Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 22:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Spotting (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 234
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Michael GJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 26 Juni 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har læst lidt blandet om dem, men jeg håber da, at komme til at høre dem engang...så må vi se om jeg fortryder jeg ikke scorede dem selv.
Til top Vis Michael GJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Michael GJ

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 Juni 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

der er en fyr der sælger lidt vintage grej i kbs
bla andet en pioneer pladespiller med en tangentialarme der vist er nogetmere bevendt end både revox og B&os der er denne
http://www.thevintageknob.org/PIONEER/PLL800/PLL800.html

annoncen er er udenm billeder
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=49027

det er en en ejers - han sælger også
ens 2 x 100 wat sansui receiver, bose 901 hter og en båpndoptager
alt til 500 pr del fra Århusområdet - det er da ikke så tosset

der var også en Snsui AU555aer til kun 550 kr. i går jeg ved ikke om den er rget men det er et dejligt køb hvis man har et par letdrevne horn og ikke lige står med penge til en 20K rørbamsefætter

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 Juni 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

der var også en Snsui AU555aer til kun 550 kr. i går jeg ved ikke om den er rget men det er et dejligt køb hvis man har et par letdrevne horn og ikke lige står med penge til en 20K rørbamsefætter

Ja, Sansui 555A var lidt af et fund. Men det er denne også:

Det er en Sansui 661 receiver fra de gode år (70erne)

Der er en på qxl.dk  (her), og det skulle ikke undre mig om den går for de sølle 200 kr., der er startprisen.

661eren (som de andre i XX1 serien) er vist lidt af en sleeper, ikke en af de 'fine' Sansui receivere, men et overraskende godt apparat; jeg har en 331 i soveværelset og den lyder sgu godt, og en slidt 661 et sted i bunkerne, som da den var sluttet til lød som en rigtig Sansui; kraftfuld og lidt skræmmende!

Peter

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2007 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

nice - sælger er den samme "vi" købte højtaleromskifter jamo bokse af - fin fyr - jeg har bare for meget vintage grej - må snart begynde at muge ud  

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
nice - sælger er den samme "vi" købte højtaleromskifter jamo bokse af - fin fyr - jeg har bare for meget vintage grej - må snart begynde at muge ud  

Det er samlerens lod, en stand på det lokale loppemarked er en oplagt mulighed

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Hej piger

Som bekendt for rigtig mange 1000vis af mennesker, har jeg lige skiftet mine Rega R7 højttalere, og Rega Exon3 effektblokke ud, med henholdsvis Dali Grand Coupé og Pioneer M22 klasse A effekt. Sidstnævnte har ca. 30 år på bagen, men spiller bare pungen ud af gylpen mine damer og herrer

Her er et billede af min M22

Image Hosted by ImageShack.us

Sådan en gammel børge som M22, er simpelthen den sejeste poweramp som undertegnet har prøvet. Den spiller lige nøjagtig med den autoritet, som zpintsenklasse (ved godt det er stavet forkert, men det er med vilje) udstyr kan!

I burde opleve det mine damer og herrrer

Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2007 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Er det ikke en bette højtaler til sådan en stor og dejlig forstærker eller er det en match made in heaven ?

Du må undskylde mig hvis jeg lige har fornærmet dine "dali grand coupé"  - jeg taler helt uden at kende dem og tilmed med den eneste reference til højtalere som er at de minimum skal veje 40 kg og helts over 100 kg før det bliver sjovt ;-) (referencen er mig selv - det kan næppe blive objektivt :€))

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 01 Juli 2007 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Er det ikke en bette højtaler til sådan en stor og dejlig forstærker eller er det en match made in heaven ?

Du må undskylde mig hvis jeg lige har fornærmet dine "dali grand coupé"  - jeg taler helt uden at kende dem og tilmed med den eneste reference til højtalere som er at de minimum skal veje 40 kg og helts over 100 kg før det bliver sjovt ;-) (referencen er mig selv - det kan næppe blive objektivt :€))

Som det er med højttalere, som det ligeså er med alt andet grej, så kommer det jo an på hvad man sætter pris på, når vi snakker lydgengivelse, og hvad ens egen erfarings/sammenligningsgrundlag er. Har man et kæmpe rum, og bare skal have sige noget tonsebas, så er det klart at en lille tovejs børge som Coupé ikke rækker. Men har man et rum i 15-30 kvm klassen, og sætter homogenitet, spilleglæde (hvad end så det er??) og fylde højt, så kan en Coupé (og en strømstærk forstærker af høj kvalitet) være svaret på dine hedeste hifi drømme

Jeg elsker selv bas, og er måske lidt af en "basoman" , og sjovt nok har jeg aldrig hørt så fed basgengivelse, som med Coupé og M22. Bevares, mine gamle Divaer, eller sågar mine gamle Audiovector 5, kunne selvfølgelig levere mere output i bassen. Men når vi snakker SAMMNHÆNG/HOMOGENITET og præcistion, finesse, og så fremdeles, så lever Coupé/M22 i en verden for sig

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2007 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Det lyder herligt - tillykke med "ny"erhvervelsen

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Hej piger

Som bekendt for rigtig mange 1000vis af mennesker, har jeg lige skiftet mine Rega R7 højttalere, og Rega Exon3 effektblokke ud, med henholdsvis Dali Grand Coupé og Pioneer M22 klasse A effekt. Sidstnævnte har ca. 30 år på bagen, men spiller bare pungen ud af gylpen mine damer og herrer

Sådan en gammel børge som M22, er simpelthen den sejeste poweramp som undertegnet har prøvet. Den spiller lige nøjagtig med den autoritet, som zpintsenklasse (ved godt det er stavet forkert, men det er med vilje) udstyr kan!

Nice!
Men jeg ville lige snuppe mig en slapper nu.
Hvis man kan lade et par Divaer gå for et par rega R7, så er det nok fordi luften må og skal sitre af nyt hifi hele tiden.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:
...

Der er en på qxl.dk  (her), og det skulle ikke undre mig om den går for de sølle 200 kr., der er startprisen.

661eren (som de andre i XX1 serien) er vist lidt af en sleeper, ikke en af de 'fine' Sansui receivere, men et overraskende godt apparat; jeg har en 331 i soveværelset og den lyder sgu godt, og en slidt 661 et sted i bunkerne, som da den var sluttet til lød som en rigtig Sansui; kraftfuld og lidt skræmmende!

Peter

Jeg har altså ikke aktier i den fine receiver, men kan alligevel ikke lade være med tilkendegive min undren over at så fint et apparat ikke ser ud til at kunne sælges for 200 kr. Måske skyldes det at jeg gav 250 kr for et ramponeret eksemplar eller fordi jeg sidder med et stille håb om at vintage grej ville koste lidt mere i Danmark (jeg må snart til at sælge ud!)

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Mon ikke den bliver snuppet lige før lukketid?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 01 Juli 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
rockforlife skrev:

Hej piger

Nice!
Men jeg ville lige snuppe mig en slapper nu.
Hvis man kan lade et par Divaer gå for et par rega R7, så er det nok fordi luften må og skal sitre af nyt hifi hele tiden.

Skulle der bu være noget galt med "nyt hifi hele tiden"

Og hvordan dælen skal man ellers skabe sig nogen holdning til hifi, hvis man ikke prøver lidt hifi i tidens løb?

Problemet med mig og Diva var nok, at jeg ikke havde en forstærker som kunne få den til at synge. Som du selv flere gange har været inde på, så stiller en Diva sig ikke tilfreds med hvad som helst. Da jeg havde Diva, kendte jeg desværre ikke til min nuværende M22 amp.

Men jeg tror ikke det gør så meget, for jeg TROR at jeg ville foretrække Coupéen frem for Divaen

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Den her må da være vintage.

http://hifigalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=4867

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:
pqrannes skrev:
...

Peter

Jeg har altså ikke aktier i den fine receiver, men kan alligevel ikke lade være med tilkendegive min undren over at så fint et apparat ikke ser ud til at kunne sælges for 200 kr. Måske skyldes det at jeg gav 250 kr for et ramponeret eksemplar eller fordi jeg sidder med et stille håb om at vintage grej ville koste lidt mere i Danmark (jeg må snart til at sælge ud!)

Helt ærlig så svarer det til at sælge en Corolla fra 70'erne som veteranbil. Hvis hifi udstyr skal ses som samlerobjekter på lige fod med med alle andre samlerobjekter så vil den overvejende part være gamle apparater af ringe værdi.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Det er lidt mærkeligt med vintage - selv i budget enden af skalaen kan der dukke nogle modeller op som pludseligt bliver atraktive - i en "entry level" serie af receivere kan 20, 30, 50 og 60 wats mdellerne lyde middelmådigt mens 40 watts udgaven lyde pragtfuldt og bliver et samlerobjekt

Det samme gælder AU555a som lyder bedre and 101,202,666 og 777 - og som kan købes for en slik

til bjørn - vi tale ikke om high end super mind blowing wuaw vintage - men altså om det vintage der kan fåes til billige penge.

Et par voigt piper af den primitive slags fra sjøjdlærereforeningens hjemmside med et par fuldtoner fx coral flat 6 eller 8, en brugt au555a og en brugt thorens - tja så med byggematerialer og pick up så er du under 3000 men har fået lyd der kan fylde en stue på levende og opløftende måde og hvor du skal ud og bruge tæt ved 20 000 kr for at overgå det  og set i det lys kan man jo godt prise det billige vintage selvom det dybest set er lidt Corolla agtigt

kunne du i øvrigt skaffe mig en corolla eller en crown fra 60erne ville jeg ikke afvise at den kunne være sjov at køre rundt -  i bare man ikke skulle have den chrash tested

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Det er lidt mærkeligt med vintage - selv i budget enden af skalaen kan der dukke nogle modeller op som pludseligt bliver atraktive - i en "entry level" serie af receivere kan 20, 30, 50 og 60 wats mdellerne lyde middelmådigt mens 40 watts udgaven lyde pragtfuldt og bliver et samlerobjekt

Det samme gælder AU555a som lyder bedre and 101,202,666 og 777 - og som kan købes for en slik

til bjørn - vi tale ikke om high end super mind blowing wuaw vintage - men altså om det vintage der kan fåes til billige penge.

Så der jo ingen grund tol at kalde prisen kr.200,- for sølle, den er ganske enkelt ikke mere værd. Den er ikke specielt køn, velbygget eller på anden måde bevaringsværdig

Et par voigt piper af den primitive slags fra sjøjdlærereforeningens hjemmside med et par fuldtoner fx coral flat 6 eller 8, en brugt au555a og en brugt thorens - tja så med byggematerialer og pick up så er du under 3000 men har fået lyd der kan fylde en stue på levende og opløftende måde og hvor du skal ud og bruge tæt ved 20 000 kr for at overgå det  og set i det lys kan man jo godt prise det billige vintage selvom det dybest set er lidt Corolla agtigt

kunne du i øvrigt skaffe mig en corolla eller en crown fra 60erne ville jeg ikke afvise at den kunne være sjov at køre rundt -  i bare man ikke skulle have den chrash tested

Jeg ved hvor der står en gammel Corolla 1200 (lys blå) men den har stået de sidste 20 år (eller mere) 

Hvis du lader være med at køre ind i noget så går del vel fint, det er jo ikke anderledes end med en 2CV

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2007 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Nu skal vi passe på ikke at gå off topic men mens vi er ved farlige japaner - datsun som det hed engang hade en model 100 el 120 a - som decideret spiddede og maste folk meget effektivt - den turde jeg ikke at køre i - en 2 cv derimod ville jeg ikke sige nej til - den er dejlig navnlig når vejret er godt og man kan rulle taget tilbage

Du kan have ret i at ovennævnte reciever ikke er køn - lige den model har jeg ikke hørt - men jeg vil sku hellere have den ubeset til 200 end en dab radio

i øvrigt så tjek lige den her ud

http://www.bilhistorie.dk/Billeder/Toyota/Corolla1.JPG

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

LENCO - hvis der er nogen der kunne tænke sig at prøve krafter med en Lenco så jeg at der er en til slag i KBS for 250 kr - det er vist en god startpris for en motor og pladetalerken - så er det bare en god plint og en god arm - go for it

søg på Lence i emneoverskrifter så dukker der masser inspiration op

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der kender en Unamco pladespiller der lige er kommet på lauritz i original emballage sammenmed en sonab receiver http://tinyurl.com/2drrfm // link rettet

<< Forrige Side af 234 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes