Forfatter |
|
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 12 April 2007 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Jeg kan ikke udtale mig om en mulig forhandling af Discwasher'en i Vejle, men i "gamle dage" - i 70'erne forhandledes Discwasheren i Hi-Fi Centret i Herning, hvor jeg selv bor. Vi købte lifligt af dem - og jeg har 3 stykker fra dengang, med den originale æske mv., som jeg stadig bruger. (nej.Jeg beholder dem). Jeg husker, at de kunne fåes med tilhørende væske "D2" - "D3" - "D4" -
Jeg har været igennem flere modeller af diverse pladebørster og føler. at netop denne Discwasher var/er den bedste for mig. Den ligger helt rigtigt i hånden, så arbejdet er nemt - den fjerner stort set det hele (efter hvad jeg kan se), når man lige har lært sin teknik. - samtidig ser den helt rigtig ud i vintagesammenhæng - lækkert træ. Fed børste!!
Vh
Freddy
|
|
|
Det lyder rigtigt godt. Hvad med den medfølgende væske? Do or don't? __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
Til top |
|
|
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
Sendt: 12 April 2007 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Den Blå Fisk skrev:
De blev forhandlet i en hifi-forretning i Vejle (eller var det Herning?) for nogle år siden. Måske har de stadig nogle på lager.
Ellers må der være en del, der har købt sådan en tingest i det midtjyske. Måske er der nogen, der vil af med den!
|
|
|
Jeg kan ikke udtale mig om en mulig forhandling af Discwasher'en i Vejle, men i "gamle dage" - i 70'erne forhandledes Discwasheren i Hi-Fi Centret i Herning, hvor jeg selv bor. Vi købte lifligt af dem - og jeg har 3 stykker fra dengang, med den originale æske mv., som jeg stadig bruger. (nej.Jeg beholder dem). Jeg husker, at de kunne fåes med tilhørende væske "D2" - "D3" - "D4" -
Jeg har været igennem flere modeller af diverse pladebørster og føler. at netop denne Discwasher var/er den bedste for mig. Den ligger helt rigtigt i hånden, så arbejdet er nemt - den fjerner stort set det hele (efter hvad jeg kan se), når man lige har lært sin teknik. - samtidig ser den helt rigtig ud i vintagesammenhæng - lækkert træ. Fed børste!!
Vh
Freddy
|
|
|
Godt så! Herning! tak for opklaringen af det. Og ja! Fed børste og lækkert træ!
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 12 April 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Nogen der ved HVOR man finder sådan en Discwasher fætter ?
/Mirland
|
|
|
som sagt er der en på QXL __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2007 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
seansmiller skrev:
Jamen jeg har selv en Decca 2+2 og kunne også godt tænke mig noget bedre. Den side med de korte hår er ok, men den side af børsten med de lange hår til "normalt" støvede plader kan jeg slet ikke bruge til noget.
Det kan være at man skulle prøve sådan en Discwasher-skobørste ting. Jeg går ud fra at man skal holde sig fra at bruge den rensevæske som følger med sådan en? |
|
|
Man kan putte dem vand på bagkanten - så man først med forkanten af børsten får alt støvt op af plade og så lige kipper børsten med håndledet og så på den måde med den fagtede del af børsten bedre for skidt af pladen - gør man det forkert maser man skidt ned i pladen __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
seansmiller Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2007 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg faldt lige over en Discwasher børste fra England til en rigtig god pris, så nu er jeg spændt på om den (forhåbentlig) giver min Decca 2+2 baghjul.
En vintage børste til min vintage pladespiller. 
Jeg melder tilbage når den dukker op med posten. __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
Til top |
|
|
Ingolff Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 56
|
Sendt: 12 April 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
OBS - pas på at bruge Discwasheren helt korrekt. Det er utroligt nemt at ridse sine plader med den hvis mand trækker skævt i rillen. Jeg ville holde mig til decca 2+2.
Kh Ingolff 
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 12 April 2007 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
Sendt: 12 April 2007 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep! Ligner i hvert fald helt godt!"
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2007 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har de genoptaget produktionen ?? er det et rest lager ?? eller en kopi ?? velouren ser lys ud min er sort - må hellere købe nogele hvis det er et rest lager
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
seansmiller Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2007 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Har de genoptaget produktionen ?? er det et rest lager ?? eller en kopi ?? velouren ser lys ud min er sort - må hellere købe nogele hvis det er et rest lager
|
|
|
Det er sikkert en ny produktion, men kvaliteten er forhåbentlig den samme. På eBay sælges de lidt billigere fra nye, og der er mange af dem, men så er spørgsmålet bare hvor meget forsendelsen koster.
Den jeg har købt fra England er brugt, men "appears unused" iflg. sælgeren (nu må vi se). Den er i mørkere træ, og med sort velour.
Du kunne jo slå dig ned som importør r-l-b. 

__________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2007 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Disse Larson højtalere er til salg på svensk Lauritz - kender i noget til dem  Jeg ved der var noget der blev kaldt Carlson ht- og Carlson planet men Larson ??!! Det er i øvrigt jakaranda træ
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2007 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
eller B&O ht med tilhørende "sko" pose   set på Lauritz
|
Til top |
|
|
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
Sendt: 13 April 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang:Discwasher.
Så har jeg haft min i 25 år mest til pynt.jeg kan simpelhen ikke forstå hvorfor i er så pjattede med den.Jeg ville ønsker den var bedre, for det er en
lækker børste at holde om osv.
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 13 April 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Disse Larson højtalere er til salg på svensk Lauritz - kender i noget til dem

Jeg ved der var noget der blev kaldt Carlson ht- og Carlson planet men Larson ??!!
Det er i øvrigt jakaranda træ
|
|
|
Sverige har haft en tradition for sære højttalere, formenlig sat igang af Carlssons succes med kulkassen i begyndelsen af 50'erne. Den anden kendte er Olle Mirsch men der er flere. Hvis man vil lede efter svensk hifi så brug google.se, og jo da, navnet Larson dukker op lieg emd det samme.
Olle Mirsch var bla. gerningsmanden til en højttaler ved navn Rondo, en trækugle med en diameter på 42cm med en 6½/ 1" (Scan Speak) og en mindre version på 34cm. Nogle af de sære konstruktioner kan ses her http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=view topic&p=339868&highlight =
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
Sendt: 13 April 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 14 April 2007 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 14 April 2007 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 14 April 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lidt utradtionel opfordring (og forhåbentlig ikke out-of-line): Hvis nogen ser noget som helst Fidelity Research (specielt headshells) så råb lige op til mig. /Mirland
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 14 April 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
En lidt utradtionel opfordring (og forhåbentlig ikke out-of-line): Hvis nogen ser noget som helst Fidelity Research (specielt headshells) så råb lige op til mig.
/Mirland
|
|
|
Slet ikke - en udemærket udvidelse af tråden - eftersøgninger af reservedel og udstyr  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
Sendt: 15 April 2007 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|