| Forfatter |
|
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lidt. Er overbevist om at du vælger 18erne, men skriv endelig tilbage når du har bestemt dig engang
|
| Til top |
|
| |
trutta Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad har du som skal trække dem?
__________________ Mvh Trutta
|
| Til top |
|
| |
Parion Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver
Haha du kan tro jeg vender tilbage og jeg glæder mig sygeligt til at få dem hjem 
Fandt ud af de ikke er solgt de mkIIer så har fået aftaler med begge sælgere 
trutta
Har en NAD 216 thx regner med den klare opgaven selvom jeg har læst det er en højttaler som kan bringe de fleste forstærkere i knæ 
|
| Til top |
|
| |
trutta Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
216èren burde godt kunne klare 18mk2, jeg har selv en sony es amp på 2x60w, som er ret strømstærk, den kan godt klare opgaven. Jeg vil mene at du har mindst lige så meget power i 216. Men held og lykke med det, glæder mig også til en tilbagemelding.
__________________ Mvh Trutta
|
| Til top |
|
| |
Parion Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 21 December 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg vendt hjem igen. Det var sq lige godt den travleste weekend jeg længe har haft med dobbelt bytur, handel og julegaver! Men har så også anlæg nu jeg kan stille og rolig kan bygge op efter mit eget præg  Fredag var jeg ude og høre de dali 450 jeg syntes ikke de var mig der manglede noget og de skreg i diskanten som der var flere som havde sagt og mellemtonen når de blev presset lidt, var ellers tæt på at købe dem men droppede det igen da de nok er lidt for søde til mig Kan også godt være det var den kenwood forstærker de spillede på brød mig bare ikke helt om lyden. Lørdag formiddag havde jeg sovet over og blev ringet op da sælgeren til en NAD c272 stod uden for døren for at levere den som aftalt så stod nu også med sådan en fætter. Så nu må jeg se om det bliver en 216´er eller en c272 som får lov at blive stående  Senere lørdag eftermiddag fik jeg så kigget på et par dali 18 mkII og jeg var i tvivl men fik da faktisk en rigtig god snak med sælgeren og det endte med jeg fik brugt ALT for meget tid og kom hjem med et par dali 18 på en dødsvægt på 36 kg! Fik dem for 1100 er det for meget? For det ikke skal være løgn var de en meget hifi og musik interesseret familie hele den ene væg i stuen var fyldt med specielt konstueret højttalere, forstærkere og andet i den stil. Det rum hvor dali´erne stod i var fyldt med forstærkere og fik da også set et andet rum som var booket totalt op med højttaler. Der var dælenme mange! Så mens vi stod der og snakkede kom vi til at snakke om musik i biler så det udviklede sig til at jeg også kom hjem med en lille heftig 10" sub og et par 6x9 til bilen  Så gik turen videre op efter en NAD c320 som igen endte i en længere snak og blev budt på kage og kaffe så det var hyggeligt. Parret havde noget Dun-audio højttalere og en sub magen til min (asw 2500) og hold da kæft de højttalere spilede uhyggelig godt!!! Jeg var dybt imponeret, har aldrig hørt noget som lød så godt. Musik som jeg ikke hørte normalt lød pludseligt kanont godt, jeg var TOTALT solgt! Det kan ikke beskrives med ord..det skal opleves!  Sælgeren åbnede en gammel kommode eller skænk hvor der stød noget som da uden tvivl ikke var billigt at anskaffe. Jeg spurte til hvad sådan noget kram der kostede og det ville han ikke sige med et stort smil på læben. En times tid og en masse snak senere fik jeg dog lokket det ud af ham, 39.000 pr stk højttaler og 60.000 for effektblokken resten kan jeg ikke huske. Det var noget Densen og Denon tror jeg. Kl blev 22.45 da jeg kørte hjem i en bil som nærmest var skam-sænket pga alt det udstyr. Jeg glædede mig som et lille barn til juleaften til at få prøvet det hele af så da jeg kom hjem kunne jeg selvfølgelig ikke vente og fik koblet delene sammen og det lykkedes da også efter noget besvær. Nu tænkte jeg så at jeg bare lige skulle høre det spille stille og roligt men kunne sq ikke holde mine pølse fingre fra volumen knappen så kl 01.30 fik anlægget sq godt med knald, tror jeg mine naboer var en smule trætte af mig, fik dog underligt nok ikke nogen klager  Indtil videre er jeg godt tilfreds med mit bette anlæg. Dali´erne spiller klart bedre end mine gamle eltax og selvom jeg bruger comp som lydkilde er der en klar forbedring! Skal dog have fat i en anden sub tror jeg da den ikke helt spiller højt nok til mig.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 21 December 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dit nye anlæg
1100 er en rigtig fin pris. Gav selv 1000 for mine med skrammer på noget af det grå maling. Tvivler på man kan finde bedre
lyd til 1000kr   .
Kan du huske hvilke Dynaudio det var?
Du kan evt overveje at købe en squeezebox og bruge .flac format. Så taber du ikke noget på lydkvaliteten sammenlignet
med købe CDer  . Bruger selv en Squeezebox Classic v3 og er godt tilfreds. Sidder dog og drømmer om et winamp
plugin så jeg bare kan vælge numrene der, men har ikke kunnet finde et.
|
| Til top |
|
| |
Parion Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal du have syntes dog også de spillet godt de dali, mit bedste køb hvad højttalere angår indtil videre. Jeg prøvede at smide noget "no stress" på og noget "enya" og detaljer som jeg slet ikke havde lagt mærke til før var pludseligt tydelige og klare. Men de spiller ikke nok bund så en ny sub var måske en mulighed. Ang de Dynaudio nej desværre men var bare overbevidst om at de spillede p***e godt! En squeezebox? hvad er det? Hørte en af sælgerne fra weekenden snakke om det .flac format der, tror bare ikke man kan få mit techno i det format  Men techno er selvfølgelig heller ikke det mest detaljerede musik der findes.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
squeezebox tager musikken fra din PC trådløst eller via netkabel og spiller over anlægges (lille display og fj. betj.), du får også netradio på denne måde.
Flac er blot et format du selv vælger når du gemmer musikken på PC'en. Flac har den fordel at den gør filerne mindre uden at forringe kvaliteten som med MP3.
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger


Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øh, ikke nok bund? Dali 18 mkII går rigtig dybt, så det lyder lidt mærkeligt. Er alle højttalerledninger forbundet med korrekt fase, altså plus til plus og minus til minus? Det kan jo glippe med bi-wiring, hvis du da benytter denne mulighed..
Det kan jo også være placeringen, som gør dem for slanke. Hvis du har dem til at spille på den lange led i stuen, kan de måske blive for lette i bassen, men ellers lyder det underligt med ikke nok bas.
Det er ikke sådan at der er skiftet basenheder i dem til noget uoriginalt, vel? Skru evt en bas ud og spørg hos hifiklubben om typebetegnelsen på magneten er rigtig.
Jeg mener at filteret sidder langt nede på indersiden af bagpladen, så du kan jo skrue en af de nederste basser ud og så lige pille dæmpningsmaterialet ud, som vistnok dækker filteret. Så kan du tjekke om alle komponenter i filteret ser ud til at være i orden. I værste fald kan man risikere: 1. spoler, som er smeltet og rullet ud og nu hænger i krøllet spoletråd 2. Jernkerner, som er faldet ud af de spoler, de skal sidde i, fordi varmen har smeltet den lim, der holder dem fast 3. kondensatorer, som er eksploderet og ligner en masse papirstykker spredt uden om en revnet metalskal 4. modstande, som har været så varme at de enten har loddet sig selv af eller har branket printpladen. Bortset fra at dine filtre vistnok er hard-wirede, altså med komponenterne loddet direkte til hinanden, ikke på printplade.
Da Dali 18 er en kompliceret belastning, kan specielt en utilstrækkelig forstærker volde alvorlig skade, hvis den presses til at forvrænge meget. Naturligvis kan de heller ikke tåle en PA-forstærker på 5000 watt for fuld damp, men normalt er det mangel på strøm, som giver problemerne. Og jeg mener altså heller ikke at en NAD 216 er tilstrækkelig. Måske hvis du bruger 2 stk til bi-amping, men det er bedre med en NAD 218, også fordi sådan en spiller langt bedre.
Held og lykke med det hele.
Hvis de ellers er i orden, er prisen meget fin.
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
klogesen skrev:
Øh, ikke nok bund? Dali 18 mkII går rigtig dybt, så det lyder lidt mærkeligt. Er alle højttalerledninger
forbundet med korrekt fase, altså plus til plus og minus til minus? Det kan jo glippe med bi-wiring, hvis du da benytter denne
mulighed..
Det kan jo også være placeringen, som gør dem for slanke. Hvis du har dem til at spille på den lange led i stuen, kan de
måske blive for lette i bassen, men ellers lyder det underligt med ikke nok bas.
Det er ikke sådan at der er skiftet basenheder i dem til noget uoriginalt, vel? Skru evt en bas ud og spørg hos hifiklubben
om typebetegnelsen på magneten er rigtig.
Jeg mener at filteret sidder langt nede på indersiden af bagpladen, så du kan jo skrue en af de nederste basser ud og så
lige pille dæmpningsmaterialet ud, som vistnok dækker filteret. Så kan du tjekke om alle komponenter i filteret ser ud til at
være i orden. I værste fald kan man risikere: 1. spoler, som er smeltet og rullet ud og nu hænger i krøllet spoletråd 2.
Jernkerner, som er faldet ud af de spoler, de skal sidde i, fordi varmen har smeltet den lim, der holder dem fast 3.
kondensatorer, som er eksploderet og ligner en masse papirstykker spredt uden om en revnet metalskal 4. modstande, som
har været så varme at de enten har loddet sig selv af eller har branket printpladen. Bortset fra at dine filtre vistnok er hard-
wirede, altså med komponenterne loddet direkte til hinanden, ikke på printplade.
Da Dali 18 er en kompliceret belastning, kan specielt en utilstrækkelig forstærker volde alvorlig skade, hvis den presses
til at forvrænge meget. Naturligvis kan de heller ikke tåle en PA-forstærker på 5000 watt for fuld damp, men normalt er det
mangel på strøm, som giver problemerne. Og jeg mener altså heller ikke at en NAD 216 er tilstrækkelig. Måske hvis du
bruger 2 stk til bi-amping, men det er bedre med en NAD 218, også fordi sådan en spiller langt bedre.
Held og lykke med det hele.
Hvis de ellers er i orden, er prisen meget fin.
|
|
|
Ja jeg synes nu også det lyder meget mærkeligt at du ikke synes der er nok bund. Men på den anden side, hvis du er techno
freak kan man vel aldrig få nok bund  . Men eksperiementer lidt med deres placering. Stil dem fx tættere på væggen
for at få mere udbytte ud af basreflex porten. Tjek i øvrigt bagpå hvor "skumdutten" sidder. Den skal side i det øverste af de
to huller, det nederste er basreflex, det øverste er ikke  .
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Parion Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 23 December 2008 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe kan også være jeg ikke har formuleret mig rigtigt. Dali 18 giver en god bas men mangler volume og slagskraft!!!!! Har jo spændt den c272 foran har ikke prøvet med den 216´er endnu. Men syntes bassen virker stram men kunne som sagt godt bruge noget VOLDSOMMERE!    hehe ja er nok både techno og bass freak! De står sikkert rigtig dårlig nu jeg har bare smidt dem op bagved min kontor stol har sq ikke plads til at alle de højttalere og forstærkere så jeg må finde en løsning. De skumdutter sidder ganske rigtigt kun i den øverste port som du siger  Jeg tror lige jeg vil prøve forsigtigt at skrue den ene bas ud og kigge på det delefilter når jeg får tid her mellem jul og nytår.
|
| Til top |
|
| |
hasselstream Forum Bruger


Bruger siden: 13 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 02 Februar 2010 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bliver forhåbenligt ejer af et sæt 450 på fredag.
Dalgas - Er du stadig bruger herinde? tænkte på lidt hjælp til det filter du linker til.
|
| Til top |
|
| |