Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 17:17   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali 450 eller B&W DM630 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Parion
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 17 December 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Er pludseligt blevet i tvivl om hvad for højttalere jeg skulle have og ville lige høre efter hvad andre syntes inden jeg selv tager ud og lytter til dem.


De ligger i samme pris leje 1500 pr sæt.
Til top Vis Parion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Parion
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3136
Sendt: 17 December 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Hvis valget er mellem de 2, ville jeg uden at blinke gå efter DALI 450.

I mine ører er den lysår bedre end B&W DM630... og DM603 for den sags skyld.

Hygge,

Brok



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
Øvbøv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 136
Sendt: 17 December 2008 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Hej

Helt enig med Brok.....Meget mere af det hele på Dali 450.....

Go´jul


__________________
Har ingen forstand, viden eller noget der minder om det....Men jeg har indrømmet det :-)
Til top Vis Øvbøv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Øvbøv
 
Parion
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 17 December 2008 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

ok  + 2 til dali´erne, men er de ikke underlegen i bassen???

450´en havde da vist 2 x 6,5" og dm630´en havde vist 2 x 8"
Til top Vis Parion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Parion
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3136
Sendt: 17 December 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Basenhedernes størrelse siger dig ikke meget om, hvad du kan forvente. DALI'erne er væsentligt bedre afstemt end B&W'erne. Vil du have flad pumpebas, bør du kigge på nogle CV.

Hygge,

Brok



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
Øvbøv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 136
Sendt: 17 December 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Hejsaaaaa

Ja til, at DM630 kan spille dybt......Men hvis det skal lyde bare nogenlunde kræver det en kraftig forstærker.......Hvor i mod Dali er betydeligt strammere i bassen og kan kontolleres bedre grundet sine mindre enheder, ser jeg jo kun som et plus.....

Men det handler jo ikke kun om den spiller dybt....Selve mellentone området på 450erne er bedre på 630 og derfor er 450 mit valg af de 2.

go´jul


__________________
Har ingen forstand, viden eller noget der minder om det....Men jeg har indrømmet det :-)
Til top Vis Øvbøv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Øvbøv
 
benaol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 72
Sendt: 17 December 2008 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Jeg ville anbefale at du kiggede efter noget andet, monitor audio f.eks ell SA højtaler da de spiller lysår bedre end de mærker du har valgt, men det er bare min mening smag og behag

Til top Vis benaol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af benaol
 
Parion
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 17 December 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Jamen lad mig udtrykke det sådan her, vil gerne have en højttaler som giver det smæk eller kick som jeg syntes cw går men samtidig lyder godt hvilket jeg ikke altid syntes cw gør.

kan godt være det er mig som tager fejl men stram og præcis cw agtig bas og noget vellyd i mellemtone og diskant. Det skal være en højttaler som kan sætte gang i enhver fest så god stram bas  som kan spille højt. Ikke cw det er lige en tand for.... utydeligt.

En som kan anbefale en brugt højttaler efter de krav?

Høre mest techno hvor bassen er et must! men også dance og pop. Kan dog også godt lyde film hvor at jeg bliver overrasket af højttalerne.

Skal lige tilføjes jeg har en asw 2500 til at suplere bassen så hvis jeg ender med et par 450 er det nok en fin start et halv års tid
Til top Vis Parion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Parion
 
chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 17 December 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Dali 450 er klart bedre end DM630 efter min mening!!!


Til top Vis chubbz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chubbz
 
Øvbøv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 136
Sendt: 17 December 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Lyder lidt på som du er ligeglad med lyden og kun tænker på, at forskrække dine gæster

Nå men valget er for mig stadig klart....450eren

Men lyt dog på dem og bestem dig

stadig go´jul


__________________
Har ingen forstand, viden eller noget der minder om det....Men jeg har indrømmet det :-)
Til top Vis Øvbøv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Øvbøv
 
benaol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 72
Sendt: 17 December 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Hvis de godt må koste mere end 1500 for et sæt, og med dine krav ville jeg gå efter Klipsh en højtaler med virkelig smæk og dybde men samtidig har en lyd som CV kun kan drømme om.

Til top Vis benaol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af benaol
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 18 December 2008 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Køb dig et sæt Dali 18 mkII ligesom jeg. Den spiller bedre end Dali 850 (450erens storebror) og fås også noget kun
billigere! (1000-1500kr mod 850erens 2000-2500kr)

Har lyttet til alle tre 450, 850 og 18, og jeg kunne aldrig rigtig komme overens med 450/850erens dominerende diskant,
men så lyttede jeg til 18erne og var solgt.

Den kan sagtens sparke gang i en fest, uden at blive skinger i diskanten ligesom 850/450eren

God jagt
Mvh
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9424
Sendt: 18 December 2008 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Du kan også kigge efter en gammel JBL med 10-12" bas. F. eks. JBL L100. De er temmeligt gamle, men jeg tror lyden er mere henad det du søger ift. Dali 450 og B&W630
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
trutta
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 18 December 2008 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun tilslutte mig rskriver, jeg er lige gået fra dali 450, til 18mk2. kan kun anbefale 18mk2, og den slår også klart b&w i bassen.

__________________
Mvh Trutta
Til top Vis trutta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af trutta
 
Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 18 December 2008 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

18mk2 er en rock højttaler til bas og ballade - den er ikke nær så fin i det som 450. Diskanten på 450 kræver ordentligt grej. Vi testede den på min Nad M3 da en af gutterne havde købt et par til sommerhuset - Vi var helt enige...450 kan sgu spille musik.

 

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 18 December 2008 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:

18mk2 er en rock højttaler til bas og ballade - den er ikke nær så fin i det som 450. Diskanten på
450 kræver ordentligt grej. Vi testede den på min Nad M3 da en af gutterne havde købt et par til sommerhuset - Vi var helt
enige...450 kan sgu spille musik.


 



Er uenig. Har prøvet at koble masser af godt grej foran da jeg havde 850erne, og selv med rørgrej var diskanten for
skinger! Men det er og bliver vel en smagssag


Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 599
Sendt: 18 December 2008 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Hvis du skulle ende med Dali 18mkII (ikke mkI, den er ikke lige så god), så husk at det er en effektsluger af rang. Spiller du lavt, er der normalt ikke noget problem, men hvis du vil larme, kan den suge næsten enhver forstærker tom. Normale integrerede forstærkere til overkommelig pris er helt utilstrækkelige her. Jeg kender ikke noget billigere end effekttrinnet NAD 218, som typisk koster omkring 3500 brugt, som kan levere noget i retning af den mængde strøm, som disse højttalere kræver. De går både meget dybt i bassen og udgør en temmelig vanskelig belastning for forstærkeren.

Ingen tvivl om at 450 er meget lettere at drive, men den er heller ikke så god som 18mkII.



__________________
venlig hilsen Klogesen.
Til top Vis klogesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klogesen
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 18 December 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Lige nu har jeg mine 18ere koblet til en Roksan Kandy ka-1, og den håndterer dem fint og kan sagtens spille op, selvom der
lige mangler det sidste kontrol og dybde i basserne (den er på 2x120w@8ohm, 2x170w@4ohm med en 500w trafo). en
forstærker med 1kw+ trafo er ikke at foragte med et sæt Dali 18. Så ja som klogesen siger; Dali 18eren spiller bedre, men
den koster så også ekstra i den anden ende da man skal ud og finde sig et fornuftigt effekttrin.


Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 798
Sendt: 18 December 2008 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Dali 450 - helt klart!  Har også haft Dali 103, Dali Grand Coupé, Mission Freedom F5

Har nu selv et sæt 450 hvor jeg har sat helt andre delefiltre i. Delefilteret jeg har brugt er udviklet af Dansk Audio Teknik til HF275 og kan findes på LCaudios hjemmeside: http://www.lcaudio.dk/index.php?page=26

Med det filter og valg af korrekt dæmpemodstand er jeg kommet af med tendensen til spidshed i diskanten. Bassen er - efter skift til en kæmpe foliespole - helt fantastik dyb og stram. Det bedste er dog den sammenhæng der er mellem diskant, bas/mellemtone og dybbas. Dali har vidst hvad de gjorde da de valgte enheder til 450'eren.

Jeg skal aldrig have andre højttalere - nok også fordi konen kan lide 450'ernes udseende!

Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas
 
Parion
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 18 December 2008 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene, hvis det muligt køber jeg sq bare både Dali 18 mk II og Dali 450 og sælger det par som jeg mindt kan lide. Har nemlig fundet begge sæt tæt på mig så hvis de Dali 18 mk II ikke er solgt snupper jeg dem 
Til top Vis Parion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Parion
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes