| Sendt: 30 September 2006 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg har netop erhvervet et Philips 42PF9831D. Jeg har koblet min PC til fjernsynet via et DVI-D kabel og en DVI-D/HDMI adapter, for at se film m.m fra min installerede Mediaportal. Den eneste opløsning jeg kan få vist uden dårlig billedkvalitet er 800X600, når jeg forsøger med 1280X720P så kommer der prikker og nogle gange streger i forskellige farver henover billedet. Prikkerne bliver konstant vist samme sted, fjernsynet "mister" forbindelsen og bliver blåt for derefter at vise billedet igen, jeg kan tildels fjerne prikker og streger ved at justere på farve opsætningen fra PC'en via enten Powerstrip eller NVIDIA forceware 91.46 driveren (har et 6600 kort). Det skal siges jeg på intet tidspunkt har brugt både NVIDIA og Powerstrip samtidigt, men afinstalleret NVIDIA driveren og reinstalleret når jeg skulle bruge Powerstrip Jeg mistænker Powerstrip eller NVIDIA ikke helt kan "forstå" fjernsynet og sender de forkerte signaler til det? Med programmet Moninfo kan jeg se de opløsninger fjernsynet understøtter, og jeg har forsøgt fra Powerstrip at oprette mine egne "custom resolutions", uden held. Nedenstående billeder viser mit fjernsyn med 1280X720P opløsning, læg mærke til min sorte "desktop" som går helt grassat. Jeg skal nævne jeg også har forsøgt med et Geforce 7600GT med samme dårlige resultat, men min Xbox 360 tilsluttet via component kabel viser fint 720P og fjernsynet registrerer det også som 720P, ligesom det registrerer det fra min PC uden dog at billedet er tilfredsstillende.
http://www.gartneren-endeslev.dk/hdtv/IMG_0021.JPG http://www.gartneren-endeslev.dk/hdtv/IMG_0022.JPG http://www.gartneren-endeslev.dk/hdtv/IMG_0023.JPG http://www.gartneren-endeslev.dk/hdtv/IMG_0024.JPG http://www.gartneren-endeslev.dk/hdtv/IMG_0025.JPG http://www.gartneren-endeslev.dk/hdtv/IMG_0026.JPG http://www.gartneren-endeslev.dk/hdtv/IMG_0027.JPG http://www.gartneren-endeslev.dk/hdtv/IMG_0028.JPG http://www.gartneren-endeslev.dk/hdtv/IMG_0029.JPG http://www.gartneren-endeslev.dk/hdtv/IMG_0030.JPG http://www.gartneren-endeslev.dk/hdtv/IMG_0019.JPG http://www.gartneren-endeslev.dk/hdtv/IMG_0020.JPG
Nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre? eventuelt en "custom resolution" der passer til fjernsynet med Powerstrip?
__________________ Henrik
|