Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 22:41   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Vil ha’ en projektor!...nu! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1597
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Njahh...til dels. Scart med RGB er klart bedre end uden RGB, men Component har desuden den fordel, at det kan sende signaler progressivt, hvilket
(med den rette dvd-afspiller) giver bedre bevægelser.

Du kan jo prøve at bruge den via scart, men ofte kræver projektorsetup, at man investerer i ret lange kabler, da de færreste har dvd-afspiller og
projektor stående samme sted, og med den pris du evt. skal give for fx et 10-meters scartkabel i god kvalitet kan man købe en ny dvd-afspiller
med HDMI fx.

- er du sikker på, at der er scartindgang på projektoren? Det er slet ikke standard, men findes på nogle
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay
 
prse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 918
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Eeyore og Vanderlay, tak for jeres input!

Jeg fik læst mig klogere på component i artiklen.

 

Ja, ae700 har scart indgang.

Jeg har allerede et langt kvali-scart kabel....fem meter håber jeg er nok, må lige måle op....

Jeg har dog også et 10m langt kvali-s-vhs kabel...

Min DVD-afspiller kan vist sende RGB igennem scart...

Men den har ikke progressive...

 

Mon ae700 kan modtage component(RGB) igennem dens scart indgang???

 

Mvh. Peter

Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted
 
prse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 918
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

interessant vedrørende progressivt/interlaced signal til ae700...:

fra projectorcentral: "...Deinterlacing/scaling. Deinterlacing and scaling is accomplished with proprietary Panasonic video processing electronics. Deinterlacing of standard definition component video is good, and 3:2 pulldown compensation excellent. Picture stability was better when using interlaced input from the DVD player, and thus using the internal deinterlacing system, than it was when feeding progressive scan. A progressive scan signal produced a lot of combing artifacts that the internal deinterlacer neatly eliminated when the signal was switched from progressive back to interlaced. Results may vary based upon the DVD player you use, so try it both ways and go with the set up that looks the best to you...."

Så, hvis ae700 kan modtage component (RGB) igennem scart, og min DVD-afspiller kan outputte component(RGB) igennem scart (jeg skal lige være 100% sikker)...så burde jeg vel være godt kørende...?

Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted
 
prse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 918
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

 

spørger lige om det samme igen...:

hvad er en ok pris for denne brugte ae-700: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=25459

Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted
 
Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 600
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

prse skrev:

 

spørger lige om det samme igen...:

hvad er en ok pris for denne brugte ae-700: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=25459

Røverkøb. Har selv samme projektor og den er super.. Kører HDMI fra Pioneer 868, og det er klasse! Eneste hage er at den larmer en lille bitte smule ved helt stille passager, men det er der kun når kæresten kigger med

Til top Vis Frandsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frandsen
 
prse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 918
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

men der er jo risikoen for at pæren går relativt hurtigt (ingen garanti, og det er ikke til at vide om den har fået lov til at køle ned inden den bliver slukket?)...og så koster en ny pære jo ca. 3000 kr...så er der lige pludselig ikke langt op til en ax1000 fra tyskland...med garanti ....mener selv at den ikke burde koste mere end 4.000...
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes