| Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil sige, at CD er bedste alternativ. Særligt C+ kanalerne er der kælet for - de er jo netop rettet mod "film-entusiater", og derfor i meget god kvalitet. Det er ikke alle film der er DD på, men stereo-signalet giver også god lyd fra sig rundt omkring via D-ProLogic(2). HD-kanalerne ser bare pi... flotte ud. Det er bare noget der sparker røv. De sendes i 1080i, og det spiller bare for vildt - SD go home. Specielt kan man se de udsendelser der er filmet kun for det visuelle indtryk trykker den af - såsom "sunrise earth"-- "kedelige" billeder af solopgange verden over i langsomt (real-time) tempo.. men hold KÆFT hvor er det flot... det stråler, farverne er bare SÅ vilde og flotte - næsten overnaturlige.. men alligevel ægte og helt rigtige. På nogle HD-film er der også "kun" stereo, men de fleste har DD. (som kan matrixes til "DD-ex" afhængigt af receiveren). DR, DR2, TV2 ser alle godt ud via satelitten, faktisk bedre end via DVB-T hvis jeg skal sige det. Dog vil mine analogt opvoksede øjne til tider foretrække den "opblødning" det sker af analoge antennesignaler, frem for pixelering / MPEG-artifakter ved digital sending.  holder derfor fast i tagantenne lidt endnu.. og håber DR og TV2 etc. skruer op for bitraten inden de slukker for det analoge signal. Men det er nok bare mig og mit LCD-tv der er kræsne eller dinosaurer... vælg selv - jeg kan ta´det! Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|