| Forfatter |
|
askov Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et samsung le-32r72, men jeg oplever der kommer støj på tv signalet i form af streger der ruller hen over billedet på nogle kanaler ??? (er det strømmen der går i antenne kablet ?)
Jeg bruger et Profi-Gold antenne kabel med ferrit kerner i begge ender, men det kabel kommer det støj på, tager jeg så et billigt antenne kabel, så tager det meget af støjen, hvordan hænger det lige sammen ?
Der er ikke noget i vejen med signalet, så det er ved mig problemet er!
|
| Til top |
|
| |
askov Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har faktisk lige fundet ud af at tager jeg stikket ud til forstærkeren (NAD T743v2) så forsvinder det, er det så forstærkeren der udsender støj ??
Kan det være noget i forstærkeren der er i stykker ?
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har oplevet det samme.
da jeg koblede stereoanlægget til en anden strømgruppe end tv= problem solved.
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at sætte en antenneforstærker ind før tv'et... Det hjalp hos mig, jeg havde også nogle komponenter der udsendte støj, men efter jeg forstærkede signalet 12dB lige inden tv'et fik jeg et super klart billede...
|
| Til top |
|
| |
askov Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet med andet stik - det hjalp ikke, det sjove er jo at når jeg bruger et billigt kabel er der ingen ting ???
Kan det være de ferrit kerner på det dyre kabel som opfanger støjen fra forstærkeren ???
det er lige meget om forstærkeren er i standby eller om den er tændt !!!
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skulle man ikke umiddelbart tro, men fint nok at du har fundet løsningen...
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum


Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
askov
Et antennekabel med ferrit kerner kan aldrig gøre noget godt. Signalerne i Dit antennekabel er ligesom svagt nok i forvejen, og samme kerner gør kun ondt værre.
Hvorfor de anvendes ved Computere ? Afstandene er mindre og signalerne noget kraftigere.
|
| Til top |
|
| |
askov Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok så det kan være at kerner opfanger støjen fra forstærkeren ? i tror ikke det er forstærkeren som fejler noget ?
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum


Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
askov
Mit problem er jeg opfatter Ferritkærner som noget der skal Dæmpe noget uheldigt eller uønsket.
Alle steder hvor man ønsker Antennesignaler igennem da skal disse IKKE være der. Jeg mener før de kom på ledninger til Computerskærme, ja da eksisterede kabler med sådanne Ferrit stykker vel slet ikke. Heller ikke da jeg engang forsøgte se Tv over længere afstand.
Mvh
|
| Til top |
|
| |