Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 15:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Støj på TV kanaler ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
askov
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har et samsung le-32r72, men jeg oplever der kommer støj på tv signalet i form af streger der ruller hen over billedet på nogle kanaler ??? (er det strømmen der går i antenne kablet ?)

Jeg bruger et Profi-Gold antenne kabel med ferrit kerner i begge ender, men det kabel kommer det støj på, tager jeg så et billigt antenne kabel, så tager det meget af støjen, hvordan hænger det lige sammen ?

Der er ikke noget i vejen med signalet, så det er ved mig problemet er!

Til top Vis askov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af askov
 
askov
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har faktisk lige fundet ud af at tager jeg stikket ud til forstærkeren (NAD T743v2) så forsvinder det, er det så forstærkeren der udsender støj ??

Kan det være noget i forstærkeren der er i stykker ?

Til top Vis askov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af askov
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3136
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

jeg har oplevet det samme.

 

da jeg koblede stereoanlægget til en anden strømgruppe end tv= problem solved.

 

Brok



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Prøv at sætte en antenneforstærker ind før tv'et... Det hjalp hos mig, jeg havde også nogle komponenter der udsendte støj, men efter jeg forstærkede signalet 12dB lige inden tv'et fik jeg et super klart billede...
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
askov
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet med andet stik - det hjalp ikke, det sjove er jo at når jeg bruger et billigt kabel er der ingen ting ???

Kan det være de ferrit kerner på det dyre kabel som opfanger støjen fra forstærkeren ???

det er lige meget om forstærkeren er i standby eller om den er tændt !!!

Til top Vis askov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af askov
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Det skulle man ikke umiddelbart tro, men fint nok at du har fundet løsningen...
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1053
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

askov

Et antennekabel med ferrit kerner kan aldrig gøre noget godt. Signalerne i Dit antennekabel er ligesom svagt nok i forvejen, og samme kerner gør kun ondt værre.

Hvorfor de anvendes ved Computere ? Afstandene er mindre og signalerne noget kraftigere.

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey
 
askov
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Ok så det kan være at kerner opfanger støjen fra forstærkeren ? i tror ikke det er forstærkeren som fejler noget ?
Til top Vis askov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af askov
 
osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1053
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

askov

Mit problem er jeg opfatter Ferritkærner som noget der skal Dæmpe noget uheldigt eller uønsket.

Alle steder hvor man ønsker Antennesignaler igennem da skal disse IKKE være der. Jeg mener før de kom på ledninger til Computerskærme, ja da eksisterede kabler med sådanne Ferrit stykker vel slet ikke. Heller ikke da jeg engang forsøgte se Tv over længere afstand.

Mvh

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes