Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 17:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: DR og TV2 i bedst mulige kvalitet? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline
Sendt: 14 September 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

OK - jeg har ingen erfaring med TDC - men jeg har i nogle år haft CD, som jeg er godt tilfreds med. Kvaliteten kan i bedste fald - f.eks. Canal + filmkanalerne - nå tæt på DVD-kvalitet - inkl. ægte Dolby Digital 5.1 lyd. Jeg har ikke HD-kanalerne - men jeg har set det rundt om i butikkerne, og det ser temmeligt godt ud!
Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

Vil sige, at CD er bedste alternativ.

Særligt C+ kanalerne er der kælet for - de er jo netop rettet mod "film-entusiater", og derfor i meget god kvalitet.

Det er ikke alle film der er DD på, men stereo-signalet giver også god lyd fra sig rundt omkring via D-ProLogic(2).

HD-kanalerne ser bare pi... flotte ud. Det er bare noget der sparker røv.
De sendes i 1080i, og det spiller bare for vildt - SD go home. Specielt kan man se de udsendelser der er filmet kun for det visuelle indtryk trykker den af - såsom "sunrise earth"-- "kedelige" billeder af solopgange verden over i langsomt (real-time) tempo.. men hold KÆFT hvor er det flot... det stråler, farverne er bare SÅ vilde og flotte - næsten overnaturlige.. men alligevel ægte og helt rigtige.

På nogle HD-film er der også "kun" stereo, men de fleste har DD. (som kan matrixes til "DD-ex" afhængigt af receiveren).

DR, DR2, TV2 ser alle godt ud via satelitten, faktisk bedre end via DVB-T hvis jeg skal sige det.

Dog vil mine analogt opvoksede øjne til tider foretrække den "opblødning" det sker af analoge antennesignaler, frem for pixelering / MPEG-artifakter ved digital sending. holder derfor fast i tagantenne lidt endnu.. og håber DR og TV2 etc. skruer op for bitraten inden de slukker for det analoge signal.
Men det er nok bare mig og mit LCD-tv der er kræsne eller dinosaurer... vælg selv - jeg kan ta´det!

Mvh. Offcourse

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26 skrev:
Vil sige, at CD er bedste alternativ.

DR, DR2, TV2 ser alle godt ud via satelitten, faktisk bedre end via DVB-T hvis jeg skal sige det.

Enig - bortset fra at du ikke kan få TV2 via satelitten (hos CD).

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

Ah - OK - det er rigtigt - den kommer via CD-sat-boksens digital-tuner og noget tag-antenne!.

Men ellers - "Top Notch" system

Offcourse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes