Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 23:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Spotting (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 234
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Zakken skrev:

Det kan siges kort.

DET GØR DU FANDME BARE IKKE.

Du kommer op at hænge i min flagstang i bollerne, og bliver firet ned i små hidsige ryk.

Det vil godt nok være synd at skamfere sådan en fin forstærker. hvad du end putter indeni, vil jo alligevel aldrig blive en Pioneer. Der må da findes andre DIY kabinetter rundt omkring.

Den ser iøvrigt vildt godt ud. Hvad skal sådan en svend koste i jyske dollars?

Regn med mig, når der skal rykkes i flaglinen!

Et par russere (?) løb med sådan en Pioneer forstærker for næsen af mig på spejdernes ugentlig loppemarked for et par år siden. Den stod under et bord, hvor der ikke plejer at stå noget. Såret er ikke lægt endnu!

Skulle vil ikke lige finde en eller anden defekt forstærker som den mand kan skille ad?

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Lad os nu alligevel være fredelige folk, kan jo være at manden kommer til fornuft.

Hvem ville også splitte sådan en fin en.

(indsæt billede af stor lækker volumenknap her)

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

bjarnebomstærk skrev:
Er der i den forbindelse nogen der måske skulle vide, hvor man kan fremskaffe en service-manual til sådan en maskine

krenzler skrev:
Servicemanualen finder du her (pdf). Hvis du bliver spurgt om Username og Password er det heholdsvis AKPioneer og AK2007.

Altsammen takket være AudioKarma.

Pioneer Scan Database.

Jamen selv tak og skulle det være en anden gang da!

Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

bjarnebomstærk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 September 2007
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
bjarnebomstærk skrev:
Er der i den forbindelse nogen der måske skulle vide, hvor man kan fremskaffe en service-manual til sådan en maskine

krenzler skrev:
Servicemanualen finder du her (pdf). Hvis du bliver spurgt om Username og Password er det heholdsvis AKPioneer og AK2007.

Altsammen takket være AudioKarma.

Pioneer Scan Database.

Jamen selv tak og skulle det være en anden gang da!

Hej Krenzler,

Jeg er netop kommet hjem og har fået manualen downloaded, og den er alletiders, tusind tak for hjælpen .

Hilsen bomstærk 

Til top Vis bjarnebomstærk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjarnebomstærk

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Det var da så lidt!

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

bjarnebomstærk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Februar 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Zakken skrev:

Lad os nu alligevel være fredelige folk, kan jo være at manden kommer til fornuft.

Hvem ville også splitte sådan en fin en.

(indsæt billede af stor lækker volumenknap her)

Nu har jeg bestemt ikke tænkt mig, at "splitte" den ad, det kunne jeg aldrig drømme om, blot fjerne indmaden (på en ordentlig måde, så den kan reetableres fuldstændig).

Når det er gjort, vil ingen på det udvendige kunne se, at der sidder en anden forforstærker indvendigt, og alle knapper og omskiftere m.m er på deres oprindelige pladser, jeg skal bare bruge en volume kontrol.

Hilsen bomstærk

Til top Vis bjarnebomstærk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjarnebomstærk

bjarnebomstærk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Februar 2008 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Det var da så lidt!

Mvh.

Du behøver ikke at få røde kinder, jeg tog det ikke så hårdt .

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Hvis vi nu laver en underskrift indsamling, kan vi så ikke tale dig fra at skilde den ad. Det er jo skammeligt. Jeg tislutter mig Zakken, du ryger i flagstangen gør du!

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2008 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Det sku vel aldrig være noget der kunne interessere folket, det er sku billigt nok;)

Nu vi snakker om Pioneer

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=53668474

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

bjarnebomstærk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Februar 2008 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:

Hvis vi nu laver en underskrift indsamling, kan vi så ikke tale dig fra at skilde den ad. Det er jo skammeligt. Jeg tislutter mig Zakken, du ryger i flagstangen gør du!

Et er planen om at gøre noget, noget andet er, om man i det hele taget får det gjort. Det er slet ikke sikkert jeg nænner det, når jeg nu får den justeret og hørt/lyttet til den.

Noget andet er, når man nu er lidt til S/M , så er der sku ikke noget bedre end en tur i flagstangen .

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er skrækkeligt at tænke på, at dens indmad måske skal ofres. Et er udseendet, som er lækkert, men helt ærligt, så er den en historisk Pioneer - og det er den kún, hvis den er holdt original indvendig også. Der er givet 600 Euro for den - og en evt gensalgsværdi ligger på next - to - nothing efter et indgreb af den kaliber - uanset hvad der måtte blive proppet i den.  Modifikationer gælder kun respektfuld fornyelse af trætte kondensatorer - og reparation med behørig skelen til den originale konstruktion hele vejen igennem.

