Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 21:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: HDTV signal på 42PF9831D (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ridderdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 30 September 2006 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Hej
Jeg har netop erhvervet et Philips 42PF9831D.
Jeg har koblet min PC til fjernsynet via et DVI-D kabel og en DVI-D/HDMI adapter, for at se film m.m fra min installerede Mediaportal.
Den eneste opløsning jeg kan få vist uden dårlig billedkvalitet er 800X600, når jeg forsøger med 1280X720P så kommer der prikker og nogle gange streger i forskellige farver henover billedet. Prikkerne bliver konstant vist samme sted, fjernsynet "mister" forbindelsen og bliver blåt for derefter at vise billedet igen,  jeg kan tildels fjerne prikker og streger ved at justere på farve opsætningen fra PC'en via enten Powerstrip eller NVIDIA forceware 91.46 driveren (har et 6600 kort). Det skal siges jeg på intet tidspunkt har brugt både NVIDIA og Powerstrip samtidigt, men afinstalleret NVIDIA driveren og reinstalleret når jeg skulle bruge Powerstrip 
Jeg mistænker Powerstrip eller NVIDIA ikke helt kan "forstå" fjernsynet og sender de forkerte signaler til det?
Med programmet Moninfo kan jeg se de opløsninger fjernsynet understøtter, og jeg har forsøgt fra Powerstrip at oprette mine egne "custom resolutions", uden held. 
Nedenstående billeder viser mit fjernsyn med 1280X720P opløsning, læg mærke til min sorte "desktop" som går helt grassat.
Jeg skal nævne jeg også har forsøgt med et Geforce 7600GT med samme dårlige resultat, men min Xbox 360 tilsluttet via component kabel viser fint 720P og fjernsynet registrerer det også som 720P, ligesom det registrerer det fra min PC uden dog at billedet er tilfredsstillende.

http://www.gartneren-endeslev.dk/hdtv/IMG_0021.JPG
http://www.gartneren-endeslev.dk/hdtv/IMG_0022.JPG
http://www.gartneren-endeslev.dk/hdtv/IMG_0023.JPG
http://www.gartneren-endeslev.dk/hdtv/IMG_0024.JPG
http://www.gartneren-endeslev.dk/hdtv/IMG_0025.JPG
http://www.gartneren-endeslev.dk/hdtv/IMG_0026.JPG
http://www.gartneren-endeslev.dk/hdtv/IMG_0027.JPG
http://www.gartneren-endeslev.dk/hdtv/IMG_0028.JPG
http://www.gartneren-endeslev.dk/hdtv/IMG_0029.JPG
http://www.gartneren-endeslev.dk/hdtv/IMG_0030.JPG
http://www.gartneren-endeslev.dk/hdtv/IMG_0019.JPG
http://www.gartneren-endeslev.dk/hdtv/IMG_0020.JPG

Nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre? eventuelt en "custom resolution" der passer til fjernsynet med Powerstrip?



__________________
Henrik
Til top Vis ridderdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ridderdk
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes