Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 10 April 2007 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vintage Spotting er henvisninger til fedt vintage grej andet steds end på KSB Det er IKKE et sted hvor man annoncerer salg af sit eget grej !!! men en tråd hvor man kan henvise til ting man har set andre steder til glæde for alle - Alle kan så også kommentere det der bliver henvist til jeg lægger ud med et par 4 vejrs Sansui med 7 enheder fra deres "gyldne højtaler periode" http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=49262889jeg tror det er et sæt sp 5000  dem ville jeg da gerne have stående  og så koster de kun 1000 kr. Billede er et andet sted fra - der er selvfølgelig udskåret trægitterværk foran (som nogle herinde kalder vitrineskab)
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 10 April 2007 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak til r-l-b for dette forslag til en tråd. Der er meget fint vintage-udstyr til salg derude, som man ikke selv har brug for, men som andre måske lige står og mangler. Apropos Sansui højttalere, så startede min vintage deroute for godt 3 år siden med at jeg købte et par Sansui sp-2500 højttalere. Efter at det gamle stof er fjernet og trægitteret er slebet og olieret er de blevet kanon flotte. Men kan de spille? Deres ry er jo ikke det bedste. I en periode var jeg rigtig glade for dem, men jeg har aldrig rigtig fået dem 'spillet ind' i mit nye(ere) musikrum og har nu en idé om (som mange andre på nettet) at de bare skal have nye 'lytter' i delefiltrene, så spiller de som nye - men er det nu godt nok? Men de er bare så vintage! Peter
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 10 April 2007 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et sæt nyere Sansui højtalere og jeg vil mene at gitteret er det eneste der rykker - kassen er for tynd og den store bas har en magnet på størrelse med en bob-spil-ring (SP-Z6)  så er der mere stil over dine SP 2500  med trærammer så smukke at man skulle trå du havde scoret to radiatorskjul fra en partricavilla på strandvejen - og de ser jo også noget bedre ud under facaden end mine  men måske de lyder bedre som "herre værrelse højtalere" altså i et mindre rum stoppet med reoler fra gulv til loft fyldt med bogskatte, bruerre piber og hæslig etnografika i form af skrumpehoveder, elefantfodsskamler og tigerskind - (SP 2500 skulle efter sigende være noget af det bedste de har bygget)
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 11 April 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
... men måske de lyder bedre som "herre værrelse højtalere" altså i et mindre rum stoppet med reoler fra gulv til loft fyldt med bogskatte, bruerre piber og hæslig etnografika i form af skrumpehoveder, elefantfodsskamler og tigerskind - (SP 2500 skulle efter sigende være noget af det bedste de har bygget)
|
|
|
Byggekvaliteten af sp-2500erne fejler aldeles ikke noget. De er massive. Måske har du ret i at de passer til et mindre herreværelse; da de i begyndelsen stod under et bord i hele famliens kontor imponerede de mig mest. Ærgerligt at jeg nu må 'nøjes' med et 45 kvadratmeter hifi-rum og ikke et mindre reolbeklædt herreværelse. Jeg har dog både en vintage tropehjelm (kork), en lille figur af en ægyptisk farao og et koskind (jf. skrumpehoveder og tigerskind) her. Vi får prøve sp-2500erne af ved den store vintage shoot out - engang! Peter __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2007 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg så en klassisk pladebørste på qxl - grin I bare I der ikke kender Discwasher børsten men den er faktisk uhyre effektiv og så ser det massive træhåndtag rigtig godt ud ved siden af vintage grej med træsvøb - bemærk den lille grimme røde ting der ligger inde i håndtaget - det er en børste til at rense den store børste for støv - det vrker!
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 12 April 2007 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
De var da vidst ingen der grinte af Dishwasher børsten.
Jeg køber en når jeg falder over den igen - super pladebørste
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2007 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Jeg køber en når jeg falder over den igen - super pladebørste |
|
|
Det med at grine er til de der ikke kender den Den starter vist på en 50er på qxl - jeg tror jeg gav 37 for den sidste jeg købte men har også været oppe på 250 på en - men så var det med hele molevitten, udstilligns akvarium etc. jeg så lige på din nye anlægs - og selv om det ikke er så vintage vil jeg lige rose dig for at have bragt et billede af en af de mest kinky farvesammensætninger jeg har set på hifi4all
Den lyslilla plade med grøn label og så 10x5 i klar mørk lakrød - det rykke __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
Sendt: 12 April 2007 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 12 April 2007 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
jkjaers skrev:
Jeg køber en når jeg falder over den igen - super pladebørste |
|
|
Det med at grine er til de der ikke kender den Den starter vist på en 50er på qxl - jeg tror jeg gav 37 for den sidste jeg købte men har også været oppe på 250 på en - men så var det med hele molevitten, udstilligns akvarium etc.jeg så lige på din nye anlægs - og selv om det ikke er så vintage vil jeg lige rose dig for at have bragt et billede af en af de mest kinky farvesammensætninger jeg har set på hifi4all
Den lyslilla plade med grøn label og så 10x5 i klar mørk lakrød - det rykke  |
|
|
Ja, den er Top-GAY (intet i vejen med det i øvrigt)
Havde på et tidspunkt nogle fridage hvor jeg sad og hørte en ny plade hver dag som så kunne gættes - for at hjælpe tog jeg billedet af den lilla (purple) plade - for at hjælpe med at gætte at det var Stone Temple Pilots - Purple-pladen jeg havde på.
Kom helt til at holde af billedet da det er ret spraglet i forhold til de fleste andre sorte kasser herinde.
Det var OT. __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 12 April 2007 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nøj! Den her tråd er sgu da bare for farlig at have liggende og flyde ! Pyh, det bliver dyrt  En vintage shoot out ? Det kunne da være rigtig sjovt ! Jeg har selv lige investeret i et sæt JBL 4410 og de er sååå lækre. Det er lyd for voksne mænd  /Mirland
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 12 April 2007 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Blå Fisk skrev:
Nej den børste må man sørme ikke grine af. Sådan en har jeg. Det er seriøst HIFI grej for den kræsne kender!   |
|
|
Det er en meget almindelig pladebørste. Med tiden bliver æsken sikkert mere værd en børsten
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 April 2007 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Den Blå Fisk skrev:
Nej den børste må man sørme ikke grine af. Sådan en har jeg. Det er seriøst HIFI grej for den kræsne kender!   |
|
|
Det er en meget almindelig pladebørste. Med tiden bliver æsken sikkert mere værd en børsten
|
|
|
Ja, jeg ved godt, den er almindelig. Og æsken har jeg selvfølgelig ikke!
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2007 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Den Blå Fisk skrev:
|
|
Det er en meget almindelig pladebørste. Med tiden bliver æsken sikkert mere værd en børsten |
|
|
Det kan være den er almindelig - men den er en af de bedste børste jeg nogensinde har prøvet og firmaet findes ikke mere - så den vil som luven blive slidt af discwasherbørsterne rundt om hos verdens sande hifi entusiaster blivere mere og mere sjældent - jeg kan kun sige buy buy buy medens tid er - man kan aldrig have nok nødforsyninger   __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 12 April 2007 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Jeg har et sæt nyere Sansui højtalere og jeg vil mene at gitteret er det eneste der rykker - kassen er for tynd og den store bas har en magnet på størrelse med en bob-spil-ring (SP-Z6)

så er der mere stil over dine SP 2500

med trærammer så smukke at man skulle trå du havde scoret to radiatorskjul fra en partricavilla på strandvejen - og de ser jo også noget bedre ud under facaden end mine

men måske de lyder bedre som "herre værrelse højtalere" altså i et mindre rum stoppet med reoler fra gulv til loft fyldt med bogskatte, bruerre piber og hæslig etnografika i form af skrumpehoveder, elefantfodsskamler og tigerskind - (SP 2500 skulle efter sigende være noget af det bedste de har bygget)
|
|
|
Ikke et øje tørt. Der er ingen som nævner hvordan de gamle højttaleres spredning og perspektiv er/var. Det er nemlig ikke særlig fedt at placerer enheder spedt ad den lodrette akse....og højre/venstre er iøvrigt aldrig spejlet! Jeg er da godt klar over ....sådan er det bare....
Min far havde et sæt Pioneer fra starten af 70erne med træværk, PA/læreds ophæng og det hele. En dag jeg var alene hjemme (lille Peter på 9 ni år) knaldede jeg op for anlægget. Til min skræk flyttede membranen sig og jeg blev skide bange. Troede jeg havde ødelagt højttalerne. Der er først langt senere jeg opdagede det er sådan de flytter luft!
En sjældent gang imellem er der noget af det gamle til salg...men der også gået rigtig meget sport i Vintage hifi....faktisk er priserne på alt det gamle l**t røget i vejret. Idag forlanger man raske væk 1500 kr. for en forstærker med skyggen af metalfront og træsider. Det var sjovere at lede efter det da der ikke for formuliseret begrebet "Vintage hifi".
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 April 2007 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
De blev forhandlet i en hifi-forretning i Vejle (eller var det Herning?) for nogle år siden. Måske har de stadig nogle på lager.
Ellers må der være en del, der har købt sådan en tingest i det midtjyske. Måske er der nogen, der vil af med den!
|
Til top |
|
|
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 12 April 2007 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Nogen der ved HVOR man finder sådan en Discwasher fætter ?
/Mirland
|
|
|
Gå ind på eBay.com og skriv: discwasher i søgefeltet. Der er et hav af dem, både nye og brugte. Men incl. fragt ryger prisen da hurtigt op på hvad man kan få en Decca 2+2 børste for herhjemme.

Er Discwasher børsten bedre? __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2007 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 12 April 2007 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg har selv en Decca 2+2 og kunne også godt tænke mig noget bedre. Den side med de korte hår er ok, men den side af børsten med de lange hår til "normalt" støvede plader kan jeg slet ikke bruge til noget.
Det kan være at man skulle prøve sådan en Discwasher-skobørste ting. Jeg går ud fra at man skal holde sig fra at bruge den rensevæske som følger med sådan en? __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 12 April 2007 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Blå Fisk skrev:
De blev forhandlet i en hifi-forretning i Vejle (eller var det Herning?) for nogle år siden. Måske har de stadig nogle på lager.
Ellers må der være en del, der har købt sådan en tingest i det midtjyske. Måske er der nogen, der vil af med den!
|
|
|
Jeg kan ikke udtale mig om en mulig forhandling af Discwasher'en i Vejle, men i "gamle dage" - i 70'erne forhandledes Discwasheren i Hi-Fi Centret i Herning, hvor jeg selv bor. Vi købte lifligt af dem - og jeg har 3 stykker fra dengang, med den originale æske mv., som jeg stadig bruger. (nej.Jeg beholder dem). Jeg husker, at de kunne fåes med tilhørende væske "D2" - "D3" - "D4" -
Jeg har været igennem flere modeller af diverse pladebørster og føler. at netop denne Discwasher var/er den bedste for mig. Den ligger helt rigtigt i hånden, så arbejdet er nemt - den fjerner stort set det hele (efter hvad jeg kan se), når man lige har lært sin teknik. - samtidig ser den helt rigtig ud i vintagesammenhæng - lækkert træ. Fed børste!!
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|