Jeg tror, at det er det forkerte forum, som du har lækket dine planer i - her prøver vi at værdsætte de gode gamle lækkerier for det, som de er - gammelt guld!

Det kan jo godt være mærkeligt at læse dette - især når jeg - møjsommeligt prøver at finde originale reservedele over hele verden for at holde mine Marantz'er i top-original stand. helt ned til mindste skrue.

Som pqr skriver-  vi må da kunne finde et apparat, som kunne være "stand- in" for denne smukke Pioneer?

Det er selvfølgelig din forstærker og du har selvfølgelig retten til at gøre med den hvad du vil - men dine planer virker nærmest som helligbrøde. Sig lige til en motorenthusiast, at du pønser på at bygge en anden motor, male om og sætte andre sæder i en ellers fuldoriginal 12-cylindret Jaguar E-type fra 1966 - det hænger sgutte rigtigt sammen.

Venligst

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2008 kl. 06:47 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:

Det sku vel aldrig være noget der kunne interessere folket, det er sku billigt nok;)

Nu vi snakker om Pioneer

Det var igrunden billigt nok. Der er bare så dælens langt til Holbæk.

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2008 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Zakken skrev:
LouBP skrev:

Nu vi snakker om Pioneer

Det var igrunden billigt nok. Der er bare så dælens langt til Holbæk.

Ja det er jo ikke slemt synes jeg, men nej, jeg kommer aldrig til Holbæk

All Vintage

Billedeupload guide

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

bjarnebomstærk skrev:

Den var lidt dyr, men jeg syntes standen er fantastisk, så derfor skulle det bare være den.

Regningen lød på 600 Euro inkl. alt, og den er fundet på Eday.de.   

Ja det er da utroligt hvad de kan få folk til at betale, for noget gammelt l**t !

Du skulle prøve at se om du kunne finde en gammel Pioneer M22. Hvis du da ikke allerede har prøvet den. Det er en ikke mindre, end fantastisk gammel sag. Og hvis du giver dig i kast med den. Så køb en ekstra. Det er ikke til at drive stumper op til dem mere

Men ellers modigt projektet du har sat dig for. til det.

Der findes jo også folk der laver replicaer af gamle biler. AC-Cobra, Lotus Super7 osv. Så hvorfor ikke også en gammel Pio. Hvis den kommer til at lyde bedre, og stadigvæk ser ligeså lækker ud bagefter. Jamen så er jeg med på idéen. Der er da mindre ved at have den, hvis den lyder af pommern til. Så er det jo bare at vente på, at høre hvad du mener om den, inden den ryger under loddekolben.

Held og lykke med projektet.

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2008 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Det er for mig stadig et fuldstændig uforståeligt projekt -

At lave replica af gamle biler - gør ikke replica'en til ex.en Cobra, men højst en ynkelig kopi. Man smider heller ikke powerstyring eller sætter et andet ophæng på en vintage-car for at få den til at "køre bedre" - En SA9500 spiller som den spiller - og hvis man er ked af dens lyd, må man finde en anden forstærker, som man bedre kan lide lyden fra.

Og så lige: Hvorfor skulle man købe 2 M22'ere? - man behøver vel ikke bruge originale stumper, hvis noget går i stykker på en M22'er ...eller? måske lidt selvmodsigende.

Hvis du spørger dig lidt rundt i samtlige brancher, som beskæftiger sig med gamle ting - vintage-ting, så er det hér helligbrøde - med stor værdiforringelse i.ø.

Vintage guitars - forstærkere - ure - kameraer - i alle disse brancher sværger man til, at der ikke "pillet" ved tingene - højst holdt vedlige med nænsom og kyndig hånd.

Efter en del år i "branchen" her kan jeg kun øse af mine tvivlsomme erfaringer - og jeg har endnu til gode at høre en modificeret forstærker, hvor modifikationen var faldet heldigt ud - lydmæssigt. Det plejer at ligne jeg ved ikke hvad - og hold da op, hvor er der et stort oprydningsarbejde efterfølgende.  Det er jo netop den slags fantasteri, som vi alle går og frygter - Hvis jeg løber ind i en SA9500 nogensinde, så vil jeg da gerne lige "lette hjelmen" på den, for at forsikre mig om, at det ikke er dén.

Sluttelig vil jeg da lige sige, at der kunne være en vis fornuft i at finde et i forvejen elektrisk hærget/afbrændt eksemplar at lave sine eventyr i - da ikke sådan en flot een, som formentlig virker fint og er original indvendig? - den skal måske bare renses og spilles igennem igen - så er den da frisk og fyrig, som den skal være.

Venligst

Freddy

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

Det er for mig stadig et fuldstændig uforståeligt projekt -

At lave replica af gamle biler - gør ikke replica'en til ex.en Cobra, men højst en ynkelig kopi. Man smider heller ikke powerstyring eller sætter et andet ophæng på en vintage-car for at få den til at "køre bedre" - En SA9500 spiller som den spiller - og hvis man er ked af dens lyd, må man finde en anden forstærker, som man bedre kan lide lyden fra.

Og så lige: Hvorfor skulle man købe 2 M22'ere? - man behøver vel ikke bruge originale stumper, hvis noget går i stykker på en M22'er ...eller? måske lidt selvmodsigende.

Hvis du spørger dig lidt rundt i samtlige brancher, som beskæftiger sig med gamle ting - vintage-ting, så er det hér helligbrøde - med stor værdiforringelse i.ø.

Vintage guitars - forstærkere - ure - kameraer - i alle disse brancher sværger man til, at der ikke "pillet" ved tingene - højst holdt vedlige med nænsom og kyndig hånd.

Efter en del år i "branchen" her kan jeg kun øse af mine tvivlsomme erfaringer - og jeg har endnu til gode at høre en modificeret forstærker, hvor modifikationen var faldet heldigt ud - lydmæssigt. Det plejer at ligne jeg ved ikke hvad - og hold da op, hvor er der et stort oprydningsarbejde efterfølgende.  Det er jo netop den slags fantasteri, som vi alle går og frygter - Hvis jeg løber ind i en SA9500 nogensinde, så vil jeg da gerne lige "lette hjelmen" på den, for at forsikre mig om, at det ikke er dén.

Sluttelig vil jeg da lige sige, at der kunne være en vis fornuft i at finde et i forvejen elektrisk hærget/afbrændt eksemplar at lave sine eventyr i - da ikke sådan en flot een, som formentlig virker fint og er original indvendig? - den skal måske bare renses og spilles igennem igen - så er den da frisk og fyrig, som den skal være.

Venligst

Freddy

Slap da lige af mester Jakel !!!

Du føler det åbenbart anstødende at nogle kan finde på at ændre på gamle ting. Når nu vi har biler inde i billedet. Hvad så med Hot-Rods, og andre gamle amerikanske biler for den sags skyld, eller de nyere japanske biler, som er meget inde på tuningsscenen lige i disse år. Det er da muligt at de ikke er originale mere, men hvis det er til det bedre. Hvorfor så ikke ??? Hvad er der i vejen for at sætte sit eget præg på ting ? Optimere osv. Du kunne altså ikke finde på at sætte aluhjul på din Avensis, fordi at det vil den tabe værdi af om 47 år ? Jeg kan ikke se det mindste gale i det han gør. Han piller det stille og roligt ud. (sådan læser jeg det ihvertfald), Og da det er blevet monteret i kassen én gang, så kan det sikkert også igen, uden nogle mén.

Men herregud det er jo bare min ydmyge mening

Der er visse stumper i en M22 som det stort set ikke er muligt at finde uorignale. Selvom diverse internet sites siger at de ligger inde med dem. Så kan de desværre ikke skaffes. Så lærte du lidt til din ringe viden idag også.

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Din sammenligning med Japanske biler - hotrodding mv. har intet at gøre med mit budskab - så det lader jeg diplomatisk ligge. Der er simpelthen forskel på, hvilke ting man kan "lege løs" på - og hvilke man ikke kan.

Vedrørende stumper til vintage-hifi, som er uopdrivelige, så tror jeg ikke, at du kan øse af erfaringer, som jeg ikke selv har i forvejen.

Vh

Freddy

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Jeg vil da også sige at jeg synes det er noget så synd at fjerne indmaden. Men det er jo mandens eget valg.

All Vintage

Billedeupload guide

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Hvorfor var det egentligt jeg sad og fik denne tanke?

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Nu kan det godt være at jeg er ny i tråden her, og pga min ringe alder ikke burde lære jer noget om vintage det-ene-og-andet, og ikke har pulterkammeret fyldt af gammelt hifi, men jeg synes at det er godt at nogle tager initiativ til at vække liv i en gammel, måske vildt ringe lydende, forstærker, med nyt indmad.

Nu er det jo muligt at manden kan skille ting ad uden at ødelægge dem. Det er der en del mennesker der kan. Jeg selv har arbejdet 8 år, som værktøjsmager, hvor det er gået fint, og var noget i stykker. Så laver man en ny del. Og 3 år som vindmøllemontør gik det også ret ok.

Det kunne jo tænkes at man kunne få lavet så eventuelle print osv. kunne passe i de originale gevindhuller mv.

Så skulle der jo ikke være nogen ko på isen, for at prøve til med at bygge andet i kassen imo.

Du bragte selv biler ind i emnet.

Nå men det er nu ikke for at træde folk over tæerne. Men stadigvæk fra min side til projektet

Over-n´-out

<< Forrige Side af 234 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes