| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fiddoo skrev:
Er det bare mig, eller er den her meget højt oppe i pris ?
http://www.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=528465184&Listi ngType=0&ListingSort=1&PageNr=1&Catg=27333&A rticleType=0&LanguageNr=12&ArticleCondition=-1
|
|
|
det er en fra norge der byder! næst efter olie er tandberg det der betyder mest for dem  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Fedt billede!
|
|
|
det var nok klogt at sætte sx 1980 nederst - er det 63 kg den vejer? __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 01 Februar 2008 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den vejer "kun" ca. 35kg. (78 lbs). Den tungeste må være Sansui G-33000 på ca. 100 lbs. (45kg.).
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 01 Februar 2008 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fiddoo skrev:
Er det bare mig, eller er den her meget h�jt oppe i pris ?
http://www.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=528465184&Listi ngType=0&ListingSort=1&PageNr=1&Catg=27333&A rticleType=0&LanguageNr=12&ArticleCondition=-1
|
|
|
Nej da, nogle gange er prisen helt oppe på 6500 Nkr   MVH Roky
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 01 Februar 2008 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Fiddoo skrev:
Er det bare mig, eller er den her meget h�jt oppe i pris ?
|
|
|
Nej da, nogle gange er prisen helt oppe på 6500 Nkr 
MVH Roky
|
|
|
Nåh ja, skidt. De Nordmænd har også penge nok  __________________ Mvh. Frank K.
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 488
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette burde være af interesse for en spolefreak 75 bånd. sælger har generelt nogle ret funky ting.
http://www.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=528499018
__________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
747DK skrev:
Dette burde være af interesse for en spolefreak 75 bånd. sælger har generelt nogle ret funky ting.
http://www.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=528499018 |
|
|
Giver mig helt lyst til at invistere i en spolebåndoptager  Har faktisk aldrig ejet en  Så måske....... Prøv at klikke på hans andre auktioner. Han har godt nok mange sjove ting  __________________ Mvh. Frank K.
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 488
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jep har lige købt en funky rød 70er lampe af ham :-)
Hvor hulen opdriver han disse ting ?
__________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
747DK skrev:
jep har lige købt en funky rød 70er lampe af ham :-)
Hvor hulen opdriver han disse ting ? |
|
|
Vil tro han opkøber dødsboer. Folk har det med at gemme de mest utrolige ting. Har selv nogle meget gamle (omkring 1930-40) apotekerpilleglas stående, som stammer fra en gammel dames gemmer. __________________ Mvh. Frank K.
|
| Til top |
|
| |
bjarnebomstærk Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 September 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej i tråden,
Rart med en tråd hvor det ikke gør noget, at apparaterne er fyldt med knapper og lidt lir .
Jeg har selv en del vintage udstyr, og har selv lige købt en Pioneer SA-9500 forstærker fra 1976 i en stand, som var den ny ab fabrik.
Den er egenligt købt udelukkende for, at anvende kabinettet som nyt kabinet til min forforstærker, da jeg efterhånden er ved, at være dødtræt af, at se på alt det stilede og anonyme grej.
Men inden jeg skamferer den indvendig, skal den lige tunes for at høre, hvorledes sådan en svend lyder. Er der i den forbindelse nogen der måske skulle vide, hvor man kan fremskaffe en service-manual til sådan en maskine, jeg har lavet en søge annonce her på siden, men det er måske smartere at spørge direkte i sådan en "hardcore" vintage tråd som denne.
Lidt billeder af 9500'eren følger

Det er lidt fedt, når nogen passer så godt på deres ting.
Hilsen Bomstærk
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot!
Servicemanualen finder du her (pdf). Hvis du bliver spurgt om Username og Password er det heholdsvis AKPioneer og AK2007.
Altsammen takket være AudioKarma.
Pioneer Scan Database.
Jeg synes nu det er en skam hvis du vælger at "skamfere" den...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjarnebomstærk skrev:
|
Hej i tråden,
Rart med en tråd hvor det ikke gør noget, at apparaterne er fyldt med knapper og lidt lir .
Jeg har selv en del vintage udstyr, og har selv lige købt en Pioneer SA-9500 forstærker fra 1976 i en stand, som var den ny ab fabrik.
Den er egenligt købt udelukkende for, at anvende kabinettet som nyt kabinet til min forforstærker, da jeg efterhånden er ved, at være dødtræt af, at se på alt det stilede og anonyme grej.
Men inden jeg skamferer den indvendig, skal den lige tunes for at høre, hvorledes sådan en svend lyder. Er der i den forbindelse nogen der måske skulle vide, hvor man kan fremskaffe en service-manual til sådan en maskine, jeg har lavet en søge annonce her på siden, men det er måske smartere at spørge direkte i sådan en "hardcore" vintage tråd som denne.

Hilsen Bomstærk
|
|
|
Det er jo Pioneers guldperiode, det ville næsten være synd at skilde det sådan ad, men dte er jo dit valg;) Mener at Zakken (bruger på siden) har en der ligner, bare emd VU meter på, den skulle efter sigende lyde skide godt. Hvad har du betalt for dyret? __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjarnebomstærk skrev:
|
Hej i tråden,
Hilsen Bomstærk
|
|
|
Det kan siges kort.
DET GØR DU FANDME BARE IKKE.
Du kommer op at hænge i min flagstang i bollerne, og bliver firet ned i små hidsige ryk.
Det vil godt nok være synd at skamfere sådan en fin forstærker. hvad du end putter indeni, vil jo alligevel aldrig blive en Pioneer. Der må da findes andre DIY kabinetter rundt omkring.
Den ser iøvrigt vildt godt ud. Hvad skal sådan en svend koste i jyske dollars?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
| Det er jo Pioneers guldperiode |
|
|
Sølvperiode.  I know what you mean.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zakken skrev:
|
Det kan siges kort.
DET G�R DU FANDME BARE IKKE.
Du kommer op at h�nge i min flagstang i bollerne, og bliver firet ned i sm� hidsige ryk.
Det vil godt nok v�re synd at skamfere s�dan en fin forst�rker. hvad du end putter indeni, vil jo alligevel aldrig blive en Pioneer. Der m� da findes andre DIY kabinetter rundt omkring.
Den ser i�vrigt vildt godt ud. Hvad skal s�dan en svend koste i jyske dollars?
|
|
|
pas på Zakken - manden har kun skrevet 19 indlæg og har allerede fået en advarsel
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Zakken skrev:
|
Det kan siges kort.
Du kommer op at h�nge i min flagstang i bollerne, og bliver firet ned i sm� hidsige ryk.
Det vil godt nok v�re synd at skamfere s�dan en fin forst�rker. hvad du end putter indeni, vil jo alligevel aldrig blive en Pioneer. Der m� da findes andre DIY kabinetter rundt omkring.
|
|
|
pas på Zakken - manden har kun skrevet 19 indlæg og har allerede fået en advarsel
|
|
|
Ja, det var da egentligt imponerende.
Mit forhold til de Pioneer forstærkere er efterhånden bare blevet lidt af en besættelse. 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zakken skrev:
r-l-b skrev:
Zakken skrev:
|
Det kan siges kort.
|
|
|
|
|
|
Ja, det var da egentligt imponerende.
Mit forhold til de Pioneer forstærkere er efterhånden bare blevet lidt af en besættelse. 
|
|
|
Jeg fik advarslen for at true en anden bruger med, at hænge vedkommende op i en flagstag (i bollerne), dette skulle foregå i korte hårde ryk, altså i snoren 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
bjarnebomstærk skrev:
|
Hej i tråden,

Hilsen Bomstærk
|
|
|
Det er jo Pioneers guldperiode, det ville næsten være synd at skilde det sådan ad, men dte er jo dit valg;) Mener at Zakken (bruger på siden) har en der ligner, bare emd VU meter på, den skulle efter sigende lyde skide godt. Hvad har du betalt for dyret?
|
|
|
Den var lidt dyr, men jeg syntes standen er fantastisk, så derfor skulle det bare være den.
Regningen lød på 600 Euro inkl. alt, og den er fundet på Eday.de.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser da også ud til at der er en pre out så du kan bruge den som forforstærker uden at skulle ommøblere den selv kører jeg med en integreret luxman l 58A hvor jeg kun bruger pre delen 
Jeg har slet ikke trang til at putte ny skodelektronik ind i den og ødelægge lden
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |