Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 17:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung Nyt!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 25 September 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Magosa skrev:
Exxtreme skrev:

Magosa skrev:
Har M91 1:1 pixel mapping via HDMI?

Det kan jeg ikke svare dig på... Jeg har skrevet en mail til Samsung med nogle spørgsmål, og dette er et af dem...

Jeg skrev til dem for at få redt ud hvad de reélle forskelle på M71, M73, M91 og F71 er, dog er jeg ret meget inde i Samsungs LCD-TV, men vil gerne vide hvilken retning de vil gå i, og spurgte bl.a. også om hvornår vi kan forvente et lcd-tv med 1080P og LED-backlight...

Spurgte også om en del andre ting, men nu må vi se hvad de vil ud med...

Det glæder jeg mig til at høre om

M73 den model kender jeg ikke. Hvordan er den i forhold til M71, M91 og F71?

Er spændt på at høre hvad de svarer til 1080P og LED-backlight...

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 September 2006 kl. 05:40 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

Magosa skrev:

Det kan jeg ikke svare dig på... Jeg har skrevet en mail til Samsung med nogle spørgsmål, og dette er et af dem...

Jeg skrev til dem for at få redt ud hvad de reélle forskelle på M71, M73, M91 og F71 er, dog er jeg ret meget inde i Samsungs LCD-TV, men vil gerne vide hvilken retning de vil gå i, og spurgte bl.a. også om hvornår vi kan forvente et lcd-tv med 1080P og LED-backlight...

Om ikke vi ser den næste kommende top model med 1080p og LED Backlight? Jeg kan ikke lige se, hvorfor de ikke skulle det.
Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted

Heino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2006
Lokalitet: København
Sendt: 26 September 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Hej

vil du være venlig at give en beskrivelse af forskellen mellem de nævnte modeller m71-m73-m91-f71.

har nemlig lige læst en anmeldelse på engelsk om m91, og dér virkede anmelder ikke alt for begejstret for m91 i forhold til opløsning, han mente ( som alle andre ) at 1080 og LED skulle samsung satse på, og ikke lave det han kalder et ringe opløsnings tv med LED, efter hans mening var f71 et bedre køb.

Personlig ville jeg meget gerne vide om m-71 og m-73, da prisforskel er til at føle på, og da jeg blot elsker en god film med god lyd.

leder efter anmeldelsen, så jeg kan linke

Heino

Til top Vis Heino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Heino

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Sendt: 26 September 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Audi A3 skrev:
Magosa skrev:
Exxtreme skrev:

Magosa skrev:

Det glæder jeg mig til at høre om

M73 den model kender jeg ikke. Hvordan er den i forhold til M71, M91 og F71?

Er spændt på at høre hvad de svarer til 1080P og LED-backlight...

Samsung's UK site har specs på de nye skærme... Deriblandt M73 http://www.samsung.com/uk/products/television/tftlcd/index.a sp

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Sendt: 26 September 2006 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Heino skrev:

Hej

vil du være venlig at give en beskrivelse af forskellen mellem de nævnte modeller m71-m73-m91-f71.

har nemlig lige læst en anmeldelse på engelsk om m91, og dér virkede anmelder ikke alt for begejstret for m91 i forhold til opløsning, han mente ( som alle andre ) at 1080 og LED skulle samsung satse på, og ikke lave det han kalder et ringe opløsnings tv med LED, efter hans mening var f71 et bedre køb.

Personlig ville jeg meget gerne vide om m-71 og m-73, da prisforskel er til at føle på, og da jeg blot elsker en god film med god lyd.

leder efter anmeldelsen, så jeg kan linke

Heino

Forskellene kan du læse i specs. for de nye skærme på Samsung's UK site... Jeg er nu overbevist om at M91 giver et noget bedre billede end F71, det har bedre kontrast, bedre brightness + LED backlight m.m. Husk nu på at opløsning ikke er altafgørende for et godt billede...

Jeg vil meget gerne have et link til den anmeldelse...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Lique
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har fundet en anmeldelse af M91, jeg har ikke læst den endnu:

http://www.samsungexhibition.com/blog/blog.jsp?userid=Jonath an&view=1087346114&seqno=105

Today the IFA opened in Messe-Berlin.  Walking into Samsung's booth in Hall 20 is breathtaking.  As you enter you'll see three pyramids of televisions.  On the left is the P7 Plasma TV line, the leading plasma television line.  In the center is the M7 line of LCD televisions, and on the right is the new Bordeaux line of LCD televisions.  But in the very center of the M7's is a lone television from the M9 line, the LE40M91B, Samsung's leading LCD television.

The LE40M91B is the top model line of LCD televisions that Samsung offers right now,  it's packed with cutting edge enhancements.  Namely, it has a 10,000:1 contrast ratio, the highest available in the industry, 100 Hz technology providing a very smooth image, and an extended color gamut capable of producing far more colors than conventional televisions.

The design of the LE40M91B is very sleek, with a black lacquer finish which breaks the monotony in a world of silver flat panels.  It's sleek and smooth to the touch, and on its pedestal its ergonomic for invites you to swivel it around to your liking.  A small design element I really appreciated was the controls being right there on the side.  They're tucked away, but not completely hidden behind some panel you have to search for and open.  It's very accessible and intuitive.  On the opposite side there is a multi-format flash card reader so you can view pictures from your digital camera right on your television, which is a really nice way to share photos.

Back in the day, my parents had a slide projector, and for special trips they would have their photos developed as slides as well as prints.  When family friends came over we'd take this one picture off the wall in the living room and show slides on the wall using the project.  I can't imagine this is how we used to share photos.  Nowadays all you have to do is put your camera's memory card into the television and you can view hundreds of pictures on that card, with fantastic clarity.  Much better than my living room wall.  Even now, I have to carry a special video cable if I want to hook up my camera to a television to show my pictures.

I also felt the user interface for navigating pictures was really well done, and intuitive.  The only drawback I found was it did not automatically rotate images if you have a rotated image.  But other than that it was a really well done feature.  In addition to flash memory you can also attached a usb flash drive using the USB port underneath the card readers.  And underneath the USB port is a PictBridge port.  PictBridge is something I feel not many people know about.  It gives you the ability to easily connect imaging devices to a printer without the use of a PC.  With PictBridge, you just hook up a USB cable to the PictBridge ports of the camera and the printer, then you can print pictures using the camera (you'll see an option on the camera to print).  The LE40M91B can do this as well, just hook up a printer, and as you're showing pictures to your friends or family, you can print out a hard copy for them, right then and there.

Along the bottom of the television you'll see a silver trim, which is actually an opening for the speakers.  The sound, I must say, is really impressive.  If you're getting this television, you'll most likely want to get a good audio system to take advantage of the surround sound capabilities.  It'd be a shame to have a set this good, and not buy a surround sound system along with it.  However, even if you don't, the LE40M91B really does sound great on its own.  I just thought it was really clever to have a sound board integrated as a decorative trim as well, serving two purposes at once:  decorative and functional.

I prefer LCD's over Plasmas, personally.  The past few days I had the opportunity to talk to some of the product managers from Samsung, and they made a very good argument for both.  Some people prefer LCD, some prefer Plasma.  LCD televisions are a few steps behind Plasma in screen size, because it's more difficult to make LCD televisions than Plasma televisions.  But LCD's are catching up, so you may see even bigger LCD televisions that retain the same crisp, bright pictures I like.

I read a review of this television somewhere, which mentioned its "crystal clear" quality.  I'm sure ten years ago, the new big-tube televisions of the day declared their "crystal clear" quality, as well as new AM radios of the 1930's which also had "crystal clear" quality.  So actually, everything that comes out each year has crystal clear quality, which leads me to think there's no progress.  And it's really hard to write a review about this year's crystal clear televisions.

So if you really want know what's so different about this new television, or any new television, you'd have to understand what's fundamentally different about it, which I'll be more than happy to share in another entry.

For now, I'm gonna rest up for another day at IFA.  Today was the first day so there were suits everywhere, but I'm thinking tomorrow's gonna be a mad house.

Specifications -------------------------------------

- 40” wide LCD TV
- true color expression (eXtended Wide Color Gamut, 146%)
- 10,000:1 high contrast ratio
-  LED BLU (Back Light Unit) 
- best off-angle viewing
- DNIeTM (Digital Natural Image engine)
- 2 HDMI, PC input, swivel stand
- Wise LinkTM (Multi Memory Slot, USB)
- SRS TruSurround XT
- resolution: 1366 x 768

Tjek desuden linket, der er der en video af det...
Til top Vis Lique's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lique

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes