| Forfatter |
|
WC Fields Forum Bruger


Bruger siden: 06 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit 10 år gamle B&O MX7000 er netop gået, og jeg har fået at vide at reperation vil løbe op i mindst et par tusinder og set i lyset af, at jeg kostede 2000 kr på det sidste år, så vil jeg købe nyt nu.
Jeg har aldrig været tilhænger af fladskærmstv med det analoge signal - jeg synes direkte det er ringe og da jeg er stor fodbold/sport fan er jeg noget kristisk med billedkvalitet og især opdateringshastighed. Jeg hader grov pixellering og ghosting.
Men alle siger til mig at det vil være komplet åndsvagt at købe et nyt CRT-TV igen?
Men bliver kvaliteten bedre med HD-tv? og kan jeg allerede nu få bedre TV gennem en selector-box via min antenneforening?
MIT EGENTLIGE SPØRGSMÅL: Hvis jeg nu alligevel kaster mig ud i at købe fladskærmsttv - hvilket mærke/model kan I så anbefale? Skærmstørrelse max. 32"
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke komplet åndssvagt at købe et nyt CRT TV hvis du ikke mener
at LCD TV kan levere et billede du kan acceptere. Det er i øvrigt ikke
noget du er ene om at mene; LCD TV kan faktuelt (baseret på målelige
ting som sortniveauer, kontrast, osv.) bare ikke levere et billede der
er ligeså godt som på CRT TV, og så kan opløsningen være nok så høj,
uden at det hjælper en pind.
Hvis du kan gå op til 37" (større er bedre), så findes der jo et rigtig
godt plasma TV, som alle på forummet her vist efterhånden kender  Dét vil du sandsynligvis finde acceptabelt til når du ser fodbold.
|
| Til top |
|
| |
WC Fields Forum Bruger


Bruger siden: 06 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forhandleren undskyldte med, at så mange fladskærmstv var koblet på antennesignalet - at han var sikker på, at resultatet ville blive bedre hjemme hos mig selv.
Han hævdede at de allerbedste LCD-TV ville kunne indfri mine forventninger, hvis jeg også købte en nyudviklet Selector boks.?
Jeg så et godt LCD-TV kørende med en HD-optagelse fra Harddisk - det var flot, men TVét skal vel bedømmes ud fra TV-signalet, da det er det der bruges mest?
Jeg kan godt se, at et fladskærmstv er mere elegant, især når det er slukket, men jeg synes endnu ikke at det er godt nok med analog signal.
Eller har jeg måske set på de forkerte TV? - eller er det spørgsmål om kort tid, inden kvaliteten er OK? Skal jeg måske vente til 2009?
Råd søges?
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
WC Fields skrev:
Forhandleren undskyldte med, at så mange
fladskærmstv var koblet på antennesignalet - at han var sikker på, at
resultatet ville blive bedre hjemme hos mig selv. |
|
|
Ja, den er go' med ham, men det passer altså ikke. Der er ingen større
problemer i at få et antennesignal til at se ordentligt ud i en butik.
De kan finde ud af det i Tape Connection, blandt andet, men der er det
sjovt nok kun på deres plasma TV det ser godt ud
Det er ikke et spørgsmål om 'kort tid' før LCD TV lige pludselig ser
fantastiske ud med TV-signaler, eller sågar alle andre signaler. Det er
bestemt ikke kun med analoge antennesignaler der er problemer. Et
godt CRT TV overgår efter manges mening nemt et LCD TV hvis man smider
en DVD på. Også selv hvis man bruger en god HDMI-tilsluttet
DVD-afspiller på sidstnævnte.
|
| Til top |
|
| |
WC Fields Forum Bruger


Bruger siden: 06 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det mon i stedet SED TV, man skal satse på - i denne artikel fra marts 2005, hævdes det at SED TV vil komme til landet i slutningen af 2006.
link: http://www.pcworld.dk/art/6986?page=1
Der er noget, der siger mig, at man måske gør klogest i lige at klappe hesten og se, hvad den nærmeste fremtid byder på!
|
| Til top |
|
| |
WC Fields Forum Bruger


Bruger siden: 06 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger


Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv gået med de samme overvejelser som dig, om man skulle købe nu eller vente. Men med den seneste generation af plasma synes jeg pris og kvalietet begynder at hænge bedre sammen, og er derfor hoppet på "plasmabølgen". Jeg har endnu tilgode at se et LCD som imponerer mig.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
SED kommer vist nok engang næste år. De første modeller der vil blive
tilbudt forbrugerne vil være 55" og vil koste på den slemme side af
60k.
Jeg er selv stadig CRT ejer, efter nogle skuffende uger med LCD som er
en teknologi jeg sandsynligvis aldrig vender tilbage til, og jeg er
også på 'plasma-bølgen', som enkelte herinde måske har opfattet  Det bliver nok til et TH42PV60, som velsagtens giver klart de pæneste tommer per krone på markedet i dag.
|
| Til top |
|
| |
Caraedoc Branchemedlem

Strax Service
Bruger siden: 16 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vist ingen af os der er i ET SEKUND i tvivl om at Naiera er plasma mand. Han er i HVER ENESTE TRÅD under TV og fortæller folk de skal købe plasma.
WC Fields: Eftersom du ser meget fodbold vil jeg råde dig til at købe et plasma. Og en Panasonic TH42PV60 el. 62 er et dejlig TV. Der er bla 2 HDMI stik i tv'et som bliver fremtidens "scartstik".
Og et generation 9 plasma panel sidder der også i TV'et. (generation 9 er ret nyt )
Og Panasonic har en mere end god signalbehandling. __________________ Undskyld stavefejl, jeg skal lige vænne mig til min nye spændetrøje - Radio/TV-fagtekniker.
|
| Til top |
|
| |
McDumbo Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Caraedoc: Vi må da være enige om, at man skal give sin personlige mening til kende ikke?
Når Naiera så anbefaler Panasonic er der vel heller ikke noget forkert i det? Ens mening ændrer sig vel ikke bare fra tråd til tråd?
Alle: Personligt er jeg også brændt varm på Panasonics model. Dette er jeg efter 1,5 år, hvor jeg har set utrolig mange fladskærme (og kun få har levet op til mine forventninger). Herunder Pane'en og Pio'en.
Set af lyset af udviklingen (det går hurtigt!) - så er Pana'en da også med designsmæssigt og prismæssigt. Så min anbefaling vil være også være: Ud og se nogle tv - herunder Pana'en og Pio'en (plasma), men også Toshiba'en, LG og Philips (LCD).
God tur !  __________________ Med venlig hilsen
McDumbo
|
| Til top |
|
| |
CenobiteDK Branchemedlem

Strax Service
Bruger siden: 16 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
WC Fields skrev:
Men bliver kvaliteten bedre med HD-tv? og kan jeg allerede nu få bedre TV gennem en selector-box via min antenneforening? |
|
|
Yeps, kvaliteten bliver bedre, ingen tvivl om det. Det analoge signal tdc sender rundt, er ikke af voldsomt høj kvalitet. Mange (deriblandt mig selv) har et signal der er rimelig støjfyldt, og det er ikke så sjov at se på i længden. (kabel-installationen og fordeler-boksene i ejendommen har selvfølgelig en indflydelse) Med en selector modtager du digitalt, og derved har du ikke problemet med støj. Og ja, det er muligt at få HD også. Eller jeg skal måske sige både og... Tdc har åbenbart nogle software problemer med deres bokse. Jeg er sikker på du kan finde nærmere information om det andetsteds på forummet, jeg har ikke særlig meget viden på lige det punkt.
TDC Selector: http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=P12800143181145880515135&_nfls=false
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
En mulighed kunne også være HD-ready CRT tv? Jeg har selv et LG 26LX1R til soveværelset, som jeg er fint ud tilfreds med men nu ser jeg heller ikke bold eller anden sport. Jeg har siden maj kørt med det normale analoge signal, hvor jeg så i mandags købte mig en Selector. På de fleste kanaler, lidt afhængig af udsendelse, er der en klar forbedring så det kan jeg kun anbefale.
__________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
Caraedoc Branchemedlem

Strax Service
Bruger siden: 16 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
McDumbo skrev:
|
Caraedoc: Vi må da være enige om, at man skal give sin personlige mening til kende ikke?
Når Naiera så anbefaler Panasonic er der vel heller ikke noget forkert i det? Ens mening ændrer sig vel ikke bare fra tråd til tråd?
Alle: Personligt er jeg også brændt varm på Panasonics model. Dette er jeg efter 1,5 år, hvor jeg har set utrolig mange fladskærme (og kun få har levet op til mine forventninger). Herunder Pane'en og Pio'en.
Set af lyset af udviklingen (det går hurtigt!) - så er Pana'en da også med designsmæssigt og prismæssigt. Så min anbefaling vil være også være: Ud og se nogle tv - herunder Pana'en og Pio'en (plasma), men også Toshiba'en, LG og Philips (LCD).
God tur ! 
|
|
|
Hvilke Toshiba'er (modeller) tænker du på? __________________ Undskyld stavefejl, jeg skal lige vænne mig til min nye spændetrøje - Radio/TV-fagtekniker.
|
| Til top |
|
| |
Caraedoc Branchemedlem

Strax Service
Bruger siden: 16 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
McDumbo skrev:
|
Caraedoc: Vi må da være enige om, at man skal give sin personlige mening til kende ikke?
Når Naiera så anbefaler Panasonic er der vel heller ikke noget forkert i det? Ens mening ændrer sig vel ikke bare fra tråd til tråd?
|
|
|
Behøver det at være 60 gange i HVER tråd? Det eneste manden siger omkring LCD er negativt. Han er ikke objektiv. Det drejer som om at oplyse om BÅDE de dårlige og gode ting ved begge teknologier og ikke kun svine den ene til og forgude den anden!
Jeg er FOR begge dele da de på hver sin måde har deres fordele og at valg af teknologi er meget efter hvilket behov den enkelte har... __________________ Undskyld stavefejl, jeg skal lige vænne mig til min nye spændetrøje - Radio/TV-fagtekniker.
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah - som nogen måske har bemærket, er vi flere, der er ved at være trætte af Naiera's ensidige nedrakning af LCD på basis af et no-name apparat han har haft hjemme engang.
Store TV-forretninger (EL-giganten m.fl.) har desværre ofte et dårligt antennesignal (selv om det ville være nemt at undgå) - jeg har konstateret det mange gange - også på CRT. Sælgeren kan derfor godt have ret - men omvendt kan du jo også godt have et ringe signal hjemme.
En mulighed kunne derfor være at låne et godt 32" LCD med hjem/købe med returret - så kan du se det med dit eget antennesignal og afgøre, om det er tilfredsstillende. Hifi-klubben har tidligere haft en sådan service (ihvertfald i nogle butikker), og jeg mener, at der er flere andre med returret. Det er selvfølgeligt lidt besværligt, men på den anden side set kan du vel bedre selv bedømme, hvad du er tilfreds med istedet for at skulle beslutte udfra en masse mere eller mindre farvede indlæg i et forum.
Udfra specifikationerne kunne et Samsung le-32m71b være et bud, men jeg har ikke selv set det - og der er flere andre gode i samme størrelse.
|
| Til top |
|
| |
Caraedoc Branchemedlem

Strax Service
Bruger siden: 16 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
|
Tjah - som nogen måske har bemærket, er vi flere, der er ved at være trætte af Naiera's ensidige nedrakning af LCD på basis af et no-name apparat han har haft hjemme engang.
Store TV-forretninger (EL-giganten m.fl.) har desværre ofte et dårligt antennesignal (selv om det ville være nemt at undgå) - jeg har konstateret det mange gange - også på CRT. Sælgeren kan derfor godt have ret - men omvendt kan du jo også godt have et ringe signal hjemme.
En mulighed kunne derfor være at låne et godt 32" LCD med hjem/købe med returret - så kan du se det med dit eget antennesignal og afgøre, om det er tilfredsstillende. Hifi-klubben har tidligere haft en sådan service (ihvertfald i nogle butikker), og jeg mener, at der er flere andre med returret. Det er selvfølgeligt lidt besværligt, men på den anden side set kan du vel bedre selv bedømme, hvad du er tilfreds med istedet for at skulle beslutte udfra en masse mere eller mindre farvede indlæg i et forum.
Udfra specifikationerne kunne et Samsung le-32m71b være et bud, men jeg har ikke selv set det - og der er flere andre gode i samme størrelse.
|
|
|
Jeg har set nogle stykker! Og det er et fornuftigt tv.
Resten af dit indlæg: Lige i øjet. Der er mange forretninger som har dårligt signal på antenne og på deres scart fordeler bokse, som nok ikke engang smider RGB i scart ud på alle skærme. __________________ Undskyld stavefejl, jeg skal lige vænne mig til min nye spændetrøje - Radio/TV-fagtekniker.
|
| Til top |
|
| |
McDumbo Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
Tjah - som nogen måske har bemærket, er vi flere, der er ved at være trætte af Naiera's ensidige nedrakning af LCD på basis af et no-name apparat han har haft hjemme engang. |
|
|
Det her er et godt eksempel på din selektive hukommelse, eller selektive udvælgelse af de fakta du gider benytte dig af.
Jeg baserer IKKE kun min 'nedrakning' af LCD TV på basis af en no-name
model jeg havde. Det var i øvrigt ikke bare 'hjemme', jeg havde det i
tre uger! Men ud over det TV, som var billigt, så har jeg, for
eksempel, også haft længere tid til at lege med min kammerats ret dyre
Samsung. Det betalte han 15k for, vist nok tidligt i 2006. Er dét lige
pludselig også crap og ubrugeligt at basere noget på? Jeg har også
været i 'nærkontakt' med andre LCD TV, blandt andet et 40" i Samsungs
R7-serie. For ikke at nævne den direkte sammenligning jeg kunne se nede
ved Tape Connection, hvor det altså heller ikke var no-name crap de
havde til at hænge ved siden af PV60'eren.
Jeg er ærligt talt træt af at få at vide, at jeg ingen grund har til at
kritisere LCD. Det burde dælme snart stå klart, at jeg, om nogen, har
grund til at foretrække plasma fremfor LCD.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Caraedoc skrev:
Behøver det at være 60 gange i HVER
tråd? Det eneste manden siger omkring LCD er negativt. Han er ikke
objektiv. Det drejer som om at oplyse om BÅDE de dårlige og gode ting
ved begge teknologier og ikke kun svine den ene til og forgude den
anden! |
|
|
Det er selvfølgelig noget vås at skrive at jeg anbefaler plasma TV 60
gange i hver tråd. Jeg mener at jeg oftest holder mig til at gøre det
én gang, hvilket også burde være rigeligt.
Når folk spørger som de oftest gør herinde, så spørger de om hvad der
er bedst, og så skriver jeg min ærlige holdning til dette. Jeg gider
ærligt talt ikke til at belyse alle de gode og negative sider ved begge
teknologier hver eneste gang nogen stiller spørgsmål som i denne tråd.
Jeg sørger dog oftest også for at sige, hvis andre ikke har gjort det,
at man bør gå ud i butikkerne og kigge på begge teknologier. Dét synes
jeg sgu er et brugbart råd, men folk vil jo stadig gerne høre hvad
andre mener, og så gider jeg ikke begrænse mine indlæg om hvad jeg
mener, bare fordi det ikke passer dig. Det er pinligt at du
efterhånden, i hver eneste tråd jeg deltager i, skal gøre opmærksom på,
at jeg da vist lige er en underlig fætter, fordi jeg er så wild'n crazy
og anbefale plasma TV. Det får trådene til at gå fuldstændig off-topic
og det er vi altså ikke mange der er tjent med.
|
| Til top |
|
| |
WC Fields Forum Bruger


Bruger siden: 06 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle råd, jeg har fået. 
Det er altid rart af få andres input på det, man i øjeblikket går og grubler over.
Jeg vil prøve og se, om der er en forhandler i mit nærområde, som vil give mig lov til at købe med returret eller låne mig et DEMO- eksemplar med hjem. Er jeg stadigvæk ikke tilfreds - vil jeg formodentligt vente et par år med at købe fladskærmstv.
|
| Til top |
|
| |