Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 15:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 1080p fra DVD til 1080i projektor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Sanyo Z3 projektor, der ifølge data er kompatibel med 1080i.

Da jeg var i Hifi-Klubben for at købe ny receiver ville jeg også have en Denon 1730 DVD med, men blev rådet til at vente på 1930 da den kan sende 1080p ud via HDMI. Umiddelbart lød det da meget godt...

Nu er jeg så kommet i tvivl. Har jeg nogen værdi af et output fra DVD på 1080p når min projektor kun er kompatibel med 1080i?

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Din projektors native opløsning er 1280x720, men kan nedscalere 1920x1080 til 1280x720. Derfor vil du sikkert få et bedre billed ved at opscalere DVD til 1280x720 direkte. Ellers skal din DVD afspiller først opscalere til 1920x1080 og derefter skal din projektor nedscalere til 1280x720 og det går ud over kvaliteten. 
Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted
 
Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 487
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Eeyore har ret der er ingen grund til 1080p (med mindre du selvf regner med at skifte proj.)
Men vent stadig til 1930.. .billedet på 1930 er betydeligt bedre end på 1730
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Eeyore skrev:
Din projektors native opløsning er 1280x720, men kan nedscalere 1920x1080 til 1280x720. Derfor vil du sikkert få et bedre billed ved at opscalere DVD til 1280x720 direkte. Ellers skal din DVD afspiller først opscalere til 1920x1080 og derefter skal din projektor nedscalere til 1280x720 og det går ud over kvaliteten. 

Tak, det var da en forklaring jeg kan forstå - det har jeg savnet. Jeg har forsøgt at spotte en forskel mellem de forskellige formater, men det er endnu ikke lykkedes mig. Fremover vil jeg dog køre med 720.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Kaizers skrev:
Eeyore har ret der er ingen grund til 1080p (med mindre du selvf regner med at skifte proj.)
Men vent stadig til 1930.. .billedet på 1930 er betydeligt bedre end på 1730

Det bedre billede må komme fra den indbyggede Faroudja... Jeg overvejede nu alligevel at købe 1930 pga. bedre DivX muligheder, så det vil jeg fortsat arbejde på.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes