et sæt mullard

i øvrigt er det svetlana jeg kører med og ikke sylvania
diamondduck. Du må da ha spist eller røget et eller andet.Du skriver at "DE SER RIGTIGE GODE UD". Det er da engang tågesnak du kommer med der.At du ligefrem kan se hvordan et rør lyder,JA, det er jo ikke mindre end imponerende.

                                MVH.

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 13 April 2008 kl. 07:23 | IP-adresse registreret  

Gå væk, Jens Marius!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 302
Sendt: 13 April 2008 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Gå væk, Jens Marius!
F.CHRISTIANS. Nu ikke så morgengnaven min bette ven. Det kan da godt være du tror på det overnaturlige. Du besidder måske selv nogle evner i den retning, eller er det et anfald af naivitet, fordi du har set noget lignende på DiscoveryLOL Håber du forstår ironien, eller er det måske mig der er naiv?Embarrassed

                                        MVH.

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 13 April 2008 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har slet ikke TV.  Det er sarkasme. Og jeg tror på det jeg har undersögt; se dét er naturligt!

Desuden skrev Diamond-duck kun, at de så gode ud, ikke at de löd godt. Det lader han så komme an på en pröve.

Not_batman (han er også allerede optaget af en anden, nemlig ham selv )

Tubebox: click to enlarge

Den bruger jo ECC83/12AX7(A), og her er der SQ rigeligt at välge imellem. Det kommer jo lidt an på hvilken lyd du vil fintrimme dig frem til?!

Totalt seriöst, underordnet prisen (og at du måske bliver taget ved r*ven): Telefunken Berlin (diamond-button) ECC803S, E83CC og ECC83. ECC803S kan väre high-end, ECC83 kunne jeg nöjes med, sagtens.

Tyskerlyd (MEGET åben mellemtone, tör detaljeret bas, men ikke kraftig, helt OK diskant): Siemens E83CC, ECC83. Lorenz longplate, silver-wired.

Engelsk hygge-nygge (rund men alligevel fast bas, ikke när så åben mellemtone): Mullard (Brimar og Colomor) lavet i England (old shield logo, B-kode for Blackburn) ECC83.

Amperex og Philips af den gamle slags er også värd at gå efter. Og RCA-blackplate osv!

Jeg ville gå efter Siemens, men smag og behag.

(Pist: der er nogle Mullard ECC83 til salg på köb/salg/bytte)  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 14
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes